Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2015
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2011

    Question 'Przerywane' przyspieszanie

    Witajcie,

    Ostatnio zauważyłem dość dziwną przypadłość w moim Bravo MJet 1,6 120KM . Mianowicie czasami (nie zauważyłem żadnej reguły czy też powtarzalności), podczas przyspieszania, na biegach od 1 do 3, proces przyspieszania jest przerywany na dosłownie ułamek sekundy. Jest to jednak na tyle długo, iż jest odczuwalne zarówno dla kierowcy (na pedale gazu) jak i dla pasażerów (nagła utrata przyspieszenia). Podczas stałej jazdy, na którymkolwiek biegu, sytuacja nie ma miejsca. Całemu zdarzeniu towarzysz wyraźny dźwięk jakby jakiś pasek czy inne cudo 'przekręciło się'. Wydaje mi się, że podobne zachowanie można odczuć, gdy podczas przyspieszania puścimy nogę z gazu. Jako aktywny rowerzysta mogę to porównać do sytuacji, gdy łańcuch przeskoczy nam na zębatce podczas pedałowania

    Z moich rozważań wynika, że nie jest to raczej nic związane z paliwem. Tankuję regularnie na BP, nie jeżdżę na oparach. Poza tym, jak już wspomniałem, podczas jazdy ze stałą prędkością, sytuacja nie ma miejsca. Jedyne, co mi przychodzi do głowy to jakiś pasek albo wałek albo jakiś inny wihajster, który wiąże się z przekazywaniem mocy pomiędzy pedałem gazu a silnikiem.

    Czy ktokolwiek spotkał się z tego typu problemem? Gdzie tkwi diabeł? Na co skierować uwagę mechanika, do którego zamierzam się wybrać?

    Z góry dzięki za wszelkie wskazówki i porady.

    Piotr



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    30
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    Filtry powietrza i paliwa dawno zmieniane?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    43
    Postów
    130
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Podobne objawy miałem z zapchanym EGRem. tylko bez dzwieku...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2015
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2011
    To jest dobre pytanie... Auto kupiłem 2mce temu. Teoretycznie przed zimą powinna nastąpić wymiana filtru paliwa (tak czytałem, że w diesel'ach powinno się tak robić). Ake czy zostało - ciężko powiedzieć...
    Czy uważasz, że powinienem wykonać wymianę teraz czy wstrzymać się do października/listopada ?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kupując auto pierwsze co robisz wymieniasz cały pakiet startowy - oleje, filtry, świece itp itd.. Chyba że masz pewność że zostało to zrobione w odpowiednim czasie przez poprzedniego właściciela.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    30
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał pit3rp Zobacz post
    Czy uważasz, że powinienem wykonać wymianę teraz czy wstrzymać się do października/listopada ?
    tak jak napisał kolega powyżej - jeżeli nie jesteś pewien pochodzenia auta (i jego serwisowania) to jak najbardziej zrobić cały "pakiet startowy" (wliczając rozrząd). Nawet jeżeli okazałoby się że to nie rozwiązuje problemu to od tego trzeba zacząć.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Z tym pakietem startowym w dieslu się tak nie rozpędzaj, świece żarowr jak są sprawne to odpuść.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2015
    Skąd
    Lublin
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    W moim przypadku problem ze świecami był sygnalizowany na komputerze zaraz po odpaleniu. Martwe były aż 3.
    Tak więc jeśli nie masz błędu to prawdopodobnie masz wszystkie/większość sprawne i na Twoim miejscu nie wydawałbym niepotrzebnie ponad dwóch stów, co lepiej wydać na filtry/olej/dołożyć do rozrządu.

    Ja bym stawiał na filtr paliwa, ewentualnie powietrza tak jak kolega wyżej wspomniał.
    Niedawno miałem podobne objawy ale w mojej Maździe, bo filtr miał już 3 czy 4 lata i mi właśnie przerywało. Filtr zmieniony, problem zniknął.
    Ostatnio edytowane przez Rayner28 ; 14-05-2015 o 09:14

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    37
    Postów
    78
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Pit3rp

    Sorry że odgrzewam kotleta ale chciałem zapytać jak sobie poradziłes z tym szarpaniem?
    Mam identyczną sytuację. Też tak podszarpuje moj 1.6 mjet. Silnik nie gaśnie. Równo chodzi na wolnych obrotach. A jak szarpie to pojawia się taki dziwny dźwięk jakby się łopatki w turbinie złożyły a zawór sterowania turbina wymieniony 6 miesięcy temu.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2017
    Skąd
    ZBI
    Wiek
    44
    Postów
    23
    Auto
    Tipo HB Lounge 1.6 multijet
    Rocznik
    12.2016
    U mnie dławienie się i szarpanie podczas przyspieszania było spowodowane nagarem na EGR. Na wolnych chodził ładnie, niepokojących dźwięków nie było, tylko to przydławienie, jakby turbo dziura. Mój mechanik powiedział, że to pewnie w wyniku ekojazdy, czyli do 2000 tys obr. Zgadzałoby się, bo faktycznie parę razy próbowałem pojeździć tak "po emerycku" - spalanie było na poziomie ok 4l, ale to nie jazda Zatem każde auto z turbiną lubi obroty i śmigam już ponad 155k bez problemów.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    417
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Też obstawiam egr, dość klasyczny przypadek w 1.6/2.0. EGR jest zaraz przy grodzi więc dobrze go słychać w środku.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    37
    Postów
    78
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Od tego momentu jeżdżę już 3 tygodnie i nic nie szarpie. Żadne kontrolki się nie zapaliły silnik nie gaśnie. To czyścić czy zaślepic egr?


 

Podobne tematy

  1. Siena 1.6 103KM przyspieszanie
    Napisany przez mosquito na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-09-2014, 09:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl