Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 66

Temat: Olej w Bravo z DPF  

  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Ponadto powiedział, że w silnikach w wersjach z DPF sterownik sam sobie sprawdza stopień degradacji oleju.
    zgadza się. w książce serwisowej masz nawet w rubryce że w silnikach z DPF to kontrolka informuję cię kiedy musisz wymienić olej. Ja używam castrola 5W/30.
    Bezawaryjnej jazdy życzę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    ...wydaje się, że wszystko będzie dobrze i olej Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 spokojnie można stosować do auta z filterm cząstek stałych.
    Może być różnie. Każdy samochód z DPF jest Turbo Dieslem ale nie każdy Turbo Diesel jest "dociążony" DPFem. Myślę, że olej dedykowany (w nazwie do DPF) może być bardziej odporny na rozcieńczanie go ON w trakcie wypalania filtra, co objawia się zwiększeniem poziomu oleju.

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    może być bardziej odporny na rozcieńczanie go ON w trakcie wypalania filtra, co objawia się zwiększeniem poziomu oleju.
    poziom oleju się zwiększy tylko wtedy gdy przerwiesz proces wypalania. w innym przypadku nie ma szans że ropa przedostanie się do oleju. Już o tym rozmawialiśmy. A napis na butelce że to specjalnie do silników z DPF to tylko chwyt marketingowy.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Nie byłem dość dokładny w definiowaniu swoich mysli. Pisząc o rozcieńczaniu oleju przez ON mialem na myśli efekt "uboczny" przerwanego wypalania DPFa. Co do tego czy zapis na opakowaiu oleju to chwyt czy nie, myślę że nie. Jak kupowałem (niedawno) swoją Bravkę sprzedawca, który siedzi we włoszczyżnie (jak On to mówił) na pytanie o olej jaki stosuje odparł aby zwracać uwagę czy jest on dedykowany do DPFów.Ja będę zmieniał najprawdopodobniej na Liqui Molly dedykowany do filtrów.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    W uzupełnieniu podaję link z opisem oleju:

    http://liquimoly.pl/features/katalog...category_id=22

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    z reguły oleje 5/30 to oleje do dpf i nie musi być napis że to jest specjalnie do takich silników. to jak z tymi olejami i świecami specjalnie do samochodów z LPG

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    poziom oleju się zwiększy tylko wtedy gdy przerwiesz proces wypalania. w innym przypadku nie ma szans że ropa przedostanie się do oleju. Już o tym rozmawialiśmy. A napis na butelce że to specjalnie do silników z DPF to tylko chwyt marketingowy.
    nie tylko, rowniez gdy filtr jest wypalany "tzw na sile" czyli gdy komp chce usilnie wypalic zatkany filtr, generalnie zawsze przybedzie oleju (z racji mieszania sie ON) w nb z dpf
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    tak szczerze powiedziawszy od tego masz pierścienie na tłokach żeby nic nie przedostawało się z komory spalania do misy olejowej. ja przez 3 lata nie zaobserwowałem wzrostu poziomu oleju więc chyba rozmawiamy trochę czysto hipotetycznie. owszem może trochę wzrosnąć i tego nie kwestionuje ale to nie jest wina oleju.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    widziales srednie czary regeneracji dpf dla silnikow 1.6mj i 2.0mj? zobacz czemu jest znacznie częstsze niz np w motorach 1.9 16v lub 8v z dpf

    im czesciej ecu ma sygnal do wypalania dpf tym wiedzej wieksze szanse na wzrost poziomu oleju w silniku
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    robię około 30 tyś km rocznie i wierz mi nie zauważyłem żeby tego oleju przybywało. Wszystko kwestia autosugestii i dopatrywania się nieprawidłowości. Oleju może przybywać nie przez ropę (która jakimś cudem przedostanie się przez pierścienie na tłokach) a np może być to z układu chłodzącego? Tak czy siak olej z napisem DPF nie pomoże a przybywanie tego oleju o ile w ogóle występuje nie jest na tyle znaczące żeby tym sobie głowę zaprzątać.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    ale zanim zaczniesz pisac o pierscieniach i o ukladach chlodzenia sprawdz sekwencje wtryskow w mj i zobacz ktory cykl wtrysku idzie na dpf

    zobacz tez ze w 2.0mj ktory oznaczony jest jako mj2 jest sekwencji wtryskow i czemu zwiekszyli o 2 na dpf

    to ze masz 1.9 8v z dpf ktory ma dosc dobrze napisany soft nie znaczy ze jest tak samo w 2.0 i 1.6 dpf, tam regeneracje dpf sa nawet co 200km bez znaczenia ze auto robi wiekszosc trasy
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie wierze w to że projektant praktycznie najlepszych diesli czyli Fiat wyszedł z założenia że oleju ma przybywać. juz bez przesady

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    chlopaku czy problem przybywania oleju jest tylko w mj? poczytaj internet i zobacz o problemach ownerow z filtrami dpf

    a teraz popatrz na to:

    Working Flux 8 injections - MultiJet II

    sekwencja 6 7 8 i zobacz opis: reduced oil dilution

    a zastanawiales sie czemu np fabryczna selenia wr 5w30 pe ma gorsze parametry niz 5w40?
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    widzę że dyskusja z tobą prowadzi u ciebie do wzrostu ciśnienia. więc dbając o twój układ krwionośny CHŁOPAKU nie będę cię przekonywał. Skoro u ciebie tak drastycznie przybywa oleju to masz widać pecha bo u mnie nic takiego nie występuje. Powodzenia.

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    wiesz.. tylko ja nie mam DPF, przybywanie oleju gdy na pokladzie jest dpf jest powszechnie znane, tak samo jak pro ekologiczny soft w nowych mj

    a rozmowa o ukladach chlodzenia i pierscieniach to nie tedy droga..

    ale seth wie lepiej i patrzac po Twoich postach to wie wszystko jak widac :]
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał opti Zobacz post
    wiesz.. tylko ja nie mam DPF,
    to skoro nie masz i tylko o tym czytasz to masz doświadczenie.

    Cytat Napisał opti Zobacz post
    ale seth wie lepiej i patrzac po Twoich postach to wie wszystko jak widac :]
    jak coś do mnie masz to zapraszam na PW i nie oczerniaj mnie.


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.8 kapiący olej - skąd?
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 30-05-2013, 10:46
  2. Olej do skrzyni biegów Bravo I
    Napisany przez Uchol na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-01-2013, 15:27
  3. Fiat bravo 1.6 16v a Olej...
    Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 18-01-2012, 18:14
  4. Bravo 16v 1.6 OLEJ MOTUL
    Napisany przez Maciek91113 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-10-2011, 11:01
  5. Jaki olej do Bravo 1.9 JTD ?
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-07-2010, 14:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo ii olej

olej do fiata bravo

bravo 2

fiat bravo 2 jtd jaki olej dpf

filtr oleju fiat bravo 1.6 multijet 2010

jaki olej silnikowy do fiat bravo 1.6 multijet

fiat bravo dpf wymiana oleju

fiat marea jaki olej do silnika 16 16V

olej silnikowy brawo 1 6 multijet

schemat wymiany filtra powietrza bravo 07

filtr oleju fiat bravo 1.6 multijet

wlew oleju fiat bravo

filtr paliwa bravo 1.6 multijet

olej castrol edge 5w40 turbo czy do fiata bravo dpf

fiat bravo 2 specyfikacja oleju silnikowego 5w40

fiat bravo 2.0 m-jet 165km wymiana filtra powietrza

jaki olej silnikowy fiat brawo 2.0 multijet

fiat bravo II 1.9 jaki olej

fiat bravo 2 jaki olej

jaki olej do fiata bravo 198 1.6 multijet

multiecuscan wypalanie dpf

bravo multijet wyciek oleju

jtd Dpf degradacja oleju

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl