Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    A ja wywaliłem to dziadostwo, zatkałem EGR, wgrałem inny program do silnika i od tego czasu zero problemów. Także każdemu polecam. Pier...nie się z tymi wypalaniami, falowania obrotów, włączanie wentylatora chłodnicy, przymusowe wypalania, i tak dalej i tak dalej doprowadzało mnie do szału.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    A jak rozwiązałeś kwestię wydechu? Pozostawiłeś oryginalną, pustą puszkę po filtrze z podłączonym kompletem czujników?

    Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Robili mi to ludzie z JuraSoft Częstochowa. Szczerze mówiąc nie wiem, co się z tym stało. Prawdopodobnie puszka jest pusta. Wycięli po prostu sam wkład filtra. FES zawsze pokazuje status DPF na "nie zapchany", "normalna regeneracja". Z zewnątrz wygląda jakby nic tam nie było robione. Przychodzą te same kabelki co przedtem. Myślę, że nawet czujniki pozostały. Program oszukuje sterownik mówiąc mu, że filtr DPF nie jest zapchany. I to wszystko.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 07-04-2016 o 22:01

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Pytam, ponieważ czytałem skrajne opinie nt pozostawienia pustej puszki filtra. Pojawiały się głosy, że po takim "wybebeszeniu" DPF'a auto jest głośniejsze.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Powiem Ci, że nie zauważyłem, ażeby auto było głośniejsze. Z ręką na sercu. Jednak na 100 % praca silnika uległa wyciszeniu po zmianie oleju z Castrol Edge Diesel na Motul Xcess.

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Ano właśnie, to też kolejny plus z pożegnania dpf'a - możliwość zalania normalnego oleju z pełnym pakietem dodatków uszlachetniających.

    Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2010
    Skąd
    WLKP
    Postów
    25
    Auto
    Bravo II 105km
    Rocznik
    2008
    Witam, poczyniłem kolejne kroki z tym moim nieszczęsnym DPFem.
    Odkręciłem rurkę od ciśnienia przed filtrem i wtedy na biegu jałowym ciśnienie różnicowe również było -9 ale po przegazowaniu ta wartość malała (np. -13), następnie zapsiakałem filtr cleanerem w spraju i zgodnie z procedurą auto chodziło sobie kilka minut i potem pojeździłem sobie. Zauważyłem, że żadna chmura (tak było pokazane na filmikach, że będzie się działo) z wydechu się nie wydobyła a jedynie parę kropelek wody wykapało. Wtedy ciśnienie różnicowe wzrosło do -5mbar i tak teraz się utrzymuje na biegu jałowym. Gdy doszło do 100% zapełnienia wykonała się regeneracja pasywna i filtr nadal miał 19,4 (taj jak zawsze do tej pory po wypaleniu). Postanowiłem wykonać jeszcze w MES wymianę filtra DPF i po zrobieniu tej wymiany poziom zapełnienia momentalnie podskoczył do 70% potem normalnie jeżdżąc doszło do 100%, regeneracja i znów 19,4%. Teraz już w ogóle tego nie rozumiem. Zrobiłem także jakiś reset auto adaptacji ale też bez efektu. Dlaczego dokonując operacji wymiany DPFa cały czas jego poziom zapełnienia popiołem wynosi 19,4%, przecież skoro jest wymiana to filtr niby jest nowy i powinien być czysty? Odpięcie wtyczki od czujnika różnicowego powoduje momentalnie jego błąd i wskazuje na wartość około 950mBar. Tutaj kolejne pytanie jak mają się wartości zmierzone na biegu jałowym -5mbar do około 70 Mbar podczas dynamicznego przyśpieszania do wartości max możliwej do zarejestrowania przez czujnik? przebieg rurek od czujnika do filtra sprawdziłem i wyglądają na całe. Może zapchane? a może sam czujnik uszkodzony?
    Tak sobie cały czas sprawdzam bo na tą chwilę nie chciałbym go wyrzucać.
    Dodatkowe informacje:
    * filtr czasem wypala się przy zapchaniu 100 a czasem już przy 75%
    * olej mam zalany total 5-30 low saps (ACEA C2)
    * ostatnio zauważyłem (wcześniej nie sprawdzałem), że po wyjęciu bagnetu na pracującym silniku widać i czuć unoszące się jakby spaliny. Mechanik mówi że jest to normalne??. Może mam gdzieś pozapychaną odmę lub coś w tym stylu.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Ano właśnie, to też kolejny plus z pożegnania dpf'a - możliwość zalania normalnego oleju z pełnym pakietem dodatków uszlachetniających.
    Dokładnie. Motul 8100 X-Cess jest olejem Full Saps przez co brudzi popiołami DPF. Przy DPFie trzeba lać tylko olej 5W-30 Low Saps.

    przemmerc:
    Za chwilę otworzysz laboratorium naukowe w swoim autku...Sorry nie gniewaj się, ale uważam, że dywagacje na temat totalnie zwalonego pomysłu jakim jest DPF nie mają większego sensu. No może dla eko-sreko-logów. Wywal dziada i masz spokój. Przy okazji wgraj inny program, podnieś sobie moc i po kłopocie.

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Przy DPFie trzeba lać tylko olej 5W-30 Low Saps.
    Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy Motul X-Clean 5w40 (mid-SAPS). Interwały wypaleń bez zmian. Przetestowane osobiście.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Centrala komfortu - rozwianie wątpliwości, zdjęcia
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-01-2015, 22:28
  2. rozrząd - dwa pytania
    Napisany przez wojtek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-08-2013, 19:00
  3. Uno 86r pytania
    Napisany przez blondas na forum Uno
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 19-01-2013, 02:26
  4. 3 usterki , 3 pytania :P
    Napisany przez pała na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-01-2010, 17:48
  5. Dwa pytania
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-04-2009, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl