Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Łódź5
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Doblo 2.0Mjet

    [silnik] Odpalanie (nieprzyjemne) auta 120 KM Multijet w now

    Mam pytanie techniczne lub niestety bardziej empatyczne co do odczuć związanych z autem i jego uruchamianiem. Tak jak napisałem w temacie mam bravo 120 KM diesel 1.9 Mjet. Ponieważ mam już za sobą dwie zimy moje auto zachowuje się następująco:
    - w zimie przy temperaturze -15-17 (co jeszcze teoretycznie nie wytrąca stearyny a paliw używam dobrych) auto nie chce praktycznie odpalić wygląda to tak że przekręcam kilka razy kluczyk ( w nadziei że świece będą bardziej niż rozgrzane) potem zaczynam ORAĆ rozrusznikiem i trwa to czasem 15 czasem 30 sekund aż w końcu zaskoczy i z powolnego pchania wału powoli wchodzi na obroty najpierw jakieś 700 do w końcu standardowych 950-1000 obr, muszę powiedzieć że jest to dla mnie odczucie przedziwne dlatego że dawniej miałem octavkę 130 KM diesla i miewał trudności ale zapalał od puknięcia kluczykiem powiedzmy 2-3 sekundy rozrusznikiem maks, nawet przy -25 stopniach (może to różnica między common railem a pompowtryskiwaczem?)
    - jeśli chodzi o lato takie jak mamy teraz lub jesień to jeśli auto stoi jeden dzień i odpalam je następnego dnia rano ( a w cale mało nie robię kilosków rocznie jakieś 50 000 więc auto jest dotarte) to sądzę jak każdy przekręcam kluczyk potem czekam aż wszystko pogaśnie i przekręcam na zapłon i.... no cóż jest to jedne z moich najgorszych odczuć dotyczących fiata którego w zasadzie bardzo lubię - pierwszy objaw jest taki że zapłon nie zaskakuje od razu tylko po około 1-2 sekundach (a to jest długo bo mam porównanie z innymi autami których używam) i potem nagle rzuca silnikiem 1 raz w taki sposób jak bym nie miał pod silnikiem żadnej poduszki i potem jest już wszystko normalnie. kiedy jest ciepły jest super i nie ma takich objawów

    stąd pytanie ma ktoś podobne odczucia? to problem z rozrusznikiem, świecami< mieszanką? udało się komuś ten problem rozwiązać?
    Marcin Bravo 120KM MultiJet / Doblo Furgon 2.0 135KM Multijet



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Nie wiem jak zimą bedzie odpalała moja bravo(bo kupiłem ją w maju)ale teraz odpala tak jak u Ciebie,tzn jest takie szarpniecie silnikiem Z tego co wiem winna jest temu poduszka i jest to wada fabryczna W samochodach na gwarancji były wymieniane na inne w ramach akcji nawrotowej.Z tym czasem odpalania,to u mnie jest tak samo,nie odpala odrazu tak jak piszesz po około 2 sek Też byłem tym zdziwiony jak go kupiłem,bo wcześniej miałem Stilo JTD i tego tam nie było Kolega kupił Bravo wcześniej ode mnie i też zachowuje sie tak samo Myśle,że takich aut jest więcej,tzn "ten typ tak ma"
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Łódź5
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Doblo 2.0Mjet

    ja zrobie troche inaczej

    będę zostawiał auto na jakiś czas w serwisie u przyjaciela który pracuje w fiacie a ponieważ jak sam wiesz można tę usterkę sprawdzić najwyżej raz dziennie (bo tylko rano) to postara sie ustalić co jest przyczyną ja mam 4 lata gwarancji wiec mogę jesio chwile w serwisie poszaleć hehehe pozdro .. aha co do poduszki pod silnikiem nikt mnie na żadną akcję nie wzywał hmmm ale może akurat mnie ta akcja nie dotyczy a i bardzo jestem ciekaw jak odpala 135 konny furgon którego w końcu jutro odbieram wrrr czekałem na niego 14 tygodni
    Marcin Bravo 120KM MultiJet / Doblo Furgon 2.0 135KM Multijet

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Daj znać co ustali Twój kolega.Może przyczyna leży gdzieś indziej,a nie w poduszce
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Łódź5
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Doblo 2.0Mjet

    udalo sie

    dwi poduszki pod skrzynią jedna pod silnikiem plus uszkodzone kolo pasowe na pasku klinowym alternatora to mniej wiecej tyle
    Marcin Bravo 120KM MultiJet / Doblo Furgon 2.0 135KM Multijet

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Cytat Napisał Misiu___
    plus uszkodzone kolo pasowe na pasku klinowym alternatora
    A na czym polegało jego uszkodzenie?Widoczne to było gołym okiem?Jakieś pęknięcia,czy coś w tym rodzaju?
    Zastanawiam się ,bo moje teraz jak jest mróz,a postoi przed firmą,to raz zapala bez żadnych "zająknięć"a nieraz go "szarpie"
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    Łódź5
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Doblo 2.0Mjet

    :)

    tego nie wiem ale mowili ze to widac golym okiem jak podjedziesz do mechanika na pewno to rozpozna ale jest bardzo prosty sposob poniewaz mi odpalal zle tylko rano i tylko 1 raz zdjeli pasek klinowy alternatora i atuo zaczelo odpalac bez drgan jak zdjeli kolo pasowe okazalo sie ze jest "walnięte" na czym to polega nie wiem ale wiem ze tak bylo od nowości to tyle
    Marcin Bravo 120KM MultiJet / Doblo Furgon 2.0 135KM Multijet

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    pewnie na łożysku które jest w środku, może się coś blokuje i przy odpaleniu potrzebuje "szarpnięcia" żeby zakręciło. najlepsza metoda to jak piszesz zdjąć pasek i będzie wiadomo co i jak.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A z odpalaniem się poprawiło? Pali na dotyk?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Dzięki Misiu___, Jak będzie cieplej,to zrzucę ten pasek i zobaczę.Na razie mróz,więc nie bardzo mi się chce
    A w takim razie po co wymieniali Ci poduchy Skończyły swój żywot od tych szarpań?Czy przy okazji?
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2011
    Skąd
    Zator
    Postów
    2
    Auto
    Fiat bravo 1,9 120KM
    moze koło zamachwe

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    91
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    Odświeżę trochę temat o odpalaniu...w porównaniu do diesli którymi jeździłem wcześniej uważam że mój fiat dłużej kręci niż np focus czy touran. Zauważyłem jeszcze że jak przekręcę kluczyk zaczynam odpalać po zgaśnięciu kontrolki świec to dłużej kręci niż jak poczekam ze 2-3 sekundy po zgaśnięciu kontrolki świec i wtedy odpali szybciej...

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    17
    Auto
    Clio
    Ojca bravo palilo dlugo plus bialy dym, korekta zaplonu w aso i problem od rekimrozwiazany. Uprzednio sprawdzane wtryski nowa sonda itd... Ponad 1000 wydany. Podobno 1.9 8v tak maja ze trzeba co kilka lat im wgrywac program. Jaki niewiem ?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2014
    Skąd
    dolnośląskie
    Postów
    10
    Auto
    bravo II
    Rocznik
    2008
    Sprawdź pompę wysokiego ciśnienia.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    91
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mich486 Zobacz post
    Sprawdź pompę wysokiego ciśnienia.
    Mam rozumieć że ta pompa to jest pompa wtryskowa...wszystkie jej parametry są właściwe, było to sprawdzane jak zamarzłem w tą zimę


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wyrejestrowanie auta
    Napisany przez robertccc na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-07-2009, 08:30
  2. Piszczenie spod auta
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-05-2009, 18:56
  3. punto 1.3 multijet - rozrząd
    Napisany przez Tomek1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-05-2009, 23:11
  4. Dziwne zachowanie auta
    Napisany przez mikusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-02-2009, 08:27
  5. Zapach diesla wewnątrz auta, Bravo 1.9 MTJ
    Napisany przez Patrycja na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-10-2008, 19:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik 1.9 multijet 120 km

poduszka silnika fiat btavo II 1 9

silnik 1 9 multijet 120

silnik do bravo 1.9 multijet 120km

kolo pasowe fiat bravo usterki

1.9 multijet szarpie

1 9 multijet 120km

pompowtryskiwacze fiat stilo 120km multijet ceny

bravo 1.6 multijet JAK Z ODPALANIEM W ZIMIE

fiat brawo ii 1.9 jtd wibracje przy uruchamianiu

fiat bravo II odpalanie w mrozie

2 0 multijet 120fiat bravo 1 9 multijet wadydiesel-problem z odpalaniem szarpie FIAT BRAVOBravo multijet ciezko odpalaproblem z odpalaniem fiat bravo 2 dieselrozrusznik 1.9 jtd 120pompowtryskiwacze fiat stilo 120km multijetsilnik fiat bravo 1.6 multijet opinie 120km1.9 multijet problem z odpalaniemsilnik 120 multijet1.9 multijet ciezko zapala
http://www.iparts.pl