Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 11 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 159
  1. #106
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    No właśnie, czy jest możliwość sprawdzić sobie samemu stopień zatkania DPFa? Jeśli za pomocą kompa, to czy ktoś ma pomysł jakiego softu użyć i w jakie okablowanie się zaopatrzyć?
    Przyznam że jeżdżąc "w miarę" oszczędnie, czekam tylko na alarmujący komunikat ze strony silnika.
    A nie w smak robić mi dziesiątek km po obwodnicy akurat w chwili, gdy nie mam tam żadnego interesu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    35
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Kabel ELM327v2 + program MultiECUScan z chomika i jedziesz. Jeśli chcesz się łączyć z xenonami czy czujnikami parkowania dokupujesz przejściówke Typ1.
    Polecam sprzedającego Viaken.pl
    A jeśli chcesz mieć spokój na zawsze to wytnij chwasta i zrób program z wyłączeniem też EGRa.
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  4. #108
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    43
    Postów
    1,092
    Auto
    Bravo II 1.4 16v MultiAir Dynamic/Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2010/2012
    Cytat Napisał razorend Zobacz post
    No właśnie, czy jest możliwość sprawdzić sobie samemu stopień zatkania DPFa? Jeśli za pomocą kompa, to czy ktoś ma pomysł jakiego softu użyć i w jakie okablowanie się zaopatrzyć?
    Przyznam że jeżdżąc "w miarę" oszczędnie, czekam tylko na alarmujący komunikat ze strony silnika.
    A nie w smak robić mi dziesiątek km po obwodnicy akurat w chwili, gdy nie mam tam żadnego interesu.
    W Fiacie DPF dopala się w każdych warunkach - nie należy przerywać pracy silnika. W VW by DPF się wypalił trzeba jechać z określonymi dość wysokimi obrotami w trasie.
    DPF Fiata dopala się w korkach, podczas postoju, właściwie wszędzie. Jeśli zapali Ci się wykrzyknik i na komputerze wyświetli odpowiedni komunikat zwyczajnie kontynuuj jazdę, lub nie wyłączaj silnika.
    Nie sądzę by w Cromie było inaczej niż w Bravo.
    pzdr

  5. #109
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    35
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    w bravo to trzeba się połapać kiedy się wypala bo żadna kontrolka ani komunikat o tym nie mówi. Silnik głośniej pracuje i podwiesza obroty przy właczeniu na luz.

  6. #110
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    43
    Postów
    1,092
    Auto
    Bravo II 1.4 16v MultiAir Dynamic/Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2010/2012
    Cytat Napisał grze Zobacz post
    w bravo to trzeba się połapać kiedy się wypala bo żadna kontrolka ani komunikat o tym nie mówi. Silnik głośniej pracuje i podwiesza obroty przy właczeniu na luz.
    Jest kontrolka i komunikat jeśli komputer podejmuje kolejną próbę wypalenia a DPF, a filtr jest już zapchany pod maksimum. Prawdopodobnie nigdy nie doprowadziłęś do takiego stanu.
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 23-08-2013 o 19:08
    Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  7. #111
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    35
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Wypalanie się włączało co kilka dni i dla tego się nie zapchał. I tu masz rację. .. w skrajnym zapchaniu powinno pisać "oczyszczanie DPF kontynuuj jazdę".

  8. #112
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    21
    Auto
    Bravo II 2.0 MJ 165 KM
    Rocznik
    2009
    Jeżdżę już swoim Bravo ponad 3 miesiace , głównie w warszawskim ruchu miejskim i nie paliła mi się nigdy kontrolka od DPFu. Do końca nawet nie wiem kiedy on się wypala... może wtedy kiedy odczuwalne jest lekkie podwyższenie i falowanie obrotów na biegu jałowym i jakby głośniejsza (sycząca) praca silnika, które to zjawisko po jakimś czasie ustaje.. Tak czy inaczej nie jest to sygnalizowane żadną kontrolką. Po podłączeniu do MESa pokazuje że filtr zapchany w 42 %... Widziałem tam opcje wypalania, ale czy warto samemu wymuszać takie wypalanie ? a jeśli tak to przy ilu procentowym zapchaniu samemu wypalić filtr przy pomocy MESa. ?

  9. #113
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    815
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    W Fiacie DPF dopala się w każdych warunkach -
    Jeśli zapali Ci się wykrzyknik i na komputerze wyświetli odpowiedni komunikat zwyczajnie kontynuuj jazdę, lub nie wyłączaj silnika.
    Nie sądzę by w Cromie było inaczej niż w Bravo.
    Dopóki miałem to cudo, nigdy przed/przy wypalaniu nie paliła się żadna kontrolka. Jedynie po chwilowym spalaniu wiedziałem, że proces był w trakcie.
    Ostatnio edytowane przez TMK ; 22-12-2013 o 16:04

  10. #114
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    105
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    U mnie chyba nawet ani razu się nie wypalił gdyż po powrocie autem po zakupie wyciąłem to dziadostwo Robota prosta i nie wiem skąd niektórzy biorą sumy np. 1500zl za usunięcie DPF. Mnie całość kosztowała grosze łącznie z zaślepieniem EGR. Tak samo robiłem w swoim poprzednim aucie czyli Cromie i przez 2 lata użytkowania nie miałem żadnych problemów. Posypała się jedynie skrzynia biegów ale to już taki ich urok. Co do silnika to tylko lanie paliwa i zmiana olejów i filtrów i jazda. Teraz chętnie służę pomocą gdyby ktoś zamierzał poddać swój bolid podobnemu zabiegowi
    Ostatnio edytowane przez pawliczex ; 24-12-2013 o 08:48
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  11. #115
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    815
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    pawliczex, sam wyprogramowałeś egr (po zaślepieniu wywala kontrolkę) oraz dpf (po usunięciu sterownik nadal robi "wypalanie")? Za fizyczne i programowe usunięcie nie zapłaciłem nawet połowę kwoty, którą podałeś. Jednak we własnym zakresie moim zdaniem nie da się tego zrobić (soft).

    ps. ładnie podciągnąłeś do 220KM Na fabrycznym osprzęcie?

  12. #116
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    105
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Na razie chodzi na fabrycznych gratach ale na wakacje zapodaję turbo od 2,4mjet W sofcie EGR i DPF wyłączył mi kumpel co zajmuje się Chiptuningiem i kosztowało to przysłowiowe piwo
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  13. #117
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    815
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Szczęściarz Turbina mówisz... ja do swojego kiedyś będę wrzucał od wersji 150KM, trochę mocniejsza jest. Chyba, że też dałoby radę od 2.4

  14. #118
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2013
    Skąd
    Sochaczew
    Wiek
    36
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.9/150Km
    Rocznik
    2008
    Witam,

    nawiązując do wypalania filtra,
    Jeżdżę 80% po mieście co jakiś czas dłuższa trasa ok 70 km. Jednak nie mam żadnych z DPF.
    Jedyna zasada jakiej sie trzymam to dokończenie rozpoczętego procesu wypalania DPFu.
    Banalnie łatwo jest rozpoznać kiedy ten proces sie rozpoczyna.
    Jadąc ze stałą obrotową predkościa silnika 2200-2700 nagle wzrasta spalania chwilowe do ok 10-12l a samochód staje się odrobinę "mułowaty".
    To oznacza początek procesu wypalania. Wrzucam 3 bieg/~2500 obrotów i po kilku kilometrach filtr wypalony a spalanie chwilowe spada do normalnego poziomu.
    Cała filozofia
    Jak ktoś ma kabelek ELM327 i soft MES/FES to można sobie sprawdzić poziom zapchania filtra.

  15. #119
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    305
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    "niektórzy biorą sumy np. 1500zl za usunięcie DPF"
    niezła przebitka

    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji

  16. #120
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    815
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Wszystko można zrobić samodzielnie... Pytanie kto ile ma odwagi, aby wgrać samemu poprawkę bez wcześniejszego zgrania zawartości kompa (najbezpieczniej po wymontowaniu i w programatorze). Jak transfer zawiesi się, awaria gotowa. Kabel to nie wszystko


 
Strona 8 z 11 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. FILTR
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-04-2016, 20:26
  2. filtr dpf
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 14-06-2014, 14:47
  3. DPF czyli filtr cząstek stałych-zasada działania
    Napisany przez Pawulon1973 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 09-05-2014, 18:15
  4. filtr cząstek stałych
    Napisany przez mariu67 na forum Croma
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 24-03-2013, 20:21
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-03-2012, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

filtr dpf fiat bravo

fiat bravo 1 9 multijet czy wartofiat bravo wypalanie dpf1.9 jtd dpfczy silnik 1.9 120 KM JTD ma DPFfiat bravo filtr dpffiat bravo 1.6 multijet czy posiada filtr dpfwypalanie dpf fiat bravofiat bravo 2 1.9 jtd filtr dpffiat bravo 16 mj czy ma filtr fapfiltr czasteczek jak wypalic stilo 1 6zapchany filtr dpf fiat multijet 1.9

Tagi dla tego tematu