Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2016
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    50
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet 116 km
    Rocznik
    2008

    swiece zarowe 1.9 Multijet 120 km.

    Czy macie jakies patenty na to zeby nie pozrywac swiec zarowych. Trzy sztuki wogole nie chca sie wykrecic,jedna wykrecona i wymieniona. Moze ktos poradzi jak wykrecic bez ulamania swiec lub poleci dobrego fachowca w Radomiu lub okolicach ewentualnie Warszawa i okolice.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Wiek
    26
    Postów
    52
    Auto
    Bravo 1.6 Mjet
    Rocznik
    2008
    Ja u siebie zrobilem tak, najpierw delikatnie dokrecilem tak zeby ja tylko ruszyc a pozniej wykrecalem. I poszly elegancko. Tak mi doradzil znajomy mechanik.

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2016
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    39
    Postów
    2
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Red face

    Cytat Napisał swichu91 Zobacz post
    Ja u siebie zrobilem tak, najpierw delikatnie dokrecilem tak zeby ja tylko ruszyc a pozniej wykrecalem. I poszly elegancko. Tak mi doradzil znajomy mechanik.

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
    WITAM

    polecam na gorącym silniku spryskać WD 40 gniazda świec, odczekać około 10 min i próbować okręcać - najlepiej kluczem dynamometrycznym (ustaw na 22 siła) - dokręcaj z siłą 12 - 15. u mnie poszło bez problemu.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Dokładnie tak jak piszą koledzy dzień wcześniej spryskać porządnie wd. Na gorącym silniku i delikatnie zakręcić, potem odkręcać i powinno pójść, jeśli idzie dalej z oporem to non stop zakręcać i odkręcać powoli i delikatnie ale do skutku. W razie urwania świecy są fachowcy ze sprzętem który pozwala wydłubać świecę bez zdejmowania głowicy w miarę bezpieczny sposób, ale to już droższa zabawa.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Bravo 1.9
    Rocznik
    2005
    Tylko bardzo ostrożnie bo urwana świeca żarowa to niestety dosyć drogi problem. Ja bym się w ogóle sam za to nie zabierał ale jeżeli jesteś pewny swego to możesz spróbować. W razie czego to polecam poczytać tutaj: Wykręcanie urwanych świec żarowych, wyciąganie wtryskiwaczy – Warszawa Ten człowiek specjalizuje się w usuwaniu urwanych świec żarowych. Jest to dosyć długi proces, bo trwa kilkadziesiąt minut i należy używać do tego specjalistycznych narzędzi. Usunięcie takiej usterki to koszt 300-500zł.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Zalewaj obficie wd40 (albo płynem hamulcowym) przez kilka dni. Musi puścić. Znam takiego co tydzień "odmaczał"

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2016
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    50
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet 116 km
    Rocznik
    2008
    Cześć Wam Panowie. Dziękuję za porady. Tak spróbuje , że będę polewał na świecę żarową akurat trzy sztuki , może uda się je wykręcić. A jak nie to zostaje ten Pan z Warszawy co podał @minko za co bardzo dziękuję!
    Jeszcze mam pytanie odnośnie wiatraka od chłodzenia temperatury. Otóż wogólę go nie słyszę żeby pracował jak długo jeżdzę po mieście,temperaturę trzyma dobrze, 90 oC. Motor nie przegrzewa się. Jedyne kiedy słyszę wiatrak to kiedy mam załączoną klime to słychać jak pracuje. Kiedy przyjeżdzam po długiej trasie i wyłączam auto,nie słyszę wiatraka żeby chłodził motoru. Jaka jest przyczyna.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2015
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    26
    Postów
    85
    Auto
    Daewoo Lanos 1.5 16V
    Rocznik
    2000
    Rezystor. Masz tylko 2 bieg.

    Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2016
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    50
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet 116 km
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał grzech1991 Zobacz post
    Rezystor. Masz tylko 2 bieg.

    Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
    Gdzie go szukac? I gdzie kupic itp.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    413
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Rezystor jest na chlodnicy wchodza do niego dwa grube kable. Zakup to niestety tylko ASO koszt około 100 zl.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Kiedyś widziałem na allegro, poszukam

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    http://allegro.pl/opornik-rezystor-d...801538669.html
    Powinno pasować i cena niezła.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    1. Nie szukaj na siłę usterki. Skoro trzyma temperaturę to o co chodzi?
    2. Na klimie działa pierwszy a nie drugi bieg.
    3.Ja w swoim stilo też nigdy nie słyszałem wentylatora (poza klimą) a nigdy mi się nie przegrzał. To jest diesel od Fiata. To się na prawdę nie chce grzać
    4.możesz sobie sprawdzić biegi wentylatora w MultiEcuScan albo FiatEcuScan. Na pewno test Ci przejdzie pozytywnie i usłyszysz jak huczy drugi bieg. Z tego co pamiętam, to uruchomienie pierwszego biegu z FESa nie działa, ale nie ma się czym przejmować. Już jeden gość nawet zmieniał sterownik wentylatora z tego powodu, ale to bic nie dało i pieniądze poszły w błoto.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2016
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    50
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet 116 km
    Rocznik
    2008
    Dziekuje Panowie za odzew. We wtorek wymienilem opornik. W poniedzialek zamowiony w serwisie Fiata w Radomiu. Niestety podtrzymuje ze serwis Fiata nie cieszy sie dobra opinia w Polsce. W Skodzie dostawalem rabaty jako osoba prywatna,we Fiacie zero upustu temu ze czesc na kolejny dzien.goscio niezbyt mily,jakby na sile mial cos robic.szkoda slow. A i wentylator smiga sobie na pierwszym biegu az milo a nie wycie wiatraka na drugim caly czas. Dziekuje Panowie za pomoc.
    Ostatnio edytowane przez kamilZ ; 26-06-2016 o 11:37

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    413
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    1. Nie szukaj na siłę usterki. Skoro trzyma temperaturę to o co chodzi?
    2. Na klimie działa pierwszy a nie drugi bieg.
    3.Ja w swoim stilo też nigdy nie słyszałem wentylatora (poza klimą) a nigdy mi się nie przegrzał. To jest diesel od Fiata. To się na prawdę nie chce grzać
    4.możesz sobie sprawdzić biegi wentylatora w MultiEcuScan albo FiatEcuScan. Na pewno test Ci przejdzie pozytywnie i usłyszysz jak huczy drugi bieg. Z tego co pamiętam, to uruchomienie pierwszego biegu z FESa nie działa, ale nie ma się czym przejmować. Już jeden gość nawet zmieniał sterownik wentylatora z tego powodu, ale to bic nie dało i pieniądze poszły w błoto.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
    Nie do końca z Fiatem Bravo jest tak jaki napisałeś.
    W Bravo są dwa biegi wentylatora sterowane z ECU dwoma liniami, z czego jedna poprzez rezystor. Obydwa biegi można sprawdzić za pomocą FES/MES. Przy zimnym silniku i włączonej klimie uruchomi się pierwszy bieg(wolniejszy) dopiero później w miarę wzrostu temperatury i ciśnienia w układzie drugi bieg (szybszy).
    Brak pierwszego biegu nie spowoduje przegrzania silnika tylko problem z wydajnością klimy na starcie i przesunięcie roboczej temperatury pracy silnika w gorące dni. Nie zobaczysz tego na zegarach, bo nie masz tam dokładnego wskazania.
    Brak możliwości uruchomienia w FES/MES jednego z biegów wentylatora spowodowany jest tym, że silniki z centralka CF3, czyli np. 1.9 115KM (Stilo, Alfa 156) miały prędkość wentylatora regulowaną metoda PWN (zmiennym współczynnikiem wypelnienia).

    Dobrze, że kolega @kamilZ wymienił rezystor.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2016
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    50
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet 116 km
    Rocznik
    2008
    Panowie,nie zakladajac kolejnego tematu mam pytanie,kolejne. Otoz,ze to moje pierwsze auto w dieslu moje pytanie brzmi-czy jakies specyfiki dolewacie na zime do ropy. Tak,wiem jest ropa arktyczna itp.na stacjach ale do chyba -32:stopni celcjusza. Co dolewacie do ropy zeby nie uszkodzic ukladu wtryskowego itp.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Świece Zarowe
    Napisany przez pu3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 22-03-2015, 23:00
  2. [ukł. zapłonowy] Swiece zarowe PO 683
    Napisany przez walenty na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-03-2010, 22:26
  3. zalane swiece????
    Napisany przez bigining na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-03-2009, 13:46
  4. Jakie tanie świece zarowe do bravo 1.9 TD
    Napisany przez adiracer na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 10-03-2009, 20:19
  5. swiece
    Napisany przez pepek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 17-12-2008, 20:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl