Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    aż dzis u siebie zobaczę jak to wygląda



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2012
    Skąd
    Mława
    Wiek
    26
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2007
    Lamele to nie jest np ucho od szklanki odpadnie przykleisz kropelką i jest git przyklejanie nic nie da jedynie dla oka będzie to wyglądało ładnie one i tak już swojej funkcji mimo, że będą na miejscu nie spełniają ale zrobisz jak chcesz. Są ludzie którzy nawet nie wiedzą, że mogło się coś im takiego popsuć i jeżdżą z klimą zostaw to w spokoju dopóki klima chłodzi za rok wymienisz

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał nieznany15 Zobacz post
    zostaw to w spokoju dopóki klima chłodzi za rok wymienisz
    Też mi się wydaje że to sensowne podejście
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    jeśli nic się nie dzieje z klima i wszystko jest sprawne to ja bym jeździł i się nie przejmował.
    już dawno o tym pisałem to jak zwykle nikt mnie nie słucha. cały wywód a można było zakończyć to już dawno temu

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Lamele to nie jest np ucho od szklanki odpadnie przykleisz kropelką i jest git przyklejanie nic nie da jedynie dla oka będzie to wyglądało ładnie one i tak już swojej funkcji mimo, że będą na miejscu nie spełniają ale zrobisz jak chcesz.
    Oczywiście, że nie będę tego kleił kropelką, czy poxipolem, ale klejem do aluminium, oraz przesmaruję silikonem przewodzącym ciepło, żeby zapewnić przewodnictwo cieplne pomiędzy samą chłodnicą a lamelem. To jest coś jak radiator w kompie na procesorze. Zobaczę jak wyjdzie. Nic mnie to nie będzie kosztować oprócz czasu włożonego w pracę nad tym, a grzebanie przy aucie lubię bardziej niż koszenie trawnika, czy prace ogrodowe pod nadzorem żony (pewnie niektórzy wiedzą o czym mówię)
    A używanie klimy ze skraplaczem w takim stanie też nie jest do końca wesołe, gdyż sprężarka bardziej się napracuje, bo chłodzenie nie będzie miało pierwotnej fabrycznej wydajności, a automatyczny nastaw będzie dążył do ustawionego schłodzenia kabiny. Sumując prawdopodobnie szybciej zajadę sprężarkę przy normalnym użytkowaniu.

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    próbuj i jak coś to pisz jak poszło. bardzo ciekawy problem szkoda że jak zwykle coś jest niedopracowane

  8. #22
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Oczywiście, że nie będę tego kleił kropelką, czy poxipolem, ale klejem do aluminium,
    To znaczy czym?
    masz na mysli klej epoksydowy (dwuskładnikowy), czy coś co naprawdę łączy aluminium z aluminium?
    ( Alu 8000 )
    To drugie raczej odpada, lamelki mogą nie wytrzymać temperatury lutowania (odkształcą się).

    oraz przesmaruję silikonem przewodzącym ciepło, żeby zapewnić przewodnictwo cieplne pomiędzy samą chłodnicą a lamelem.
    Nie trzeba. Klej epoksydowy z dodatkiem aluminium ma przewodność termiczną lepszą od tanich "past termoprzewodzących" (cienka warstwa, nie kilka milimetrów spoiny). Klej zamiast smarować.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    To znaczy czym?
    masz na mysli klej epoksydowy (dwuskładnikowy), czy coś co naprawdę łączy aluminium z aluminium?
    klej do metalu aluminium wzmacniany drobinami meta (2425755943)

    lub

    Klej do aluminium SUPER METAL - Pasta aluminiowa (2470118455)

    miałem na myśli, sorki, że nie napisałem jaki klej.

  10. #24
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Jedno i drugie to zwykły klej epoksydowy dwuskładnikowy z wypełniaczem aluminiowym.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    112
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    .... Czy znacie może jakiegoś producenta tych chłodnic, w produktach którego nie występuje przypadłość odlepiających się lameli ?
    Witek
    Na pierwszy montaż najczęściej szedł skraplacz firmy Denso - może teraz poprawili jakość i nie robią takiego badziewia...

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał starling Zobacz post
    może teraz poprawili jakość i nie robią takiego badziewia...
    oj chyba wątpię. bosch wydaje mi sie firmą która może już to robić
    A swoją drogą nie jest to drogie tak więc myślę że nawet wymiana co 5 lat jest do zaakceptowania
    CHLODNICA KLIMATYZACJI SKRAPLACZ DELTA 3 BRAVO 07- (2420419063) - motoAllegro
    SKRAPLACZ KLIMATYZACJI LANCIA DELTA II DEDRA SW (2465011095) - motoAllegro

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2012
    Skąd
    Mława
    Wiek
    26
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2007
    Denso właśnie takie lipne wypuściła co się sypały dziady jedne

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Lamelki kolega pokleił mi zwykłym bezbarwnym silikonem montażowym wytrzymałym termicznie do 140 st.C. Z moją chłodnicą nie było aż tak źle jak to wyglądało pierwotnie. Przesuniętych było tylko razem sześć lameli z wszystkich dwudziestu paru. Ciekawe jak to długo wytrzyma? Roboty było raptem na pół godziny a dostęp z góry przez szczelinę przez którą widać chłodnicę. Nie tzreba było niczego demontować. Lamele były wysunięte do tyłu, nie pozrywane, tylko całe, ale wysunięte w tył "z szeregu"

    Jak to nie pomoże, to trzeba będzie zainstalować nową chłodnicę, choć dramatu nie ma, to jeśli lamele są całe, a tylko wysunięte w tył, to ciepło dalej odprowadzają.

    Tak więc aż tak nie ma się czym przejmować, bo taką prowizoryczną naprawę można wykonać samemu posiadając odrobinę zręczności i cierpliwości.

    Pozdrawiam
    Witek


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-05-2012, 20:55
  2. [ukł. klimatyzacji] Demontaż panelu klimatyzacji
    Napisany przez IRON na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-03-2011, 18:19
  3. [ukł. klimatyzacji] Montowanie klimatyzacji
    Napisany przez jakub1989 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-07-2010, 23:34
  4. [ukł. klimatyzacji] Wymiana nagrzewnicy klimatyzacji
    Napisany przez grendi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-07-2010, 06:31
  5. Wycieki z chłodnicy klimatyzacji
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-05-2010, 20:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lamellom top 21 opinie

chlodnica klimatyzacji fiat bravo 2007

lamele klimatyzacji bravo

chlodnica do fiata palio czym kleic

czym przykleic lamele w chlodnicy

lamelki chlodnicylamele chlodnicy fiat bravochlodnice nrf opiniechlodnica klimatyzacji fiat bravo 2

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl