Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 40 z 40
  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2017
    Skąd
    Strzegom
    Wiek
    35
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brawo II
    Rocznik
    2012
    W sumie to nie musze nawet sprawdzac tej rury chusteczka bo rura jest generalnie czarna wiec sam nie wiem,moze ktos sie pozbyl wczesniej dpf-u.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2012
    Skąd
    Trąbki Wielkie
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.6 JTD
    Nie wiem jak w innych ale w moim Bravo 1.6 M-Jet 105KM wypalanie dpfa nie jest sygnalizowane kontrolką na desce. Wypalanie dpfa można zauważyć po włączonym wentylatorze, wysokim zużyciem chwilowym paliwa nawet w trybie kiedy hamujesz silnikiem i dymieniem szczególnie w początkowej fazie wypalania, mam też wrażenie że silnik gorzej reaguje na pedał gazu. Częstotliwości wypalania można podejrzeć w interfejsie diagnostycznym. U mnie średnio co ok 190km filtr się wypala. Tryb jazdy 80% drogi podmiejskie, 20% miasto.

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    89
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Nawet po ciemku zauwazysz wielką puchę idącą od kolektora wydechowego.A przy wlaczeniu zaplonu zobaczysz ikonke "odkurzacza" jesli jest filtr lub MES-em podpatrzec. ja mam w swojej bravce DPF-a,a teraz po wypadzie nad Garde wyczyscił się znakomicie ,a spalanie wg. cpn wyszlo 5,1/100km, full obciazony,na wloskim i austrackim ON szedl jak przeciąg. Takze dpf to nie tragedia, pozdr.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    295
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Puszka po dpf zostaje nawet jak został wycięty lepiej w MES podglądać odległość od ostatniego wypalania.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    47
    Postów
    353
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Zacząć trzeba od sprawdzenia tabliczki znamionowej w zaznaczonym kwadracie
    Tabliczka znamionowa.jpg
    Jeśli wartość jest mniejsza od 1 to jest DPF a jak większa to nie ma. Szmatki itp. traktuje jako żarcik. Co do samego DPFa w Bravolocie. Miałem 1,6 MJ 105 KM i wypalał mi się co 300 -350 km. Co do "kastracji" to musi to zrobić naprawdę wytrawny spec. Nie chodzi tu tylko o samo fizyczne usuniecie ale o umiejętne grzebnięcie w programie. Pamiętać także należny, że kłopoty z DPFem to w większości przypadków skutki innych awarii a nie przyczyna. Nie ma się co bać DPFa a jak zacznie się przytykać to dać do firmy gdzie profesjonalnie wypalą czytaj zregenerują to ustrojstwo a i taniej będzie.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2017
    Skąd
    Strzegom
    Wiek
    35
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brawo II
    Rocznik
    2012
    Wiec pod maska na wspomnianej tabliczce znajduje sie wartosc 0,23 czyli wnioskuje ze dpf jest lub byl.Ostatnio zrobilem trase ok.1000km i nie zauwazylem zeby dpf dal o sobie znac wiec czy to znaczy ze ktos go usunal?

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    27
    Postów
    58
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Temat szmatki nie jest żartem patrząc jak kolega mota się z ogarnięciem tematu dpf. Idź, przetrzyj od środka końcówkę wydechu. Będzie szara/czysta - masz dpf i pewnie całkiem sprawny. Będzie czarno - wywalony skoro na tabliczce znamionowej jest zaznaczony. Po drugie podnieś maskę i pomiędzy turbo a chłodnicą masz dużą puchę?

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    295
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Mało prawdopodobne jest, że w 1.6 filtr nie wypalał się przez 1000km. Albo go nie masz albo nie zauważyłeś procesu.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    BOLSZEWO
    Wiek
    44
    Postów
    214
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Miałem DPF w aucie innego koncrnu,ale z silnikiem Fiata i stosując olej 2T powodowało to,że DPF wypalał się co ok 800 km .Czasem to rozpoznałem,bo zwiększonych obrotach jałowych,albo gdy przerwałem wypalanie ,po chodzącym wentylatorze chłodnicy po wyłączeniu silnika. Nigdy mi się kontrolka przymusu wypalania DPF nie załączyła

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    42
    Postów
    193
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 214KM 493Nm
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał krispi Zobacz post
    Też miałem takie zdanie o wywaleniu dpfa ale ostatnio gadalem z kolegą. Był w Berlinie i tam mają specjalne strefy ochrony środowiska. W centrum jest chyba najwyższa i wolno tam wjeżdzać tylko określonymi autami spełniającymi normy euro ileś tam. Tam na parkingu podeszla do niego policja i sprawdzili mu auto które wedlug oznaczeń miało mieć dpfa a był wycięty. Skończyło się gigantyczną grzywną, holowaniem auta itd. Ponoć kosztowało go to w sumie 3500 euro. Oni to traktują jako oszustwo (przestępstwo) także jak ktoś planuje częste wyjazdy do zachodnich sąsiadów to warto sie zastanowić nad wycianiem dpfa.
    Czy masz na pewno informację o takiej kontroli z pierwszej ręki, czy to tylko zasłyszana gdzieś pogłoska? Bez urazy, ale opowieści o kontrolach DPFów w Berlinie w polskich autach można przeczytać na "każdym forum". Ja rozmawiałem z kolegami, którzy jeżdżą do Niemiec i pierwszy raz o czymś takim słyszeli. Oczywiście jak jest UMWELT ZONE to naklejkę trzeba mieć i koniec. Ja bym chciał mieć ewidentne dowody na to, że kontrolują, a nie, że ktoś gdzieś być może słyszał. Ja oczywiście nie kwestionuję tego, że tak się nie dzieje. Z tego co ja słyszałem od ludzi jeżdżących do Niemiec, to żeby policja skontrolowała Ci auto, znaczy, żebyś podpadł, to musiałoby Ci ono kopcić. Albo musiałbyś wjechać do miejskiej strefy ekologicznej bez nalepki.

    Napisz proszę jaką Ty masz wiedzę na temat tych rzekomych kontroli DPFów na zachodzie.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 22-05-2017 o 19:21


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Po czym poznać że jeździsz szrotem
    Napisany przez Sucre79 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-03-2009, 08:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dpf fiat bravo

fiat bravo dpf

jak poznac dpf bravo

brawo 2 bez dpf

bravo bez dpf

fiat bravo ii dpf

fiat bravo od kiedy dpf

fiat bravo 1.9 dpffiat bravo 1.9 czy ma dpfbravo 1.9 dpfjak sprawdzic czy bravo ma dpffiat bravo 2 czy ma dpffiat bravo czy ma dpfczy fiat bravo ma dpfjak sprawdzic czy auto ma dpf fiat bravobravo 2 dpfdpf w fiacie bravodpf w fiat bravoDPF bravo II
http://www.iparts.pl