Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 11 z 12 PierwszyPierwszy ... 9101112 OstatniOstatni
Posty od 151 do 165 z 167
  1. #151
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,541
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Czytam o Waszych problemach i sam się zastanawiam czy to ja mam takie szczęście czy Wy macie takie "dorżnięte" egzemplarze.
    Z tego co tutaj czytam wychodzi bardziej na to, że taki jest urok Bravo z silnikiem 1.6. Może DPF'y w tych wersjach silnikowych miały mniejszą pojemność, żywotność, generalnie gorszą charakterystykę - wiadomo, oszczędności, za które zapłaci... klient. Gdyby mój DPF dopalał się co 100 km nie zwlekałbym z decyzją ani chwili. Oczywiście tak jak napisał Abramsik, warto sprawdzić, czy silnikowi coś nie dolega, czyli konieczna konkretna diagnostyka układu wtryskowego.
    Usługi modyfikacji sterowników tanieją z miesiąca na miesiąc. Aktualnie koszt wyprogramowania EGR oraz DPF to średnio z 600 zł. Zostaje jeszcze fizyczne usunięcie filtra i zaślepienie EGR - 150-200 zł. Chip bez hamowni z 400 zł. Poszukaj na forum alfaholików, kogo polecają w Twojej okolicy.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #152
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2013
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    24
    Postów
    39
    Auto
    stop
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał swichu91 Zobacz post
    Mam do was takie pytanie ile srednio kosztuje taki złożony zabieg?
    Kolego napisz do mnie na priv, podam Ci adres i nr. tel do goscia ktory sie tym zajmuje. Kilku ludzi ode mnie robilo juz taki pakiet, niedrogo i profesjonalnie. Jesli jestes zainteresowany to napisz.

  4. #153
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Wiek
    26
    Postów
    52
    Auto
    Bravo 1.6 Mjet
    Rocznik
    2008
    Korekty wtryskow byly sprawdzane, wszystkie pokazalo dobrze i w równych wartosciach.

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  5. #154
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    341
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Problem z DPF występuje w silnikach 1.6/2.0 jest on stosunkowo mały(razem z katalozatorem) i dość szybko się zapycha. Do tego może dochodzić problem z silnikiem, a w szerokości z nieszczelnością dolotu i lejacymi wtryskami.
    Koszty pełnego pakietu dpf off, egr off + wirus wahają się w kwocie 800 - 1500 zł w zależności od "umiejętności" warsztatu.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  6. #155
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    47
    Postów
    381
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Biorąc wszystko pod uwagę jasno mogę stwierdzić, że dbałość o silnik (olej, filtry, paliwo premium/bo bez biokomponentów/, środki do czyszczenia DPFa LM i Forte) w moim przypadku się opłaciła. Nie miałem do tej pory jakichkolwiek problemów z DPFem. Może to przypadek a możne zasługa ww. środków lub sposobu eksploatacji, nie wiem ale tak jest i to mnie cieszy. Kilka razy miałem pozbyć się "gada" ale stwierdziłem, że jeśli jest wszystko OK to poczekamy. I czekam tak dalej a na blacie 157 tys. Moim zdaniem to inne umiejscowienie filtra w 1,6 i 2,0 jest korzystniejsze. Jest zaraz "za" silnikiem i przez to szybciej osiąga temperaturę optymalną. A to że jest mniejszy - z jednej strony szybciej się wypełnia ale i sadzy jest mniej więc szybciej się wypala.

  7. #156
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,541
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Możecie jeszcze dowiedzieć się w ASO jakie powinny być interwały wypaleń w cyklu jazdy miejskiej. Te 200km wydaje mi się bardzo kiepskim wynikiem, chyba że tak ma być (???). Abramsik, masz auto od nowości?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  8. #157
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    47
    Postów
    381
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Bravolota kupiłem 3 lata temu z przebiegiem 87 tys. Przebieg był prawdopodobny i raczej prawdziwy. Sądzę tak min. bo przy wymianie uszczelek kolektora ssącego (przypadłość typowa dla tych silników przy ok.90 - 100 tys. przebiegu) wymieniałem rozrząd i pompę wody a te były z roku produkcji samochodu. Był i jest to mój pierwszy samochód z DPFem i może dlatego stosowałem te środki i moje "rygory eksploatacyjne" o których pisałem w poprzednim poście. Powiem więcej teraz gdy moją "stajnie" zasiliła Croma stosuje to samo i mam nadzieje z takim samym skutkiem.

  9. #158
    kyh
    kyh jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2013
    Skąd
    Zagłębie Dąbrowskie
    Postów
    19
    Auto
    Bravo, 1.6, 16v, 120
    Rocznik
    2008
    Bardziej pytanie do tych, którzy podpinają pod komputer Bravolota. Czy istnieje taki efekt w którym filtr DPF podczas jazdy się wypala, zmniejsza swoje zapchanie? Nie chodzi mi tutaj o wypalenie przez komputer dzięki zwiększonej dawce paliwa.
    Czy teorie typu "przegonię go by wydmuchało mu DPF" sprawdzają się w jeździe?

  10. #159
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    47
    Postów
    381
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał kyh Zobacz post
    Czy teorie typu "przegonię go by wydmuchało mu DPF" sprawdzają się w jeździe?
    M/z nie bo DPF będzie się wypalał jak będzie "pełny" a nie na zawołanie czyli po przegonieniu. To jest jedna z legend, może i pięknych ale legend. W trasie nawet jak będziemy jechać na "Spalaniu chwilowym" nie zauważymy wypalania bo dawka paliwa itp, itd jest wystarczająca.

  11. #160
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2017
    Skąd
    Żory
    Wiek
    29
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2007
    Witam, z powodu dość bogatego wątku na temat DPF chcę podzielić sie z moim małym problemem ,a wiec tak mam Bravke 1.9 jtd 150km 2007 przebieg 177tys wypalanie dpf co 200 km. Jednak zauważyłem czasami na postoju podczas "wypalania" sie dpf na luzie zwieksza sie ilość dymu z wydechu ale TAKŻE troche dymi spod maski?? Dzwigałem klape i tak jak by dymiło sie spod silnika? Czy to normalne czy może macie jakieś dobre rady dla mnie?? Nie mam w pobliżu żadnego zaufanego mechanika który mógłby mi rzetelnie wyjaśnic czy to normlane czy nie,bo spotkałem sie z teoriami że gdy wypala sie dpf to aż wstyd tyle dymu :/

  12. #161
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,541
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    To nie jest normalne. Dymić ma się wyłącznie z wydechu. Musisz mieć jakąś nieszczelność w okolicy kolektora wydechowego. Jedź do tłumikarzy niech niech to obejrzą.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  13. #162
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    27
    Postów
    61
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    A drugim tematem jest częstotliwość wypalania dpf przy 1.9. W Twoim silniku jest duży filtr i jeżdżąc nawet w mieście powinieneś mieć przynajmniej 300-400km pomiędzy cyklami. Może czas skontrolować egr, wtryski i dolot? Szkoda z głupiego powodu wywalac dpf

    Naskrobane z Huawei i Tapatalk.

  14. #163
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    131
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    M/z nie bo DPF będzie się wypalał jak będzie "pełny" a nie na zawołanie czyli po przegonieniu. To jest jedna z legend, może i pięknych ale legend. W trasie nawet jak będziemy jechać na "Spalaniu chwilowym" nie zauważymy wypalania bo dawka paliwa itp, itd jest wystarczająca.
    Filtr się samoistnie oczyszcza powyżej pewnej jego temperatury. To będzie gdzieś >450 st. C - ile dokładnie, to sobie znajdźcie w internecie, bo nie pamiętam. Temperaturę powinno dać się odczytać elmem i Torque +Adv for Fiat. To, co "robi" silnik aktywnie, to nic innego, jak podniesienie temperatury filtra dodatkowym paliwem. Osiągnięcie takiej temp. szczególnie zimą i na ekspresówce nie jest oczywiste, bo dość dużo zimnego powietrza przepływa przez komorę silnika. W mieście raczej też. Jeśli wystarczająco długo będziesz butował latem np. na wzniesieniu, to powinien zacząć się oczyszczać. Jak jest w rzeczywistości - sprawdzę być może niedługo właśnie przez Torque w trasie.

  15. #164
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    131
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15

    Unhappy

    Na dzień dzisiejszy, to chyba napisałem wyżej za dużo. Bo w żaden sposób torque +adv Fiat mi parametrów DPF nie chce pokazać. To, co mi pokazał kilka dni wcześniej, myślę, że mogło być jakimś przekłamaniem Co za dziadostwo
    Ostatnio edytowane przez rafal_rx ; 28-02-2017 o 09:52

  16. #165
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    341
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Jeśli chodzi o androida to najlepiej elm327 + AlfaOBD

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 
Strona 11 z 12 PierwszyPierwszy ... 9101112 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. FILTR
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-04-2016, 19:26
  2. filtr dpf
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 14-06-2014, 13:47
  3. DPF czyli filtr cząstek stałych-zasada działania
    Napisany przez Pawulon1973 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 09-05-2014, 17:15
  4. filtr cząstek stałych
    Napisany przez mariu67 na forum Croma
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 24-03-2013, 19:21
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-03-2012, 09:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

filtr dpf fiat bravo

wypalanie dpf fiat bravofiat bravo 1 9 multijet czy wartofiat bravo wypalanie dpf1.9 jtd dpffiat bravo filtr dpffiat bravo 16 mj czy ma filtr fapfiat bravo 1.6 multijet czy posiada filtr dpffiltr czasteczek jak wypalic stilo 1 6fiat bravo 2 1.9 jtd filtr dpfczy silnik 1.9 120 KM JTD ma DPFbravo filtr dpfbravo 1.9 jtd dpf

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl