Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17

Temat: Problem z EGR  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    10
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Problem z EGR

    Dzień dobry

    Mam problem z zaworem EGR który wywala mi błąd. Ale objawy są dość nie typowe ponieważ sprawa wygląda tak że jak temperatura powietrza jest powyżej 10 stopni to błąd się notorycznie pojawia i nie da się go usunąć i zaraz po usunięciu wyświetla się ponownie zaś jeżeli temperatura powietrza spada poniżej 10 i są chłodniejsze dni EGR działa bez zarzutu i po usunięciu błędu nie wyświetla żadnego błędów do momentu aż temperatura nie wzrośnie. Czy ktoś może się spotkał z takim problem? Dodam jeszcze że zawór był czyszczony a te 10 stopni to taka umowna granica po prostu w lecie miałem problem z tym błędem a od jesieni nie miałem żadnego problemu kiedy temperatura oscylowała w granicach 5 stopni lub mniej aż do teraz kiedy temperatura w ostatnie dni wzrosła do około 10 stopni . A kod błędu to P0401. Z góry dziękuje za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2015
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    05.2009
    I nic innego sie nie dzieje? Zadnych objawowo typu dlawienie lub mniejsza moc na nizszych obrotach. Moze problem w wtyczce, zasniedziale styki.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    10
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Właśnie o to chodzi że żadnych innych objawów nie daje tylko ten błąd wyskakuje. Wtyczkę sprawdzałem i na moje oko nic jej nie dolega nie była zaśniedziała.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2015
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    33
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    05.2009
    A dawno go czysciles? takie cos nie zaszkodzi. możesz sprawdzić jeszcze czujnik w kolektorze dolotowym czy nie jest zawalony. No i wtyczke na tym czujniku. innych pomyslow nie mam

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2013
    Skąd
    Osinki
    Wiek
    48
    Postów
    48
    Auto
    Bravo 1,9 120KM & Seicento900
    Rocznik
    2009
    Witam;miałem podobne objawy,tu u kolegi jest zapieczony rdzeń elektromagnesu EGR,i poprostu egr nie działa.Może też się zacinać.Ten elektromagnes można w łatwy sposób naprawić,trzeba tylko rozwiercić nity i z tyłu tam gdzie przyłącze kostki nawiercić mały otwór do wybicia trzpienia.Potem miejsca nitów nawiercić i nagwintować,całość wyczyscić i poskładać.U mnie po takim remoncie działa.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    462
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    A nie prościej pojechać do magika który w programie wytnie EGR, zaślepić blaszką EGR na stałe i spokój z czyszczeniem.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał petarda Zobacz post
    A nie prościej pojechać do magika który w programie wytnie EGR, zaślepić blaszką EGR na stałe i spokój z czyszczeniem.
    Masz całkowita rację Kolego. Ja zrobiłem tak już u siebie dawno temu, od tego czasu mam święty spokój. Jednak niektórzy wolą się bawić w czyszczenia, naprawy, elektoromagnesy i Bóg wie jeszcze w co. Ich sprawa. Podobnie sprawa ma się z "ekologicznym" filtrem DPF.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2013
    Skąd
    Osinki
    Wiek
    48
    Postów
    48
    Auto
    Bravo 1,9 120KM & Seicento900
    Rocznik
    2009
    Witam! Taki magik trochę kosztuje.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    462
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Wszystko kosztuje, jeśli zrobić kalkulację kosztu magika, wkurzających błędów zacinającego się EGR, odczytywanie tych błędów, zasyfionego kolektora dolotowego, strat mocy, regularnego rozbierania i czyszczenia EGR a w rezultacie wymiany EGR na nowy to wolę raz zapłacić i mieć problem z głowy.
    Nic się nie zawiesza, auto zbiera się łądnie z samego dołu i jest gitara.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał misio Zobacz post
    Witam! Taki magik trochę kosztuje.
    Mnie ogółem wszystko kosztowało 1200 zł w 2013 roku. Samochód dwuletni kupiłem w 2012 roku z przebiegiem niecałe 100kkm. Wywalili mi fizycznie DPF, założyli pełną blaszkę na EGR. Potem program z usunięciem z softu EGR'a i DPF'a wraz ze zwiększeniem mocy na w miarę bezpieczne dla napędu 214KM i niecałe 500Nm. Zero problemów i auto zbiera się rewelacyjnie. Płynie i mocno przyspiesza do 200 km/h. Prędkości maksymalnej nie sprawdzałem, ale sądzę, że do niecałych 240km/h powinien pójść. Dużo mniejsza turbo dziura. Zużycie paliwa przy takiej samej jeździe spadło o niecałe 0.5l/100km w porównaniu do sprzed. Olej mid-saps Motul X-cess 5W-40. Zero rozrzedzania/spływania oleju napędowego do silnika w wyniku przerwanego procesu wypalania filtra DPF (oleju w silniku już nie "przybywa"). Na razie negatywnych skutków nie zaobserwowałem. Same pozytywy. Szybsze zużywanie się sprzęgła, czy dwumasy, to bzdury, no chyba, że się jeździ jak wariat. Poza tym dwumasę można wykończyć nawet na 120konnym silniku 1.6MJet (znam takie "talenty").

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    10
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Sorki bo trochę się nie odzywałem. Dzięki wszystkim zainteresowanie. Nad wyłączeniem EGR przez kompa też się zastanawiałem tylko nie mam nikogo sprawdzonego a wolał bym oddać samochód w dobre ręce żeby to zrobił raz a porządnie. Może ktoś poleci jakiś warsztat we Wrocławiu lub nie dalekich okolicach?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    87
    Auto
    Freemont 2,0 MJTD
    Rocznik
    2011
    Cinsoft k/ Gliwic Może kawałek ale warto.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    31
    Postów
    10
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    No właśnie o Cinsoft słyszałem i wiem że są dobrzy tylko szukałem czegoś bliżej Wrocławia ale jeżeli się nie uda niczego znaleźć to pewnie na wiosnę się wybiorę

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Ja miałem robione auto w JuraTuning w Częstochowie. W 2012 roku byli sporo tańsi od CinSoftu. Nie wiem jak jest na chwilę obecną. Musisz zadzwonić i sam sprawdzić.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    34
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Dobrze powiedziane - dzwonić i się pytać. Sam muszę telefonicznie zweryfikować koszt. Pamiętając cenę jaką zapłaciłeś zacząłem szukać w swojej okolicy zakładów robiących dpf, egr i chip za podobne pieniądze i sugerując się cennikami wychodzi ponad 1600... Gdybym miał dpf wypalajacy się co 600-1000km jak w 1.9 nie dotykałbym ale wypalanie w 1.6 na poziomie ok 200km jest lekka porażka...

    Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467problem-z-egr-34681

1.9jtd p0401 egr wymieniony

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl