Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 44 z 44
  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2017
    Skąd
    Strzegom
    Wiek
    42
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Brawo II
    Rocznik
    2012
    W sumie to nie musze nawet sprawdzac tej rury chusteczka bo rura jest generalnie czarna wiec sam nie wiem,moze ktos sie pozbyl wczesniej dpf-u.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2012
    Skąd
    Trąbki Wielkie
    Postów
    28
    Auto
    500L Cross 1.4T-Jet
    Rocznik
    09.2017
    Nie wiem jak w innych ale w moim Bravo 1.6 M-Jet 105KM wypalanie dpfa nie jest sygnalizowane kontrolką na desce. Wypalanie dpfa można zauważyć po włączonym wentylatorze, wysokim zużyciem chwilowym paliwa nawet w trybie kiedy hamujesz silnikiem i dymieniem szczególnie w początkowej fazie wypalania, mam też wrażenie że silnik gorzej reaguje na pedał gazu. Częstotliwości wypalania można podejrzeć w interfejsie diagnostycznym. U mnie średnio co ok 190km filtr się wypala. Tryb jazdy 80% drogi podmiejskie, 20% miasto.

  4. #33
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,902
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Nawet po ciemku zauwazysz wielką puchę idącą od kolektora wydechowego.A przy wlaczeniu zaplonu zobaczysz ikonke "odkurzacza" jesli jest filtr lub MES-em podpatrzec. ja mam w swojej bravce DPF-a,a teraz po wypadzie nad Garde wyczyscił się znakomicie ,a spalanie wg. cpn wyszlo 5,1/100km, full obciazony,na wloskim i austrackim ON szedl jak przeciąg. Takze dpf to nie tragedia, pozdr.

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Puszka po dpf zostaje nawet jak został wycięty lepiej w MES podglądać odległość od ostatniego wypalania.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  6. #35
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Zacząć trzeba od sprawdzenia tabliczki znamionowej w zaznaczonym kwadracie
    Tabliczka znamionowa.jpg
    Jeśli wartość jest mniejsza od 1 to jest DPF a jak większa to nie ma. Szmatki itp. traktuje jako żarcik. Co do samego DPFa w Bravolocie. Miałem 1,6 MJ 105 KM i wypalał mi się co 300 -350 km. Co do "kastracji" to musi to zrobić naprawdę wytrawny spec. Nie chodzi tu tylko o samo fizyczne usuniecie ale o umiejętne grzebnięcie w programie. Pamiętać także należny, że kłopoty z DPFem to w większości przypadków skutki innych awarii a nie przyczyna. Nie ma się co bać DPFa a jak zacznie się przytykać to dać do firmy gdzie profesjonalnie wypalą czytaj zregenerują to ustrojstwo a i taniej będzie.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2017
    Skąd
    Strzegom
    Wiek
    42
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Brawo II
    Rocznik
    2012
    Wiec pod maska na wspomnianej tabliczce znajduje sie wartosc 0,23 czyli wnioskuje ze dpf jest lub byl.Ostatnio zrobilem trase ok.1000km i nie zauwazylem zeby dpf dal o sobie znac wiec czy to znaczy ze ktos go usunal?

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    34
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Temat szmatki nie jest żartem patrząc jak kolega mota się z ogarnięciem tematu dpf. Idź, przetrzyj od środka końcówkę wydechu. Będzie szara/czysta - masz dpf i pewnie całkiem sprawny. Będzie czarno - wywalony skoro na tabliczce znamionowej jest zaznaczony. Po drugie podnieś maskę i pomiędzy turbo a chłodnicą masz dużą puchę?

  9. #38
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Mało prawdopodobne jest, że w 1.6 filtr nie wypalał się przez 1000km. Albo go nie masz albo nie zauważyłeś procesu.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  10. #39
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Miałem DPF w aucie innego koncrnu,ale z silnikiem Fiata i stosując olej 2T powodowało to,że DPF wypalał się co ok 800 km .Czasem to rozpoznałem,bo zwiększonych obrotach jałowych,albo gdy przerwałem wypalanie ,po chodzącym wentylatorze chłodnicy po wyłączeniu silnika. Nigdy mi się kontrolka przymusu wypalania DPF nie załączyła

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał krispi Zobacz post
    Też miałem takie zdanie o wywaleniu dpfa ale ostatnio gadalem z kolegą. Był w Berlinie i tam mają specjalne strefy ochrony środowiska. W centrum jest chyba najwyższa i wolno tam wjeżdzać tylko określonymi autami spełniającymi normy euro ileś tam. Tam na parkingu podeszla do niego policja i sprawdzili mu auto które wedlug oznaczeń miało mieć dpfa a był wycięty. Skończyło się gigantyczną grzywną, holowaniem auta itd. Ponoć kosztowało go to w sumie 3500 euro. Oni to traktują jako oszustwo (przestępstwo) także jak ktoś planuje częste wyjazdy do zachodnich sąsiadów to warto sie zastanowić nad wycianiem dpfa.
    Czy masz na pewno informację o takiej kontroli z pierwszej ręki, czy to tylko zasłyszana gdzieś pogłoska? Bez urazy, ale opowieści o kontrolach DPFów w Berlinie w polskich autach można przeczytać na "każdym forum". Ja rozmawiałem z kolegami, którzy jeżdżą do Niemiec i pierwszy raz o czymś takim słyszeli. Oczywiście jak jest UMWELT ZONE to naklejkę trzeba mieć i koniec. Ja bym chciał mieć ewidentne dowody na to, że kontrolują, a nie, że ktoś gdzieś być może słyszał. Ja oczywiście nie kwestionuję tego, że tak się nie dzieje. Z tego co ja słyszałem od ludzi jeżdżących do Niemiec, to żeby policja skontrolowała Ci auto, znaczy, żebyś podpadł, to musiałoby Ci ono kopcić. Albo musiałbyś wjechać do miejskiej strefy ekologicznej bez nalepki.

    Napisz proszę jaką Ty masz wiedzę na temat tych rzekomych kontroli DPFów na zachodzie.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 22-05-2017 o 21:21

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    31
    Auto
    Tipo 1.4 95 KM Sedan
    Rocznik
    2017
    Witam serdecznie,

    Planuję zakup auta Fiat Bravo 1.9 JTD 120, szukam wersji bez filtra cząstek stałych. Czy ktoś może powiedzieć czy poniższe auto (tabliczka auta poniżej ma oryginalnie DPF-a)? Czytałem kilka postów wyżej że jeżeli wartość zaznaczona na czerwono jest >1 to brak DPF-a, jeżeli poniżej to jego brak. Tutaj jest 04, czy to oznacza cyfrę cztery(4) czy (0,4 - cztery dziesiąte). Jeden z forumowiczów załączył taką tabelkę z kodami silników i wersjami nadwozia, ale nie ma w niej kodu z tabliczki. Co to może oznaczać? Dziękuję z góry za pomoc.

    Z przodu przed tym 04 jest 1, także 1,04.

    dpf.jpg
    bravo.JPG


    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez malymiki83 ; 21-07-2017 o 12:18

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Zasloniles najistotniejszy numer, czyli VIN mając VIN sprawdzisz czy masz DPF

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2007
    Jeśli jest lub był DPF to końcówka wydechu będzie prosta a jeśli orginalnie DPF nie był montowany to końcówka wydechu będzie skierowane w strone podłoża (wdół). Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Seba11131 ; 12-04-2018 o 14:57 Powód: Błąd

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2013
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    43
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 120km
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Seba11131 Zobacz post
    Jeśli jest lub był DPF to końcówka wydechu będzie prosta a jeśli orginalnie DPF nie był montowany to końcówka wydechu będzie skierowane w strone podłoża (wdół). Pozdrawiam
    Ja mam 1.9 Multijet z 2007 roku mam DPF i mam końcówkę rury wydechowej skierowaną w dół


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Po czym poznać że jeździsz szrotem
    Napisany przez Sucre79 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-03-2009, 10:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dpf fiat bravo

fiat bravo dpf

fiat bravo 1.9 czy ma dpf

jak poznac dpf bravo

brawo 2 bez dpf

bravo bez dpf

fiat bravo ii dpf

fiat bravo od kiedy dpf

fiat bravo 1.9 dpfjak sprawdzic czy auto ma dpf fiat bravofiat bravo 2 czy ma dpfjak sprawdzic czy bravo ma dpfbravo 1.9 dpfhttps:fiatklubpolska.plbravo-ii-467jak-poznac-czy-ma-dpf-12213czy fiat bravo ma dpffiat bravo czy ma dpfczy bravo ii ma dpfjak rozpoznac dpfhttps:fiatklubpolska.plbravo-ii-467jak-poznac-czy-ma-dpf-122133
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl