Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 23 z 23
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    41
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał gayal Zobacz post
    czyści dpf co 40-60 kilometrów
    Dobre sobie....



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2012
    Skąd
    Lubuskie
    Wiek
    39
    Postów
    59
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 MJTD 90KM
    Rocznik
    01.2010
    moje bravo ma teraz jakieś 110000 przez niecały miesiąc (od kiedy je mam) zrobiłem nim 2,5kkm wczoraj sprawdzałem fes-em ile % ma zatkania pokazał ze 44,6% wychodzi na to ze kolega miał na myśli 4-6kkm swoja droga jakby wypalał się co 40-60km to spalania było by na niezłym poziomie

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    41
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009
    O tym samym właśnie pomyślałem-zużycie paliwa

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    529
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Może przy częstym "częściowym" wypalaniu filtra chwilowe zużycie paliwa jest na niezmienionym poziomie? Ja swoim bravo zrobiłem ok 25kkm (1,6 MJ z DPFem) i jak dotąd nie miałem problemów z filtrem (kontrolkę widzę tylko przy uruchamianiu silnika). Możliwe, że wypala się szybko i bez dodatkowych oznak w postaci zwiększonego chwilowego spalania. Mam zwyczaj jeździć z wł. na kompie spalaniem chwilowym i nie zaobserwowałem zwiększonego spalania chwilowego wynikającego z innych powodów niż zwiększenie np. obr/min, kąta nachylenia drogi itp. Coś jest na rzeczy z filtrami Fiata bo sama ich lokalizacja (jeszcze w komorze silnikowej) może wpływać na ich szybsze i bezproblemowe wypalanie. Im bliżej silnika tym temp spalin jest wyższa a przez to wypalanie skuteczniejsze. Co do częstotliwości, gdzieś spotkałem się z info., że wypalanie jest realizowane co 200 - 300 km.
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 02-05-2014 o 09:04

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    41
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009
    Nie ma czegoś takiego jak "częste i częściowe wypalanie DPF".Nie ma też możliwości,aby przy wypalaniu filtra silnik nie konsumował więcej paliwa.W filtrze tego rodzaju /filtr suchy/ wypalanie jest kosztem zużycia paliwa-zwiększona dawka,inna sekwencja-nawet przy otwartych zaworach.Nie ma kontrolki od wypalania filtra.Ta kontrolka co masz na zegarze,to jest od filtra już zapchanego-nie od sygnalizowania procesu.Każdy filtr DPF umieszczony jest w komorze silnika zaraz za kolektorem a nie dalej.Gdyby dalej,to nie byłoby możliwości uzyskania temperatury wypalania-spaliny byłyby za zimne.Na wypalanie składa się wiele czynników i nie można powiedzieć że dzieje się co "200-300 km".Stan silnika,jakość paliwa,jakość oleju,styl jazdy,trasy długie-krótkie-miasto,ilość odpaleń samochodu,temperatura pracy silnika i wiele wiele innych.Wypalanie co 4000-6000 to natomiast pobożne życzenie.Na forum są konkretne i rzeczowe posty,w których świetnie opisano jako to wszystko sobie działa - bez żadnych domysłów i niedomówień - proszę poszukać i poczytać.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    529
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Kolego loli jeśli zauważyłeś słowo częściowe jest w cudzysłowie (to ten symbol "...."). Co mam na zegarach dobrze wiem stąd info, że obserwuję ja tylko przy rozruchu. Ponadto cytując instrukcję "Lampka zaświeci się przy każdej regeneracji DPF, ale tylko gdy warunki jazdy wymagają zasygnalizowania kierowcy". Tak w kwestii uzupełnienia ta sama instrukcja podaje "Lampka zgaśnie po zakończeniu regeneracji w wyniku jazdy samochodem.Proces regeneracyjny trwa zwykle średnio
    15 minut. Optymalne warunki do zakończenia procesu są osiągane przy jeździe z prędkością 60 km/h i obrotach silnika powyżej 2000 obr./min.
    Intencją moją było pokazanie, że nie miałem przez opisywany okres sygnału o zapchanym DPFie. Czy nie ma możliwości
    Cytat Napisał loli Zobacz post
    aby przy wypalaniu filtra silnik nie konsumował więcej paliwa
    nie jestem tego taki pewny, bo zwiększona dawka paliwa potrzebna jest w momencie konieczności podniesienia temp. Jeśli jednak jest ona optymalna i wystarczająca do rozpoczęcia procesu wypalania to ten proces idzie. Co do lokalizacji filtra to nie jestem pewny, że
    Cytat Napisał loli Zobacz post
    Każdy filtr DPF umieszczony jest w komorze silnika zaraz za kolektorem a nie dalej
    no ale jeśli wiesz co mówisz. A tak na koniec problemy z DPFem są skutkiem a nie przyczyną kłopotów z jednostką napędową. Zapchany filtr powietrza, lejące wtryski, nieodpowiedni olej silnikowy,zapchany EGR, słabe paliwo, taksówkarski tryb jazdy skutkują problemami z DPFem a nie filtr jest winny. Im częściej się zapycha tym poważniej należy przyjrzeć się silnikowi i jego kondycji.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    107
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 MultiAir 140 KM S&S Blue maserati
    Rocznik
    2010
    Diesla z DPF nie kupuje sie na " taksówkarski" styl/tryb jazdy.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    17
    Auto
    Clio
    W moim bravo dpf juz nie ma, auto odrzylo i spalanie w dol poszlo


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Błędy w działaniu forum
    Napisany przez unknown na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 05-06-2011, 23:24
  2. [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-12-2008, 14:51
  3. [silnik] Nie ma ciśnienia sprężania po zerwaniu paska rozrzą
    Napisany przez alwarro1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2008, 19:18
  4. Pomocy!! Nie działa obrotomierz
    Napisany przez maciek638 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-09-2008, 20:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dpf fiat

fiat dpf

fiat bravo dpf

1.9 jtd dpf

fiat sedici 2008 czy ma dpfbravo dpfdpf fiat bravofiltr dpf sedicidpf w fiacie fiat bravo dpf opiniejtd dpfrodzaje dpfdpf bravo
http://www.iparts.pl