Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2012
    Skąd
    Kłodzko
    Wiek
    34
    Postów
    10
    Auto
    BRAVO II 1,4 16V - 90KM

    Skutki mrozu w moim Bravo :)

    Od 3 tygodni każdy z nas męczy się z mrozem. Pomijając poodmarzane policzki i zdrętwiałe paluszki w naszych dłoniach i nogach, cierpią też nasze samochodziki. Mój Bravuś z 2007 r (jestem szczęśliwym tatusiem tego autka od 8 miesięcy) zaczął niedomagać dopiero teraz. Pomimo faktu iż akumulator jest oryginalny od nowości, zadziwiającym wydaje się fakt iż ani razu nie było problemu z jego doładowaniem (auto stoi na ulicy, jeżdżę średnio co drugi trzeci dzień) więc to sympatyczna sprawa że po przekręceniu kluczyka autko zaskakuje w mgnieniu oka i można się delektować cudownym mruczeniem dochodzącym z pod maski . Niemniej jednak nie wszystko jest takie różowe, nawet okulary w tym kolorze nie pomagają. A kłopociki są od 4 dni
    Więc do rzeczy:
    Lista problemów (ZAZNACZAM ŻE TO PIERDÓŁKI)
    - Nieszczęsna elektronika, migające kontrolki i pisk sygnalizatora problemów ( po pierwszym odpaleniu samochodu czujnik temperatury silnika pokazuje krytyczny poziom temperatury, a komputer miło, aczkolwiek zdecydowanie, nakazuje nam się zatrzymać i wyłączyć motor - problem występuje przy temperaturze na zewnątrz poniżej - 10. na szczęście wszystko wraca do normy po 1 - 2 s)
    Z resztą co warto nadmienić czasem zapalają się też inne kontrolki, ale wszystko tuż po uruchomienia auta i tylko na parę sekundek, nawet mniej niż parę
    - Ciekawe spostrzeżenie miałem dziś rano. Idę do fury, wciskam na pilocie od kluczyka otwieranie drzwi a tam cisza. Nic się nie dzieje, wiec wsadzam kluczyk do zamka i tez klopss, zamarzło Po kilku minutach zamek puścił.
    Wsiadam odpalam a tam pierwszy raz tej zimy rozrusznik chodził grzej niż niejedna 90 letnia osóbka po 40 latach pracy w kopalni, kontrolki się zapaliły, silnik w sumie też (z problemem), potem wszystkie kontrolki zgasły, liczniki obrotów i prędkości jakby odcięte od prądu (martwe), później zaskakują i wszystko śmiga jak należy.

    Mam już dosyć tej zimy. Moje autko chyba też



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ha ha ha sorry że się śmieję ale lżej mi jak nei tylko jak mam problem z Bravurą. jest nas 2 tyle że ja swoje kłopoty juz rozwiązałem.
    u ciebie problem jest bardziej złożony niż moja zamarzająca ropa.
    zacznij od diagnostyki komputerowej. myślę że wszystko przez czujnik temperatury silnika. po podpięciu pod kompa pokaże co go boli i będzie można już działać konkretnie.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kolega gancoll powinien chyba zostać nadwornym pisarzem
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Kolega gancoll powinien chyba zostać nadwornym pisarzem
    oj teraz to ty się czepiasz bardzo ładnie nakreślił historie powstania problemu z samochodem podczas temperatur ujemnych w swoim regionie zima tego roku

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Sprawdź na początek poziom naładowania akumulatora. Wydaję mi się, ze to on pomału kończy żywot i stąd te kontrolki.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Nie tylko wasze fiaty mają problemy :p Mój też ma już dość zimy...:-/ Lista usterek przez ujemną temp. jest tragiczna...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2012
    Skąd
    Kłodzko
    Wiek
    34
    Postów
    10
    Auto
    BRAVO II 1,4 16V - 90KM
    Cytat Napisał danielciagala Zobacz post
    Nie tylko wasze fiaty mają problemy :p Mój też ma już dość zimy...:-/ Lista usterek przez ujemną temp. jest tragiczna...
    Pocieszające jest to że zima pomalutku odchodzi w zapomnienie. Zdaniem synoptyków podobne mrozy tego roku już nas nie czekają. A minus 3 czy 5 to już nie to samo co 15 - 20 Teraz nasze samochody powinny odzyskiwać dawny wigor, a wszystkie drobne problemiki mnożące się jak króliki (ot taki rym) z dnia nadzień będą coraz rzadsze i daj Boże znikną całkowicie.

    Zgadzam się ze wszystkim co tu napisaliście. Czujnik temperatury silnika musi mieć już jakiś feler skoro robi takie numery. A akumulator no cóż, spisywał się fantastycznie, ale na każdego człowieka, jak i urządzenie przychodzi kiedyś dzień. Wszak 4 lata dla akumulatora i już stukająca 5 to standardowy okres w którym zaczynają się pojawiać coraz to słabsze jego wyniki. Pozostaje się tylko cieszyć że i tak obeszło się bez kabli rozruchowych , czy prostownika

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    No i trzeba wspomnieć o masakrycznym spalaniu...:-/ ( przy najmniej w moim przypadku prawie 13 l/100 )

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    u mnie spalanie jakos drastycznie na szczęście nie wzrosło

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Wrzuciłem nawet nowy termostat dwa dni temu bo stary się wieszał a spalanie i tak wysokie. ehh..te mrozy... kiedyś nas wykończą

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja robię dziennie ok 50km w 2ch partiach - z pracy i do pracy Tak więc generalnie na ssaniu procentowo tych kilometrów nie przejeżdżam dużo (gorzej jest na małych odcinkach jak auto jeszcze nie zdąży się nagrzać) i tak jak w lato palił mi powiedzmy 8,3-8,7 no to teraz mam 9,3-9,8 czyli litr więcej.. Jak dobije do 10l to się wkurzę
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Mi przy -22 palił około 13 ale termostat był stary a teraz na nowym to przypuszczam że około 11 zachaczę. Fordy dużo palą :-/

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2011
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    60
    Auto
    Marea 1,8
    Jak już pisałem do któregoś tematu, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony swoim fiacikiem. Maksymalna odnotowana temperatura to -22 (pod chmurką). Obróciło wałem może ze dwa razy i zagadał. Chwila na benzynce i jazda. Spalanie chyba raczej standardowe i nie przekracza 10l LPG w cyklu mieszanym.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2012
    Skąd
    Kłodzko
    Wiek
    34
    Postów
    10
    Auto
    BRAVO II 1,4 16V - 90KM
    Zużycie paliwa w moim Bravo najlepiej obrazuje trasa Kłodzko - Wrocław co daje ok 88km. W lecie na michelinach energy przy normalnej jeździe spalanie było na poziomie 5,2 - 5,5 l/100km, więc fenomenalnie W zimie na oponach Continental Winter Contact spalanie na poziomie 6,2 - 6,4 l/100km. Tak więc zima sprawia że spalanie na trasie jest o około 1 litr większe niż w zimie. W mieście niestety różnica jest o wiele większa. Niestety nie mam porównania bo nigdy nie zwracałem na to uwagi. W mieście warunki zmieniają się tak szybko, że nie sposób porównywać jednego dnia do drugiego.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Ja w lecie za 150 zeta robie ok. 370 km w zimie za te same pieniądze robie od 270-310 km....


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Domykanie szyb i szyberdachu w moim Bravo ;)
    Napisany przez byrrt na forum Modyfikacje
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 27-11-2012, 16:30
  2. Montaż wzmacniacza z tubą w moim Bravo
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 03-04-2012, 12:31
  3. Kilka pytań/problemów związanych z LPG w moim aucie
    Napisany przez seba_999 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-01-2012, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl