Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołów
    Wiek
    35
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 115km

    Olej miedzy filtrem powietrza a turbiną

    Witam forumowiczów,

    Mam fiata bravo 2 2007 silnik 1,9 jtd 8v przebieg 130 tys km.
    Zauważyłem w wężu miedzy filtrem powietrza a turbiną olej (będzie z 50 ml jest płynny)
    Ustaliłem, że pochodzi z odmy. Gazy znajdujące się w przestrzenni zaworów wyrzucają go rurką własnie do tego miejsca.
    Zauważyłem także, że ciśnienie w przestrzeni zaworowej jest wyższe niż zazwyczaj (normalnie odkręcony korek wlewu oleju utrzymuje się w otworze natomiast teraz podskakuje i spada po 2 sek.) Silnik pracuje normalnie, podczas mocnego przy gazowania trochę zakopci na czarno później spaliny są bezbarwne.

    Proszę o sensowne sugestie.

    Pozdrawiam
    Przemek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    330
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    niedawno wymieniałem filtr powietrza i czyściłem wszystko wokół niego. Z ciekawości zajrzałem też własnie w rurkę prowadzącą do turbawki... Niedawno w temacie swojego autka zamieściłem takie oto ciekawe zdjęcie

    DSC_0005 (2).JPG


    znalazłem tam podobnie jak ty pewnie ilości oleistej mazi - nie aż tyle co Ty, bo tak naprawdę ścianki tejże rury były oblepione. W przeciwieństwie do Twojego autka, u mnie nic nie kopciło, nic nie dymiło dlatego też nigdy nie doszukiwałem się powodów i problemów.

    Co zrobiłem? zdjąłem ów rurę i ją wyczyściłem. Ta odma rzeczywiście wygląda jak by ktoś o niej zapomniał...trochę dziwnie sobie "zwisa".

    Swoją drogą sprawdź czy nie bierze Ci oleju...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołów
    Wiek
    35
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 115km
    Oleju nie bierze zrobiłem 7 tys od wymiany i ubyło 2 milimetry na bagnecie, martwi mnie bardziej to ciśnienie pod pokrywą zaworów. Pamiętam, że kiedyś korek normalnie utrzymywał się na swoim miejscu a teraz spada od ciśnienia. Ściągnąłem rurę (odmy) a ciśnienie dalej wypychało korek wlewu.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    330
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    Hm coś mi tu nie gra w tym co opisujesz...

    Na szybko napiszę trzy możliwości (na logikę, poprawcie mnie jak źle prawię):
    -> ukł. odpowietrzania się zapchał
    -> padła uszczelka pod głowicą
    -> padły pierścienie tłoków?

    To co masz zrobić aby rozwiać wątpliwości:
    -> sprawdź czy po odkręceniu korka masz widoczne przedmuchy i chlapie olejem...
    -> wyciągnij bagnet i sprawdź czy wychlapuje olej lub czy są widoczne przedmuchy
    -> sprawdzić ew. drożność ukł odpowietrzenia skrzyni korbowej
    -> sprawdzić ciśnienie na garach

    i dalej będziemy myśleć...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołów
    Wiek
    35
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 115km
    gdzie znajduje się układ odpowietrzający który może być zapchany??... uszczelka i pierścienie raczej odpadają... nie mam oleju w płynie chłodniczym ani płynu chłodniczego w silniku... zawsze będzie trochę chlapał na ściągniętym korku przecież nie ma osłony na wałku...po wyciągnięciu bagnetu nie chlapie i nie ma przedmuchów... jak jest u ciebie...czy korkiem na włączonym silniku spada z ...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    330
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    otwórz maskę, wyjmij akku i sprawdź Pomacaj, poszukaj rurek, wyczyść co wydaje się Tobie brudne - bez tego nie ma o czym dalej rozmawiać. Z całym szacunkiem - nie sprawdziłeś kompresji a już odznaczasz, że to na pewno nie to...

    Jeżeli coś wypycha korek to znaczy, że w środku tworzy się nadciśnienie a jak tworzy się nadciśnienie, to znaczy, że skądś się coś przedostaje... - powietrze dostaje się do komory spalania tłok pracując spręża i rozpręża dostające się do wewnątrz powietrze... nie znam się - biorę to na logikę. Zobacz czy z okolic pokrywy tzw. klawiatury nie idzie jakiś wężyk...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołów
    Wiek
    35
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 115km

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    330
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    uhm... Zaciekawiłeś mnie kolego, dzisiaj pod wieczór specjalnie pójdę do garażu i nagram jak to u mnie wygląda... tak dla porównania

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołów
    Wiek
    35
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 115km
    ok, świetnie

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    330
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    Przepraszam Cie kolego - rzuciłem trochę słowa na wiatr, niestety człowiek po pracy okazuje się że może mieć więcej zajęć nic ustawa przewiduje.
    Filmik postaram się nagrać tak szybko jak będzie to możliwe - nie wcześniej jak jutro.

    obserwuj temat a filmik się niebawem pojawi

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    330
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    Witam Kolego po dłuższym czasie - jest! nagrałem specjalnie dla Ciebie filmik... To co na nim zobaczysz... z pewnością Cię ... a z resztą sam zobacz...




    ...Wniosek?... sam napisz

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołów
    Wiek
    35
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 115km
    Hej,

    Jak widać mamy to samo czyli norma... a ile sie naczytałem o padniętych pierścieniach aż głowa mała... Dzięki.

    Pozdrawiam
    Przemek

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    330
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    Nie ma sprawy
    Silnik masz zdrowy

    a z tym olejem w rurze to.... efekt tego, że nikt tam dawno nie zaglądał najwyraźniej.

    Pozdrawiam.


 

Podobne tematy

  1. Pytanie Cienki wężyk pod filtrem powietrza obok odmy
    Napisany przez piecia777 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-01-2016, 09:16
  2. niespodzianka z filtrem oleju
    Napisany przez redlord na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-04-2012, 08:47
  3. Guma miedzy kolektorem a przepływomierzem
    Napisany przez habaz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-07-2010, 22:28
  4. Problem z Turbiną
    Napisany przez mynie1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-05-2009, 09:52
  5. fiat bravo 1.4 12v wyrzuca olej pomiedzy filtrem oleju a po
    Napisany przez pepo-p2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 08-02-2009, 22:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przedmuch bravo fiat korek oleju

filtr powietrza a turbina

filtr powietrza w oleju 1.9 jtd

olej od filtra powietrza do turbiny

olej w filtrze powietrza jtd

turbina chlapie olejem do filtra

olej w filtrze powietrza fiat bravo

gdzie znajduie sie odma w bravo 2007 rok JTD 1 9

bravo ii przedmuchy

stilo turbina brudna od oleju

odpowietrznik skrzyni korbowej fiat bravo 1.9 multijet

olej z turbiny w filtrze powietrza

olej w rurze od filtra powietrza

przedmuchy bagnetem multihet

1.9 jtd 8v olej z odmy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl