Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 66

Temat: Olej w Bravo z DPF  

  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    to skoro nie masz i tylko o tym czytasz to masz doświadczenie.
    no widzisz.. nie mam i nie pisze na podstawie swojego doswiadczenia w moim aucie, tak jak Ty to przekladasz.. bo u Ciebie jest ok to nie znaczy ze w aktualnych mj jest tak samo

    no i nie trzeba czegos miec w aucie zeby jakas wiedze miec na dany temat..

    Cytat Napisał seth Zobacz post
    jak coś do mnie masz to zapraszam na PW i nie oczerniaj mnie.
    brakuje tylko postraszenia mnie banem nie?
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał opti Zobacz post
    brakuje tylko postraszenia mnie banem nie?
    nie musze straszyć. ale dobrze że zauważyłeś że na niego zasługujesz.
    Tak więc koniec OT i pisz jak sie na czymś znasz lub jak masz w czymś doświadczenie.

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    no to dawaj.. biore na klate..

    bedziesz mial znowu pole do popisu w temacie dpf

    no i tutaj przyznaje racje, konczymy OT.
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Może być różnie. Każdy samochód z DPF jest Turbo Dieslem ale nie każdy Turbo Diesel jest "dociążony" DPFem. Myślę, że olej dedykowany (w nazwie do DPF) może być bardziej odporny na rozcieńczanie go ON w trakcie wypalania filtra, co objawia się zwiększeniem poziomu oleju.
    Chyba istotnie jest coś na rzeczy z tymi olejami dedykowanymi do DPF, że takie faktycznie należy stosować. Ja wlałem Castro Edge Turbo Diesel 5W40, który nie jest dedykowany do DPF. Wczoraj po raz drugi włączyła mi się kontrolka wypalania DPF'a w przeciągu dwóch miesięcy. Pojechałem bez zatrzymywania się i proces przepalania się zakończył pomyślnie. OK, niby to normalne, ale przez ostatnie 8 miesięcy przed wlaniem Castrola, kiedy jeździłem na dedykowanej Selenii WR kontrolka nie włączyła się ani razu, choć styl jazdy (emerycka : 1600-2000 obr/min) i trasa po której się poruszam były niemal identyczne. W poniedziałek wymienię olej na dedykowany do DPF i napiszę co się będzie działo. Nie kupiłem Selenii WR, bo jest droga, tylko Shella Helix Ultra Extra 5W30 spełniającego normę FIAT 9.55535-S1. Zobaczymy. Być może faktycznie olej nie do DPF'a powoduje taki stan rzeczy, że filtr cząstek stałych będzie się częściej zapychał, co za tym idzie częściej przepalał i koniec końców szybciej trafi go szlag. Czy to tylko przypadek, że tak teraz akurat się stało, że znowu włączyła się kontrolka wypalania, a olej nie ma tu nic do rzeczy. Nie wiem tego napewno. Jednak wymieniając olej na właściwy jedną niewiadomą wyeliminuję.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 03-05-2013 o 10:50

  6. #35
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Ja wlałem Castro Edge Turbo Diesel 5W40
    powinien być 5/30

    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    niby to normalne, ale przez ostatnie 8 miesięcy przed wlaniem Castrola, kiedy jeździłem na dedykowanej Selenii WR kontrolka nie włączyła się ani razu
    i sie dziwisz?? skoro nigdy go nie wypalało to kiedyś musi zacząć się oczyszczać ja u siebie miałem 10/40 i w sumie nie zauważyłem różnicy w częstotliwości wypalania, mam nadzieję że u ciebie to tylko zbieg okoliczności.

  7. #36
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    529
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Szanowni Panowie, w nawiązaniu do moich wcześniejszych wpisów zalałem swojego Bronisława olejem TOTAL Quartz INEO ECS 5W30. Olej dedykownay do DPFów , na moje oko delikatnie mówiąc nic gorszy od SELENI dedykowanej di naszych Bravolotów. Przelatałem 1500 km (albo tylko) zero info o DPFie!!! Może starsi koledzy będąsceptyczni, ale ja osobiście nie polecam olejów tzw. dla wszystkich tj Cas.... itp. Nasze serduszka potrzebują dobrych, sprawdzonych olejów. Moim zdanien jeśli stać nas na bardzo dobry samochód, to nie można oszczędzać na oleju. Wg,\. mnie przy wymianie oleju KONIECZNIE należy patrzeć na skalę lepkośc (iACEA: C2) oraz dedykację do DPFów.

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Witam! Powiedzcie proszę ile oleju wchodzi do Bravo 2 1.9 16v MultiJet ?????????
    Olej już zakupiłem taki na jakim auto latało od nowości (TOTAL Quartz INEO ECS 5W30 - 5L.) i filterek oleju.

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    529
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Wg. Instrukcji 4,6 l (razem z filtrem).

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Wg. Instrukcji 4,6 l (razem z filtrem).
    no to albo coś pomieszałeś albo ta instrukcja kłamie bo wlałem ok. 3,9L i mam 3/4 stanu Stary olej dobrze skapał jak by co.

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    529
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Fenomen prawdziwy fenomen

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Fenomen prawdziwy fenomen
    Co Cię tak śmieszy??? jak wlał bym 4,5L miał bym nadstan

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    529
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Kolego nic mnie nie śmieszy, zadałeś pytanie- wiedziałem to odpowiedziałem (więcej nie będę). A co do poziomu to rozumiem że Kolega mierzył po odpaleniu (jak uzupełnił się filtr)?

  14. #43
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jeśli w instrukcji jest jakaś wartość to na bank tak jest. Chyba że zakładamy mniejszy/większy filtr to wtedy trochę nam się to rozjedzie ale nie jakoś znacząco. Odpal auto niech sobie pochodzi i potem wyjmij bagnet wytrzyj i zmierz poziom.

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    jeśli w instrukcji jest jakaś wartość to na bank tak jest. Chyba że zakładamy mniejszy/większy filtr to wtedy trochę nam się to rozjedzie ale nie jakoś znacząco. Odpal auto niech sobie pochodzi i potem wyjmij bagnet wytrzyj i zmierz poziom.
    Tak robiłem... amatorem nie jestem Wczoraj jeszcze trochę pochodził i przejechałem do innego garażu i dziś po nocce zaglądnę na bagnet.

  16. #45
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W moim bravo też jest ponad 4 litry napisane w instrukcji, ale 4 l spokojnie wystarczy przy wymianie - nie da się całego oleju normalnie spuścić..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.8 kapiący olej - skąd?
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 30-05-2013, 10:46
  2. Olej do skrzyni biegów Bravo I
    Napisany przez Uchol na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-01-2013, 15:27
  3. Fiat bravo 1.6 16v a Olej...
    Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 18-01-2012, 18:14
  4. Bravo 16v 1.6 OLEJ MOTUL
    Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-10-2011, 11:01
  5. Jaki olej do Bravo 1.9 JTD ?
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-07-2010, 14:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo ii olej

olej do fiata bravo

bravo 2

fiat bravo 2 jtd jaki olej dpf

filtr oleju fiat bravo 1.6 multijet 2010

jaki olej silnikowy do fiat bravo 1.6 multijet

fiat bravo dpf wymiana oleju

fiat marea jaki olej do silnika 16 16V

olej silnikowy brawo 1 6 multijet

schemat wymiany filtra powietrza bravo 07

filtr oleju fiat bravo 1.6 multijet

wlew oleju fiat bravo

filtr paliwa bravo 1.6 multijet

olej castrol edge 5w40 turbo czy do fiata bravo dpf

fiat bravo 2 specyfikacja oleju silnikowego 5w40

fiat bravo 2.0 m-jet 165km wymiana filtra powietrza

jaki olej silnikowy fiat brawo 2.0 multijet

fiat bravo II 1.9 jaki olej

fiat bravo 2 jaki olej

jaki olej do fiata bravo 198 1.6 multijet

multiecuscan wypalanie dpf

bravo multijet wyciek oleju

jtd Dpf degradacja oleju

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl