Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
Like Tree1lubi to!

Temat: Swiatła do jazdy dziennej w NB  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    31
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 2 MJ 120KM Estiva

    Swiatła do jazdy dziennej w NB

    Witam,

    zakładam ten temat ponieważ nie mogłem znaleźć tu praktycznie nic konkretnego co robimy z dziennymi w naszych NB ,
    idzie lato, stanie w korku z włączonymi soczewkami dosmaża klosze i niedoładowuje akumulator w okresach włączania ogrzewań szyb, itp.


    -dzienne ledowe z power ledami w kratkach chłodnicy - kosztowne, ingerencja w instalację elektryczną,

    -dzienne ledowe tuż nad halogenami corner - kosztowne, ingerencja w instalację elektryczną, problematyczny montaż, zasłaniają nieco halogeny, konieczne upolowanie odpowiedniego kształtu (obłe), raczej będą wystawać poza obrys zderzaka, trzeba robić dziury w ramce halogenu

    -przeróbka instalacji halogenów corner i zmniejszenie ich mocy do ok 40% - przeróbka instalacji elektrycznej, dodanie modułu z generatorem PWM, pytanie co z homologacją do dziennych

    -jak wyżej lecz włożenie H11 w wersji LED i nie zmniejszanie mocy, w nocy doswietlanie corner praktycznie nie bedzie, H11 LED ok 35zł sztuka , jakis przekaźnik, kable, tasma izolacyjna za ok 15zł (przeróbka w okolicy skrzynki przekaźników obok akumulatora)

    -dodanie modułu zmniejszającego moc do swiateł długich jak np w audi i toyota, wypalanie odbłysnika swiatła długiego, konieczny moduł, gorszy efekt jak w przypadku halogenów


    Ja osobiscie skłaniam sie ku wymianie H11 na H11 led i dodanie prostego modułu wyłączającego je jak włączą sie postojowe a moduł uruchumiany po uruchomieniu silnika.... ale H11 LED nie mają hologacji i pytanie czy można klosza halogenu corner używać jak swiatła dziennego ?

    czekam na Wasze opinie i doswiadczenia

    Pzdr
    TG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    27
    Postów
    7,378
    Auto
    Nuova Bravo 1.9 M-J
    ale zakombinowaleś z postem.
    na początek tak:

    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    dzienne ledowe z power ledami w kratkach chłodnicy - kosztowne, ingerencja w instalację elektryczną,
    ingerencja jak przy każdych ledach, nie koniecznie kosztowna.

    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    idzie lato, stanie w korku z włączonymi soczewkami dosmaża klosze
    z tym też się nie zgodzę

    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    niedoładowuje akumulator w okresach włączania ogrzewań szyb
    też jakaś bzdura. pamiętaj że przy większym obciążeniu i większym poborze prądu wszystko jest wyrównywane przez komputer

    pominę tu wszystkie twoje pomysły zamiany żarówek itd bo to też jest bez sensu przynajmniej dla mnie. po to jest doświetlanie i drogowe żeby byly a rozwiązanie problemu jest banalne i wystarczy tylko mniej kombinować. rozwiązanie to działa więc bez obaw
    rozwiązanie 1
    dzienne1.jpg
    images.jpg

    rozwiązanie 2
    w plastiku obok halogenu wiercisz otwór okrągły i wsadzasz tam dzienne. widziałem to już nie raz w bravo i wszystko śmiga

    samo podłączenie jest banalne i polega na podpięciu dosłownie 3 przewodów i sterownika. tak więc przemyśl czy warto ingerować aż tak w żarówki itd

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,447
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    tgaudio żeby to miało ręce i nogi trzeba zakładać lampy z homologacją więc przeróbki typu inne żarówki odpadają..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    31
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 2 MJ 120KM Estiva
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    ale zakombinowaleś z postem.
    na początek tak:


    ingerencja jak przy każdych ledach, nie koniecznie kosztowna.


    z tym też się nie zgodzę


    też jakaś bzdura. pamiętaj że przy większym obciążeniu i większym poborze prądu wszystko jest wyrównywane przez komputer

    pominę tu wszystkie twoje pomysły zamiany żarówek itd bo to też jest bez sensu przynajmniej dla mnie. po to jest doświetlanie i drogowe żeby byly a rozwiązanie problemu jest banalne i wystarczy tylko mniej kombinować. rozwiązanie to działa więc bez obaw
    rozwiązanie 1
    dzienne1.jpg
    images.jpg

    rozwiązanie 2
    w plastiku obok halogenu wiercisz otwór okrągły i wsadzasz tam dzienne. widziałem to już nie raz w bravo i wszystko śmiga

    samo podłączenie jest banalne i polega na podpięciu dosłownie 3 przewodów i sterownika. tak więc przemyśl czy warto ingerować aż tak w żarówki itd

    więc tak

    ingerencja nie jest kosztowna tylko ledy są kosztowne - w miarę dobry zestaw z LEDami OSRAM to min 100zł jak nie lepiej

    chodziło mi o nie podgrzewanie samych soczewek ale leflektorów jako tako i wypalania odbłysnika

    skoro komputer wyrównuje napięcie i zwiększa prąd ładowania to czemu w zimę są problemy z akumulatorem ? wyrównanie jest ale nie idealne i zawsze pozostaną braki w okresach zwiększonego poboru prądu a wyłaczenie swiateł to ok 150W (razem z tyłem) a to juz ponad 10A.

    Gdzie można kupić te swiatła zaprezentowane na zdjęciach w ramach przy halogenach ? wygladaja zachwycająco skłaniam sie ku temu rozwiązaniu
    Z instalacją nie będzie problemu, elektronikę mam w jednym palcu


    Montaż okrągłych dziennych nie wchodzi w grę, powierzchnia plastiku przy halogenie jest nierówna i nieładnie to będzie wyglądało

    Pzdr


    ---------- Post dodany o 08:37 ---------- Poprzedni post dodany był o 08:24 ----------

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    tgaudio żeby to miało ręce i nogi trzeba zakładać lampy z homologacją więc przeróbki typu inne żarówki odpadają..
    wiem dlatego ciągle szukam optymalnego rozwiązania aby wszystko było po bożemu i aby w samochodzie też było porządnie zrobione

    jak widać seth miał bardzo dobry pomysł, o ile użył swiateł z homologacją to też tak zrobię

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,447
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    to akurat nie seth'a samochód, ale pomysł wg. mnie dobry. Takie lampki krótki na 100% dostaniesz z homo.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    27
    Postów
    7,378
    Auto
    Nuova Bravo 1.9 M-J
    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    chodziło mi o nie podgrzewanie samych soczewek ale leflektorów jako tako i wypalania odbłysnika
    nie wypalisz szklą a tym bardziej odbłyśników bo niby których tych w soczewce??

    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    ngerencja nie jest kosztowna tylko ledy są kosztowne - w miarę dobry zestaw z LEDami OSRAM to min 100zł jak nie lepiej
    teraz dałeś pojazd po bandzie. ty chcesz na chinolach za 5 zł jeździć?? zastanów się czy to ma służyć czemuś czy tak robić wieś tuning. dobre ledy to za 200 zł kupisz i wtedy będzie to dobrze zrobione

    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    skoro komputer wyrównuje napięcie i zwiększa prąd ładowania to czemu w zimę są problemy z akumulatorem ?
    ja ze swoim nie mialem kłopotów. a są dlatego ze ludzie jeżdzą na starych akumulatorach na odcinkach 2 km i potem stoi na mrozie a jak każdy wie mróz rozładowuje aku a przez te 2 km aku nie da rady się naładować. do tego jazda co 2/3 dzień te 2 km i mamy efekt. ja zawsze w mrozy wyciągałem aku z punta lub przepalałem je jeżdżąc wieczorem aż się angrzeje i nawet w puncie z 99 roku nie miałem kłopotu

    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    wyrównanie jest ale nie idealne
    idealnie na światłach i z grzaniem szyby oraz z nawiewem masz ładowanie około 13.7V więc co ci tu nie doładowuje??

    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    wyłaczenie swiateł to ok 150W
    co?? żarówki przód 50W i tył 5W skąd wziąłeś 150??
    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    Gdzie można kupić te swiatła zaprezentowane na zdjęciach w ramach przy halogenach ?
    allegro lub dobry podkreślam dobry sklep z częściami do aut
    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    Montaż okrągłych dziennych nie wchodzi w grę, powierzchnia plastiku przy halogenie jest nierówna i nieładnie to będzie wyglądało
    zapewniam ze dobrze spasowane z okrągłą ramka i lekko wpuszczone w głąb poza powierzchnie plastiku wyglądają rownie dobrze tylko pracy sporo więcej z montowaniem bo trzeba wiercić otwory itd. poszukam ci tych ledów ale to dopiero jutro popołudniu bo dopiero wróciłem z roboty ze stolicy a jutro znowu gnam na pół dnia do wawy

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    31
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 2 MJ 120KM Estiva
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    nie wypalisz szklą a tym bardziej odbłyśników bo niby których tych w soczewce??
    w soczewce jak napisałes sam też są odbłysniki, uważasz że po np.: 3 latach używania samochodu będą one takie same jak w momencie wyjechania z salonu ??? dotknij swiecącej żarówki i zajrzyj do srodka lampy i wyobraź sobie dodatkowy upał na zewnątrz 40stopni - klosz w srodku aż sie gotuje a odbłysnik wypala, nie używając ich w korku, słoneczne dni tylko je oszczędzamy...zresztą, nie są to tylko moje argumenty


    Cytat Napisał seth Zobacz post
    teraz dałeś pojazd po bandzie. ty chcesz na chinolach za 5 zł jeździć?? zastanów się czy to ma służyć czemuś czy tak robić wieś tuning. dobre ledy to za 200 zł kupisz i wtedy będzie to dobrze zrobione
    nie napisałem że chcę kupić chinole za 5 zł, uważasz ze hella za 350zł są robione w Europie ? Jestem elektronikiem z wykształcenia i wiem co jest w srodku takiej lampy i za ile a homologacja sprowadza sie do wygrzania na szybce odpowiedniego oznaczenia.....więc na pewno nie kupię zestawu za 200zł który swieci tak samo a nawet możliwe że gorzej niz np za 80zł, oczywiscie trzeba dobrze trafic i upolować cos sensownego a nie kupic pierwszy lepszy zestaw-dlatego najpierw założyłem temat a nie udałem sie do sklepu...


    Cytat Napisał seth Zobacz post
    ja ze swoim nie mialem kłopotów. a są dlatego ze ludzie jeżdzą na starych akumulatorach na odcinkach 2 km i potem stoi na mrozie a jak każdy wie mróz rozładowuje aku a przez te 2 km aku nie da rady się naładować. do tego jazda co 2/3 dzień te 2 km i mamy efekt. ja zawsze w mrozy wyciągałem aku z punta lub przepalałem je jeżdżąc wieczorem aż się angrzeje i nawet w puncie z 99 roku nie miałem kłopotu


    idealnie na światłach i z grzaniem szyby oraz z nawiewem masz ładowanie około 13.7V więc co ci tu nie doładowuje??


    co?? żarówki przód 50W i tył 5W skąd wziąłeś 150??

    Weź pod uwagę że komputer mierzy napięcie na aku a nie prąd ładowania aku, liniowosc napięcie/prąd jest zachowania ale tylko w pewnych granicach, komputer podwyższa obroty aby nadrobić straty na ogrzewanie szyby, dmuchawę itp co nie zmienia faktu że 10A prądu na plus przy wyłączonych swiatłach (powiedz że 9A bo ok 1A pociągną w sumie oba dzienne w zależnosci od LED'ów) odciąży cały układ zwłaszcza w korku gdzie obroty są niskie i akumulator naładuje sie nieco szybciej zwiększając szansę porannego odpalania w zimę


    to zastanów sie nad bilansem mocy i sobie policz, widzę że zapomniałes o oswietleniu tablicy rejestracyjnej, tylnych lampach, przednich postojowych, oswietleniu wskaźników deski rozdzielczej, H1 nie pobiera 50W, min 55W a tanie żarówki nawet 68W mimo że mają napis 55W więc kolego drogi:

    55Wx2 (H1) + 4x5W(tył) + 2x5W(tablica rejestracyjna) + 2x5W(przypuszczam oswietlenie licznika tyle pobiera) = .....150W

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,447
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    ty chcesz na chinolach za 5 zł jeździć?? zastanów się czy to ma służyć czemuś czy tak robić wieś tuning. dobre ledy to za 200 zł kupisz i wtedy będzie to dobrze zrobione
    Podpisuje się pod tym tekstem.

    Co do okrągłych ledów w niepłaskiej powierzchni - poszukaj sobie forum hondy acord - tam wstawiają okrągłe DRLe i jest trochę zdjęć - nawet ładnie im to wychodzi..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    27
    Postów
    7,378
    Auto
    Nuova Bravo 1.9 M-J
    tg audio nie zgodzę się z toba odnośnie wypalania sie odbłyśników bo w soczewkach z tego co wiem ich nie ma. druga sprawa to te nieszczęsne klosze. nie przesadzajmy w korku nei stoisz długo a nawet mała prędkości toczenia się auta sprawia że sa chłodzone.

    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    ingerencja nie jest kosztowna tylko ledy są kosztowne - w miarę dobry zestaw z LEDami OSRAM to min 100zł jak nie lepiej
    z tego wywnioskowałem że tobie chodzi o jak najtańszy zestaw. skoro 100zł to kosztowna operacja to ja już nie będę nic mówił.
    co do homologacji też się nie zgodzę. popatrz na czym jeżdżą taksówkarze, to są właśnie tanie zestawy które się wypalają. ja ogólnie uważam że nie ma sensu montować ledów w tak nowoczesnych autach bo nie ma w nich problemów z ładowaniem i niedoładowywaniem no chyba że zimą przy mrozach można mu trochę dać fory. robi się tu trochę zamieszania odnośnie pewnych racji więc jeśli chcesz montować LED'y to jakieś dobre z homologacją (bo ona nie polega tylko na naklejce, ktoś to sprawdza czy jest to bezpieczne i spełnia swoje funkcje) . dwa sposoby masz juz są jeszcze gotowe zestawy na zderzak specjalnie do bravo ale coś ostatnio na allegro ich nei widziałem, koszt ich to 1500zł więc chyba taniej kupić coś i samemu kombinowac

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    31
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 2 MJ 120KM Estiva
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    tg audio nie zgodzę się z toba odnośnie wypalania sie odbłyśników bo w soczewkach z tego co wiem ich nie ma. druga sprawa to te nieszczęsne klosze. nie przesadzajmy w korku nei stoisz długo a nawet mała prędkości toczenia się auta sprawia że sa chłodzone.
    jest odbłysnik, jesli by go nie było to jak formowany byłby strumień swietlny który zresztą jest inny dla lewego i prawego leflektora (doswietlenie pobocza), ten obły klosz w który wsadzasz żarówkę to własnie odbłysnik widziany od tyłu, przed odbłysnikiem jest soczewka jak w niektórych lepszych latarkach.
    Powierzchnia odbłysnika pokryta jest zwiazkami srebra co daje efekt lustra i odbicia wiazki ale wartstwa jest bardzo cienka i z upływem lat ookopcji sie napewno, zabrudzi i zaniknie pogarszając współczynnik odbicia.
    Im mniej włączasz H1 tym lepiej.


    Cytat Napisał seth Zobacz post
    z tego wywnioskowałem że tobie chodzi o jak najtańszy zestaw. skoro 100zł to kosztowna operacja to ja już nie będę nic mówił.
    co do homologacji też się nie zgodzę. popatrz na czym jeżdżą taksówkarze, to są właśnie tanie zestawy które się wypalają. ja ogólnie uważam że nie ma sensu montować ledów w tak nowoczesnych autach bo nie ma w nich problemów z ładowaniem i niedoładowywaniem no chyba że zimą przy mrozach można mu trochę dać fory. robi się tu trochę zamieszania odnośnie pewnych racji więc jeśli chcesz montować LED'y to jakieś dobre z homologacją (bo ona nie polega tylko na naklejce, ktoś to sprawdza czy jest to bezpieczne i spełnia swoje funkcje) . dwa sposoby masz juz są jeszcze gotowe zestawy na zderzak specjalnie do bravo ale coś ostatnio na allegro ich nei widziałem, koszt ich to 1500zł więc chyba taniej kupić coś i samemu kombinowac
    powiem CI tak, jak mam wydać 200zł za okrągłe swiatła do jazdy dziennej ktore maja wybita homologacje i identyczne za 68zł (znalazłem takie) z ta samą homologacja to wolę wydać 68zł...co jest chyba zrozumiałe..., nikomu sie raczej nie przelewa i trzeba patrzec na niektóre sprawy rozsądnie, diody jestem w stanie wymienić sobie sam w przypadku przepalenia jesli sie to w ogóle zdarzy.
    Pisząc o 100zł podałem tę kwotę aby mieć porównanie że ekonomicznie kupno dwóch H11 LED byłoby tańsze ale z kolei gorszym rozwiązaniem ze względu na brak homologacji żarówek o czym pisałem i itp.
    Montując dzienne chcę żeby też to wyglądało i pod tym kątem najlepiej byłoby wstawić H11 LED o halogenów co wyglądałoby bardzo dobrze (z daleka samochód wydawałby sie poszerzony na dole przy włączonych swiatłach).
    Teraz po przemysleniu sprawy raczej upoluję krótkie 3 power ledowe dzienne lub okrągłe i postaram sie je wpasować w ramki - jest tu o tyle dobrze że ramki mozna wyjąć i zabrać do warsztatu/domu i spokojnie wszystko dopasować.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,447
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    jak mam wydać 200zł za okrągłe swiatła do jazdy dziennej ktore maja wybita homologacje i identyczne za 68zł (znalazłem takie) z ta samą homologacja to wolę wydać 68zł...
    Nawet nie czytałem całego postu bo nie mam czasu na wnikanie w powieści - strasznie dużo tu piszecie
    Ale jesteś pewien że to te same diody/lampy? Czy tylko na zdjęciu tak samo wyglądają? Zdjęciem z aukcji bym się nie sugerował..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    27
    Postów
    7,378
    Auto
    Nuova Bravo 1.9 M-J
    Cytat Napisał tgaudio Zobacz post
    jesli by go nie było to jak formowany byłby strumień swietlny który zresztą jest inny dla lewego i prawego leflektora
    soczewka jest od układania wiązki i odpowiedniej jej ustawienie i rozproszenie na drodze

    a więc juz nie rozpadając się i nie duskutując nie potrzebnie na temat cen i homologacji powiem ci tak. kup cos w sklepie a nie na allegro. będziesz miał latwie przy reklamacji i mniej stersu jakby )tfu tfu) coś było nie tak.
    ja bym jednak postawił na ledy ze zdjęcia a nie okrągłe lub takie
    ŚWIATŁA DZIENNE MERCEDES 2x6 LED wyprzedaż! (2249392944) - motoAllegro
    długi pas led nad halogen a ten zawijas w strone środka auta i zachodziłby na powierzchnię ta z wgłębieniem

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    31
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 2 MJ 120KM Estiva
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    soczewka jest od układania wiązki i odpowiedniej jej ustawienie i rozproszenie na drodze

    a więc juz nie rozpadając się i nie duskutując nie potrzebnie na temat cen i homologacji powiem ci tak. kup cos w sklepie a nie na allegro. będziesz miał latwie przy reklamacji i mniej stersu jakby )tfu tfu) coś było nie tak.
    ja bym jednak postawił na ledy ze zdjęcia a nie okrągłe lub takie
    ŚWIATŁA DZIENNE MERCEDES 2x6 LED wyprzedaż! (2249392944) - motoAllegro
    długi pas led nad halogen a ten zawijas w strone środka auta i zachodziłby na powierzchnię ta z wgłębieniem
    zastanawiałem sie nad nimi cięzko będzie je wpasować patrząc na sposób ich montażu i dwie wystające z tyłu sruby, mógłbym też zostać posądzony i plagiat mercedesa diody wyglądają mi na tańsze FLUXy a nie power ledy.

    nie chcę sie kłócić ale klosz w którym osadzona jest żarówka jest własnie odbłysnikiem, soczewka ma idealną krzywiznę i nie jest w stanie uformować odpowiedniej wiązki lecz tylko ją powiększa i skupia.

    Dzięki za porady, będę montował okrągłe po namysle, dam znac jak juz to zrobie z fotkami

    Pzdr

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2012
    Skąd
    Mława
    Wiek
    23
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2007
    Ktoś coś działał jeszcze z dziennymi?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2012
    Skąd
    Mława
    Wiek
    23
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2007


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Światła do jazdy dziennej. Kto montował?
    Napisany przez stilo_kielce na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post: 03-06-2013, 20:41
  2. Prośba o pomoc w instalacji świateł do jazdy dziennej
    Napisany przez gizmo-79 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-07-2012, 10:38
  3. Światła do jazdy dziennej - zakładał ktoś?
    Napisany przez Flash na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-04-2011, 19:00
  4. Zegarek i Swiatła
    Napisany przez gregory_26 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-08-2010, 15:06
  5. swiatla do jazdy dziennej
    Napisany przez piotr1343 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 02-04-2009, 17:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

światła do jazdy dziennej fiat bravo ii

fiat bravo swiatla dzienneświatła do jazdy dziennej fiat bravo 2światła do jazdy dziennej fiat bravoświatła do jazdy dziennej fiat bravo 2007fiat bravo 2 światła do jazdy dziennejświatła do jazdy dziennej bravo IIświatła dzienne bravo iifiat bravo ii światła dziennebravo światła do jazdy dziennejświatła do jazdy dziennej bravo 2bravo ii światła do jazdy dziennejświatła dzienne fiat bravofiat bravo 2 światła dziennefiat bravo światła dziennelampy do jazdy dziennej fiat bravo 2fiat bravo swiatla do jazdy dziennejswiatla do jazdy dziennej fiat bravoswiatła do jazdy dziennej fiat bravoświatła dzienne bravofiat bravo swiatła do jazdy dziennejświatła dzienne do fiata bravoświatła do jazdy dziennej bravo bravo II ledświatła do jazdy dziennej fiat brava