Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008

    Czyszczenie zaworu EGR w Bravo 1.6D multijet.

    Witam.
    Ostatnio zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE, podpiąłem laptopa i wyświetliło mi kody błędów: P0490, P0487. Jak sprawdziłem jest to problem z zaworem EGR. Chciałbym skontrolować jego stan i ewentualnie wyczyścić. Stąd zapytanie do kolegów z forum czy ktoś już coś robił z tym zaworem w tym konkretnie silniku (1.6D 120KM)? W którym miejscu silnika on się w ogóle znajduje?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,064
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Czy kolega używał wyszukiwarki na forum. Temat jest już trochę związanych z Twoim problemem.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2015
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    22
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2008
    https://www.google.pl/search?q=fiat+...jJJaAHTJDKM%3A
    z tyłu za silnikiem trochę po prawej, chyba 3 imbusy u góry i dwa na dole, 2 h i po zabawie

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał micho71 Zobacz post
    https://www.google.pl/search?q=fiat+...jJJaAHTJDKM%3A
    z tyłu za silnikiem trochę po prawej, chyba 3 imbusy u góry i dwa na dole, 2 h i po zabawie
    Dzięki kolego.
    Póki co kontrolka zgasła samoczynnie. Jak się jeszcze raz zapali. To trzeba będzie go rozebrać i wyczyścić (a może zaślepić). Od jakiegoś czasu zauważyłem że czasami na biegu jałowym obroty zaczynają delikatnie falować. Czy może to być przyczyna źle działającego zaworu EGR?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2015
    Skąd
    Kołobrzeg
    Wiek
    22
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2008
    hm... ja bym nie czekał, zaślepienie może wywalić zaraz błędem, sam mam wyłączony EGR u Cinka i dodatkowo zaślepiony ale dopiero po ingerencji fachowca, dziś zgasła a jutro lub za parę dni jak będzie minus na zewnątrz to będzie inna robota przy aucie nawet w garażu a już będziesz mógł wykluczyć po umyciu, że to nie jet to a smoła jaka się tam gromadzi robi robotę no i zawsze to jakaś robótka przy aucie którą można samemu z bronkiem wykonać

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,246
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    W Bravo w grę wchodzi tylko częściowe zaepienie. Jest to jakieś rozwiązanie lecz dostęp do się jest na tyle dobry że raz na rok można się pobawić.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008
    Jeśli chodzi o zaślepienie, to myślałem raczej o całkowitym, plus programowe wyłączenie.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008
    Witam!
    Dzisiaj znalazłem chwilę, więc próbowałem odkręcić zawór EGR. Odpiąłem kostkę, odkręciłem dwie śruby mocujące ( nie było łatwo, miejsca nie ma za wiele ), i pojawił się problem, bo zawór nie chce zejść. Próbowałem obruszać go na wszystkie strony lecz nic to nie dało. Zbytnio nie było go nawet jak podważyć aby czegoś nie uszkodzić, więc dałem sobie spokój. Przy okazji odkręciłem ten kawałek rurki pod którą wkłada się zaślepkę, i ten odcinek który wchodzi do kolektora ssącego był nieźle zasyfiony.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2014
    Skąd
    Śląśk
    Wiek
    25
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał romario4 Zobacz post
    Witam!
    Dzisiaj znalazłem chwilę, więc próbowałem odkręcić zawór EGR. Odpiąłem kostkę, odkręciłem dwie śruby mocujące ( nie było łatwo, miejsca nie ma za wiele ), i pojawił się problem, bo zawór nie chce zejść. Próbowałem obruszać go na wszystkie strony lecz nic to nie dało. Zbytnio nie było go nawet jak podważyć aby czegoś nie uszkodzić, więc dałem sobie spokój. Przy okazji odkręciłem ten kawałek rurki pod którą wkłada się zaślepkę, i ten odcinek który wchodzi do kolektora ssącego był nieźle zasyfiony.
    Ja również próbowałem wyjąć EGR do czyszczenia i nie udało mi się go ruszyć.. Jest na to jakiś patent? muszę odkręcić coś jeszcze? Dodam że nie odkręcałem tej rury którą się zaślepia tylko sam zawór (2 śruby torx). Pozdrawiam.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008
    Witam.
    Odkręć rurę dolotu powietrza od przepustnicy, i od silnika z przodu, odchyl ją na bok, zdemontuj przepustnicę ( przy okazji ją wyczyść). Teraz będziesz miał lepszy dostęp do EGR'a. Ja go z całej siły ( bez narzędzi) ruszałem na wszystkie strony i w końcu puścił. Przy okazji może ci się sączyć płyn chłodniczy z pod uszczelki na której zamocowany jest egr (włoski patent)

    Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2014
    Skąd
    Śląśk
    Wiek
    25
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Piszesz o silniku 1,6 tak? Bo o taki chodzi. Będę musiał zrobić jeszcze jedno podejście, chociaż trochę siły przyłożyliśmy do niego i ani drgnął.. Dzięki za rady.
    Ostatnio edytowane przez artix121 ; 13-07-2016 o 21:19

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2014
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 120kM
    Rocznik
    2008
    Tak, silnik 1.6D. Przy czym ja już nie bawiłem się w czyszczenie, tylko wymieniłem na nowy. Przepraszam że dopiero po miesiącu odpisuje, ale jak się nic nie psuje to żadko się zagląda na forum

    Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Zaślepka zaworu EGR dla silników Multijet
    Napisany przez maslan82 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-04-2016, 22:55
  2. Czyszczenie baku - bravo
    Napisany przez ka_czor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 04-11-2014, 15:58
  3. czyszczenie odmy fiat bravo 1,4sx
    Napisany przez slawko1994 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-03-2014, 16:27
  4. Ciegno zaworu nagrzewnicy
    Napisany przez scoti1027 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-07-2013, 14:41
  5. Czyszczenie zaworu OVERBOOST
    Napisany przez lech-j1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-07-2013, 12:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

egr fiat bravo 1.6 multijet

bravo ii czyszczenie egr

jak sprawdzic egr 1.6 mjet

egr fiat brawa 1.6 dizel

czyszczenie zaworu egr fiat bravo

lokalizacja zaworu egr bravo

orzeciek egr 1 6 multijet

egr 1.6 jtd

egr fiat bravo 2

fiat bravo 2 egr 1 6 mjet

p0487 p0490

czyszczenie egr brawo mulitey 1 6

fiat bravo blad p0487

1.6mjet zawor egr

nowy egr fiat bravo 1.6 multijet

gdzie jest egr bravo

1.6 mjet zaslepienie egr

1.6 multijet czyszczenie egr

p0487 stilo

fiat bravo ii 1.6 120 egr

egr bravo 1.6

1.6 multijet suzuki 120km wymiana egr

p0487 fiat

zawor egr fiat bravo 1.6

egr 1.6 multijet

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl