Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    A ja wywaliłem to dziadostwo, zatkałem EGR, wgrałem inny program do silnika i od tego czasu zero problemów. Także każdemu polecam. Pier...nie się z tymi wypalaniami, falowania obrotów, włączanie wentylatora chłodnicy, przymusowe wypalania, i tak dalej i tak dalej doprowadzało mnie do szału.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    A jak rozwiązałeś kwestię wydechu? Pozostawiłeś oryginalną, pustą puszkę po filtrze z podłączonym kompletem czujników?

    Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
    Italians Do It Better

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Robili mi to ludzie z JuraSoft Częstochowa. Szczerze mówiąc nie wiem, co się z tym stało. Prawdopodobnie puszka jest pusta. Wycięli po prostu sam wkład filtra. FES zawsze pokazuje status DPF na "nie zapchany", "normalna regeneracja". Z zewnątrz wygląda jakby nic tam nie było robione. Przychodzą te same kabelki co przedtem. Myślę, że nawet czujniki pozostały. Program oszukuje sterownik mówiąc mu, że filtr DPF nie jest zapchany. I to wszystko.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 07-04-2016 o 22:01

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Pytam, ponieważ czytałem skrajne opinie nt pozostawienia pustej puszki filtra. Pojawiały się głosy, że po takim "wybebeszeniu" DPF'a auto jest głośniejsze.
    Italians Do It Better

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Powiem Ci, że nie zauważyłem, ażeby auto było głośniejsze. Z ręką na sercu. Jednak na 100 % praca silnika uległa wyciszeniu po zmianie oleju z Castrol Edge Diesel na Motul Xcess.

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Ano właśnie, to też kolejny plus z pożegnania dpf'a - możliwość zalania normalnego oleju z pełnym pakietem dodatków uszlachetniających.

    Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
    Italians Do It Better

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2010
    Skąd
    WLKP
    Postów
    36
    Auto
    Bravo II 105km
    Rocznik
    2008
    Witam, poczyniłem kolejne kroki z tym moim nieszczęsnym DPFem.
    Odkręciłem rurkę od ciśnienia przed filtrem i wtedy na biegu jałowym ciśnienie różnicowe również było -9 ale po przegazowaniu ta wartość malała (np. -13), następnie zapsiakałem filtr cleanerem w spraju i zgodnie z procedurą auto chodziło sobie kilka minut i potem pojeździłem sobie. Zauważyłem, że żadna chmura (tak było pokazane na filmikach, że będzie się działo) z wydechu się nie wydobyła a jedynie parę kropelek wody wykapało. Wtedy ciśnienie różnicowe wzrosło do -5mbar i tak teraz się utrzymuje na biegu jałowym. Gdy doszło do 100% zapełnienia wykonała się regeneracja pasywna i filtr nadal miał 19,4 (taj jak zawsze do tej pory po wypaleniu). Postanowiłem wykonać jeszcze w MES wymianę filtra DPF i po zrobieniu tej wymiany poziom zapełnienia momentalnie podskoczył do 70% potem normalnie jeżdżąc doszło do 100%, regeneracja i znów 19,4%. Teraz już w ogóle tego nie rozumiem. Zrobiłem także jakiś reset auto adaptacji ale też bez efektu. Dlaczego dokonując operacji wymiany DPFa cały czas jego poziom zapełnienia popiołem wynosi 19,4%, przecież skoro jest wymiana to filtr niby jest nowy i powinien być czysty? Odpięcie wtyczki od czujnika różnicowego powoduje momentalnie jego błąd i wskazuje na wartość około 950mBar. Tutaj kolejne pytanie jak mają się wartości zmierzone na biegu jałowym -5mbar do około 70 Mbar podczas dynamicznego przyśpieszania do wartości max możliwej do zarejestrowania przez czujnik? przebieg rurek od czujnika do filtra sprawdziłem i wyglądają na całe. Może zapchane? a może sam czujnik uszkodzony?
    Tak sobie cały czas sprawdzam bo na tą chwilę nie chciałbym go wyrzucać.
    Dodatkowe informacje:
    * filtr czasem wypala się przy zapchaniu 100 a czasem już przy 75%
    * olej mam zalany total 5-30 low saps (ACEA C2)
    * ostatnio zauważyłem (wcześniej nie sprawdzałem), że po wyjęciu bagnetu na pracującym silniku widać i czuć unoszące się jakby spaliny. Mechanik mówi że jest to normalne??. Może mam gdzieś pozapychaną odmę lub coś w tym stylu.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Ano właśnie, to też kolejny plus z pożegnania dpf'a - możliwość zalania normalnego oleju z pełnym pakietem dodatków uszlachetniających.
    Dokładnie. Motul 8100 X-Cess jest olejem Full Saps przez co brudzi popiołami DPF. Przy DPFie trzeba lać tylko olej 5W-30 Low Saps.

    przemmerc:
    Za chwilę otworzysz laboratorium naukowe w swoim autku...Sorry nie gniewaj się, ale uważam, że dywagacje na temat totalnie zwalonego pomysłu jakim jest DPF nie mają większego sensu. No może dla eko-sreko-logów. Wywal dziada i masz spokój. Przy okazji wgraj inny program, podnieś sobie moc i po kłopocie.

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Przy DPFie trzeba lać tylko olej 5W-30 Low Saps.
    Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy Motul X-Clean 5w40 (mid-SAPS). Interwały wypaleń bez zmian. Przetestowane osobiście.
    Italians Do It Better


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Centrala komfortu - rozwianie wątpliwości, zdjęcia
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-01-2015, 22:28
  2. rozrząd - dwa pytania
    Napisany przez wojtek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-08-2013, 19:00
  3. Uno 86r pytania
    Napisany przez blondas na forum Uno
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 19-01-2013, 02:26
  4. 3 usterki , 3 pytania :P
    Napisany przez pała na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-01-2010, 17:48
  5. Dwa pytania
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-04-2009, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl