Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 40
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009

    Diesel - biały dym z rury wydechowej podczas rozruchu zimnego silnika

    Jak w temacie. Samochód to Bravo 2.0 MultiJet 143 tys.km. faktycznego przebiegu. Ostatnio zauważyłem biały dym wydobywający się z rury wydechowej podczas rozruchu na zimnym silniku. Auto w nocy parkuję w garażu, w którym temperatura rano oscyluje w granicach 10 st.C, kiedy na zewnątrz jest bliska zera. Wcześniej niczego niepokojącego nie zauważyłem, ale ostatnio kiedy odpalałem rano auto, to pojawiał się jasno siwy dymek, właściwie prawie biały. Zwykle silnik uruchamia się po jednym obrocie rozrusznika i dymku było niewiele, choć ostatnio rozrusznik coraz częściej musi się obrócić ze 3 razy, żeby auto zapaliło i białego dymu jest wtedy dużo więcej.
    Dym wydobywa się wydechu przez około sekundę, dwie i potem już nie. Silnik potem pracuje równo, nic nie przerywa ani nie gaśnie, obroty nie falują. Kiedy uruchamiam auto na rozgrzanym silniku, wtedy żadnego dymka nie puszcza. Na początku moje podejrzenie padło na złej jakości paliwo, ale zatankowałem teraz na innej stacji, na której raczej mają dobre paliwo i dzieje się tak samo. Uprzedzając pytania płynu chłodniczego z silnika nie ubywa, a oleju ubywa w normie jak w każdym aucie z turbosprężarką. Ponadto nadmienię, że silniki ma usunięty filtr DPF oraz wyprogramowany EGR, który jest cały czas w pozycji zamkniętej.

    Wiem, że ten temat przewija się na różnych forach i dotyczy diesli różnych producentów. Jedni to radzą ignorować i piszą, że silniki diesla tak mają i że dramatu nie ma.

    Ja jednak chciałbym zapytać od czego zacząć diagnostykę w przypadku tej trochę mnie wkurzającej usterki. Na początku pomyślałem o niedogrzewających świecach żarowych, choć to dziwne bo kontrolka świec gaśnie bardzo szybko i teoretycznie silnik jest gotowy do uruchomienia.

    Myślę, żeby na początku przemierzyć obecne i w razie potrzeby wymienić świece, gdyż to nie majątek, a jeśli to nie pomoże zająć się zdiagnozowaniem wtryskiwaczy.

    Dlatego chciałem zapytać, czy Wy macie może jakieś sprawdzone metody na radzenie sobie z tą bolączką w naszym wypadku fiatowskich silników diesla opisywaną przeze mnie powyżej?

    Z góry dzięki za wszelkie rozsądne sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Moja sugestia jest taka by moze podjechac na kontrole spalin??
    W swoim bravo przed kupnem takze byly swiece do wymiany...ale on raczej kopcil ciemno szarym dymem i troche smierdzialo..

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2013
    Skąd
    Grajewo
    Wiek
    34
    Postów
    53
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    05.2007
    W takiej temperaturze to normalna rzecz. w róże wydechowej skrapla się woda która po uruchomieniu silnika odparowuje powodując biały dym.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Para wodna to nie jest napewno. Dym śmierdzi niespaloną ropą, czy czymś takim. Jak napisałem wcześniej rozruch na rozgrzanym silniku nie powoduje puszczenia białego dymu. Właściwie nie widać nic, bo spaliny są wtedy bezbarwne.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    320
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    zdiagnozowaniem wtryskiwaczy.
    Od tego zacznij. Świece sobie daruj. Zmierz ciśnienie na wtryskiwaczach przy rozruchu.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    a czy auto poza wywalony dpf i egr off ma robiony remap?

    z ktorego roku nb? pierwsze 2.0mj mialy blad w sofcie ktory powodowal problemy z odpalaniem w nizszych temp.

    ale tak na wstepie wypadalo by sprawdzic korekcje wtryskiwaczy, silnik nagrzany i korekcje na jalowym i przy 3000rpm
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał opti
    a czy auto poza wywalony dpf i egr off ma robiony remap?
    Tak, z softu wywalony DPF oraz zamknięty programowo EGR, poza tym moc podniesiona do 215KM i moment do 495Nm

    z ktorego roku nb? pierwsze 2.0mj mialy blad w sofcie ktory powodowal problemy z odpalaniem w nizszych temp.
    NB z grudnia 2009 r.

    ale tak na wstepie wypadalo by sprawdzic korekcje wtryskiwaczy, silnik nagrzany i korekcje na jalowym i przy 3000rpm
    Umówiłem się już u kolegi mechanika, który mi to zdiagnozuje, zobaczymy co będzie.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    2009 to chyba soft byl juz z poprawka odpalania, zwiekszono dawke paliwa i chyba min wydluzono grzanie swiec albo sama dawke tylko wlosi trzasneli.. jakos tak to bylo
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    93
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    Jak miałem poprzedniego diesla co prawda był to ford ale miałem podobnie, u siebie obstawiłem na trochę lejące już dwa wtryski (podobno trochę już przelewały tak twierdził mój mechanik). Po nocy albo dwóch bez odpalania to chmura była pokaźna

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    34
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    Miałem ten sam problem z dieslem nie raz i z różnych powodów. Przede wszystkim jeżeli dym śmierdzi paliwem to znaczy że wypluwa niespaloną mieszankę a więc co za tym idzie świece żarowe się kłaniają, niedogrzana mieszanka z powodu awarii którejś ze świec lub jej częściowej niesprawności powoduje mocny żrący dym z rury.

    Wtryskiwacze bym wykluczył jeżeli dzieje się tak tylko przy odpalaniu na zimnym silniku.

    Ale jeżeli świeczki nie pomogą z tańszych i uzasadnionych dalszych poszukiwań przyjrzałbym się kątowi wyprz. wtrysku. Może rozrząd się przestawił, a może najzwyczajniej w świecie dupiate paliwo. Teraz jest okres paliw przejściowych na stacjach niektóre mają jeszcze niestety letnie a przy takich temperaturach mogą dziać się cuda. Wiem bo sam to przerabiałem.

    Świece samemu na krótko można sprawdzić biorąc kabel rozruchowy i chwytając świecę za gwint i drugi biegun kabla do karoserii, a następnie czubek do którego mocowany jest kabel plusowy przyłożyć do + na akumulatorze, jeżeli żarzy się od czuba jest ok, jeżeli po bokach lub wcale - do dupy.
    Ostatnio edytowane przez elnino ; 21-10-2013 o 20:30

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał elnino Zobacz post
    Miałem ten sam problem z dieslem nie raz i z różnych powodów. Przede wszystkim jeżeli dym śmierdzi paliwem to znaczy że wypluwa niespaloną mieszankę a więc co za tym idzie świece żarowe się kłaniają, niedogrzana mieszanka z powodu awarii którejś ze świec lub jej częściowej niesprawności powoduje mocny żrący dym z rury.
    Tylko kontrolka od świec na tablicy rozdzielczej znika od razu po przekręceniu kluczyka, nie wyskakują żadne błędy świec żarowych, a po podłączeniu się do ECU, sterownik silnika nie załapał żadnych błędów. Ale sądzę, że będzie tak jak piszesz, świeca któraś może niedomagać a błędu po prostu nie sygnalizuje.

    Wtryskiwacze bym wykluczył jeżeli dzieje się tak tylko przy odpalaniu na zimnym silniku.
    Dokładnie tak samo myślę. Na ciepłym silniku żadnego dymka, ani przy rozruchu ani podczas przegazówki.

    Ale jeżeli świeczki nie pomogą z tańszych i uzasadnionych dalszych poszukiwań przyjrzałbym się kątowi wyprz. wtrysku. Może rozrząd się przestawił, a może najzwyczajniej w świecie dupiate paliwo. Teraz jest okres paliw przejściowych na stacjach niektóre mają jeszcze niestety letnie a przy takich temperaturach mogą dziać się cuda. Wiem bo sam to przerabiałem.
    Paliwo raczej wykluczam, choć z początku to właśnie podejrzewałem. Teraz zatankowałem na dwóch innych już stacjach i jest dymek.

    Na dniach kumpel mechanik mi to posprawdza, to napiszę co było.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2010
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    34
    Postów
    77
    Auto
    Grande Punto 1.4 8V
    Rocznik
    2007
    A przekaźnik? może za szybko rozłącza?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał elnino Zobacz post
    A przekaźnik? może za szybko rozłącza?
    Znaczy, że za szybko odłącza świece, dobrze rozumiem ?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2013
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    40
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    06.2001
    może wybrałeś papieża jak biały dym ale tak na poważnie. też mi sie wydaje że przekaźnik może za szybko świece odłączać

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał spychacz Zobacz post
    może wybrałeś papieża jak biały dym
    Jakbym miał taką możliwość wyboru papieża, to bym pewnie fiatem teraz nie jeździł ahah


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-07-2013, 19:37
  2. "Tykanie" podczas rozruchu. Nie kręci rozrusznik
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-02-2011, 07:39
  3. [silnik] czarny dym z rury wydechowej
    Napisany przez Maxbil na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-07-2010, 21:25
  4. problem z odpalenie silnika zimnego
    Napisany przez kubarozavppl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-05-2010, 06:39
  5. Czarny dym z rury wydechowej we Fiacie Bravo 1,9td
    Napisany przez lamoderna na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-10-2009, 22:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

siwy dym przy odpalaniu diesla

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467diesel-bialy-dym-z-rury-wydechowej-podczas-rozruchu-zimnego-silnika-21321

dym przy odpalaniu diesla

gdy dym z rury wydechowej na zimnym silniku

bialy dym przy odpalaniu

diesel bialy dym

bialy dym z diesla przy odpalaniu

siwy dym przy odpalaniu

bialy dym na zimnym silniku

diesel dym przy odpalaniu

dym przy odpalaniuhttps:fiatklubpolska.plbravo-ii-467diesel-bialy-dym-z-rury-wydechowej-podczas-rozruchu-zimnego-silnika-213212dymienie przy odpalaniu diesla

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl