Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2016
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    26
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    12.2007

    Napięcie ładowania alternator

    Szanowni Koledzy,

    czy ktoś z was zna wartość ładowania jaką powinien mieć alternator w Bravo? Pewnie zależy to również od wersji silnika oraz wyposażenia.

    Pytam ponieważ w moim Bravo 1.9 150km przy jałowych obrotach słychać z deski rozdzielczej delikatne 'cykanie' w odstępach 3-6sec. Sprawa jest o tyle złożona, że problem występuje nieregularnie. Z moich obserwacji wynika, że jest to związane z niedomaganiem prądowym. Dlaczego? Zjawisko występuje najczęściej gdy samochód trochę odstoi, czyli zwłaszcza rano. Przy wszystkich wyłącznych urządzeniach jak światła, radio, etc cykanie nie występuje. Przy zapalonych światłach oraz włączonym radiu już często pojawia się problem. Włączenie podgrzewanych siedzeń lub kręcenie kierownicą powodują w większości przypadków opisywane zjawisko. Dodanie gazu czyli podwyższenie obrotów powodują ustąpienie problemu. Po przejechaniu jakieś kawałka problem zazwyczaj ustępuje, jednak zdarzyło mi się usłyszeć 'cykanie' na każdym etapie jazdy (chyba tylko na jałowych obrotach)

    Co należy dodać i jest to tak samo istotne
    co powiązane z dźwiękiem "cykania" to minimalne zmiany podświetlenia wnętrza samochodu towarzyszące cykaniu. Tj. każde cyknięcie powoduje delikatne przygaszenie podświetlenia lub mocniejsze zapalenie - na zmianę. Trzeba się przyjrzeć aby to zauważyć. Najlepiej widać do na żarówce z schowka. Nie wiem dokładnie skąd pochodzi dźwięk.

    W moim przypadku alternator pokazał ładowanie na jałowych obrotach przy zapalonych światłach około 13.8-13,9V. Nie wiem jak ugryźć problem i na ile jest poważny. Niewątpliwe jest to strasznie irytujące, zwłaszcza dla osób takich jak jak, które wyłapują każdy dźwięk w samochodzie którego być nie powinno.

    Pozdrawiam
    Michał



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    417
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Na 99% masz do wymiany kolo pasowe alternatora.
    Uszkodziło się "sprzęgło" które tam występuje. Na obciążonym alternatorze nie jest w stanie przenieść wymaganego momentu
    Ostatnio edytowane przez moris10 ; 07-04-2016 o 06:11

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2016
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Telepie paskiem? Jak pasek się trzęsie to rzeczywiście sprzęgiełko alternatora, jak pasek chodzi normalnie to szukaj gdzie indziej.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    112
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Napięcie ładowania alternatora w normie. Zlokalizuj dokładniej źródło "cykania", które słyszysz na biegu jałowym... być może nie jest to koło pasowe a usterka elektryczna... np przekaźnik.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    417
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Nie musi "telepać paskiem" żeby było uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe na kole pasowym. Sprzęgło nie jest gumowe.
    Co cykania przekaźnika to raczej dźwięk uszkodzonego przekaźnika określiłbym jako buczenie.
    Warte zastanowienia jest to, że cyka zawsze przy dużym obciążeniu elektrycznym (wspomaganie, światła, szyba elektryczna) a każde z tych urządzeń ma oddzielny przekaźnik. Wszystkie by był uszkodzone? Duże obciążenie stanowi, że na wale musi być przeniesiony większy moment.
    Najlepiej to sprawdzić biorąc wężyk (ala stetoskop) jedna końcówka do ucha druga do obudowy alternatora w pobliżu koła pasowego.
    Multimetr elektryczny nie jest w stanie wychwycić wahania napięcia spowodowanym kołem pasowym (uśrednia pomiar) najlepszy do tego był by voltomierz wskazówkowy.
    Podobny temat przerabiałem było to koło pasowe, ale mają już alternator wyciągnięty warto go poddać regeneracji.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2016
    Skąd
    Ruda Śląska
    Wiek
    26
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    12.2007
    Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Paskiem w żaden sposób "nie telepie".
    Dźwięk cykania dochodzi raczej (i możliwe, że tylko) z schowka, z jego części nad lampką. Wydaje mi się, że cyka również wyświetlacz od nawiewu.

    Czy istnieje jakiś sposób sprawdzenia koła pasowego z alternatora?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    112
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Jeśli masz klimatyzację automatyczną to te "cykania" z okolicy schowka pochodzą najprawdopodobniej od pracujących silniczków/aktywatorów klimatyzacji.


 

Podobne tematy

  1. Alternator po regeneracji, cały czas niskie napięcie
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-07-2013, 22:33
  2. [alternator] brak ładowania
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 19-05-2011, 10:32
  3. [alternator] Niskie napięcie ładowania - czy jest na to rada
    Napisany przez shanzen na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-03-2011, 20:34
  4. Napięcie ładowania Brava 1,2 jakie?
    Napisany przez daawe na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 24-01-2011, 16:45
  5. [alternator] Jakie jest prawidłowe napięcie?
    Napisany przez marin81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-12-2009, 22:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl