Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    1
    Auto
    fiat bravo II
    Rocznik
    2010

    Lupanie w prawym kole

    Witam,
    Postanowilem napisac na forum gdyz pilnie potrzebuje pomocy gdyz jak do tej pory po kilku wizytach w roznych warsztatach nie udalo sie ustalic problemu ktory jest mozliwy do rozwiazania wymieniajac cale zawieszenie oraz przeniesienie napedu a le wiadomo jest to bezsensu. Problem wyglada nastepujaco:
    Przy jezdzie na wprost puka delikanie w prawym kole,przyspieszajac dzwiek sie nasila a swoje apogeum osiaga przy skrecie w prawo. nie ma znaczenia czy auto jedzie na biegu czy luzie dzwiek jest ten sam.Podobnie jest z predkoscia przy 100 km/h jest to juz praktycznie nie slyszalne do 100 km/h dzwiek przypomina sieczkarnie nasila sie jyz przy lekim skrecie w prawo dodam ze wlasnie zostaly wymienione hamulce ktore zostaly juz wykluczone . Jezeli ktos bedzie w stanie pomoc bede wdzieczny gdyz nie chce wymieniac polowy auta.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Prawe koła są dwa, nie napisałeś które prawe Ci wyje. Domyślam się, że przednie, więc zapewne skończyło się łożysko albo przegub. Ale tego typu usterki powinien wykryć pierwszy warsztat, a napisałeś, że byłeś już w kilku.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    A może po prostu masz połoś krzywą? Może to być przegub ale podczas jazdy prosto powinno być cicho. Podjedz na stację diagnostyczną może tam coś podpowiedzą. Dziwne że mechanicy nie mogą zdiagnozować mając auto pod nosem.

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Odłączyć półoś od koła zabezpieczając przed spadnięciem, mając auto na podnośniku (albo kobyłkach) "jechać" na pierwszym biegu. Łożysko ani półośka nie hałasują bez obciążenia, jeśli dźwięk będzie nadal słyszalny -> uszkodzony mechanizm różnicowy.
    Nie wierzę że warsztat tego nie zdiagnozował, problem z mechanizmami różnicowymi we fiatach pojawia się regularnie co pare lat (ostatnio podobno "ubogacili" w ten fjuczer 500L).

    Czy ten samochód był kupiony od handlarza?
    Bo jeśli tak, to WSZYTKO jest możliwe. Auta pokolizyjne składane z połówek/ćwiartek mają różne "ciekawe uszkodzenia" wynikające między innymi z braku geometrii nadwozia czy powykrzywianych elementów zawieszenia. Oni to prostują! oczywiście na oko, więc działa jak działa ... prawie.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    163
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Moim zdaniem masz do wymiany pół oś,częsty przypadek w Stilo JTD. a Bravo technicznie jest takie same.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    417
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Udało Ci się rozwiązać problem z łupaniem?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    23
    Auto
    Bravo T-Jet 120KM
    Rocznik
    2010
    Ponieważ kolega Marcin8888 ostanio był aktywny w styczniu należy przypuszczać że nie otrzymasz szybko odpowiedzi
    Masz ten sam problem?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    417
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Problem mam podobny tylko, ze w lewym kole przednim(chyba kole) problem wystepuje najbardziej pod 90km/h powyżej 100 nie jest slyszalny. Drgano i halas jest niezależny od silnika (przyspieszanie, zwalnianie, jazda na luzie) , minimalizuje się tylko przy skręcie w lewo.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2015
    Skąd
    UK
    Wiek
    27
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Ja polecam sprawdzic oslony tarcz hamulcowych. Mialem podobne objawy jak wyzej opisane i okazalo sie ze oslona byla wygieta. Wystarczylo naprostowac i problem zniknal.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    417
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Wczoraj zdjąłem koło, tarczę, wyczyściłem piastę, zacisk, sprawdziłem osłony tarczy, przegubów, nadkole. Niestety problem nadal występuje.Ktoś ma pomysł co to może być? Łożysko, skrzynia, poduszka kolumny McPherson(zawieszenie sprawdzane na SKP+ustawienie zbieżności)?


 

Podobne tematy

  1. Nieodbijający ręczny w prawym kole
    Napisany przez sz_tomasz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-03-2015, 10:30
  2. Stuka w prawym kole gdy jadę
    Napisany przez kamil00512 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-01-2012, 18:01
  3. szorowanie/tarcie w prawym kole
    Napisany przez mlynek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-12-2010, 22:24
  4. Stuki w prawym kole (chyba)
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 27-06-2010, 12:02
  5. stukanie w prawym kole.....
    Napisany przez bigining na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 25-02-2009, 21:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl