Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19

Temat: Dobór silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2017
    Skąd
    ND
    Postów
    2
    Auto
    Brak
    Rocznik
    ND

    Dobór silnika

    Witam wszystkich,
    Planuje zakup Fiata Bravo II. Zastanawiam się tylko nad wyborem silnika
    Będę jeździł głównie w mieście, powiedzmy że dziennie średnio robiłbym po 20 km.
    Zastanawiam się pomiędzy silnikami 1.9 mtj albo 1.4 tjet. Nie wiem jak to jest z akurat z tym dieslem i miejskimi warunkami :/ opłaca się czy nie?
    Co do benzyny to z tego co wiem spalanie nie jest małe :/
    Jakieś podpowiedzi ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał PiterS92 Zobacz post
    powiedzmy że dziennie średnio robiłbym po 20 km
    Cytat Napisał PiterS92 Zobacz post
    Nie wiem jak to jest z akurat z tym dieslem i miejskimi warunkami
    Moim zdaniem przy takich przebiegach (10 do pracy i 10 powrót?) diesel nie ma sensu. Niby nie ma przeciwwskazań, bo silnik osiągnie temperaturę roboczą (na chwilę), ale to są naprawdę małe przebiegi.
    Benzyna + LPG będzie lepszą opcją, ale wiem niektórzy nie mogą używać gazu w samochodzie (z różnych powodów).

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    34
    Postów
    75
    Auto
    Bravo II 1.9 JtdM
    Rocznik
    2007
    ja mam , jezdze po krakowie , trasy sporadycznie i nigdy w zyciu nie zamienil bym na bezyne z lpg, wczesniej mialem 2 auta z gazem , w jednym wkladalem sam w drugim juz byl przy zakupie i nigdy , przenigdy wiecej lpg ! ale co kto lubi

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2017
    Skąd
    Reda
    Wiek
    42
    Postów
    89
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2012
    Ja polecam 1.6 mjet mam poliftowy i po wymianie rozrzadu ,filtrow i plynow oraz poduszki skrzyni biegow (dolnej) zaczynam coraz bardziej lubic to auto. Robie niecale 50km dzinnie po miescie w obie strony do pracy plus wyjazdy weekendowe. Wersja 105km czyli zwykla turbina bez zmiennej geometrii ale skrzynia c635 6 biegow a nie wadliwa m32 od opla ktora jest w 1.4 tjet (w poliftach tez c635) i 1.9jtd (6biegowa) koszt remontu min 1500zl a lubia sie sypac po wiekszych przebiagach.
    Tansze oc niz 1.9 oraz mniejsze spalanie w miescie bo na trasie mniejsze roznice sie robia to plus dla wersji 1.6
    Minus mam dpf ale nie sprawia problemow poki co (18% zapchania)
    Chcialem turbobenzyne ale ciezko bylo znalesc w tych samych pieniądzach i w takim stanie.
    Do krotkich odcinkow to bym dluzej szukal benzyny z opcja lpg nie koniecznie z turbo bo po co na 10km w 1 strone. Zima to diesel po 10km osiagnie dopiero optymalna temp. dopiero silnika.


    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    34
    Postów
    75
    Auto
    Bravo II 1.9 JtdM
    Rocznik
    2007
    jak bedziesz szukac , szukaj auta ze skrzynia wlasnie c635
    c635 wsteczny jak 6 bieg , wadliwa m32 wsteczny jak 1 bieg - dla rozjasnienia umysu
    czy ja wiem czy 1.6 taki lepszy od 1.9
    1.9 ma 45 koni wiecej , a to duzo , spala w miescie 6,5 litra , ubezpieczenie kosztuje 548zl/rok

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Miałem diesla i takie przebiegi robiłem-sprzedałem (auto nie zdąży się nagrzać nawet) . Kupiłem benzynę turbo (potrzebuję momentu obrotowego ). Spala teraz 4 litry więcej paliwa,ale to wiedziałem,że tak będzie. Kolega ma 1.6 diesla 105 KM i sobie chwali-bez DPF,dwumasa chyba też nie ma. Ogólnie chwalą te 1.6 MJ,choć na krótkie trasy chyba wolałbym t-jeta,tym bardziej,że lpg spokojnie można zastosować .

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał PiterS92 Zobacz post
    Planuje zakup Fiata Bravo II. Zastanawiam się tylko nad wyborem silnika
    Będę jeździł głównie w mieście, powiedzmy że dziennie średnio robiłbym po 20 km. .../
    Na takie przeloty to jeśli już chcesz Bravolota to kup gołą 90 konna benzynę. Podatna ponoć na LPG ale ... sam zobaczysz, że popełniłeś błąd bo ten samochód stworzony jest do mocnego silnika. W Twoim przypadku jest pytania czy tylko taki nalot jak podałeś czy też więcej np. w wakacje gdzieś dalej. Jeśli gdzieś dalej także wchodzi w grę to każdy silnik poza bazową 90tka będzie OK. Możesz celować w ON jeszcze bez DPFa (przed 2009 w kraju) lub mocne benzyny. Ja osobiście polecam i 1,6 MJ w wersji 105 i 120 KM oraz 1,9 wszystkie ale 150 KM najbardziej. Jedno wg. jest ważne gdyż kupujesz samochód używany - stan techniczny i historia to podstawa. Bravo samo z siebie raczej nie ma prawa (nawet z początku produkcji) być pożywka dla rudej. Reasumując jeśli TYLKO po mieście - bazowa 90tka jeśli także dalej to WSZYSTKIE inne wchodzą w grę.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    08.2009

    PiterS92

    Przy Twoich przelotach możesz celować w wersje ekonomiczne, jednak uważam, że jeśli chcesz czegoś więcej niż podstawa( 1.4 90ps, którą kiedyś też miałem), to powinieneś koncentrować się na silnikach 1.4 T-jet. To świetna baza wyjściowa do dalszych modyfikacji. Ja tak zrobiłem, mimo że mam przebiegi podobne do Twoich, to obecne 206ps i 290nm daje naprawdę dużo radości.Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez robo007 ; 26-05-2017 o 22:22

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2017
    Skąd
    Reda
    Wiek
    42
    Postów
    89
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał bioly Zobacz post
    jak bedziesz szukac , szukaj auta ze skrzynia wlasnie c635
    c635 wsteczny jak 6 bieg , wadliwa m32 wsteczny jak 1 bieg - dla rozjasnienia umysu
    czy ja wiem czy 1.6 taki lepszy od 1.9
    1.9 ma 45 koni wiecej , a to duzo , spala w miescie 6,5 litra , ubezpieczenie kosztuje 548zl/rok
    Wsteczny jest obok 1 biegu we fiatowskiej c635 (skrzynia z alfy romeo Giulietta). Mam taka w polifcie. Fajnie chodzi.
    Co do kola 2 masowego wszystkie 1.6 105 i 120km je maja. Byc moze 1.6 90km w wersji van mial bez.
    1.6 105 pali mi ksiazkowo 5.7 litra po miescie jak nie wariuje. Jak na wariata 6.5 mi nie przekraczylo. 120km pali nie wiele wiecej a ma lepszy dol bo zmienna geometria w turbo. Minus to ciezko sie je regeneruje nigdy do nowej sie nie zbliży.
    Kolega ma 1.9 i 6.5 to pali jak zamula a tak to 8l. Wiec roznica jest. Do tego klapy wirowe no i rocznikowo to starsze by trzeba bylo szukac a wiec bardziej zuzyte. Siedz tam slrzynie m32 drogie w naprawie wiec kolejne potecjalne wydatki. Z tym oc to roznie bywa.
    1.6 bym bral patrzac na ekonomike a 1.9 jako baze do dynamicznej jazdy chodz sa tez 2.0 163km ale na miasto to przerost formy nad trescia.

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Okolice Żywca
    Postów
    57
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    2010
    @Fedur, w Bravo z silnikiem 1.9 nie montowano skrzyń M32 tylko fiatowską C530, tak samo jak w 1.6 przed liftem. M32 w Bravo była tylko w T-Jecie.

    Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2017
    Skąd
    Reda
    Wiek
    42
    Postów
    89
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2012
    Faktycznie. Przepraszam za blad. M32 od opla byly w fiat croma czy alfa romeo z 1.9jtd. W nowym bravo tylko turbobenzyna.

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    49
    Auto
    Bravo 1.4 Tjet
    Rocznik
    2007
    Ja mam tjeta 150 o bardzo sobie chwale.Poza turbo dziura tak do 2100 obr/min bardzo fajnie sie zbiera nawet bez redukcji. Spalanie jezdzac normalnie mam ok 6.5l , deptajac jakies 7.5-8. Najmniej jadac na wynik zrobilem 5.4 ale to takie dziadowanie bylo nie jazda.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    29 luty 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    49
    Postów
    265
    Auto
    Bravo 1,4 TJet 150 Sport Black
    Rocznik
    2010
    Ja też mam t-jet 150 + sport i naprawdę w życiu bym go nie zamienił na żadne inne.Po wciśnięciu przycisku SPORT mam tak

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2017
    Skąd
    ND
    Postów
    2
    Auto
    Brak
    Rocznik
    ND
    Samochód byłby użytkowy głównie w mieście, ale myślę, że dwa razy w miesiącu zdarzałyby się wyjazdy poza miasto - koło 200km, dlatego bardziej rozglądam się za silnikami z mocą powyżej 100 koni.
    Problem tylko cena :/ Benzyny 1.4 120 koni są w okolicach 20 tysięcy (nie mam aż takiego budżetu), natomiast Diesle to przedział 15-17 tys w większości.
    Czyli jak myślicie? Diesel bez DPF sprawdziłby się w mieście w ogóle? Ruch miejski bardziej naraża silnik Diesla na awarie?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    87
    Auto
    Freemont 2,0 MJTD
    Rocznik
    2011
    Myślę, że nie patrz na silnik lecz szukaj w miarę młodego, zadbanego samochodu, najlepiej z pierwszej ręki Tym bardziej jeśli masz napięty budżet, to jeśli sie nastawisz na benzynę, kupisz na siłę, a potem będziesz doinwestowywał


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dobór klocków
    Napisany przez TheUndertaker na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 10-11-2016, 19:41
  2. Dobór alufelg
    Napisany przez cichy_10 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 28-05-2016, 13:57
  3. Dobór poduszki !!! PILENE !!!
    Napisany przez Skorpionek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-03-2016, 13:30
  4. Dobór opon do felg
    Napisany przez alex_inc na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-01-2014, 22:51
  5. Dobór oleju
    Napisany przez krtwwl34 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 24-12-2011, 22:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.6 mjet zmienna geometria miasto site:fiatklubpolska.pl

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl