Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 63
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    Fiat bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2008

    Skrzynie biegów w Bravo, proszę o pomoc

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie skrzyń biegów w bravo... przewertowałem już milion stron niestety dopiero po zakupie.

    Kupiłem tydzien temu fiata Bravo 2008r 1.4 T-jet z przebiegiem 118 tyś przebiegu. Rozkodowałem VIN wpisałem model skrzyni i odkryłem istną masakrę (M32).

    Po przeczytaniu jednego wieczora sterty tematów, załamałem się psychicznie jeżeli chodzi o trwałość tej skrzyni... ale popytałem znajomych i mam teraz rzeczywiste pytanie, jak to z nimi jest ?

    Wiem, że tych skrzyni wyprodukowana jest masa, ale ja mam 117 tyś przebiegu, jedynka wchodzi normalnie, reszta biegów też, nic nie haczy, nie buczy i nie szumi. 3 znajomych ma opla GTC z przebiegiem 170-230 tyś przebiegu w dieslu z tą skrzynią i zero problemów + jeden z insignią...

    Czy były jakieś dobre i wadliwe partie, jak to wyglądało ? bravo kupiłem od znajomego, który też żadnych problemów z tą skrzynią nie miał... wręcz przeciwnie, nie wiedział, że są takie awaryjne.

    Zamówiłem już olej do wymiany, ale chciałbym znać opinię osób z branży, czy zrobię na niej 50-60 tysięcy km czy raczej to mało prawdopodobne ? na skrzynie.com.pl czytałem, że wcześniej czy później padną no ale ten jeden GTC ma salonową 230 tyś km i cisza.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    66
    Auto
    Bravo 2 1.6 M-JET120KM
    Rocznik
    2011
    http://fiatklubpolska.pl/croma-446/w...nia-m32-23434/

    " przede wszystkim zawczasu trzeba zaradzić przyszłym problemom i zmienić olej, ja dowiedział się od fachowca, który regeneruje skrzynie, że M32 jest niedosmarowana, trzeba zalać ją około 2,8-2,9 litrami dobrego oleju, podobno we fiatach używany jest olej Tutella i nie ma z nimi większych problemów, poza tym nie wiem jaki jest koszt regeneracji skrzyni z insigni, ale zwykłe m32 po naprawie i regeneracji można dostać z gwarancją za bodajże 1600zł oddając oczywiście swoją, jest magik koło Poznania który ma te skrzynie w jednym palcu "
    Ostatnio edytowane przez czucza2005 ; 21-12-2014 o 13:59

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    Fiat bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2008
    Czyli ogólnie na spokojnie, dbać i spać ? 50-60 tysięcy powinno być ok ?
    Mam kilku znajomych z M32 i dopóki im nie powiedziałem to byli zdziwieni... ponoć 2,5 miliona egzemplarzy zostało wyprodukowane a na forach to są odsetki bo przecież piszą tylko Ci co im padło..

    Jaki olej polecasz do wymiany ? wymienię dla świętego spokoju

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    66
    Auto
    Bravo 2 1.6 M-JET120KM
    Rocznik
    2011
    Olej FUCHS SINTOFLUID SAE 75W80 jest doskonałą alternatywą cenową dla oryginalnych olejów serwisowych. W wielu przypadkach przewyższa swoją jakością produkty oryginalne. Doskonale spisuje się w większości skrzyń biegów 6 biegowych. Szczególnie polecany do skrzyń M20, M32, F40.

  6. #5
    eng
    eng jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2013
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał czucza2005 Zobacz post
    http://fiatklubpolska.pl/croma-446/w...nia-m32-23434/

    " przede wszystkim zawczasu trzeba zaradzić przyszłym problemom i zmienić olej, ja dowiedział się od fachowca, który regeneruje skrzynie, że M32 jest niedosmarowana, trzeba zalać ją około 2,8-2,9 litrami dobrego oleju, podobno we fiatach używany jest olej Tutella i nie ma z nimi większych problemów, poza tym nie wiem jaki jest koszt regeneracji skrzyni z insigni, ale zwykłe m32 po naprawie i regeneracji można dostać z gwarancją za bodajże 1600zł oddając oczywiście swoją, jest magik koło Poznania który ma te skrzynie w jednym palcu "

    Skąd masz takie ilości oleju? Wg. instrukcji powinno zalać się około pół litra mniej. Może rzeczywiście powinno się te skrzynie zalewać większą ilością oleju.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2013
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    41
    Postów
    66
    Auto
    Bravo 2 1.6 M-JET120KM
    Rocznik
    2011
    eng
    wg instrukcji to jest 1.87 litra dla 1.6 M-Jet i 1.9 M-Jet 16v, a dla 1.4 T-Jet to 2.4 litra. A założyciel wątku defpl ma 1.4 T-Jeta.

  8. #7
    eng
    eng jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2013
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    10.2007
    Ja mam T-Jet dlatego napisałem, że jest to około pół litra mniej niż Ty podajesz. Rozumiem zatem, że do tych 2.4 z instrukcji należy dolać te 0.5 litra oleju żeby było te 2.9 i to usprawni pracę skrzynii i zapobiegnie jej przyszłym awarią?
    Ostatnio edytowane przez eng ; 24-12-2014 o 06:16

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    19
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Rosso Maranello
    Rocznik
    2007
    Mam pytanie nie tyle o TJET ale o MJET jest tam inna skrzynia też 6 biegów. I ostatnio zauważyłem że przy wyższych obrotach powyżej 2,5tys wbijając 5 i 6, coś zarzęzi tak na sekundę jak puszczę sprzęgło po zmianie. Kiedyś też to miałem ale ustało teraz ponownie. Umówiłem się na zmianę oleju z mechanikiem to na początek , przebieg 125tys więc też nie tragedia. Czy ktoś miał takie problemy?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.4 t-jet 120KM
    Rocznik
    2009
    Ja mam t-jet 120KM i miałem problem ze skrzynią M32 przy ok 150tyś km. U mnie huczało na 5 i 6 biegu (auto dużo eksploatowane w trasie), dość denerwująca przypadłość.
    Wymiana łożysk na wałku 5-6 bieg to ok 800-1000zł z robocizną (same łożyska 300zł (150zl/szt.) ale dużo roboty bo trzeba skrzynie wyciągnąć), natomiast pełna regeneracja z wymianą wszystkich łożysk to ok 2000-2500zł.
    Generalnie czucza2005 ma rację, mój fachowiec też powiedział że przy wymianie łożysk zalali więcej oleju lepszej jakości i problem nie powinien się już powtórzyć. Tak czy siak liczę że te kolejne 100tyś przelatam bez problemu (pełna regeneracja).
    Wydaje mi się że na forach trochę wyolbrzymia się problem z M32. Może nie jest to udana skrzynia i może chodzi dość topornie, a biegi czasem lubią przyhaczyć, ale jeśli ktoś równomiernie używa wszystkich biegów (cykl mieszany) to problem pewnie pojawi się znacznie później niż przy 150tyś. A w dodatku jeśli ktoś zawczasu wymieni olej i zaleje go czymś lepszym i tyle ile trzeba (a nie tyle ile w instrukcji) to prawdopodobnie problemu nie będzie wcale.
    Gdyby każda z 2,5mln skrzyń rozsypywała się po 100tyś to byłby to istny armagedon o którym każdy by słyszał, jak np. o problemach z DPFami, EGRami itd. a wcale tak nie jest.
    Pozdrawiam.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2014
    Skąd
    kraków
    Postów
    3
    Auto
    bravo 1.4 t-jet
    Rocznik
    2008
    Specjalistyczny Zakład Mechaniki Samochodowej "Anmar" 32-010 Kocmyrzów ul. Dojazdów 180 , tel. 12 387-12-71 , tel/fax 12 387-02-80 , ANMAR - Auto serwis
    Bravo 2008 1.4 t-jet 120KM wymienione wszystkie łożyska w M32 przy ponad 160tyś . Co do napray skrzyń mogę powiedzieć że są genialni. Serwis fiata nie dawał rady a oni Tak. Ceny ? pytać. Wcale nie jest drogo.

  12. #11
    eng
    eng jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2013
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    10.2007
    fiata jaki miałeś objaw zużytych łożysk? No i najważniejsze jaka była cena wymiany oraz czas wykonania usługi? Zostawiałeś całe auto czy samą skrzynię?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2015
    Skąd
    Przemysl
    Wiek
    45
    Postów
    7
    Auto
    Croma 1.8
    Rocznik
    2006
    Witam, czy w modalach 1.4 (90 km) jest skrzynia M32 (czytalem ze sa z nia problemy).
    Czy po VIN sprawdze jaka skrzynie ma auto?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jeśli to jest skrzynia 6b to M32. Z tego co wiem we wszystkich benzyniakach montowali M32, natomiast w niektórych dieslach zdarzały się skrzynie 5b czyli fiatowskie.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Jeśli to jest skrzynia 6b to M32. Z tego co wiem we wszystkich benzyniakach montowali M32, natomiast w niektórych dieslach zdarzały się skrzynie 5b czyli fiatowskie.
    To źle się dowiedziałeś, w 1.4 16v 90KM jest skrzynia Fiatowska c513, bez problemowa.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Alton88 Zobacz post
    To źle się dowiedziałeś, w 1.4 16v 90KM jest skrzynia Fiatowska c513, bez problemowa.
    To Ty się źle dowiedziałeś, widziałem wiele Bravo 90KM ze skrzynią 6b, najwidoczniej zdarzały się egzemplarze z fiatowska skrzynią 5b
    FIAT BRAVO 1.4 16V 1WŁ,Serwisowany w ASO. ZADBANY (5949586491) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    FIAT Bravo II SPORT 1.4 90 PS klima (5958906883) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Fiat Bravo II 1.4 Benzyna 2008r 70 tys.km (5961477427) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Ogłoszenie: Fiat Bravo Opłacony gotowy do rejestracji - ASO Fiat - 18 500 PLN

    Chociaż wg instrukcji jest tak jak napisałem wyżej:
    Zrzut ekranu z 2016-02-02 18:05:22.png
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 02-02-2016 o 18:18
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-04-2017, 11:14
  2. Cinquecento . Wybierak i lewarek biegów . proszę o pomoc
    Napisany przez Fabik1995 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-03-2014, 23:59
  3. Elektryka Bravo 1.9 TD - Proszę o pomoc!
    Napisany przez walerianka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-10-2012, 23:24
  4. Skrzynie biegów w bravo/brava/marea
    Napisany przez koziol1172 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-10-2012, 22:20
  5. Bravo 1.2 16v - falujące obroty proszę o pomoc.
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-10-2011, 17:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

skrzynia m32 fiat bravo

fiat bravo skrzynia m32

fiat bravo 2 problem z biegami

skrzynia M32 Fiat

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467skrzynie-biegow-w-bravo-prosze-o-pomoc-269312

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467skrzynie-biegow-w-bravo-prosze-o-pomoc-26931

Fiat bravo M32

fiat bravo 2 skrzynia m32

jak rozpoznac skrzynie biegow fiat bravo thet

bravo 2 diesel awarie skrzyn biegow

fiat bravo 2008 kod skrzyni

fiat bravo jaka skrzynia bi

fiat bravo 2 skrzynia

skrzynia m32 w jakich autach

olej do skrzyni biefow bravo iifiat bravo 2 m32fiat bravo slrzynia m32fiat bravo 2 1.9 120km czy ma skrzynie m32fiat bravo 1.4 t jet jaka skrzyniabravo skrzyniafiat bravo 1.4 skrzynia biegowJaki olej przekladniowy fiat bravo 2010 rok 1.4 120 KMfiat bravo 150 jtd jaka skrzynia biegowskrzynie bravo po 2010

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl