Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 54
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    @shrek_fr nie bede sie odnosil do tego co mowiles nt wtryskow. Ja to wszystko wiem przy czym zawsze w naszych polskich warunkach wszyscy zaczynaja od najtanszych sposobow leczenia - zupelnie to rozumiem.
    Co do oleju 2t czytalem opinie na forum glownie alfy i sam mialem dlugo watpliwosci. W koncu zalalem, korekcje sie wyrownaly po jednym zbiorniku, co prawda mniej wiecej na +- 0.8 no ale zawsze. Zaznaczam ze moj silnik jest bez DPF, dlatego sie zdecydowalem. Nie mialem korekcji ponad 2, jedynie w przypadku poluzowanej podkladki pod wtryskiwaczem. Stad moja rada nt sprawdzania podkladki.
    Suma sumarum nie stac nas za bardzo na te samochody zwlaszcza ze po 10 latach sie psuja i koszty wchodza w tysiace, zawsze mozna kupic tanszy samochod no ale czesto gesto jestesmy oszukiwani i wyglada na to ze auto jest w dobrej cenie i w pelni sprawne - stad decyzja o zakupie troche lepszego auta. Chociaz prawda jest taka ze fiat to ogolnie rzecz biorac zaden prestiz i mi to nawet pasuje. Mozna kupic calkiem dobre auto za stosunkowo nieduze pieniadze w porownaniu z vieswagenami itp. A swoje i tak trzeba dorzucic bo WSZYSTKIE sie pusja czy to vieswageny, audiki, alfy czy fiaciory.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Panie Szreku

    Dodawałem olej Liqui Moly 1052 (2T) do paliwa diesel w samochodach z filtrem cząstek stałych i bez niego. Żadnych problemów nie stwierdziłem nigdy. Wiadomą rzeczą jest, że NIE MOŻNA dolewać jakiego bądź oleju 2T, a zwłaszcza oleju syntetycznego. Olej 2T musi się spalić razem z ropą w cylindrze i nie zostawić po sobie żadnych depozytów. A nim się spali przesmaruje pompę wysokiego ciśnienia oraz wtryski. Silnik ciszej pracuje po prostu. A na zimnym rozruchu tak nie klekocze. Jak to mówią silnik od razu chodzi "na miękko". Akurat olej LM 1052 nadaje się bardzo dobrze do poprawienia smarności suchego ON. Lepiej oczywiście używać dedykowanych środków smarujących, jakim jest np. Archoil-AR6900-D-MAX. W stosowaniu wychodzi tak samo cenowo jak LM1052.

    Więc januszową tezę o tym, że stosowanie LM1052 niszczy silnik można sobie włożyć pomiędzy bajki. Gurmikowi poradziłem, żeby na początek spróbował sobie przeczyścić układ paliwowy i wtryskiwacze. A nóż coś to pomoże. Jeśli nie, to już dalej mechanik się powinien zająć resztą.

    A Panu, Panie Szreku, proponuję sobie włączyć w przeglądarce polski słownik ortograficzny. Błędy podkreśla on czerwonym szlaczkiem. Ponadto nie ma oleju T2, jest 2T. Nazwa pochodzi od słów dwutakt lub dwusuw.

    Pozdrawiam

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2017
    Skąd
    Francja
    Wiek
    44
    Postów
    44
    Auto
    kFiat Seicento, Bravo2
    Rocznik
    2000, 2010
    Niestety nie mam Polskiej klawiatury.
    Z ciekawosci podleje mojego olejem do kosiarek i zobacze. Ile tego lejecie na bak?
    Ostatnio edytowane przez shrek_fr ; 07-02-2018 o 10:59

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Proponuje poczytac temat ON + Mixol na Alfoholikach. W skrocie, Mixola i byle oleju do kosiarek sie nie leje. Zalecane sa pewnego rodzaju oleje z temp zaplonu zblizona do ON.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Dokładnie tak jak napisał @toofoxy. Nie możesz wlać pierwszego lepszego oleju od dwusuwów, czy od kosiarki. LM1052 akurat ma taki skład, że oprócz tego, że stosuje się go w dwusuwach, to przypadkiem spala się tak samo jak ON i nie pozostawia z tego spalania syfu w silniku, ani w filtrze DPF. Na tym polega jego wyjątkowość na tle innych. Jeszcze parę olejów 2T się nadaje, ale większość nie. Zwłaszcza nie pełno-syntetyczyne. LM1052 jest półsyntetykiem. Jak nie chce Ci się kombinować kup Archoil AR6900DMAX. Wlewasz go około 50ml na 50 litrów paliwa. Czyli w Bravo będzie to na oko 50 tka na cały bak. Najpierw wlewasz 50 ml dodatku a potem zalewasz cały bak do pełna olejem napędowym. Uwaga. Tankujesz zwykły diesel, nie premium. AR6900DMAX ma już w sobie wszystkie dodatki. Robi robotę lepiej niż olej 2T. Poczytaj sobie o Archoil http://archoil.pl/wp-content/uploads...roduktu-PL.pdf. Mają masę bardzo dobrych produktów, które na prawdę działają. W Polsce póki co niezbyt znana firma, ale w USA, czy Wielkiej Brytanii jest bardzo znana.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 07-02-2018 o 15:28

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    W Polsce póki co niezbyt znana firma, ale w USA, czy Wielkiej Brytanii jest bardzo znana.
    Jest znana zwłaszcza na forum alfaholików, gdzie działają prężnie przynajmniej dwaj sprzedawcy produktów Archoil
    Co do do dolewek oleju do aut z filtrem DPF byłbym ostrożny. Rozmawiałem z szefem serwisu posiadającym certyfikat Bosch i polecał on dolewki oleju 2T wyłącznie do aut bez filtra DPF. Ciekawa rzecz, że polecał on zwykły Mixol. Tutaj wypadałoby zadać pytanie. Dlaczego jako najlepszy olej 2T jako dodatek do ropy uznawany jest Liqui Moly 1052? Czy jest aż tak rewelacyjny? Otóż nie. Jego temperatura zapłonu oraz zawartość popiołów nie stawia go w czołówce olejów 2T. Czym jest marketing szeptany chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć... Pytanie następnie, dlaczego zalecany jest olej półsyntetyczny, zamiast syntetycznego? Nie znalazłem na to pytanie odpowiedzi. Generalnie wokół tematu oleju 2T narosło wiele faktów i mitów i trochę mnie dziwi dlaczego żaden z popularnych vlogerów motoryzacyjnych nie podjął się jego zgłębiania.
    Italians Do It Better

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    ...,gdzie działają prężnie przynajmniej dwaj sprzedawcy produktów Archoil
    Ja nie sprzedaję Archoil oraz nie czerpię żadnych zysków z reklamowania tych produktów. Po prostu z tych z jakimi udało mi się sprawdzić, są najlepsze.
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Ciekawa rzecz, że polecał on zwykły Mixol
    Mixol zapcha DPF, LM1052 z tego co czytałem nie. Ponadto na forach różnych marek ludzie piszą, że zwiększyły im się interwały wypaleń DPF używając LM1052. Oleje syntetyczne 2T mają wyższą temperaturę zapłonu niż ON, dlatego się nie spalą i nie mogą być stosowane. LM1052 ma mniej więcej jak ON. Ważne, żeby po oleju nic nie pozostało. Tak przynajmniej ja to rozumiem. Zasadniczo jednak sądzę, że lepiej używać dedykowanego dodatku smarnego do ON niż oleju 2T.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Generalnie wokół tematu oleju 2T narosło wiele faktów i mitów i trochę mnie dziwi dlaczego żaden z popularnych vlogerów motoryzacyjnych nie podjął się jego zgłębiania.
    Święta prawda. Może Łysy z Miłośników Czterech Kółek się podejmie kiedyś tematu. Bardzo lubię oglądać jego filmy na YT :-)
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 07-02-2018 o 17:44

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Ja stosuje orlen semisynthetic 2t ktorego temp. zaplonu to okolo 70 stopni C, jakosciowo tez jest odpowiedni chyba 0.17% popiolow siarczanowych ale ja i tak nie mam dpf..

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007
    to do każdego tankowania dolewacie czy co jakiś czas?

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Oleje syntetyczne 2T mają wyższą temperaturę zapłonu niż ON, dlatego się nie spalą i nie mogą być stosowane. LM1052 ma mniej więcej jak ON.
    Wystarczy porównać karty charakterystyki półsyntetycznego oleju LM 1052 i syntetycznego oleju ELF MOTO 2 TECH żeby stwierdzić że nie jest to do końca prawda.

    1. Liqui Moly 1052
    - temperatura zapłonu 115 stopni.
    - brak w specyfikacji wartości popiołów

    http://m.liqui-moly.pl/files/1052k.pdf

    2. ELF MOTO 2 TECH
    - temperatura zapłonu 108 stopni
    - zawartość popiołów 0,12

    http://www.finol.ie/wp-content/uploa...Engine_Oil.pdf

    Najniższe wartości zarówno popiołów jak i temperatury zapłonu znalazłem w orlenowskim półsyntetycznym oleju PLATINUM MOTO 2T
    - temperatura zapłonu 81 stopni
    - zawartość popiołów 0,07

    ORLEN OIL
    Italians Do It Better

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Najniższe wartości zarówno popiołów jak i temperatury zapłonu znalazłem w orlenowskim półsyntetycznym oleju PLATINUM MOTO 2T - temperatura zapłonu 81 stopni - zawartość popiołów 0,07
    Istotnie, orlenowski olej Moto 2T być może się najlepiej nadaje. Utkwiło mi w głowie, że czytałem posty różnych forów, że kolesie lali Orlen Moto 2T i było ok. Z tego co sprawdziłem Orlen Moto 2T wychodzi o niecałe 10 zł taniej na litrowej butelce niż LM1052. Litrowa butelka starcza na około od 4 do 5 baków. Ja wlewałem zawsze 200 ml LM1052 na cały bak paliwa w Bravo 2.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Dorzuce jeszcze swoje 3 grosze nt dodawania oleju 2t. Wczoraj zaczalem drugi zbiornik. Po przejechani pierwszego jakiejs rewelacji nie bylo. Troche korekty sie poprawily. A dzisiaj SZOK. Odpalam auto na zewnatrz dosc zimno a w aucie o dziwo jakos tak cicho w srodku. Mam taki zmysl ze uslysze kazdy dziwny najcichszy dzwiek w aucie, nic mi nie umknie. I roznica jest moim zdaniem duza jesli chodzi o drgania jak i o halas. Sprawdzam korekty a tu jeszcze lepsze: dwa wtryski po +-0.45 i dwa po -+0.65. Idzie ku lepszemu. A tu dopiero zaczalem 2 zbiornik.


    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Właśnie tak to się objawia. Silnik zaczyna po prostu ładnie pracować. Jest cichszy a po zapuszczeniu zimnego silnika nie ma tego okropnego dieslowskiego klekotu. Od razu słychać silnik tak, jakby już był od razu rozgrzany.

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Mixol zapcha DPF, LM1052 z tego co czytałem nie.
    Pewnie tak, dlatego zalecają go stosować wyłącznie w dieslach bez DPF. Temperatura zapłonu orlenowskiego Mixolu to ok. 62 stopni, czyli bije na głowę to co tutaj wcześniej wrzucałem.
    Italians Do It Better

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Pewnie tak, dlatego zalecają go stosować wyłącznie w dieslach bez DPF. Temperatura zapłonu orlenowskiego Mixolu to ok. 62 stopni, czyli bije na głowę to co tutaj wcześniej wrzucałem.
    Ja już od ponad roku stosuję LM1052 do paliwa. Wybrałem LM1052 opierając się na poście z alfaholików Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce.. Wlewam LM1052 do każdego tankowania. Tankuję paliwo zwykłe jak również czasem premium głównie na Orlenie i Shellu. Kolega stosuje LM1052 do Opla Signum 1.9 CDTI 150KM (fiatowski silnik z DPF) i filtra nie zniszczył. Wręcz przeciwnie. Twierdzi, że interwały wypalania DPFa następują obecnie rzadziej niż przed aplikacją LM1052. Czytając cały wątek o 2T na alfaholikach dużo ludzi sobie chwali również Orlen Moto 2T.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Sprawdzam korekty a tu jeszcze lepsze: dwa wtryski po +-0.45 i dwa po -+0.65. Idzie ku lepszemu. A tu dopiero zaczalem 2 zbiornik.
    Prawdopodobnie nie będzie tak, że będą one coraz lepsze, żeby dojść w końcu do zera. Cudów nie ma, 2T to nie jest jakiś cudowny środek. Bez przesady. Korekty prawdopodobnie zatrzymają Ci się na przyzwoitych +-0,4. Ale moim zdaniem najważniejsze są przede wszystkim znacznie lepsza kultura pracy, mniejszy hałas i przyjemniejszy dla ucha dźwięk silnika.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. mokre wtryskiwacze z paliwa 2.0 jtd
    Napisany przez fiatbravoII na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-10-2017, 21:06
  2. wtryskiwacze a warunki gwarancji
    Napisany przez cooljack na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 10-07-2017, 15:02
  3. Czerwona dioda - wtryskiwacze?
    Napisany przez psz752 na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 13-08-2015, 12:13
  4. jak waýjac wtryskiwacze Ulisse 2,2 jtd
    Napisany przez citroenc8 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-09-2012, 20:47
  5. Wtryskiwacze brava 1.6
    Napisany przez babe16 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-06-2009, 08:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ARCHOIL AR6900-D MAX forum

archoil 6400 d max opinie

archoil ar6900 d max opinie

alfaholicy archoil

fiat bravo 2 wtryski

wzrost korekty wtryskowacza

1.9 dth 2t orlen

bravo 1.9 multijet 120 korekta wtryskiwacza

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467czyzby-wtryskiwacze-do-wymiany-39767

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467czyzby-wtryskiwacze-do-wymiany-397672

ar6900 czy spuulung

archoil 6400

1.6 multijet 2 wtryskiwacze forum

archoil ar6900-d max dawkowanie

fiat bravo 1.6 16v wymiana wtrysku

szum wtryskiwacza

wtryski fiat bravo tjet 120

ar6900 opinie forum

wtryski fiat bravo 1.9 multijet

archoil ar6900-d max opinie

wtryskiwacze bravo 1.9

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467czyzby-wtryskiwacze-do-wymiany-397674

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl