Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8

Temat: Egr blad P0488  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    53
    Auto
    Bravo Ii 1,6 Multijet 120KM
    Rocznik
    2008

    Egr blad P0488

    Witajcie, dopadl mnie dzisiaj tryb serwisowy auta z kontrolka check engine. Podpialem auto pod komputer i wyswietlil mi sie kod bledu P0488. Mysle aby najpierw oczyscic zawor w benzynie ekstrakcyjnej ale pytanie do Was, czy komus juz taka naprawa sprawdzila sie? Jezeli po oczyszczeniu blad nie zniknie jakie naprawy mam uwzglednic, zaslepienie egru czy regeneracja?

    Oraz czy po wyciągnięciu zaworu musze spuszczac caly plyn chlodniczy?

    Silnik 1.6 multijet 120km z dpf, 122tys przebiegu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Nie, nie musisz spuszczać płynu bo ty nie będziesz wyciągał chłodnicy, tylko sam zawór przy kolektorze. Ogólnie czyszczenie egra rozwiązuje sprawę tylko na pewną chwilę, ja u siebie czyściłem go 2 razy w przeciągu 6 miesięcy a potem doszedłem do wniosku że w moim silniku mogę go zaślepić pełna blachą i wszystko będzie ok. U ciebie nie będzie kolorowo bo jak zaślepisz blachą to błąd na desce dalej będziesz miał, za to auto będzie jechać normalnie i nawet będzie się zbierać lepiej od dołu, tyle że wtedy do tunera na wycięcie egr-a z ecu (koszt około 200zł) i masz z głowy z tym badziewiem.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    53
    Auto
    Bravo Ii 1,6 Multijet 120KM
    Rocznik
    2008
    Wlasnie tez myslalem o wylaczeniu tylko czy to moze mi wylaczyc twn blad i przywrocic moc samochodu? Nie bede musial pozniej go czyscic?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    oczywiście że błąd będzie wyłączony, niektórzy tunerzy kasuja EGR poprzez usunięcie z mapy błędów, niektórzy dezaktywują go, wtedy błąd się nie pojawia nawet jak masz odpiętą wtyczkę, zaślepiasz pełną blachą (musi być gruba tak ze 2 mm i najlepiej nierdzewka) i cieszysz się autkiem bez durnego i kłopotliwego egra. Nie trzeba już wtedy czyścić go...w zasadzie można go całkowicie zdemontować.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    53
    Auto
    Bravo Ii 1,6 Multijet 120KM
    Rocznik
    2008
    Jeszcze mam pytanie, czy jak w ECU wylacze egr musze go pozniej zaslepiac? Czy bedzie juz ten zabieg nie potrzebny bo on sam sie zamknie na aben?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    niby będzie zamknięty, ale nigdy nie wiadomo jak będzie, dla pewności lepiej jest zaślepić pełną blachą i spokój.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    53
    Auto
    Bravo Ii 1,6 Multijet 120KM
    Rocznik
    2008
    Ok dzis juz oddalem na wylaczenie i zaslepienie dodano mi rowniez informacje ze nie daja 100% gwarancji jak dpf po tym bedzie sie zachowywal czy ma to jakis wplyw na jego pozniejsza prace. Niby w 1,9multijet taki problem po wycieciu egru nie wystepowal ale nie wiadomo jak w 1,6. Ma ktos juz to sprawdzone?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Nie wiem jak w 1.6, ale rzeczywiście w 1.9 skutkiem wycięcia egr jest rzadsze zapełnianie się dpf i rzadsze jego wypalanie. Podejrzewam że w 1.6 będzie to samo bo to młodszy brat 1.9, raczej problemu miał nie będziesz. A nawet jak wystąpi to jedynym sensownym rozwiązaniem będzie wycięcie dpf, wywalenie środka i wstawienie zwykłej rury (do środka)i wyprogramowanie dpf-a, aby diagnosta lub służby z zagranicy nie mieli się do czego doczepić. A możesz nawet na nim zarobić Najlepsze jest to że wiele osób wywalało i egr i dpf i na przeglądzie spaliny miały korzystniejsze parametry niż z dpf-em i egr-em, i to akurat jest nawet na naszym forum i nie tylko, alfaholicy też o tym piszą
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 20-07-2016 o 07:06


 

Podobne tematy

  1. blad 1215
    Napisany przez sek800i na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-04-2016, 15:52
  2. Fiat Stilo+ blad poduszki
    Napisany przez grusheczka na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-09-2015, 08:13
  3. blad U1707
    Napisany przez artur 31 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-11-2014, 20:15
  4. blad P0246
    Napisany przez kopras na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-05-2014, 21:35
  5. Blad P1172
    Napisany przez piotr83a na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-12-2013, 09:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0488 fiat bravo

p0488 jtd

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl