Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 38

Temat: mala moc samochodu  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2017
    Skąd
    Miechów
    Wiek
    32
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet 120
    Rocznik
    2008

    mala moc samochodu

    Witam Wszystkich, od samego początku jak kupilam Fiata Bravo 1.4 T-jet 120 koni 2008 rok, mój narzeczony stwierdził,że jeździ to dość słabo jak na 120 koni, Felgi 17 225,45. Myślałam,że mu sie wydaje bo przesiadłam się ze słabszego samochodu ale na klimie też zaczęłam widzieć,że dość słabo jest z mocą. Dziś miałam okazje przejechac się identycznym fiatem 2007 rok 1.4 t-jet 120koni, koła te same i jeździ naprawdę duuuużo lepiej. Narzeczony wraz z bratem zrobili sobie "draga" w bezpiecznym miejscu i to drugie bravo objeżdza moje kolosalnie... to nie jest długość samochodu tylko mega wielka różnica. Tamto bravo ogólnie jak się wsiądzie i jedzie to czuć,że ciągnie, moje bardziej wyje a nie jedzie... od razu napisze, samochód 130tys przebiegu( niby pewny ale wiecie jak to teraz jest , auto sprowadzone z niemiec od "niby" pewnego gościa), olej full syntetyk, nie bierze oleju, filtry i rozrząd wymienione 9 tys temu bo wtedy go kupilam, wydaje mi się ,że wysprzęglik na skrzyni hałasuje i możliwe,że niestety ta nieszczęsna skrzynia tez troche wyje ale czekam na bieg wydarzeń co padnie to zrobie. Najważniejsze jednak dla mnie teraz to znalezienie powodu dlaczego moje bravo jest takie słabe. Narzeczony ma w tym tygodniu ogarnąc jakaś hamownie( mam nadzieje,że tam od razu powiedzą co jest przyczyna i gdzie ta moc mi ucieka) ale chciałam zapytać czy ma ktoś może jakiś pomysł co może być nie tak? Podpięty pod komputer, to były 2 błędy, " Marelli Body computer 8 FaultI5 i nie wiem co to jest? a drugi od czujnikow parkowania. A jeszcze jak już przy mocy jesteśmy to czy ktoś tuningował swoje 1.4 120 i ile mu doszło koni i momentu i czy jest sens robić program bez zmieniana gratów ( w sensie wtryski od 150 i turbo od 150) czy jest faktycznie duża różnica? program oczywiście wchodzi dopiero w gre jak ogarne kolektor wydechowy,który jest do wymiany i jak odnajde mój spadek mocy( chyba,że to przez kolektor ale żeby była aż taka to troche wątpie, kolektor jest pospawany oczywiście teraz i nie pierdzi ani nic ale i tak szukam nowego)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Nie wiem czy komputer wyrzuca blad kiedy turbosprezarka nieladuje odpowiedniego cisnienia. moze warto sprawdzic cisnienie zmierzone i oczekiwane, i/lub moze byc cos nie tak z egr (wydaje mi sie ze w t-jet tez jest). Sprwdzic dzialanie tych dwoch podzezspolow na poczatek. Luzna sugestia.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez toofoxy ; 12-08-2017 o 10:09

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2017
    Skąd
    Miechów
    Wiek
    32
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet 120
    Rocznik
    2008
    Spoko będę to sprawdzać jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co moge sprawdzic przed pojechaniem na hamownie to proszę podpowiadać

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    178
    Auto
    Fiat 500X 1.6
    Rocznik
    2017
    T-jet nie ma egr.

    Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,915
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Jedz do ogarniętego mechanika od fiatow, niech posprawdza wszystko.Przez forum na pewno tego auta nie naprawisz.Moze masz tylko uszkodzone sprzęglo,ale nikt nie potrafi tego zdiagnozowac.Chcesz na hamownie jechac?Zanim zaczniesz wydawac pieniądze,zwróc się do profesjonalistów,szybciej to bedzie i sumarycznie taniej,niż jak Ci na forum podpowiedzą ,wymien to lub tamto.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2017
    Skąd
    Miechów
    Wiek
    32
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet 120
    Rocznik
    2008
    To teraz pytanie, taki ogarnięty mechanik od fiatów w krakowie? Bo teraz o dobrym mechaniku to mozna pomarzyć. Sprawdzenie auta na hamowni to nie jest jakis gigantyczny koszt 50-100zl i dlatego chce na nią jechać bo wydaje mi się,że gościu ktory sie tym zajmuje będzie wiedział co jest przyczyna spadku mocy tego samochodu, a pojade do jakiegos "kazka" to mi powie wymien to wymien tamto wiec to tak to sama sobie moge wymieniac.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2017
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    36
    Postów
    18
    Auto
    Bravo II 1.9 150 km
    Rocznik
    06.2007
    Z innego zaprzyjaźnionego forum poświęconemu tylko Bravo 2 koledzy polecają serwis w Krakowie z adresu http://www.fiatserwis.com.pl

    A jak podnosić. Zapytać w Cinsofcie w Gliwicach. Napewno pomoże i coś ogarnie. Określi czy wogole warto.

    Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2017
    Skąd
    Miechów
    Wiek
    32
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet 120
    Rocznik
    2008
    Ok, tylko teraz takie moje pytanie, opowiem mechanikowi to,że uwazam ze jest slaby i jezdzilam drugim takim samym, ale bez wydruku z hamowni,ze faktycznie jest spadek mocy powie mi,że moze mi sie wydaje albo tez bedzie szukal w ciemno no bo jak znajdzie to bez hamowni? Od razu mówie jak wyzej ze u mnie jest spekany kolektor wydechowy i byl spawany, jest stan agonalny szukam caly czas innego i chyba jutro zadzwonie do fiata zapytac ile kosztuje nowy bo w sklepie mieli mi dac znac i mnie zlewaja, ale moje pytanie jest takie czy taka roznica moze byc spowodowana kolektorem w slabej kondycji? ja wiem,ze temperatura spalin itd jakis zawirowania powietrza no ale czy to naprawde tak oslabiloby samochod? Na jedno dla mnie nawet dobrze, jakby okazalo sie ze tak bo i tak musze to wymienic i juz nie musialabym szukac powodu spadku mocy i zamknelabym sprawe w jednym wydatku.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Wg mnie jesli winny bybly kolektor, no to wlasnie wypada sprawdzic cisnienienie doladowania. Kazdy tu chyba wie jak dziala turbo.. i dosc latwo mozda sprawdzic odczyty z czujnikow przez obd. Wiadomo, ewentualny brak doladwania moze byc tez spowodowany strona zimna, ale jesli jest problem z kolektorem no to jest glowny podejrzany na ta chwile.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez toofoxy ; 13-08-2017 o 12:14

  11. #10
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,915
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Na początek Magda , kup sobie interfejs,sciagnij program z forum.Sama z chlopakiem "zdiagnozujesz" auto.Bedziesz miec z czym jechac do mechanika..argumenty.Koszty zakupu smieszne, program darmo...Widze,ze jestes aktywna w temacie aut i masz pewną orientację.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2017
    Skąd
    Miechów
    Wiek
    32
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet 120
    Rocznik
    2008
    Pod komputer juz podpinalam i wyszly tylko 2 bledy jeden to czujniki a drugi to "Marelli Body computer 8 FaultI5 " ale nie wiem co to za blad.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2017
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    36
    Postów
    18
    Auto
    Bravo II 1.9 150 km
    Rocznik
    06.2007
    A kod błędu? Litera i 4 cyfry. Tak zawsze ja miałem. Podasz to zerkne do wykazu błędów.

    Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2017
    Skąd
    Miechów
    Wiek
    32
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet 120
    Rocznik
    2008
    Kurde nie wiem, postaram sie to ogarnac na jutro.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    W opisywanym przypadku winne może być turbo. Często wraz z kolektorem pęka także obudowa turbo, co może powodować wystarczie łopatek turbiny i spadek ciśnienia.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2017
    Skąd
    Miechów
    Wiek
    32
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet 120
    Rocznik
    2008
    Dziś albo jutro zbadam parametry turbo i przepływomierza mam nadzieje,ze bedzie ok , bo juz czeka mnie wydatek 1460zł za sam nowy kolektor z fiata bo nigdzie nie idzie dostac a dziś brat( jest elektromechanikiem) na szybko rano sprawdzil mi czy sa jakies bledy i nie ma zadnego błędu.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Trzęsiawka samochodu
    Napisany przez blind na forum Croma
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post: 21-07-2020, 12:08
  2. Pełna diagnostyka samochodu
    Napisany przez MiNiS na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-07-2015, 16:28
  3. ocena samochodu
    Napisany przez ancys20k na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-07-2014, 12:57
  4. Prośba o sprawdzenie samochodu
    Napisany przez maureliusz na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-01-2014, 16:02
  5. Prośba o sprawdzenie samochodu
    Napisany przez maureliusz na forum Mazowieckie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-01-2014, 21:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467mala-moc-samochodu-38137

fiat bravo II 1.4 brak mocy

fiat t jet 1.4 cisnienie doladwania na postoju

1.4 t jet diagnostyka turbo

1.4 t jet spadek mocy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl