Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 55
  1. #31
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Piszesz o trzech różnych rzeczach na raz.
    Pierwsza to temperatura cieczy chłodzącej silnik, od tego zaczynamy sprawdzanie w przypadku jakichkolwiek problemów. Do tego używa się termometru, są mierniki cyfrowe z sondą na kabelku, mierzy się po "ciepłej" stronie (np wyjście na nagrzewnicę?). Pomiar będzie nieco zaniżony (szczególnie zimą) bo sonda jest na zewnątrz węża a woda w środku. Ale to jest różnica kliku stopni, najwyżej 10-12 (miernik pokazuje mniej niż jest naprawdę).
    Druga rzecz to temperatura widziana przez komputer(-y) samochodu, głównie układ sterujący silnikiem. Porównujemy to co pokazuje program (np. Alfa OBD) ze pomiarem miernikiem cyfrowym, i jeśli te wyniki mocno się różnią termistor z którego korzysta sterownik silnika należy wymienić. Przy okazji sprawdzamy w papierach jaka jest temperatura robocza silnika zdaniem producenta auta, jeśli pomiar po kilkunastu minutach pracy znacznie (20°C?) odbiega to podawanej w instrukcji temperatury otwarcia termostatu to termostat jest do wymiany. Ewentualnie można testować dłużej jeśli wymiana termostatu w danym silniku jest trudna i/lub kosztowna, zależy od sytuacji.
    Trzecia rzecz to wskaźnik na desce, który pokazuje co chce. Przeważnie mniej-więcej temperaturę, ale jego wskazania należy porównać z rzeczywistą temperaturą cieczy chłodzącej (miernik albo program diagnostyczny -> jeśli już wcześniej zweryfikowaliśmy poprawność pomiaru przez termistor zamontowany na silniku).

    Oczywiście można wymieniać części na pałę (jak robi 90% mechaników), i na pewno za którymś razem się trafi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Rozumiem wszystko. Problem jest tylko ze znalezieniem informacji jaka jest temp pracy mojego silnika. Dlugo szukalem.. moze cos przeoczylem, ale nie znalazlem. Moze ktos z posiadaczy tego silnika sprawdzal wskazania obd i moze sie wypowiedziec na ten temat. Wiem ze termostat powinien sie otwierac przy 88 stopniach celsjusza. I teraz waz od termostatu do chlodnicy przy tych 70 pare stopni robi sie cieply-termostat ewidentnie sie otwiera. Podczas jazdy np z gory na biegu i wlaczonym ogrzewaniu kabiny temp na desce i obd spada. I tu znowu albo termostat jest walniety albo czujnik. Poki co sprawdze czujnik- podmienie. Nie mam czym pomierzyc temperatury na wezach juz nie wspomne o warunkach do tego.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Czujnik temp podmieniony i nadal sytuacja się powtarza. Termostat-myślę że do wymiany. Co do odpalania przy temp cieczy chłodzacej na poziomie 20-30 stopni celsjusza, problem nie rozwiązany.Wtryskiwacze wykluczam bo wnioskuje że jakby bylo cos z nimi nie tak to bylby problem na zupełnie zimnym silniku a może i na ciepłym, zagrzanym. Świece mają miesiąc, filtry około poł roku. Akumulator sprawdzony, dobry. Ma chyba ze 2 lata i odpowiednie napięcie. Wchodzi jeszcze w gre rozrusznik bo wydaje mi się że troche leniwie kreci, ale na zimnym po zagrzaniu świec potrzebuje gdzieś 1,5 obrotu wałem i pali. Spróbuję się zając nim ale to dopiero po 20 grudnia. Pytanie tylko czy warto na to tracić czas. Problem jest dla mnie troche nielogiczny.. i proszę jeszcze o kogoś zorienotwanego w temacie czy czujnik temp dolotu (przepływomierz) ma jakies 'ale' do odpalania. Wydaje się że nie bo przeciez powietrze jest sprężane i jego temperatura rośnie, jak mniemam do odpowiedniego poziomu. Swoją droga zimą jeszcze może miałoby to jakies znaczenie, ale latem przy 20 stopniach clesjusza przy porannym odpalaniu bez grzania swiec tez jest problem.
    Z góry dzięki za odp.

  5. #34
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Będę jutro u znajomych to coś sprawdzę. Mieli (mają) auto z tym silnikiem, i też były jakieś problemy z odpalaniem. Nie ja robiłem, wiem że naprawę robiło ASO i chyba ze dwa razy poprawiali. Zobaczę co tam wyszło.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Będę jutro u znajomych to coś sprawdzę. Mieli (mają) auto z tym silnikiem, i też były jakieś problemy z odpalaniem. Nie ja robiłem, wiem że naprawę robiło ASO i chyba ze dwa razy poprawiali. Zobaczę co tam wyszło.
    Wobec tego czekam z niecierpliwoscią na jakies info. Dzięki!

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Przyszlo mi jeszcze do glowy ze to moze byc wina pompki w zbiorniku paliwa. Latem wpadlem na pomysl ze po przekreceniu klucza nie odpalalem od razu po zgasnieciu sprezynki tylko jak pojawil sie poziom paliwa na desce i wtedy odpalal lepiej lub nawet tez przy okolo 1-1,5 obrotu walu.
    Tak sobie mysle ze jedynie pompka paliwa jest zasilana z akumulatora przy odpalaniu ima wplyw na odpalanie. Byc moze potrzebuje troche wiecej czasu zeby uzyskac prawidlowe cisnienie. Na zimnym silniku w obecnych temperaturach swiece grzeja chwile- pompka ma czas. Rozgrzany silnik powyzej 51 stopni celsjusza, rozrusznik kreci troche dluzej ale odpala bo jest mu latwiej na cieplym a wtedy swiece tez nie grzeja i mysle ze przy tych 51 stopniach pompka jeszcze trzyma cisnienie - nie znam konstrucji tej pompki, ale na pewno ma strone tloczna w ktorej cisnienie jest trzymane przez jakis czas i przy wylaczonym zaplonie to cisnienie po czasie opada.
    No a przy tych 20-30 stopniach juz tak kolorowo nie jest- swiece nie grzeja pompa byc moze po takim czasie wyzbywa sie cisnienia i potrzebuje czasu na uzyskanie go. Byc moze jakies uszczelnienia puszczaja powoli.
    Jak ktos dotrwa do konca to zapraszam do oceny mojego rozmyslania.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  8. #37
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Przepraszam że tak długo, nie miałem czasu.
    U znajomych był tzw "trudny przypadek". Nie wiemy dokładnie jak cała sprawa się zaczęła, bo auto użytkowała córka tych państwa która bardzo początkującym kierowcą i dopóki jeździło to nic jej nie przeszkadzało. Ale w końcu przestało odpalać, na zimnym i na ciepłym silniku.
    Na początek mechanik znalazł dwie uszkodzone świece, po ich wymianie (znaczy kompletu, były fabryczne a samochód ma jakieś 170 tys przejechane) odpalił ale bardzo niechętnie. Za drugim-trzecim razem załapywał, i to po długim kręceniu rozrusznikiem. Więc wymienili filtr paliwa - bez zmian, może po wymianie filtra zaskakiwał "za drugim" i nie po pół minucie kręcenia, ale nadal lipa. Próbowali dłubać przy wtryskach (podobno regenerowali?), podmieniali rozrusznik, podobno jakieś czujniki wymienili (ciśnienia), nie pomogło. Auto trafiło do następnego warsztatu (po długiej i burzliwej dyskusji z Panami Mechanikami i wydaniu sporej kupki pieniędzy). Tam wymieniono pompę niskiego ciśnienia i podobno jakiś filtr wstępny (w zbiorniku? przy pompie? nie kojarzę jak to jest zrobione w tym modelu). I tu był pierwszy większy sukces, bo silnik zaczął odpalać mniej/więcej normalnie. Ale tylko na zimno! ciepły też odpalał, ale na trzy razy i po uruchomieniu pracował nierówno. No więc ci znajomi prawie pogodzili się z tym smutnym faktem, ale parę tygodni od tej nie całkiem skutecznej naprawy auto znów przestało odpalać (całkiem całkowicie). Ponieważ prawie wszystko było wcześniej wymienione albo sprawdzone serwis zdecydował się wymienić na próbę pompę wysokiego ciśnienia (podobno wydłubali komuś z jeżdżącego samochodu, nie wnikam czy właściciel o tym wiedział bo to nieistotne). Po wymianie pompy HP silnik odpalał zawsze za pierwszym razem, praktycznie "na dotyk", więc chciał nie chciał zamówili nową i zamontowali. Do dziś działa.
    Teraz tak: nie jestem przekonany czy któraś z wcześniejszych usterek nie była przyczyną uszkodzenia pompy HP, podobno one wcale tak często nie wysiadają i objawy były raczej nietypowe. Ja nie widziałem jakie tam były korekty i ciśnienia przed/po naprawach, opieram się wyłącznie na słowach właściciela i tym co ma na fakturach. Rozmawiałem z ludźmi którzy mają jakieś tam doświadczenie z naprawami podobnych silników, i wszyscy twierdzą że uszkodzono pompa wysokiego ciśnienia zawsze (zimna i ciepła) daje jakieś objawy. Ale z drugiej strony są różne uszkodzenia, w przypadku o którym pisze mógł być po prostu splot niezależnych zdarzeń skutkujących takimi objawami (rzecz nietypowa, tzw
    "ciekawe uszkodzenie"). Tak że byłbym ostrożny z wyciąganiem wniosków, bo to mógł być jeden przypadek na tysiąc i nie ma żadnego związku z twoim problemem.

    Ze sprawdzeniem ciśnienia paliwa po stronie niskiego i wydajności (przepływności pompy/filtra) dobrze wyposażony warsztat nie powinien mieć problemu, natomiast w warunkach domowych można co najwyżej próbować. Żeby zmierzyć ciśnienie wysokie trzeba już konkretnego sprzętu.

    Powiem jeszcze jedno - taki silnik odpali bez pomocy świec i z wyłączoną pompą niskiego ciśnienia. Niby teoretycznie nie musi, ale odpala. Będzie pracować nierówno, nie wejdzie na wyższe obroty, ale odpali. Na mrozie pewnie nie, ale w warsztacie (teoretycznie ogrzewanym, cieplej niż na zewnątrz bo nie wieje) sam widziałem jak po 10-15 sekundach kręcenia wystartował.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Dzieki za ta lekture. Na pewwno bede chcial sprawdzic ta pompke niskiego cisnienia. W warunkach ktore opisalem kiedy rozruch jest utrudniony jak juz mi chwile kreci tzn 5-6 obrotow to wylaczam zaplon i od nowa- za drugim razem juz zawsze odpala.
    Tak swoja droga wczoraj zrobilem identycznie jak opisywalem i przy tych 30 stopniach odpalil bez problemu.
    Mysle jeszcze o czujniku w pompie HP. Sprobuje dziada przeczyscic. Moze on daje zle wskazania tych warunkach..

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Ja zauważyłem u siebie że rozruch zimnego silnika jest mocno związany z zapchaniem dpf. Im bardziej zawalony tym trudniejsze odpalanie.

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Moze komus sie to info przyda. Ja mam wersje bez dpf.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2018
    Skąd
    Bolesław
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 150hp
    Rocznik
    2007
    Witam Czy kolega toofoxy rozwiązał problem z odpalaniem? Pytam bo mam identyczny problem jak Ty i identyczne objawy. Też nie mogę sobie z tym poradzić. Pozdrawiam

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Rozwiazalem w taki sposob ze czekam az wszystkie kontrolki przestana swiecic i wtedy odpala w porzadku. Tak poza tym slyszalem ze w tych silnikach poprawia sie dawke startowa po dluzszych przebiegach- u mnie 280kkm. Nie robilem tego ale pewnie zadziala..

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2015
    Skąd
    Kwidzyn
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2008
    Witam,
    posiadam wersje 150ps i mialem identyczne objawy jak Wy i u mnie okazalo sie ze rozrusznik jest do regeneracji oraz alternator. Ten sam problem byl w vectrach C i masowo byly wymieniane lub regenerowane rozruszniki. Po regeneracji rozrusznika i alternatora nie wiem co to znaczy szarpanie przy rozruchu lub dlugie krecenie, czy tez pojawienie sie lekkiego dymu przy odpaleniu. Wymienilem sporo czesci i nic nie dawalo rezultatu do czasu wziecia sie za rozrusznik i alternator.
    Pozdrawiam

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał miki920615 Zobacz post
    Witam,
    posiadam wersje 150ps i mialem identyczne objawy jak Wy i u mnie okazalo sie ze rozrusznik jest do regeneracji oraz alternator. Ten sam problem byl w vectrach C i masowo byly wymieniane lub regenerowane rozruszniki. Po regeneracji rozrusznika i alternatora nie wiem co to znaczy szarpanie przy rozruchu lub dlugie krecenie, czy tez pojawienie sie lekkiego dymu przy odpaleniu. Wymienilem sporo czesci i nic nie dawalo rezultatu do czasu wziecia sie za rozrusznik i alternator.
    Pozdrawiam
    W przypadku uszkodzonego rozrusznika odczekanie az zgasną kontrolki tez dawalo rezultat normalnego odpalania?

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  16. #45
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2015
    Skąd
    Kwidzyn
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2008
    Powiem ci tak, odpalal lepiej, lecz caly czas to nie bylo to, jedz i sprawdz swoj do warsztatu, bedzie najlepiej.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 15-03-2016, 12:58
  2. Problem z odpalaniem na zimnym silniku
    Napisany przez użytkownikGrandePunto na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-11-2015, 13:40
  3. witam , problem z odpalaniem na zimnym silniku fiat siena 1,6 bp-lpg
    Napisany przez krzysiek1104 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-08-2013, 21:13
  4. Problemy z odpalaniem na zimnym silniku
    Napisany przez jarek1976 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-02-2013, 16:39
  5. Problem z odpalaniem na zimnym jak i na ciepłym silniku
    Napisany przez Grubcio63 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 01-06-2012, 17:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467problem-z-odpalaniem-na-zimnym-silniku-1-9-150km-36680

1.9 multijet problem z odpalaniemjtdm slabo odpala fiat bravo 2problem z rozruchem bravo 1 9bravo problem z odpaleniemhttps:fiatklubpolska.plbravo-ii-467problem-z-odpalaniem-na-zimnym-silniku-1-9-150km-366802

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl