Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 42
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Nie wiem jak w bravo ... ale w Mito które ma 1.6 mjet z DPFem zapala sie info o nim na dzień dobry i gaśnie - sygnał na wyświetlaczu na stałe pojawia się w momencie gdy zatkanie filtra przekracza "jakąś tam" wartość . Więc stawiam że u ciebie jeżeli nic się nie świeci ... to te opcje z nawiasu lub prawdopodobnie filtra nie masz ( chyba nawet nie widziałem nigdy 1,9 120km z DPFem ... ) .
    Osobną kwestią jest to że podjeżdżając do dobrego mechanika, ten po jednym "rzucie okiem" mówi czy masz czy nie masz dpf'a . Po Vin'ie w serwisie też Ci to powinni bez problemu sprawdzić .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołów
    Wiek
    35
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 115km
    Cytat Napisał bartek19941 Zobacz post
    Witam planuje kupić fiata bravo w dieslu (używanego) i mam pytanie jak poznać czy taki fiacik ma dpf czy nie ?
    podnieś maske i sprawdz na tablice znamionowej kod silnika poniżej lista:

    kody silników.JPG

  4. #18
    ppk
    ppk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    3
    Auto
    Punto I
    Rocznik
    1994
    Witam, trochę odkopię temat, ale zastanawiam się nad kupnem Fiata Bravo, jednak chciałbym uniknąć ewentualnych problemów jakie mogą się pojawić z filtrem DPF, auta będę w 90% używał w mieście. Pytanie, jak w ePer dekodując VIN sprawdzić czy auto w fabryce dostało w/w filtr? Sprawdzając VIN np tego autka Fiat Bravo 24900.00 PLN. Częstochowa - otoMoto.pl widzę, że ma normę emisji spalin Euro4, ale w częściach nie potrafię tego znaleźć. I jeszcze pytanie, warto dać te ~25K za bravo takie jak w tym linku ?
    Ostatnio edytowane przez ppk ; 16-08-2013 o 10:21

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Raczej ma dpf ale zawsze można go usunąć. Co do auta to za taką kasę kupiłem swojego, ten sam rocznik ale za to na wypasie ciemne szyby, bixenon, grzane fotele i mocniejszy motor 1.9 16v. DPFa też już usuwałem przy czym została zwiększona moc.
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    107
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 MultiAir 140 KM S&S Blue maserati
    Rocznik
    2010
    O ile dobrze pamiętam to zagraniczne NB, a tak jest w przypadku tego Bravo mają dpf.
    Spokojnie można dpf usunąć i jeszcze dodać mocy, będzie chodził jak rakieta przy nie wielkim zużyciu paliwa.
    A tak na marginesie, skoro planujesz 90% jazdy po mieście to po co ladujesz sie w diesla, ja miałem ten sam dylemat i wybrałem benzynę.
    Ostatnio edytowane przez stew66 ; 16-08-2013 o 11:09

  7. #21
    ppk
    ppk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    3
    Auto
    Punto I
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał stew66 Zobacz post
    O ile dobrze pamiętam to zagraniczne NB, a tak jest w przypadku tego Bravo mają dpf.
    Spokojnie można dpf usunąć i jeszcze dodać mocy, będzie chodził jak rakieta przy nie wielkim zużyciu paliwa.
    A tak na marginesie, skoro planujesz 90% jazdy po mieście to po co ladujesz sie w diesla, ja miałem ten sam dylemat i wybrałem benzynę.
    Jeżeli chodzi o wybór diesel czy benzyna to jeszcze się łamię. Diesel bo mniej pali, 1.4 16V benzyna odpada bo jak dla mnie za słaby, z banzyniaków najbardziej optymalny wydaje się 1.4 T-jet 120KM, ale z tego co się rozeznałem trochę dużo pali, a i ciężko znaleźć przyzwoicie utrzymanego za ~25K bo tyle mam do wydania.
    Ostatnio edytowane przez ppk ; 16-08-2013 o 11:55

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Szukaj diesla na wypasie. DPFem się nie przejmuj... jak będzie to oddasz do usunięcia wraz z wyprogramowaniem egr i będzie bezproblemowe auto.
    Z T-jet em miałem styczność i paliło litre mniej od audi S3 tylko że S3 miało 210KM
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  9. #23
    ppk
    ppk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    3
    Auto
    Punto I
    Rocznik
    1994
    Ja wiem, że DPF można bezproblemowo usunąć, ale problem będzie chyba na stacji diagnostycznej jeżeli diagnosta zacznie badać spaliny.

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ppk Zobacz post
    ale problem będzie chyba na stacji diagnostycznej jeżeli diagnosta zacznie badać spaliny.
    Eee badają na wolnyc a na wolnych spaliny będą ok Bez przesady..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Ja też jeszcze się nigdy nie spotkałem żeby ktoś sprawdzał spaliny w dieslu
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  12. #26
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,519
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    To tak jak ja. Zresztą diesle na stacjach mają na tyle wysokie normy że nie ma się czym przejmować.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Na stacji diagnostycznej analizator spalin bada poziom dwutlenku węgla a Dpf w niczym nie zmienia jego zawartości w spalinach wyłapuje tylko cząstki stałe czyli sadzę. Tak więc nie ma co się przejmować analizą spalin po wycięciu Dpf. Ja sam użytkuję auto z wyciętym Dpf za granicą gdzie badanie techniczne jest trochę bardziej szczegółowe niż w Polsce i co do spalin nikt jeszcze się nie przyczepił. Nie wiem jak to się ma do euro5 ale przy euro4 przechodzi bez problemu
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2012
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    33
    Postów
    7
    Auto
    Golf 1.8T
    Też miałem takie zdanie o wywaleniu dpfa ale ostatnio gadalem z kolegą. Był w Berlinie i tam mają specjalne strefy ochrony środowiska. W centrum jest chyba najwyższa i wolno tam wjeżdzać tylko określonymi autami spełniającymi normy euro ileś tam. Tam na parkingu podeszla do niego policja i sprawdzili mu auto które wedlug oznaczeń miało mieć dpfa a był wycięty. Skończyło się gigantyczną grzywną, holowaniem auta itd. Ponoć kosztowało go to w sumie 3500 euro. Oni to traktują jako oszustwo (przestępstwo) także jak ktoś planuje częste wyjazdy do zachodnich sąsiadów to warto sie zastanowić nad wycianiem dpfa.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2017
    Skąd
    Strzegom
    Wiek
    35
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Brawo II
    Rocznik
    2012
    Ja swoje Bravo mam od prawie miesiaca ale jak dotad nie zauwazylem zeby dpf sie wypalam.Poprzedni wlasciciel twierdzil ze dpf jest,kontrolka dpf przy uruchamianiu silnika zapala sie na sekunde i gasnie,auto jezdzi normalnie wiec sam juz nie wiem.Co ile wogle wypala sie filtr w tym silniku,chodzi dokladnie o 1.6 mjet 105KM z 2012r.?

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    28
    Postów
    76
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Często. U mnie w zakresie 160-350km w zależności czy kręcę się wokół komina, czy ganiam po autostradach. Niestety w porównaniu do 1.9, 1.6 ma nędznej pojemności dpf.

    Jak sprawdzić czy jeszcze masz filtr? Weź chusteczkę i przetrzyj od środka rurę. Jeżeli czarna - wiadomo, jeżeli delikatnie szara czyli popioły po wypalaniu


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Po czym poznać że jeździsz szrotem
    Napisany przez Sucre79 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-03-2009, 09:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dpf fiat bravo

fiat bravo dpf

jak poznac dpf bravo

brawo 2 bez dpf

bravo bez dpf

fiat bravo ii dpf

fiat bravo od kiedy dpf

fiat bravo 1.9 czy ma dpf

fiat bravo 1.9 dpfjak sprawdzic czy bravo ma dpfczy fiat bravo ma dpffiat bravo 2 czy ma dpfbravo 1.9 dpffiat bravo czy ma dpfjak sprawdzic czy auto ma dpf fiat bravodpf w fiat bravoDPF bravo IIbravo 2 dpfdpf w fiacie bravo
http://www.iparts.pl