Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2016
    Skąd
    Przasnysz
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Stukanie 1.9 jtd 8v 120km 2007

    Witam.
    Jadąc ostatnio w trasie na 4 biegu po puszczeniu pedału gazu pojawił się dziwny szum jakby z prawej strony samochodu. Po wciśnięciu sprzęgła ten szum/szuranie ustało. Jakie kolejne 50km było wszystko dobrze zadnych halasow. Podczas jazdy po mieście dwa razy gdy zmieniałem bieg poczułem delikatne rzężenie/szum na lewarku. Na postoju zauważylem ze jak wcisne sprzegło halas ustaje, jest cichutko. Dodam ze nie mialem wczesniej problemow z ruszaniem, przyspieszaniem i podobnymi rzeczami. Na postoju wydaje mi sie ze dzwiek (stukanie) wychodzi ze skrzyni. Samochod ma 110k przebiegu. Co to moze byc?
    Ostatnio edytowane przez pawel_wpz ; 30-03-2016 o 16:37



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Jak się nie rozsypie to w 100% nie będziesz wiedział...łożysko na sprzęgle, wysprzęglik , skrzynia, przegub wew.
    to tak na szybko mi do głowy przyszło.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2016
    Skąd
    Przasnysz
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Czy przegub wewnętrzy by stukał na biegu jałowym na postoju a po wciśnięciu sprzegła by cichł?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Przegub na pewno nie Stuki powiązane ze sprzęgłem to w większości przypadków niestety dwumas. Przebiegu jesteś pewien?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2016
    Skąd
    Przasnysz
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Mam faktury z serwisu. Auto z polskiego salonu raczej przebieg pewny. Opony jeszcze oryginalne.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Podjedź gdzieś na kanał i sprawdź czy nie masz wycieków ze skrzyni oraz ilość oleju przekładniowego.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2016
    Skąd
    Przasnysz
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Mam kanał w domu, jutro bede tam jechał jest to 100 km. Mozliwe ze jest jakis wyciek poniewaz ogladalem ostatnio go od spodu i widzialem troche oleju, ale nie domyslilem sie ze to moze byc ze skrzyni, sadzilem ze skoro w silniku nie ubywa to jest dobrze. Wiecie z której strony i jak sie dostac do korka wlewowego zeby sprawdzic stan oleju przed jutrzejsza droga? Jesli to brak oleju w skrzyni to czy uzupelnienie go moze ja jeszcze uratowac?

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Jeśli skrzynia nie zgrzyta, tragedii pewnie jeszcze nie ma, ale zanim wyruszysz w drogę podjedź gdzieś na kanał OSKP i sprawdź skąd faktycznie ten wyciek. Nie zapłacisz więcej jak 20 zł. Wcześniej weź w łapy instrukcję i wymaraj jaki masz tam olej w skrzyni. Może uda się kupić gdzieś w okolicznym sklepie i uzupełnić przed podróżą. Dolejesz i masz spokój, a po powrocie do domu podjedziesz już tylko na wymianę uszczelniacza. Ilość oleju w skrzyni sprawdzasz korkiem przelewowym od strony lewego koła - dostęp prawdopodobnie po zdjęciu lewej osłony silnika.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2016
    Skąd
    Przasnysz
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Dzieki wielkie za informacje. Jutro dam znać co i jak.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2016
    Skąd
    Przasnysz
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Czy ten korek przelewowy to sruba od przodu silnika na klucz bodajze 12?

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    W Stilo 1.9 8V 120KM korek przelewowy jest od strony lewego koła. Być może w Bravo II skrzynia jest już inna. Niech się wypowiedzą posiadacze tego auta.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    112
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    W tej skrzyni jest bagnet do kontroli poziomu oleju - szukaj gumowatego uchwytu w okolicy wybieraka sprzęgła. Korek przelewowy jest od strony lewego koła (śruba na imbus)

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2016
    Skąd
    Przasnysz
    Postów
    24
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Znalazlem dwie sruby imbusowe, od tylu samochodu przy mechanizmie roznicowym i jedna od przodu na duzy imbus z boku nic przy kole nie bylo.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    112
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Załączam skan z programu diagnostycznego eLearn - powinien być Ci pomocny.... a najlepiej ściągnij sobie program diagnostyczny z opisami wielu procedur - jest bardzo pomocny...
    skrzynia_Strona_1.jpg

    Zwróć uwagę, że ilość oleju jest podawana w kilogramach!! Do skrzyni wchodzi 1,9 litra oleju.
    Ostatnio edytowane przez starling ; 04-04-2016 o 21:14

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Pytanie najważniejsze, czy faktycznie masz wyciek ze skrzyni? Jakieś zapocenia na korpusie lub nieszczelność na uszczelniaczach?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9 jtd 8v 120KM 2007
    Napisany przez malutki640 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 12-02-2016, 12:40
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-11-2014, 15:44
  3. Wsad od 120KM 1,6 MJ
    Napisany przez PAJAK-78 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-05-2014, 11:26
  4. Ducato 2.3 120km 2007 Jak kasowac i ustawiac przeglad
    Napisany przez AndreCh na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-04-2011, 14:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.9jtd 120km luzy zaworowe

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl