Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    27
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 2 1.6 120 km
    Rocznik
    2009

    odczyt z ECU proszę o diagnoze

    Witam
    Czy mógłby ktoś rzucić okiem profesjonalisty na zestawienie parametrów
    Fiat Bravo 2 1.6 MJ 120kM

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Napięcie akumulatora: 13,959 V
    Korekta paliwa (cylinder 1): 0,38 mm³/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): 0,69 mm³/w
    Korekta paliwa (cylinder 3): -0,41 mm³/w
    Korekta paliwa (cylinder 4): -0,66 mm³/w
    Zmierzona masa powietrza: 348,5 mg/w
    Okres sygnału masy powietrza: 0,415 ms
    Temperatura powietrza (przepływomierz): 47,56 °C
    Temperatura powietrza (turbo): 45,16 °C
    Temperatura powietrza (przetwornik, turbo): 2267,5 mV
    Ciśnienie atmosferyczne: 1003 mBar
    Oczekiwana pozycja turbo: 0,62 mm
    Sterowanie turbiny 2: %
    Otwarcie zaworu EGR: 128 %
    Zmierzona pozycja EGR: -0,05 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: -0,40 mm
    Temperatura paliwa: 42,76 °C
    Temperatura paliwa (przetwornik): 2316,4 mV
    Zmierzone ciśnienie paliwa: 371,40 bar
    Oczekiwane ciśnienie paliwa: 376,00 bar
    Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1339,0 mV
    Otwarcie regulatora ciśnienia (MPROP): 38,06 %
    Zużycie paliwa: 0,9000 l/h
    Sterowanie przekaźnika pompy paliwa: WŁ.
    Ciśnienie oleju w silniku: Normalny
    Temperatura wody: 87,96 °C
    Poziom oleju w silniku: %
    Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: 0,00 %
    Włącznik światła stop: WYŁ.
    Prędkość wentylatora: 2
    Ciśnienie klimatyzacji: 22120 mBar
    Diagnostyka centralki świec żarowych: Nie OK
    Temperatura filtra cząstek stałych: 167,46 °C
    Czujnik różnicy ciśnień: 3 mBar
    Stan filtra cząstek: Zatkanie normalne
    Zatkanie filtra cząstek stałych: 48,74 %
    Przebieg przy ostatniej wymianie DPF: 161690 km


    Auto od tygodnia dość dużo mi pali ( nawet na postoju mam zużycie paliwa chwilowego )


    proszę o napisanie czy te wartości nie odbiegają od normy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2014
    Skąd
    Monachium
    Wiek
    26
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    11.2006
    Otwarcie zaworu EGR wygląda kiepsko. Na liście jest zmierzona masa powietrza, a oczekiwana? Auto ma muła? Myślę że egr wartałoby wyczyścić chociaż bo nieźle się tam nazbierało.
    Auto na postoju zawsze będzie ci pokazywać to 2,0l/100km to normalne. Przejedź się z programem i zrób zapis z mas powietrza i korekt paliwa(wtrysków).
    EGR na 100% trzeba wyczyścić.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    27
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 2 1.6 120 km
    Rocznik
    2009
    Witam ponownie, zrobiłem ponownie zapis z ecu, odczyt był robiony przy dłuższej jeździe po obwodnicy:

    1.ODCZYT PARAMETRÓW:
    Napięcie akumulatora: 14,115 V
    Licznik przebiegu: 161936,3 km
    Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
    Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 1
    Licznik czasu obrotów max: 0,07 s
    Max prędkość obr. silnika: 5440 obr/min
    Ilość ponownych zapisów: 0
    Predkość pojazdu: 51,8 km/h
    Obroty silnika: 1549 obr/min
    Dawka ogólna paliwa: 12,411 mmł/w
    Korekta paliwa (cylinder 1): -0,93 mmł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): -0,28 mmł/w
    Korekta paliwa (cylinder 3): 1,00 mmł/w
    Korekta paliwa (cylinder 4): 0,16 mmł/w
    Zmierzona masa powietrza: 488,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 478,5 mg/w
    Okres sygnału masy powietrza: 0,339 ms
    Temperatura powietrza (przepływomierz): 26,96 °C
    Temperatura powietrza (turbo): 52,56 °C
    Temperatura powietrza (przetwornik, turbo): 1964,5 mV
    Ciśnienie atmosferyczne: 998 mBar
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 1395 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1157 mBar
    Ciśnienie doładowania (przetwornik): 2145,3 mV
    Zamknięcie zaworu overboost: 58,90 %
    Zmierzona pozycja turbo: 1,10 mm
    Oczekiwana pozycja turbo: 1,11 mm
    Sterowanie turbiny 2: %
    Otwarcie zaworu EGR: 133 %
    Zmierzona pozycja EGR: 0,79 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 0,81 mm
    Sterowanie EGR: WŁ.
    Zawór wyłączenia wymiennika EGR: WYŁ.
    Otwarcie elektrozaworu przepustnicy: 5,00 %
    Otwarcie zaworu gaszącego: %
    Temperatura paliwa: 44,66 °C
    Temperatura paliwa (przetwornik): 2238,2 mV
    Zmierzone ciśnienie paliwa: 518,60 bar
    Oczekiwane ciśnienie paliwa: 516,30 bar
    Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1642,0 mV
    Otwarcie regulatora ciśnienia (MPROP): 36,92 %
    Zużycie paliwa: 1,6200 l/h
    Wskaźnik poziomu paliwa: 13,013 %
    Sterowanie przekaźnika pompy paliwa: WŁ.
    Ciśnienie oleju w silniku: Normalny
    Temperatura wody: 87,56 °C
    Poziom oleju w silniku: %
    Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: 13,21 %
    Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 1383,0 mV
    Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 679,2 mV
    Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia
    Styk pedału hamulca: Zwolniony
    Włącznik światła stop: WYŁ.
    Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
    Prędkość wentylatora: Nie aktywny
    Wentylator chłodzenia 1: WYŁ.
    Wentylator chłodzenia 2: WYŁ.
    Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WŁ.
    Ciśnienie klimatyzacji: 10570 mBar
    Diagnostyka centralki świec żarowych: Nie OK
    Sterowani świec żarowych: 0,00 %
    Kontrolka awarii: WYŁ.
    Kontrolka temp. wody: WYŁ.
    Kontrolka świec żarowych: WYŁ.
    Kontrolka wody w filtrze paliwa: WYŁ.
    Kod uniwersalny: Unieważniony
    Centralka silnika: Zaprogramowany
    Rozruch silnika: Dozwolony
    Wyposażenie samochodu: z DPF i sondą lambda
    Typ zainstalowanej skrzyni biegów: Nie przyswojony
    Włączony bieg: Czwarty
    Kod Wtryskiwacza (cylinder 1): 717Z7I6SA
    Kod Wtryskiwacza (cylinder 2): 8SHX3S8SA
    Kod Wtryskiwacza (cylinder 3): DBKPMEEAA
    Kod Wtryskiwacza (cylinder 4): 788R2E7SA
    Przycisk tempomatu - wł./wył.: WYŁ.
    Żądanie z dźwigni tempomatu: Brak żądania
    Napięcie sondy lambda: 0,3615 V
    Zawartość tlenu lambda: 12,865 %
    Temperatura filtra cząstek stałych: 207,76 °C
    Czujnik różnicy ciśnień: 6 mBar
    Stan filtra cząstek: Nie zatkany
    Zatkanie filtra cząstek stałych: 24,37 %
    Postęp regeneracji: 0,000 %
    Stan regeneracji wymuszonej: Nie aktywny
    Przebieg przy ostatniej wymianie DPF: 161770 km
    Przebieg przy ostatniej regeneracji: 12,1 km
    Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 111 km
    Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 524 s
    Średnia temp. podczas ostatnich 5 regeneracji: 644,36 °C
    Łączna liczba regeneracji: 1356
    Ilość regeneracji od ostatniej wymiany oleju: 0
    Numer procedury wymiany oleju: 7
    Wskaźnik stopnia zużycia oleju: 11,00 %
    Przebieg przy ostatniej wymianie oleju: 133507,0 km
    Odległość do następnej wymiany oleju: 3800 km

    2.odczyt
    Napięcie akumulatora: 14,076 V
    Licznik przebiegu: 161936,9 km
    Stan licznika przy ostatnim programowaniu: 0,0 km
    Liczba przekroczeń obrotów max silnika: 1
    Licznik czasu obrotów max: 0,07 s
    Max prędkość obr. silnika: 5440 obr/min
    Ilość ponownych zapisów: 0
    Predkość pojazdu: 36,1 km/h
    Obroty silnika: 848 obr/min
    Dawka ogólna paliwa: 5,034 mmł/w
    Korekta paliwa (cylinder 1): -0,36 mmł/w
    Korekta paliwa (cylinder 2): -0,26 mmł/w
    Korekta paliwa (cylinder 3): 0,68 mmł/w
    Korekta paliwa (cylinder 4): -0,25 mmł/w
    Zmierzona masa powietrza: 237,0 mg/w
    Oczekiwana masa powietrza: 251,5 mg/w
    Okres sygnału masy powietrza: 0,445 ms
    Temperatura powietrza (przepływomierz): 27,66 °C
    Temperatura powietrza (turbo): 53,46 °C
    Temperatura powietrza (przetwornik, turbo): 1930,3 mV
    Ciśnienie atmosferyczne: 998 mBar
    Zmierzone ciśnienie doładowania: 899 mBar
    Oczekiwane ciśnienie doładowania: 1021 mBar
    Ciśnienie doładowania (przetwornik): 1490,5 mV
    Zamknięcie zaworu overboost: 61,16 %
    Zmierzona pozycja turbo: 0,62 mm
    Oczekiwana pozycja turbo: 0,62 mm
    Sterowanie turbiny 2: %
    Otwarcie zaworu EGR: 153 %
    Zmierzona pozycja EGR: 0,40 mm
    Pozycja oczekiwana EGR: 0,45 mm
    Sterowanie EGR: WŁ.
    Zawór wyłączenia wymiennika EGR: WYŁ.
    Otwarcie elektrozaworu przepustnicy: 81,95 %
    Otwarcie zaworu gaszącego: %
    Temperatura paliwa: 44,36 °C
    Temperatura paliwa (przetwornik): 2243,1 mV
    Zmierzone ciśnienie paliwa: 270,30 bar
    Oczekiwane ciśnienie paliwa: 270,00 bar
    Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1089,8 mV
    Otwarcie regulatora ciśnienia (MPROP): 38,06 %
    Zużycie paliwa: 1,0800 l/h
    Wskaźnik poziomu paliwa: 13,013 %
    Sterowanie przekaźnika pompy paliwa: WŁ.
    Ciśnienie oleju w silniku: Normalny
    Temperatura wody: 88,66 °C
    Poziom oleju w silniku: %
    Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: 0,00 %
    Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 674,4 mV
    Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 449,6 mV
    Ścieżka potencjometru pedału przyspieszenia: Ścieżka 1 pot. pedału przyspieszenia
    Styk pedału hamulca: Zwolniony
    Włącznik światła stop: WYŁ.
    Styk pedału sprzęgła: Zwolniony
    Prędkość wentylatora: Nie aktywny
    Wentylator chłodzenia 1: WYŁ.
    Wentylator chłodzenia 2: WYŁ.
    Żądanie uruchomienia klimatyzacji: WŁ.
    Ciśnienie klimatyzacji: 10660 mBar
    Diagnostyka centralki świec żarowych: Nie OK
    Sterowani świec żarowych: 0,00 %
    Kontrolka awarii: WYŁ.
    Kontrolka temp. wody: WYŁ.
    Kontrolka świec żarowych: WYŁ.
    Kontrolka wody w filtrze paliwa: WYŁ.
    Kod uniwersalny: Unieważniony
    Centralka silnika: Zaprogramowany
    Rozruch silnika: Dozwolony
    Wyposażenie samochodu: z DPF i sondą lambda
    Typ zainstalowanej skrzyni biegów: Nie przyswojony
    Włączony bieg: Czwarty
    Kod Wtryskiwacza (cylinder 1): 717Z7I6SA
    Kod Wtryskiwacza (cylinder 2): 8SHX3S8SA
    Kod Wtryskiwacza (cylinder 3): DBKPMEEAA
    Kod Wtryskiwacza (cylinder 4): 788R2E7SA
    Przycisk tempomatu - wł./wył.: WYŁ.
    Żądanie z dźwigni tempomatu: Brak żądania
    Napięcie sondy lambda: 0,3050 V
    Zawartość tlenu lambda: 10,413 %
    Temperatura filtra cząstek stałych: 215,66 °C
    Czujnik różnicy ciśnień: 6 mBar
    Stan filtra cząstek: Nie zatkany
    Zatkanie filtra cząstek stałych: 24,44 %
    Postęp regeneracji: 0,000 %
    Stan regeneracji wymuszonej: Nie aktywny
    Przebieg przy ostatniej wymianie DPF: 161770 km
    Przebieg przy ostatniej regeneracji: 12,4 km
    Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 111 km
    Średni czas trwania ostatnich 5 regeneracji: 524 s
    Średnia temp. podczas ostatnich 5 regeneracji: 644,36 °C
    Łączna liczba regeneracji: 1356
    Ilość regeneracji od ostatniej wymiany oleju: 0
    Numer procedury wymiany oleju: 7
    Wskaźnik stopnia zużycia oleju: 11,00 %
    Przebieg przy ostatniej wymianie oleju: 133507,0 km
    Odległość do następnej wymiany oleju: 3800 km

    plus zapis z wykresu:
    s V km km s obr/min km/h obr/min mmł/w mmł/w
    0 14,056 161938 0 1 0,07 5440 0 8,7 842 9,405 0,31
    19,57 14,135 161938,1 0 1 0,07 5440 0 45,5 1925 18,339 -0,59
    39,08 14,076 161938,3 0 1 0,07 5440 0 0 831 10,932 0,66
    58,63 14,017 161938,3 0 1 0,07 5440 0 0 841 10,872 0,14
    78,14 13,998 161938,3 0 1 0,07 5440 0 0 841 10,851 -0,04
    97,75 14,017 161938,3 0 1 0,07 5440 0 31,8 1099 1,374 -0,26
    117,31 13,9 161938,4 0 1 0,07 5440 0 1,2 839 11,826 1,02


    s V km km s obr/min km/h obr/min mmł/w mmł/w
    0 14,056 161898,3 0 1 0,07 5440 0 17,1 1184 8,16 -0,28
    19,3 14,115 161898,4 0 1 0,07 5440 0 32,1 1358 12,48 -0,8
    38,51 14,076 161898,5 0 1 0,07 5440 0 11 1425 22,59 0,19
    57,83 14,017 161898,6 0 1 0,07 5440 0 7,2 849 9,927 0,22
    77,02 14,056 161898,6 0 1 0,07 5440 0 30 1017 0,702 -0,24
    96,27 14,135 161898,8 0 1 0,07 5440 0 53,4 2232 10,671 -1,19
    115,54 14,115 161899,1 0 1 0,07 5440 0 68,2 2027 8,862 -1,1
    134,79 14,135 161899,5 0 1 0,07 5440 0 63,2 1906 21,567 -1,13
    154,09 14,174 161899,9 0 1 0,07 5440 0 69,9 2086 14,4 -1,08
    173,24 14,174 161900,2 0 1 0,07 5440 0 77 2299 13,062 -1,45
    192,52 14,115 161900,6 0 1 0,07 5440 0 46,5 1977 20,712 -0,83
    211,81 14,135 161900,8 0 1 0,07 5440 0 59,6 1332 0,249 -0,72
    231,18 14,135 161901,2 0 1 0,07 5440 0 54,4 1608 3,978 -0,53
    250,62 14,115 161901,5 0 1 0,07 5440 0 57,6 1704 3,153 -0,73
    270,11 14,115 161901,7 0 1 0,07 5440 0 3,4 837 10,41 0,37
    289,75 14,017 161901,7 0 1 0,07 5440 0 0 842 11,286 0,49

    Strasznie duże dawkowanie paliwa jest nawet na postoju, ostatnia kolumna to korekta dla pierwszego cylindra, nie mogłem ustwaić dla 3 pozostałych.

    Proszę o opinie, samochód mi spalił pond 20l a przejechanych mam 160 km....

    EGR jutro czyszcze, czy to moze byc przyczyną ?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Białystok
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v
    Rocznik
    14.09.2007
    A dpf jest? Może nie może się oczyścić?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    27
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 2 1.6 120 km
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał pomruff Zobacz post
    A dpf jest? Może nie może się oczyścić?
    Jest, ale diagnostyka pokazuje że nie jest zatkany

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    31
    Postów
    76
    Auto
    Bravo Mjet 1.9 16v Emotion
    Rocznik
    2007
    a moze poprostu masz gdzies dziure w baku albo przewodach bo 20l/100 to dla mnie niezrozumiale jest......reset kompa walnij i koniecznie wyczysc ten EGR bo faktycznie glupoty pokazuje....

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    27
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 2 1.6 120 km
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał gargamel86 Zobacz post
    a moze poprostu masz gdzies dziure w baku albo przewodach bo 20l/100 to dla mnie niezrozumiale jest......reset kompa walnij i koniecznie wyczysc ten EGR bo faktycznie glupoty pokazuje....
    A jak widzowie dawkowanie paliwa oraz korekty na cylindrach, a może przepływomierz? Termostat mam okej, 90 stopni trzyma w trasie. Zobacze jutro pod spod auta poszukać jakiś plam.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    31
    Postów
    76
    Auto
    Bravo Mjet 1.9 16v Emotion
    Rocznik
    2007
    moim zdaniem korekty paliwa masz ok.....przepływomierz na zmierzonym osiaga oczekiwane masy wiec tez raczej ok......egr wyczysciles??moze innego paliwa zatankuj....tzn nie jakiegos supermena tylko na innej stacji ale markowej koniecznie

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    27
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 2 1.6 120 km
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał gargamel86 Zobacz post
    moim zdaniem korekty paliwa masz ok.....przepływomierz na zmierzonym osiaga oczekiwane masy wiec tez raczej ok......egr wyczysciles??moze innego paliwa zatankuj....tzn nie jakiegos supermena tylko na innej stacji ale markowej koniecznie
    Przeczyscilem cylindry płynem oraz egr w myjce ultradźwiękowe, powiem szczerze że nie był uwalony zbytnio, więc dlaczego takie otwarcie ma? A mam pytanie, czy normalne jest że jak dojeżdżam na luzie do świateł to mi chwilowe spalanie wzrasta i nagle zeruje się?

    Tankuje tylko shell z nitro

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    30
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    sorry za głupie pytanie ale jak stwierdziłeś że spalił 20l po 160 km? tak pokazuje komputer czy tak stwierdzasz po poziomie paliwa w baku?
    Ten DPF wygląda niepokojąco 1356 regeneracji na 160 kkm to średnia 118 km. Wliczając to że samochód był kiedyś nowy i wypalał na pewno rzadziej to ostatnio dzieje się to zdecydowanie częściej.
    Co do EGR to widać że pozycja zmierzona jest zbliżona do oczekiwanej więc to chyba nie ten trop... Nie wiem co to za parametr ten procent otwarcia ale u mnie na postoju również było ponad 100% jak kiedyś patrzyłem a samochód pali w normie (tzn w ruchu mieszanym ok 7l a na trasie okolice 6 - zaznaczam że nie jeżdżę jak emeryt). No chyba że u mnie też jest źle...

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    27
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 2 1.6 120 km
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Rzadzik27 Zobacz post
    sorry za głupie pytanie ale jak stwierdziłeś że spalił 20l po 160 km? tak pokazuje komputer czy tak stwierdzasz po poziomie paliwa w baku?
    Ten DPF wygląda niepokojąco 1356 regeneracji na 160 kkm to średnia 118 km. Wliczając to że samochód był kiedyś nowy i wypalał na pewno rzadziej to ostatnio dzieje się to zdecydowanie częściej.
    Co do EGR to widać że pozycja zmierzona jest zbliżona do oczekiwanej więc to chyba nie ten trop... Nie wiem co to za parametr ten procent otwarcia ale u mnie na postoju również było ponad 100% jak kiedyś patrzyłem a samochód pali w normie (tzn w ruchu mieszanym ok 7l a na trasie okolice 6 - zaznaczam że nie jeżdżę jak emeryt). No chyba że u mnie też jest źle...


    Zatankowałem za sto złotych paliwo ( zaraz po zaswieceniu sie rezerwy ), wyzerowalem licznik km, po przejechaniu 162 km znowu zaswiecila mi sie rezerwa, jeżdze tylko po miescie, dziennie około 22km ( do i z pracy ), to moze wymiana dpf'u pomoze?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    30
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    poczekaj z tym DPF-em, bo to droga "zabawka".
    1. zweryfikuj wynik poprzez zatankowanie do pełna i zresetowanie komputera - zatankuj, pojeździj, i znów do pełna. Sprawdzisz to co Ci pokaże komputer no i dystrybutor. Oczywiście do namiastki rzeczywistego wyniku potrzebujesz najmniej 200 km. Weryfikacja dlatego iż mogą występować jakieś przekłamania w pomiarze ilości paliwa w baku
    2. Obserwacja DPF-a - jeżeli potrafisz rozpoznawać kiedy to ustrojstwo się wypala to policz ile razy się to wypalało przez okres próby. Jak sam wspomniałeś, drugi odczyt jest po przejażdżce obwodnicą więc prawdopodobnym jest że filtr właśnie wtedy się dopalił. Ale nie oznacza to tego że wcześniej nie dopalał się bądź próbował się dopalić przez większą cześć tych 160km...
    3. Obserwacja wycieków - skontroluj czy gdzieś Ci to paliwo nie cieknie, sprawdź czy po postoju nie ma pod Tobą plamy.

    Tak z ciekawości - poziom oleju jest ok?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Brownking Zobacz post
    Zatankowałem za sto złotych paliwo ( zaraz po zaswieceniu sie rezerwy ), wyzerowalem licznik km, po przejechaniu 162 km znowu zaswiecila mi sie rezerwa
    Jak NIE liczyć spalania
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2014
    Skąd
    Monachium
    Wiek
    26
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    11.2006
    DPF się katuje strasznie... co 111 km wypalanie? bardzo często- a to wymaga dodatkowych dawek paliwa! i to wcale nie mało komputer dawkuje paliwo do procesu wypalenia filtra. Poza tym widzę że 3 wytryskiwacz odbiega od normy. Na pewno leje więcej paliwa niż powinien- co może też być problemem. A to nie zdrowo dla silnika. Być może wartałoby wyczyścić porządnie 3-ci wtryskiwacz w myjce? Jeśli to nie pomoże to dpf kuleje... skoro tak często się wypala musi być mocno zapchany ponieważ po 100 km już go zatyka i komputer nakazuje mu wypalenie. W sumie jak auto dużo po mieście jeździło przez swój żywot to stawiałbym na niego bo średni żywot tego ustrojstwa to 150 góra 200 tkm. A filtr niezależnie jaki po czasie i tak się zatka.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał bruno1009 Zobacz post
    DPF się katuje strasznie... co 111 km wypalanie?
    wreszcie ktoś to zauważył

    Średnia odległość ostatnich 5 regeneracji: 111 km
    kolejna rzecz:
    Wskaźnik stopnia zużycia oleju: 11,00 %
    jeśli wierzyć zapisom w kompie, przejechałeś na tym oleju 28,5 tys. km. no chyba, że zapomniałeś kasować inspekcji olejowych przy wymianie.

    jeszcze jedna sprawa

    Ilość regeneracji od ostatniej wymiany oleju: 0
    coś tu przekłamuje. podejrzewam niedoskonałość programu diagnostycznego. jakby nie było, wymień olej, bo przy tylu regeneracjach co u Ciebie to tam bebelucha jest, a nie olej. oczywiście zrób wcześniej porządek z DPF. zapisy wykresu w takiej postaci w jakiej wrzuciłeś możesz sobie... nikt tu sobie oczu psuć nie będzie logi wrzuca się w postaci plików .csv.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 26-07-2015 o 14:56
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. termometr zewnętrzny błędny odczyt
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 05-03-2017, 08:46
  2. Odczyt parametrów Fiat ECU
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 21-12-2014, 19:02
  3. Sterownik EDC odczyt przebiegu?
    Napisany przez Szymon_Zy na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-08-2013, 14:52
  4. Błąd systemu ABS odczyt z komputera
    Napisany przez casperlogin na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 25-02-2013, 16:57
  5. 2.0jtd - odczyt błędów
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-11-2009, 19:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl