Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 12 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 167
  1. #106
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    No właśnie, czy jest możliwość sprawdzić sobie samemu stopień zatkania DPFa? Jeśli za pomocą kompa, to czy ktoś ma pomysł jakiego softu użyć i w jakie okablowanie się zaopatrzyć?
    Przyznam że jeżdżąc "w miarę" oszczędnie, czekam tylko na alarmujący komunikat ze strony silnika.
    A nie w smak robić mi dziesiątek km po obwodnicy akurat w chwili, gdy nie mam tam żadnego interesu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Kabel ELM327v2 + program MultiECUScan z chomika i jedziesz. Jeśli chcesz się łączyć z xenonami czy czujnikami parkowania dokupujesz przejściówke Typ1.
    Polecam sprzedającego Viaken.pl
    A jeśli chcesz mieć spokój na zawsze to wytnij chwasta i zrób program z wyłączeniem też EGRa.
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  4. #108
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    43
    Postów
    1,102
    Auto
    Bravo II 1.4 16v MultiAir Dynamic/Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2010/2012
    Cytat Napisał razorend Zobacz post
    No właśnie, czy jest możliwość sprawdzić sobie samemu stopień zatkania DPFa? Jeśli za pomocą kompa, to czy ktoś ma pomysł jakiego softu użyć i w jakie okablowanie się zaopatrzyć?
    Przyznam że jeżdżąc "w miarę" oszczędnie, czekam tylko na alarmujący komunikat ze strony silnika.
    A nie w smak robić mi dziesiątek km po obwodnicy akurat w chwili, gdy nie mam tam żadnego interesu.
    W Fiacie DPF dopala się w każdych warunkach - nie należy przerywać pracy silnika. W VW by DPF się wypalił trzeba jechać z określonymi dość wysokimi obrotami w trasie.
    DPF Fiata dopala się w korkach, podczas postoju, właściwie wszędzie. Jeśli zapali Ci się wykrzyknik i na komputerze wyświetli odpowiedni komunikat zwyczajnie kontynuuj jazdę, lub nie wyłączaj silnika.
    Nie sądzę by w Cromie było inaczej niż w Bravo.
    pzdr

  5. #109
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    w bravo to trzeba się połapać kiedy się wypala bo żadna kontrolka ani komunikat o tym nie mówi. Silnik głośniej pracuje i podwiesza obroty przy właczeniu na luz.

  6. #110
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    43
    Postów
    1,102
    Auto
    Bravo II 1.4 16v MultiAir Dynamic/Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2010/2012
    Cytat Napisał grze Zobacz post
    w bravo to trzeba się połapać kiedy się wypala bo żadna kontrolka ani komunikat o tym nie mówi. Silnik głośniej pracuje i podwiesza obroty przy właczeniu na luz.
    Jest kontrolka i komunikat jeśli komputer podejmuje kolejną próbę wypalenia a DPF, a filtr jest już zapchany pod maksimum. Prawdopodobnie nigdy nie doprowadziłęś do takiego stanu.
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 23-08-2013 o 18:08
    Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  7. #111
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Wypalanie się włączało co kilka dni i dla tego się nie zapchał. I tu masz rację. .. w skrajnym zapchaniu powinno pisać "oczyszczanie DPF kontynuuj jazdę".

  8. #112
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    23
    Auto
    Bravo II 2.0 MJ 165 KM
    Rocznik
    2009
    Jeżdżę już swoim Bravo ponad 3 miesiace , głównie w warszawskim ruchu miejskim i nie paliła mi się nigdy kontrolka od DPFu. Do końca nawet nie wiem kiedy on się wypala... może wtedy kiedy odczuwalne jest lekkie podwyższenie i falowanie obrotów na biegu jałowym i jakby głośniejsza (sycząca) praca silnika, które to zjawisko po jakimś czasie ustaje.. Tak czy inaczej nie jest to sygnalizowane żadną kontrolką. Po podłączeniu do MESa pokazuje że filtr zapchany w 42 %... Widziałem tam opcje wypalania, ale czy warto samemu wymuszać takie wypalanie ? a jeśli tak to przy ilu procentowym zapchaniu samemu wypalić filtr przy pomocy MESa. ?

  9. #113
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    829
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    W Fiacie DPF dopala się w każdych warunkach -
    Jeśli zapali Ci się wykrzyknik i na komputerze wyświetli odpowiedni komunikat zwyczajnie kontynuuj jazdę, lub nie wyłączaj silnika.
    Nie sądzę by w Cromie było inaczej niż w Bravo.
    Dopóki miałem to cudo, nigdy przed/przy wypalaniu nie paliła się żadna kontrolka. Jedynie po chwilowym spalaniu wiedziałem, że proces był w trakcie.
    Ostatnio edytowane przez TMK ; 22-12-2013 o 15:04

  10. #114
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    105
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    U mnie chyba nawet ani razu się nie wypalił gdyż po powrocie autem po zakupie wyciąłem to dziadostwo Robota prosta i nie wiem skąd niektórzy biorą sumy np. 1500zl za usunięcie DPF. Mnie całość kosztowała grosze łącznie z zaślepieniem EGR. Tak samo robiłem w swoim poprzednim aucie czyli Cromie i przez 2 lata użytkowania nie miałem żadnych problemów. Posypała się jedynie skrzynia biegów ale to już taki ich urok. Co do silnika to tylko lanie paliwa i zmiana olejów i filtrów i jazda. Teraz chętnie służę pomocą gdyby ktoś zamierzał poddać swój bolid podobnemu zabiegowi
    Ostatnio edytowane przez pawliczex ; 24-12-2013 o 07:48
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  11. #115
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    829
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    pawliczex, sam wyprogramowałeś egr (po zaślepieniu wywala kontrolkę) oraz dpf (po usunięciu sterownik nadal robi "wypalanie")? Za fizyczne i programowe usunięcie nie zapłaciłem nawet połowę kwoty, którą podałeś. Jednak we własnym zakresie moim zdaniem nie da się tego zrobić (soft).

    ps. ładnie podciągnąłeś do 220KM Na fabrycznym osprzęcie?

  12. #116
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    105
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Na razie chodzi na fabrycznych gratach ale na wakacje zapodaję turbo od 2,4mjet W sofcie EGR i DPF wyłączył mi kumpel co zajmuje się Chiptuningiem i kosztowało to przysłowiowe piwo
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  13. #117
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    829
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Szczęściarz Turbina mówisz... ja do swojego kiedyś będę wrzucał od wersji 150KM, trochę mocniejsza jest. Chyba, że też dałoby radę od 2.4

  14. #118
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2013
    Skąd
    Sochaczew
    Wiek
    36
    Postów
    20
    Auto
    Bravo 1.9/150Km
    Rocznik
    2008
    Witam,

    nawiązując do wypalania filtra,
    Jeżdżę 80% po mieście co jakiś czas dłuższa trasa ok 70 km. Jednak nie mam żadnych z DPF.
    Jedyna zasada jakiej sie trzymam to dokończenie rozpoczętego procesu wypalania DPFu.
    Banalnie łatwo jest rozpoznać kiedy ten proces sie rozpoczyna.
    Jadąc ze stałą obrotową predkościa silnika 2200-2700 nagle wzrasta spalania chwilowe do ok 10-12l a samochód staje się odrobinę "mułowaty".
    To oznacza początek procesu wypalania. Wrzucam 3 bieg/~2500 obrotów i po kilku kilometrach filtr wypalony a spalanie chwilowe spada do normalnego poziomu.
    Cała filozofia
    Jak ktoś ma kabelek ELM327 i soft MES/FES to można sobie sprawdzić poziom zapchania filtra.

  15. #119
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    329
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    "niektórzy biorą sumy np. 1500zl za usunięcie DPF"
    niezła przebitka

    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji

  16. #120
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    829
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Wszystko można zrobić samodzielnie... Pytanie kto ile ma odwagi, aby wgrać samemu poprawkę bez wcześniejszego zgrania zawartości kompa (najbezpieczniej po wymontowaniu i w programatorze). Jak transfer zawiesi się, awaria gotowa. Kabel to nie wszystko


 
Strona 8 z 12 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. FILTR
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-04-2016, 19:26
  2. filtr dpf
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 14-06-2014, 13:47
  3. DPF czyli filtr cząstek stałych-zasada działania
    Napisany przez Pawulon1973 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 09-05-2014, 17:15
  4. filtr cząstek stałych
    Napisany przez mariu67 na forum Croma
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 24-03-2013, 19:21
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-03-2012, 09:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

filtr dpf fiat bravo

fiat bravo 1 9 multijet czy wartofiat bravo wypalanie dpf1.9 jtd dpffiat bravo filtr dpfwypalanie dpf fiat bravoczy silnik 1.9 120 KM JTD ma DPFfiat bravo 1.6 multijet czy posiada filtr dpffiat bravo 16 mj czy ma filtr fapfiat bravo 2 1.9 jtd filtr dpffiltr czasteczek jak wypalic stilo 1 6fiat bravo 1.9 czy ma dpffiltr czasteczek stalych bravo 1.6 jtdproblemy z dpf fiatbravoklub

Tagi dla tego tematu