Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2016
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    50
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet 116 km
    Rocznik
    2008

    Różnica w budowie motoru 1.9 85 kW a 88 kW.

    Jakie są różnice w budowie motoru 1.9 116 KM (192B4000) a 120 konną jednostką (192A8000). Będąc w Inter Cars nie byli w stanie dobrać mi zaworu EGR , podawałem także nr VIN i wg orginalnego zamiennika szukali i także nic nie znależli. Sam już nie wiem jak szukać części.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Pytanie jeszcze jedno-gdzie znajduje się przekażnik świec żarowych w Bravo 1.9 M-Jet i jak dostać się do świec żarowych?Czy trzeba demontować EGR-a?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    1.9 116 KM to prawdopodobnie ten sam silnik co 120KM, tylko ze zdławioną mocą. Na tzw rynki specyficzne np Benelux.
    Moc w praktyce ta sama, lecz na ,,papierze" mniejsza ze względu na podatki itp.
    Przekaźnik świec powinien znajdować się na ściance/ grodzi oddzielającej silnik od kabiny.
    Dostęp do świec żarowych w 1.9 8V jest fatalny. Wg mnie bez demontażu EGR-a się nie obejdzie.
    Ale zawsze może znaleźć się magik co da radę.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Różnica polega, że te słabsze silniki były kierowane na specyficzne rynku, głównie takie w których składkę OC liczy się od nie pojemności, a od mocy silnika. I Fiat dławił te silniki, praktycznie głównie przez zmianę oprogramowania ECU, ale też przez dokładanie DPFu itp.

    Oznaczenie 8V 120KM jest 192A8000, wersja 88kW czyli ta najbardziej popularna,
    192B4000 85kW i 192B5000 - 66kW (czyli 90KM) to wersje właśnie na te specyficzne rynki.

    Jak dobrze pamiętam to właśnie głównie na rynek belgijski takie wychodziły egzemplarze.
    Jeżeli masz taki egzemplarz to znaczy, że Twoje auto było ściągane z tamtych rejonów.

    EDIT: Heh, obydwoje praktycznie odpowiedzieliśmy w jednym czasie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2016
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    50
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet 116 km
    Rocznik
    2008
    Właśnie zastanawia mnie jak ja mam szukac czesci do mojego Fiata,czy są te same co do 120 konnego czy nie? Tak,wiem ,ze auto bylo przyprowadzone z Holandii w 2012 roku przez znajomego. Dziekuje za informacje bo zastanawialo mnie czym sie rozni wlasnie motor B4000 od A8000 czyli tylko programem. Czy jest tez mozliwosc wgrania programu np.od A8000 zeby wywalic programowo dpf i egr. Czy musze zgrac program z kompa B4000 i taki sam po modyfikacji dpf egr out wgrac?


 

Podobne tematy

  1. Sprzeglo, jaką różnica?
    Napisany przez records2002 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-10-2015, 11:32
  2. Komunikat Loose Connection, problemy ze startem motoru
    Napisany przez maku na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 16-04-2015, 12:12
  3. gaśnica
    Napisany przez Pablo3d na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 27-08-2013, 11:47
  4. Trójkąt i gaśnica
    Napisany przez wandzel na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-08-2012, 12:56
  5. [silnik] jak sprawdzić dokładny model motoru 1.9JTD
    Napisany przez ujejski1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-05-2010, 06:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl