Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 159
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2012
    Skąd
    Sanok
    Wiek
    33
    Postów
    5
    Auto
    Bravo II 1.9 MultiJet 120 KM

    Question Filtr cząstek stałych

    Witam,
    Może ktoś wytłumaczyć kwestię filtra cząstek stałych. Mianowicie w jakich wersjach silnikowych występuje? w internecie są sprzeczne informacje.

    Z tego co udało mi się znaleźć to jest montowany w silnikach 1.6 i 2.0

    Ale w niektórych ogłoszeniach widzę również w silnikach 1.9 - jak to jest naprawdę?

    A i jeszcze kwestia 6cio biegowej skrzyni biegów - czy filtr ten jest w 6cio biegowych a w 5cio nie?

    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W 1.9 też na pewno jest bo seth ma w swoim to raczej zależy od rocznika niż od silnika czy skrzyni.. Jeżeli w ogóle nie wszystkie miały..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    zgadza się u mnie siedzi filtr. najlepiej wklep swój vin w eper i zobacz czy będzie występowała taka cześc u ciebie.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    41
    Postów
    166
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 214KM 493Nm
    Rocznik
    2010
    Na stronie 216 instrukcji obsługi pojazdu znajduje się zestawienie modelu pojazdu z kodami silnika i nadwozia i jest napisane, które pojazdy są wyposażone w filtr DPF, a które nie.
    Instrukcja obslugi Fiat 198 - BRAVO Polski

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    41
    Postów
    166
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 214KM 493Nm
    Rocznik
    2010
    Podany przeze mnie link się nie otwiera, więc wklejam zrzut ekranu z książki obsługi pojazdu.

    Obrazek2.jpg

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2012
    Skąd
    Brzeszcze
    Wiek
    38
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 2008
    Dołączę się może do tematu - czy ktoś może ma jakieś doświadczenia z usuwaniem DPF'a z Bravo? Słyszałem ogólnie różne opinie w tym temacie (czy warto czy nie)

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak działa to po co go wywalać?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2012
    Skąd
    Brzeszcze
    Wiek
    38
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 2008
    Czasem zdarza mi się robić trochę krótsze dystanse niż zawsze przez parę dni i niestety lubi się to zapchać. Miałem też podobnie w poprzednim samochodzie i po jakimś czasie zrobił się z tego niezły problem.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak się zapełni to się jedzie na ekspresówkę i przepala się.. Przecież aż tak często tego robić nie trzeba..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    41
    Postów
    166
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 214KM 493Nm
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał b3nder Zobacz post
    Dołączę się może do tematu - czy ktoś może ma jakieś doświadczenia z usuwaniem DPF'a z Bravo? Słyszałem ogólnie różne opinie w tym temacie (czy warto czy nie)
    W Bravo II w silnikach diesla filtr cząstek stałych umieszczony jest zaraz za wylotem z cylindrów w jednym module z katalizatorem i zaworem recyrkulacji spalin. Przez co demontaż jest utrudniony. W niektórych autach był montowany za kolektorem, w takiej puszce, gdzie wydech już szedł jedną rurą. Puszkę się odcinało od wydechu i w zależności się ją rozpruwało i wywalało środek filtra żeby puszka w środku zostawała pusta, zaspawywało, montowało układ, który mówił sterownikowi, że DPF_OK i wsio. Czasem zamiast całej puszki wstawiało się po prostu kawałem rury wydechowej. Być może mylę się w szczegółach, ale proszę, żeby ewentualnie ktoś sprostował.

    Konkluzja jednak taka. Jak z DPF'em nie ma problemów, to zostawić i nie pruć. Taka moja rada.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    41
    Postów
    166
    Auto
    Fiat Bravo 198 2.0 MJet 214KM 493Nm
    Rocznik
    2010
    Mam taki pytanie jeszcze do Grupy odnośnie wypalania filtra cząstek stałych podczas jazdy.

    Mianowicie, jeśli nie świeci się kontrolka z DPF'a, to czy ma sens profilaktycznie no i w jaki sposób najlepiej wypalić sobie filtr DPF podczas jazdy? Czytam na rożnych forach i zdania są podzielone, nigdzie nie znajduję konkretnej odpowiedzi. Kolega mechanik radzi mi, że dopiero kontrolka się zaświeci pojechać sobie na ekspresówkę i przez 5 minut jechać na szybkości obrotowej około 3000 - 3500 obr/min dajmy na to na trzecim biegu, wtedy i szybkość nie jest za wysoka i też nie za mała, żeby chłodzenie silnika było wystarczające. Odradzał mi wypalanie DPF'a na postoju. Dodam, że pojazdem jeżdżę raczej oszczędnie w ruchu mieszanym, jednorazowa trasa do pracy to około 26 km, gdzie jadę przeważnie na prędkości obrotowej pomiędzy 1500 a 2300 obrotów. Czy warto zatem profilaktyczne co jakiś czas przepalać sobie filtr DPF ?

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czy warto nie wiem ale wypalanie można zdaje się FESem wymusić.. Te 5 min to chyba mało - chodzi przecież o maksymalne rozgrzanie spalin a 5 min to chyba mało..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2012
    Skąd
    Brzeszcze
    Wiek
    38
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 2008
    Dzięki za opinie. Zastanowię się jeszcze trochę nad problemem i ewentualnie opiszę jak to wszystko wyszlo. Puki co jeszcze trochę pojeżdżę z filterkiem.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    29
    Postów
    8,225
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wycinka filtra to glupiego robota. Takie moje zdanie. Koszt wycinki to od 1500 zł w gorę. sama wycinka jest tania drogi jest emulator DPF'a lub wgranie softa z wersji nie posiadającej dpf'a ogólnie z doświadczenia wiem że gra nie warta świeczki. DPF ładnie sam się wypala co jakiś czas i nie ma z tym problemu nawet na mieście. widać czy zostawiamy kupę dymu za sobą i jak tak jest to sie po prostu nie gasi auta podczas dojazdu do domu lub jeździ aż przestanie dymić. Ot i cała filozofia i problem. bylem zwolennikiem wycinki bo ponoć auto lepiej się zbiera i mniej pali, ale koledzy nie za taka kasę bo to już jest mało opłacalne.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Największy problem to to że jak zacznie się wypalać to nie można gasić auta.. Dla mnie to nie realne.. Jade do pracy spóźniony a tu nagle lampka (lub nie) i d#%&a trzeba pojeździć..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. FILTR
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-04-2016, 20:26
  2. filtr dpf
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 14-06-2014, 14:47
  3. DPF czyli filtr cząstek stałych-zasada działania
    Napisany przez Pawulon1973 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 09-05-2014, 18:15
  4. filtr cząstek stałych
    Napisany przez mariu67 na forum Croma
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 24-03-2013, 20:21
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-03-2012, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

filtr dpf fiat bravo

fiat bravo 1 9 multijet czy wartofiat bravo wypalanie dpf1.9 jtd dpfczy silnik 1.9 120 KM JTD ma DPFfiat bravo filtr dpffiat bravo 1.6 multijet czy posiada filtr dpfwypalanie dpf fiat bravofiat bravo 2 1.9 jtd filtr dpffiat bravo 16 mj czy ma filtr fapfiltr czasteczek jak wypalic stilo 1 6zapchany filtr dpf fiat multijet 1.9

Tagi dla tego tematu