Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2015
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    27
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010

    Kontrolka 'check engine' po wlaniu innej ropy.

    Witam wszystkich.

    Zanim postanowiłem napisać swój pierwszy post poszukałem trochę o swoim problemie, jednak nie do końca znalazłem odpowiedź. Mam nadzieję, ze ktoś tutaj ktoś z Was, forumowicze, coś mi pomoże, doradzi.

    Posiadam Bravo II 1.6 MultiJet i tankowałem zawsze zwykłą ropę. Coś ostatnio mnie skłoniło verve z orlenu. Po przejechaniu iluś tam kilometrów pojawiła mi się kontrolka na żółto "check engine". Pierwsza moja myśl, że to właśnie przez zmianę na tą verve, tym bardziej, że samochód wcześniej elegancko chodził. Nawet teraz z tą kontrolką jak jeżdżę to nie odczuwam żadnych spadków na mocy, nic z objawów, które wyczytałem w znalezionych postach - chodzi jak chodził.

    Pojechałem do mechanika, by podpiąć się pod komputer. Dodam jeszcze, że kompletnie się nie znam na tym, nawet nie wiedziałem, o co go wypytywać, liczyłem na jego wiedzę i umiejętności. Zapytał mnie najpierw, czy nie traci mocy, to powiedziałem, że nie, wszystko jest jak sprzed pokazaniem się tej kontrolki. Podłączył się, sprawdził wszystko i powiedział, że spowodowane jest to innymi współczynnikami tej ropy, którą zalałem i komputer na to zareagował. Skasował błąd i powiedział, by się nie martwić. Wszystko było w porządku do momentu, aż znów pokazała mi się ta kontrolka 2 dni po wizycie u nie- cały czas jeszcze wypalam tą vervę. Szkoda, że nie spisałem sobie tego błędu, który mu się tam pojawił, ale jak pisałem wcześniej, nie bardzo się znam na tym, a mechanik mi nie powiedział szczegółowo co i jak, tylko mniej więcej to, co opisałem.

    Chciałem zapytać Was, forumowicze, co o tym sądzicie? Spotkał się może ktoś z podobnym problemem? Co radzilibyście mi zrobić w takiej sytuacji? Trochę mnie dziwi fakt, że po zalaniu lepszej ropy coś takiego się zrobiło. Może to po prostu zbieg okoliczności, a problemem jest coś innego? Z drugiej jednak strony mechanik nie powiedział mi nic prócz tego. Planuję podjechać jeszcze do jakiegoś lepszego serwisu samochodowego, by to sprawdzić, jednak pewnie tam wpięcie w sam komputer zawołają stówkę.

    Powiedzcie mi jeszcze, proszę, czy taka kontrolka może sama zniknąć np. po przejechaniu tej ropy i zatankowaniu z powrotem tej, co zawsze tankowałem?

    Będę wdzięczny za wszystkie sugestie z Waszej strony. Dziękuję z góry.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał przemekn1 Zobacz post
    powiedział, że spowodowane jest to innymi współczynnikami tej ropy
    inne współczynniki ropy szkoda, że nie zapytałes jaki to był błąd, bez tego można tylko zgadywać przyczyny...
    Cytat Napisał przemekn1 Zobacz post
    po zalaniu lepszej ropy coś takiego się zrobiło
    jaka ona tam lepsza...
    Cytat Napisał przemekn1 Zobacz post
    pewnie tam wpięcie w sam komputer zawołają stówkę
    dlatego trzeba sobie kupić swój interfejs i nie prosić się 'ekspertów' o łaskę...
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2015
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    27
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    karwoj25, dziękuję za zainteresowanie.

    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    inne współczynniki ropy szkoda, że nie zapytałes jaki to był błąd, bez tego można tylko zgadywać przyczyny...
    Postaram się dzisiaj lub jutro podjechać do niego jeszcze raz i teraz zapisać ten błąd.

    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    jaka ona tam lepsza...
    Tak mi powiedział ten mechanik. Czytałem też po forach i niby też się z takimi opiniami spotkałem, ale ja tam różnicy nie czuję, przeciwnie, tylko problemy.

    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    dlatego trzeba sobie kupić swój interfejs i nie prosić się 'ekspertów' o łaskę
    Jest to dobry pomysł i pomyślę o tym. Samochodu zamierzam troszkę potrzymać.

    Będę wdzięczny za Wasze inne myśli.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    Kiedyś się u lokalnego dieslowca spotkałem z opinią, że jak cały czas się jeździło na zwykłej ropie to lejąc vervę można sobie kłopotów narobić. Verva dość mocno czyści silnik i może wypłukać osady zalegające w silniku. A jak się ma silnik w takiej kondycji, że te złogi uszczelniają silnik ...
    Co prawda dotyczyło to bardziej starych ursusów, ale zawsze jest to okazja by narobić Ci strachu

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Panowie dajcie luz, bo więcej bzdur nie wytrzymie

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Multipla
    Rocznik
    2004
    Dlatego jestem za starymi dieslami. Pojadę na wszystkim (szczególnie te z Mercedesa)

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2015
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    27
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Ta kontrola dzisiaj raz jeszcze mi się pojawiła. Pojechałem podłączyć ponownie pod komputer i spisałem tym razem numer błędu. Mechanik podał mi coś takiego: działanie bezwładności u04222. Nic mi to tutaj nie mówi. Mechanik powiedział mi tutaj jeszcze o jakiejś sondzie lambda i w razie czego będzie trzeba ją wymienić. A co Wy myślicie? Będę wdzięczny za Wasze rady.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2015
    Skąd
    Zduńska Wola
    Postów
    4
    Auto
    - Bravo 1.9 Multijet 120KM@160KM
    Rocznik
    2007
    Kolego widzę że jesteś z łódzkiego - mam podobny problem co ty - też z nim walczę - założyłem nawet temat, napisz do mnie na priv - mam kabel - podjedziesz zrobimy logi - coś może więcej będziesz wiedział - i za przysłowiowe piwo a nie będziesz płacił za każde bezsensowne podłączenie pod kompa - jestem ze Zduńskiej Woli

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2015
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    27
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Dziękuję za zainteresowanie tematem. Ja jestem z Kutna i do Zduńskiej Woli jednak kawałek mam. Po skasowaniu błędu jeżdżę już drugi tydzień i jest wszystko w porządku, ale cały czas mam to na uwadze.


 

Podobne tematy

  1. Kontrolka CHECK ENGINE
    Napisany przez Adam784921 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 05-02-2014, 16:35
  2. Kontrolka check engine
    Napisany przez ogr666 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-01-2014, 16:51
  3. Błąd - kontrolka check engine
    Napisany przez wrzos na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-07-2013, 08:55
  4. Kontrolka check engine
    Napisany przez k66 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-01-2012, 13:24
  5. kontrolka check engine
    Napisany przez trybulap na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-05-2010, 11:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl