Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1,6 multijet
    Rocznik
    2010

    grzanie się silnika na trasie

    Cześć

    Chciałem opisać swoją usterkę i jednocześnie ułatwić innym użytkownikom diagnozę usterki.

    Od początku
    Podczas jazdy w mieście zaobserwowałem, że przy wyłączonej klimatyzacji, w ruchu miejskim nadmuch dawał wysoką temperaturę (na pewno pow 28 stopni) - bez względu na ustaloną temperaturę. Dopiero załączenie klimatyzacji pozwalało uzyskać niższą temperaturę, całą sprawę zbagatelizowałem i winę zrzuciłem na uszkodzone sterowanie nawiewu. Po ok 1-2 tygodni od pierwszych objawów, na trasie, po przekroczeniu ok 85 km/h zaczęło dochodzić do wzrostu tem. płynu chłodniczego, które potrafiło dochodzić do maksimum (silnik przechodził w tryb awaryjny), zmniejszenie prędkości niwelowało problem. Pierwsza wizyta u mechanika, diagnoza wskazywała na termostat. Pod korkiem było czysto, chłodnia cała, płynu nie ubywało. Przy odpowietrzaniu układu mechanik mówił o problemie z odpowietrzeniem całego układu. Niestety kolejna trasa i te same objawy, grzanie się silnika pow. 85 km/h. Tym razem nie było śmiechów bo temperatura na dworze -15 a przy wyższych prędkościach (pow 30-40 km/h) nagrzewnica nie dawała ciepłą na kabinę. Kolejna wizyta u mechanika (tym razem innego) i kolejna diagnoza. Chłodnica posiada małą nieszczelność (wyszła na jaw przy ostatnim wyjeździe), ubytek chłodziwa minimalny, uszkodzona pompa wody - rolka nie przekazywała momentu na wirnik pompy. Wymianie na nowe zostały poddane: chłodnica, pompa oraz racji napędu pompy przez rozrząd wymieniony został również rozrząd. Całość 1300 zł z robocizną na fakturę Vat. Proszę kolegów z forum o opinie na temat metodyki warsztatu:
    - wymiana rozrządu, w momencie awarii dotychczasowy miał 2 lata i 60 tyś przebiegu (wymiana razem z pompą).
    Mój samochód to Fiat Bravo II 1,6 multijet 120 km, 200 tyś przebiegu, 2010 r.

    Poniżej załączam zdjęcie chłodnicy, nieszczelność po lewej, górnej części patrząc od kabinyIMG_8212.JPGIMG_8213.JPG

    Oraz od przoduIMG_8214.JPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    970
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał ważka Zobacz post
    Proszę kolegów z forum o opinie na temat metodyki warsztatu:
    - wymiana rozrządu, w momencie awarii dotychczasowy miał 2 lata i 60 tyś przebiegu (wymiana razem z pompą).
    Prawidłowo.
    Po wymianie pompy wody wymienia się pasek rozrządu, szczególnie jeśli ma przebieg powyżej 50% zalecanego. Jeśli nie wygląda "jak nowy", to moim zdaniem należy go wymienić niezależnie od przebiegu. Z dwóch powodów:
    - wymiana paska nie powoduje znaczącego wzrostu kosztów naprawy
    - używany pasek zużywa się dużo szybciej po wymianie pompy
    Każde koło pasowe ma minimalne nierówności które są niejako "docierane" podczas pracy, oczywiście najmocniej ściera się najsłabszy element - czyli w tym przypadku pasek.


 

Podobne tematy

  1. Grzanie świec
    Napisany przez galka na forum Croma
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 02-02-2014, 08:46
  2. Potrzebna szybka pomoc!!! [Awaria w trasie - Kożuchów]
    Napisany przez krysiek na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-06-2013, 10:20
  3. Grzanie świec, problem z odpaleniem.
    Napisany przez araox na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 27-12-2012, 23:40
  4. Problem z odpalaniem po krótkiej trasie
    Napisany przez takar na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-12-2012, 13:18
  5. przygoda na trasie
    Napisany przez seth na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-12-2010, 18:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl