Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 11 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 159
  1. #76
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009

    Odp: Filtr cząstek stałych

    Hehe przecież pisałem , że jak będę miał problemy to wywalę to co ten 5w30 nie nadaje się? Czy 15 tyś mogę się na nim przekulać?

    Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
    CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    skoro juz zalales to przewal interwal i zmien po nalocie (albo skroc interwal z 15 na 10 i zmien po 10kkm), 5w40 ma lepsze parametry ochrony silnika, a w30 skupia sie na dpf, do auta po remapie gdy juz masz dpf off warto jednak lac normalny w40
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  4. #78
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    43
    Postów
    1,092
    Auto
    Bravo II 1.4 16v MultiAir Dynamic/Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2010/2012
    Cytat Napisał Mike Poznan Zobacz post
    Przez ostatnie pół roku robiłem tylko krótkie odcinki po mieście, filtr się wypalał nawet jak stałem w korku , nie pomogały wypady na obwodnicę.
    Wypalał się w korku czy nie wypalał?
    Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  5. #79
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    Nigdy procesu wypalania nie przerwałem , wyglądało to następująco stoję sobie w korku , wskazówka temp silnika na środku , wentylator zaczynał chodzić na drugim biegu , wskazówka obrotów lekko falowała o 100 obr tak było w ostatnich tygodniach , jak na początku użytkownia mi się wypalał obroty nie falowały , 3 tygodnie przed wywaleniem filtra zrobiłem trasę do Warszawki autostradą jak dojechałem do bramki to nawet słyszałem ,że mi się wypalał także z filtrem już chyba było naprawdę źle.
    CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]

  6. #80
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    43
    Postów
    1,092
    Auto
    Bravo II 1.4 16v MultiAir Dynamic/Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2010/2012
    Cytat Napisał TOD Zobacz post
    Filtr cząstek stałych to wynalazek podobny do azbestu. Wydziela on nanocząsteczki sadzy, które wnikają w organizmy żywe przez skórę, płuca, oczy, powodując nowotwory, choroby serca itp. Samochodu wyposażonego w dpf nie powinno się uruchamiać w garażu, parkingu podziemnym jak również w terenie zamieszkałym, czyli nie nadaje się do urządzeń mobilnych. Mam nadzieję że w końcu ktoś złoży pozew do Hagi i minią czasy tego wynalazku. Ciekawe czy dzięki niemu spaliny diesla trafiły do pierwszej grupy szkodliwości WHO ?.
    Posiadam bravo bez filtra (fabrycznie) i była to świadoma decyzja - nie chciałem wpychać i wypychać auta z garażu.
    Coś kręcisz...

    Wspomniana przez Ciebie WHO apeluje u usunięcie z drogi TWOJEGO AUTA BEZ DPF : Masz diesla? Masz pecha. Te silniki zabijają... - Motoryzacja w INTERIA.PL

    Fragment z artykułu: "Chociaż raport WHO nie ma żadnej mocy sprawczej, można traktować go jako apel do polityków o stworzenie regulacji prawnych, które pozwoliłyby wyeliminować z dróg starsze pojazdy, pozbawione nowoczesnych rozwiązań ograniczających emisję, jak chociażby filtr cząstek stałych."

    Diesle BEZ DPF wypuszczają sadzę i nanocząsteczki, które zawierają związki rakotówrcze. DPF przechwytuje zdecydowaną większość zanieczyszczeń i wypala to w bezpiecznym procesie. To Twój wjazd na osiedle i do garażu ciągnie za sobą chmurkę rakotwórczej sadzy.

    Zakładając, że nanocząsteczki w niewielkiej częsci przechodzą przez sito DPF, oczywistym jest że auto bez DPF również je wytwarza w tym samym stopniu i cały czas emituje w tych samych ilościach. Różnica jest taka, że w aucie bez DPF nic nie próbuje tego zatrzymać.

    Polecam naukowy artykuł: http://forschung.ti.bfh.ch/fileadmin...staub_NP_E.pdf

    Istotny fragment: "Medical effects of nanoparticles are already
    evident, almost univocal in the profession, and hence even recently as such designated by the
    WHO (World Health Organisation). At present particle filters constitute the only method to
    eliminate this component almost entirely. "

    tłumacząc na szybko:

    "Wpływ nanocząsteczek na zdrowie jest ewidentny, nieomal jednogłośnie wyrażany w branży i skutkiem tego nawet ostatnio określony przez WHO. Obecnie filtry cząstek stałych są jedyną metodą eliminującą ten składnik nieomal w całości".

    Łatwiej było zdecydować się na zakup auta bez DPF, bo było tańsze i mniej kłopotliwe (kupując nowe w Polsce też bym tak wybrał). Nie rób jednak zasłony dymnej wokół tego (z sadzy ) opisując nieprawdziwe fakty o tym rozwiązaniu.

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 03-06-2013 o 11:54
    Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  7. #81
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    no tak ale 2.0 nie występuje bez filtra , był tylko 1.9 bez.
    CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]

  8. #82
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    43
    Postów
    1,092
    Auto
    Bravo II 1.4 16v MultiAir Dynamic/Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2010/2012
    Cytat Napisał Mike Poznan Zobacz post
    Nigdy procesu wypalania nie przerwałem , wyglądało to następująco stoję sobie w korku , wskazówka temp silnika na środku , wentylator zaczynał chodzić na drugim biegu , wskazówka obrotów lekko falowała o 100 obr tak było w ostatnich tygodniach , jak na początku użytkownia mi się wypalał obroty nie falowały , 3 tygodnie przed wywaleniem filtra zrobiłem trasę do Warszawki autostradą jak dojechałem do bramki to nawet słyszałem ,że mi się wypalał także z filtrem już chyba było naprawdę źle.
    Croma jest moim pierwszym autem z DPF. Kiedy ją kupowałemzyłem komputer i filtr był w 79% wypełniony. Wypalanie zaczeło się podczas testów w mieście. Temperatura otoczenia była ok. 0 stopni. By uzyskac odpowiednią temperaturę komputer uruchomił dodatkowe ogrzewanie (Eberspacher) - patent znany z Opla Vectry i Signum (rodzina Cromy). Jeśli zobaczysz kiedyś zimą dymiącą spod maski Vectrę to znaczy, że mu się ogrzewanie dodatkowe załączyło - możliwe, że w związku z wypalaniem DPF. Ople mają to ustrojstwo z przodu, Croma ma to z tyłu przy tłumiku.

    Wróciłem na plac, a Croma konkretnie wypalała DPF - dymiło na szaro jak przy wymuszonym (pewnie razem z tym ogrzewaniem). Wracając do domu podymiła jeszcze trochę i kiedy wróciłem do domu DPF wskazywał jakieś 10% wypełnienia.

    Od tego czasu (zrobiłem 3 tys km) DPF nigdy nie wypalał się w ten sposób. Udaje mi się przelecieć obwodnicą/autostradą co jakiś czas i nawet nie zauważam kiedy to się dzieje.

    Szkoda, że nie ma wskaźnika wypełnienia DPF, lub choćby lampki informującej o konieczności stworzenia mu warunków do wypalenia.

    No cóż... pożyjemy zobaczymy :-)

    pzdr

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Mike Poznan Zobacz post
    no tak ale 2.0 nie występuje bez filtra , był tylko 1.9 bez.
    To prawda - kolega TOD miał wybór.

    pzdr
    Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  9. #83
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    Ja 3 lata jeździłem z filtrem , codziennie jakieś 80km trasy i były spokój , teraz pracodawca zapewnia mi transport także samochód zaczął robić krótkie odcinki po mieście i zaczęły się problemy.
    CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Rembridge
    Wiek
    47
    Postów
    224
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut.
    Rocznik
    2010
    To i ja podzielę się z Kolegami moimi (niewielkimi z racji krótkiego czasu) doświadczeniami z DPFem. Bronisław jest moim pierwszym dieslem i dodatkowo "dociążonym" DPFem. Jechałem obejrzeć ten samochód raczej z ciekawości bo celowałem w 1.4 T-Jet. Gdy okazało się, że rydwan warty jest zachodu (szczególnie przypadł mi do gustu moment obrotowy osiągany przy niewielkich obr/min bo jest to wartość na którą zwracam większą uwagę niż na moc max) zdecydowałem się na ON czym uczyniłem wielką radość wszystkim znajomym, którzy znali moje podejście do diesla. Wychodziłem z założenia, że jak nie będę zadowolony to sprzedam i upewniony w miłości do benzyny poszukam T-Jeta. Pojeździłem trochę (3,5 tys w ok 6 tyg) i jestem bardzo zadowolony. Fakt po mieście ciężej niż Pb ale w trasie MIODZIO. I nie chodzi mi tylko o spalanie (które po Stilo 1,6) wydaje mi się śmieszne np. miasto 6.8 - 7,2l/100 km ale o dynamikę i elastyczność. Ale do tematu-tak jak pisałem przekulałem 3,5 tys km w stos 1/3 trasa 2/3 miasto i ... jak do tej pory DPF znam tylko z kontrolki którą widzę przy odpalaniu. Sprawdzam olej regularnie (taki OLDSCHOO'owy nawyk) i nie rośnie. Fakt do pracy mam ok 20 km (min Trasa Łazienkowska, Wisłostrada),które rano przelatuję raczej płynie to powrót tą samą trasą ale prawie cała droga to korek (min. znany tunel na Wisłostradzie) i tak jak pisałem (ODPUKAĆ!!!!!) nie wiem nic o DPFie. Staram się jeździć normalnie nie jak "dryndziarz" ale nie jak "miszcz prostej". Zobaczymy jek mnie "zeżli" to go wykastruje, zrobię mały Chip, wytnę EGR i będę się dalej cieszył, ale do tego czasu używając terminologii pokerowej SPRAWDZAM go.

  11. #85
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    43
    Postów
    1,092
    Auto
    Bravo II 1.4 16v MultiAir Dynamic/Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2010/2012
    Co rozumiesz przez "nie rośnie"?
    Kazdy DPF napelnia się do ok. 80% i komputer podejmuje probe wypalenia. Mialem ostatnio 89% i normalnie sie wypalil. Nie istnieje dpf, ktory nie "rosnie" :-)

    Pzdr
    Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  12. #86
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Rembridge
    Wiek
    47
    Postów
    224
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM aut.
    Rocznik
    2010
    Poziom oleju - bo o nim pisałem, jest taki sam jak po wymianie czyli prawie max (dolali trochę więcej niż prosiłem bo zawsze zalewałem tak na 3/4 stanu). Z tego co wiem jednym z pierwszych objawów "kulejącego" wypalania DPFa jest podnoszący się poziom oleju, do którego dostaje się nie spalony ON. Nie pisałem o DPFie, że nie rośnie tylko o poziomie oleju.

  13. #87
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    43
    Postów
    1,092
    Auto
    Bravo II 1.4 16v MultiAir Dynamic/Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2010/2012
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Nie pisałem o DPFie, że nie rośnie tylko o poziomie oleju.
    OK - wszystko jasne.

    pzdr
    Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  14. #88
    TOD
    TOD jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2013
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    9
    Auto
    fiat bravo 1.9 multijet 150km
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Coś kręcisz...

    Wspomniana przez Ciebie WHO apeluje u usunięcie z drogi TWOJEGO AUTA BEZ DPF : Masz diesla? Masz pecha. Te silniki zabijają... - Motoryzacja w INTERIA.PL

    Fragment z artykułu: "Chociaż raport WHO nie ma żadnej mocy sprawczej, można traktować go jako apel do polityków o stworzenie regulacji prawnych, które pozwoliłyby wyeliminować z dróg starsze pojazdy, pozbawione nowoczesnych rozwiązań ograniczających emisję, jak chociażby filtr cząstek stałych."

    Diesle BEZ DPF wypuszczają sadzę i nanocząsteczki, które zawierają związki rakotówrcze. DPF przechwytuje zdecydowaną większość zanieczyszczeń i wypala to w bezpiecznym procesie. To Twój wjazd na osiedle i do garażu ciągnie za sobą chmurkę rakotwórczej sadzy.

    Zakładając, że nanocząsteczki w niewielkiej częsci przechodzą przez sito DPF, oczywistym jest że auto bez DPF również je wytwarza w tym samym stopniu i cały czas emituje w tych samych ilościach. Różnica jest taka, że w aucie bez DPF nic nie próbuje tego zatrzymać.

    Polecam naukowy artykuł: http://forschung.ti.bfh.ch/fileadmin...staub_NP_E.pdf

    Istotny fragment: "Medical effects of nanoparticles are already
    evident, almost univocal in the profession, and hence even recently as such designated by the
    WHO (World Health Organisation). At present particle filters constitute the only method to
    eliminate this component almost entirely. "

    tłumacząc na szybko:

    "Wpływ nanocząsteczek na zdrowie jest ewidentny, nieomal jednogłośnie wyrażany w branży i skutkiem tego nawet ostatnio określony przez WHO. Obecnie filtry cząstek stałych są jedyną metodą eliminującą ten składnik nieomal w całości".

    Łatwiej było zdecydować się na zakup auta bez DPF, bo było tańsze i mniej kłopotliwe (kupując nowe w Polsce też bym tak wybrał). Nie rób jednak zasłony dymnej wokół tego (z sadzy ) opisując nieprawdziwe fakty o tym rozwiązaniu.

    pzdr
    Silnik bez dpf-a emituje bardzo mało nanocząsteczek sadzy z dpf emituje tylko i wyłącznie nanocząsteczki - nie zatrzymuje ich lecz produkuje podczas wypalania. Sadza w większych cząsteczkach jest zatrzymywana na śluzówce nosa itp. następnie zostaje wydalona z organizmu (tak się dzieje od czasu odkrycia ognia). Organizm nie jest w stanie wychwycić nanocząsteczek - co one wywołają w przyszłości gdy zgromadzą się w zwierzętach i roślinach ?.

  15. #89
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    43
    Postów
    1,092
    Auto
    Bravo II 1.4 16v MultiAir Dynamic/Lancia Delta III 1.4 Multiair 140 KM
    Rocznik
    2010/2012
    Cytat Napisał TOD Zobacz post
    Silnik bez dpf-a emituje bardzo mało nanocząsteczek sadzy z dpf emituje tylko i wyłącznie nanocząsteczki - nie zatrzymuje ich lecz produkuje podczas wypalania. Sadza w większych cząsteczkach jest zatrzymywana na śluzówce nosa itp. następnie zostaje wydalona z organizmu (tak się dzieje od czasu odkrycia ognia). Organizm nie jest w stanie wychwycić nanocząsteczek - co one wywołają w przyszłości gdy zgromadzą się w zwierzętach i roślinach ?.
    Niestety nie. Przeczytaj to co napisalem + odnosniki. DPF zatrzymuje nanoczasteczki wytwarzane przez silnik diesla. Podałem Ci stanowisko WHO, jest sprzeczne z tym co napisales.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    PS: Podaj zrodlo swojej wiedzy, daj do poczytania jakies materialy o tym.

    Pzdr
    Bravo 1.4 16v MultiAir 140 KM Dynamic
    Lancia Delta 1.4 16v MultiAir 140KM
    _____________________
    z Fiatów były: Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , 126p

  16. #90
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Panowie może nie ma sensu się sprzeczać. Są zwolennicy są przeciwnicy i są tacy co maja to gdzieś ( w tym ja) i uważają że jak się popsuje to sie wytnie. Nie ma co robić zadymy.


 
Strona 6 z 11 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. FILTR
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-04-2016, 20:26
  2. filtr dpf
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 14-06-2014, 14:47
  3. DPF czyli filtr cząstek stałych-zasada działania
    Napisany przez Pawulon1973 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 09-05-2014, 18:15
  4. filtr cząstek stałych
    Napisany przez mariu67 na forum Croma
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 24-03-2013, 20:21
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-03-2012, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

filtr dpf fiat bravo

fiat bravo 1 9 multijet czy wartofiat bravo wypalanie dpf1.9 jtd dpfczy silnik 1.9 120 KM JTD ma DPFfiat bravo filtr dpffiat bravo 1.6 multijet czy posiada filtr dpfwypalanie dpf fiat bravofiat bravo 2 1.9 jtd filtr dpffiat bravo 16 mj czy ma filtr fapfiltr czasteczek jak wypalic stilo 1 6zapchany filtr dpf fiat multijet 1.9

Tagi dla tego tematu