Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.6D Multijet 90KM
    Rocznik
    2010

    Duży problem z wycieraczkami przednimi

    Hej,
    Przedwczoraj przydarzyła mi się awaria wycieraczek przednich i na nieszczęście w dużym deszczu. Obecnie, po krótkim przywróceniu żywota, wycieraczki przednie nie działają obecnie wcale, na żadnym położeniu czy prędkości (jak również uprzednim spryskaniu szyb).

    Wczoraj pobliski elektromechanik spojrzał na temat i w ciągu zaledwie 20 minut oddzwonił do mnie, radośnie informując, że problem został zażegnany poprzez wyjęcie silniczka wycieraczek (jak on to nazwał "restart silniczka") i ponowne włożenie. Proste! Chwila, moment, 50 zł przytulone i jedź pan! Zadowolony pojechałem, co chwila nerwowo upewniając się, że mechanizm działa jak należy. Trzeba przyznać, że działał bez zarzutu... aż do godziny 6:10 dzisiaj. Wycieraczki zabawiły się ze mną w Prima Aprilis i przestały działać w połowie drogi do pracy przy dość mocnym deszczu. Tutaj może zaoszczędzę dalszego opisu, bo liczy się fakt, że operacja wykonana przez Pana z warsztatu nie pomogła i problem dalej występuje.

    Dzisiaj odstawiłem auto kolejny raz, by przyjrzeli się nieco dokładniej, chociaż zacząłem powątpiewać w ich umiejętności i profesjonalne podejście do tematu. W każdym razie kolejny telefon był i następna garść informacji też - "Panie, tutaj do wymiany będzie przełącznik zespolony pod kierownicą i to będzie drogo, bo z 1000 zł...". Wow! W końcu jakieś dobre wieści (żart). Sprawdzałem w internecie i faktycznie, nowe przełączniki mogą osiągać takie ceny, ale zastanawiam się czy nie uderzyć w używkę, jeśli problem dotyczyłby faktycznie tego elementu.

    Tak czy siak, wstrzymałem się z decyzją i odezwałem do drugiego mechanika (znajomego tym razem, do którego nie mogłem z pewnych przyczyn pojechać od razu), który radził mi się wstrzymać z jakąkolwiek decyzją i przyjechać do niego w celu zdiagnozowania problemu.

    Sprawdzałem na FIAT ePER, że odpowiedni model przełącznika do mojego Bravo, to codice 735532278 - czyli bez wszelkich bajerów, ale z tempomatem.

    Po tym przydługim wstępie mam do Was kilka pytań.

    1. Czy prawdopodobieństwo, że to właśnie przełącznik zespolony jest winowajcą, jest duże i ktoś miał podobnie?
    2. Na co jeszcze zwrócić uwagę, by nie wejść w duże koszta? Może uda się coś naprawić, zamiast wymieniać?
    3. Czy model przełącznika zespolonego musi być w 100% zgodny z obecnie posiadanym? Czy zamówienie innego może mieć negatywne skutki?
    4. Jeśli okazałoby się, że to właśnie ten przełącznik zawinił, to jak najprościej kupić nowy? Jak z dostępnością?

    Dzięki bardzo za odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Ja bym wykluczył przełącznik. Skoro spryskiwaczy działa i szyba tyl tez to raczej to nie on. Natomiast jeśli faktycznie to przełącznik to zobacz w jakiej cenie są zamienniki i przekalkuluj co ci się opłaci.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    41
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009
    Ja sprawdziłbym ponownie i dokładnie silnik.Podwieszone,zużyte,zatarte itp szczotki mogą powodować taki objaw.
    W silniku znajduje się także stykowy włącznik,który odpowiada za postój wycieraczek w dolnym położeniu.Jego awaria
    /zabrudzenie,wypalenie,zaśniedzenie itp/ także może dać taki skutek.Może to potwierdzać fakt,że jak mechanik "ruszył" silnik,to
    wycieraczki zaczęły ponownie działać.Ale problem wrócił,gdyż nie został rozwiązany.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.6D Multijet 90KM
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał loli Zobacz post
    Ja sprawdziłbym ponownie i dokładnie silnik.Podwieszone,zużyte,zatarte itp szczotki mogą powodować taki objaw.
    W silniku znajduje się także stykowy włącznik,który odpowiada za postój wycieraczek w dolnym położeniu.Jego awaria
    /zabrudzenie,wypalenie,zaśniedzenie itp/ także może dać taki skutek.Może to potwierdzać fakt,że jak mechanik "ruszył" silnik,to
    wycieraczki zaczęły ponownie działać.Ale problem wrócił,gdyż nie został rozwiązany.
    Jutro rano jadę do tego znajomego mechanika i powiem mu o tym co napisałeś. Dzięki za radę.

    A tak, żeby było śmieszniej, dzisiaj rano przy odpaleniu auta wycieraczki zaczęły działać, jakby nigdy nic. To jeszcze bardziej skłania mnie ku temu, że to nie problem z przełącznikiem, a właśnie z czymś w rodzaju powyższego (szczotka, włącznik stykowy, itp.). Zdziwiło mnie też to, że wycieraczki zadziałały (w sensie wykonały jedno pełne przetarcie po szybie) na położeniu "OFF" dźwigni. Później też działały i działają dalej... Od piątkowego popołudnia jest sucho, nic nie pada - "może coś się osusza"

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    41
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009
    To utwierdza mnie w przekonaniu,że to wina silnika.Koniecznie należy go rozebrać,dokonać przeglądu i naprawy.Prz okazji sprawdzić wszystkie połączenia
    elektryczne na kostkach.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.6D Multijet 90KM
    Rocznik
    2010
    Kolejna wizyta i ciągle bez efektu. Tym razem zostało wykonane dużo więcej, dogłębnie przejrzane i zweryfikowane elementy, ale bez naprawy jakiegokolwiek. Niby wszystko jak należy, silniczek ok, połączenia ok, kostki ok... Pojeździłem dwa dni i znowu padły. Wyraźnym sygnałem jest to, że u kolejnego elektromechanika wyskoczyły te same błędy, co u pierwszego. Jest ich trochę i któryś na bank ma wpływ nie tylko na wycieraczki, ale na całą elektronikę w aucie. Czasem radio nie wyświetla tekstu, czasem podnośniki szyb nie trybią właściwie, wskaźnik poziomu paliwa przekłamuje i pewnie jeszcze coś.

    A oto te błędy.

    1/9 Immobillizer
    2/9 Usterka sterownika - złącze pamięci
    3/9 Obwód czujnika poziomu paliwa
    4/9 Brak komunikacji ze sterownikiem klimatyzacji
    5/9 Czujnik optyczny
    6/9 Szyna CAN (NCM-NFR)
    7/9 Brak komunikacji ze sterownikiem
    8/9 Brak informacji o rodzaju usterki
    9/9 Szyna danych CAN - komunikacja

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.6D Multijet 90KM
    Rocznik
    2010
    Temat do zamknięcia.

    Usterka została naprawiona. Powodem było wadliwe połączenie silniczka wycieraczek z masą, co skutkowało tym, że do silniczka nie dochodziło napięcie. Teraz jest kabelek pomiędzy silniczkiem a masą i wszystko gra i ma grać po wieki

    A błędami z komputera mam się nie przejmować, bo sam elektryk ma ich ponad 20 w swoim aucie i nic z nimi nie robi.

    To na tyle. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.


 

Podobne tematy

  1. Problem z przednimi wycieraczkami.
    Napisany przez jarsonn na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-12-2014, 20:25
  2. Multipla 1.9 problem z wycieraczkami przednimi
    Napisany przez wpuinor na forum Multipla
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-01-2013, 07:58
  3. Brava 1.6 16v 97r problem z przednimi wycieraczkami
    Napisany przez kacol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-12-2009, 18:13
  4. [szyby] Problem ze spryskiwaczami przednimi
    Napisany przez cavalier na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2009, 11:37
  5. ukł. sterowania wycieraczkami przednimi
    Napisany przez falkor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-08-2009, 10:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl