Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    23
    Auto
    Bravo II 2.0 MJ 165 KM
    Rocznik
    2009

    Czy warto serwisować Fiata w ASO

    Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum jak i świeżo upieczonym właścicielem 4 letniego Bravo 2.0 MJ 165 KM. To mój Pierwszy diesel, wcześniej jeździłem benzyniakami. Do bravo przesiadłem się z 14 letniego BMW 535, 3,5 l V8, fajne auto ale eksploatacja - zwłaszcza paliwo kosztowało krocie, stąd padło na diesla - kompromis między względnym spalaniem a dużą mocą.

    Wracając do pytania z tematu... Auto ma 120 tys km Ostatni przegląd w ASO fiata odnotowany był przy 90 tys. Czyli pora na kolejny przegląd . W fiacie powiedzieli mi że to już mogła by być pora na wymianę rozrządu.. Koszt KOMPLEKSOWEGO Przeglądu ( filtry, olej) + wymiana rozrządu wycenili w ASO na 3000 zł.. Czy warto ? W innym nieautoryzowanym warsztacie taki przegląd pewnie wyniósłby ok 2000.. ale za ASO np przemawia fakt ze przegląd taki będzie odnotowany w komputerze i może mieć to wpływ w przyszłości na sprzedaż, gdyż regularne przeglądy w aso mogą być gwarantem autentyczności przebiegu ( wpis w komputerze sieciowym serwisu fiata).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    U normalnego mechanika zrobisz to za połowę ceny.
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    107
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 MultiAir 140 KM S&S Blue maserati
    Rocznik
    2010
    Raczej nikt z kupujących w przyszłości nie dołoży Ci ponad 1000 zł za to, ze serwisowales go w ASO, lepiej poszukać zaufanego mechanika i zrobić to dobrze i taniej niż w ASO.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Też mi się wydaje, że za ASO nie przemawia za bardzo nic.. Znajdź dobrego mechanika, zrób na nowych dobrych częściach i będzie ok..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Wbrew pozorom robocizna w ASO jest tylko nieznacznie droższa niż u zwykłego mechanika. Niestety ASO strasznie zdziera na częściach, często części u nich są dwa lub więcej razy droższe niż porównywalne jakościowo części uznanych producentów. Ja policzyłem na szybko, że za części (pasek rozrządu, napinacz, rolki, pompa wody, pasek napędu alternatora, olej, płyn chłodzący oraz filtry powietrza, paliwa i oleju) powinieneś wydać około 1300 zł. Brałem pod uwagę następujących producentów: ContiTech, SKF, Mann Filters oraz Shell. Co do robocizny normalnie nie powinna przekroczyć 300 zł, choć ASO może zaśpiewać nawet 500 zł, ale wtedy się targuj.

    IMHO ja bym kupił części we własnym zakresie a ASO zlecił robotę, jeśli nie masz pod ręką sprawdzonego mechanika.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z ASO nie specjalnie da się targować bo tam jest stawka za roboto-godzinę. I np. jak pytałem o wymianę rozrządu u siebie (stary 10 letni wtedy fiat) to wyszło chyba z 650zł gdzie w innym serwisie płaciłem 350 co i tak było dość wysoką ceną.. Oczywiście liczę samą robociznę.. W ASO pracują zwykli ludzie, tak samo źle wyszkoleni jak w zwykłym serwisie tyle tylko że mają książki, instrukcje i wsparcie kolegów od tej marki..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Właśnie dzwoniłem do ASO z czystej ciekawości za tę robotę udało mi się utargować do 550 zł. Facet zszedł z 600 zł. Taniej chyba w ASO tego nie zrobią. Ale jakby nie patrzeć całość wychodzi 1800 zł, a nie 3000 zł. Ja liczyłem dobrej jakości części, tańsze oczywiście są, ale ja bym tutaj nie oszczędzał. Jak znajdziesz tańszego i solidnego mechanika, to olej ASO, ale sądzę, że poniżej 300 zł za robotę nikt się nie podejmie.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    wszystko zależy od wielu czynników.
    podam przykład swój przykład z zeszłego tygodnia: do wymiany miałem przepływomierz. cena na allegro za bosha który był na pierwszy montaż to ~460zł. Zadzwoniłem do zaprzyjaźnionego ASO, zapytałem co i jak. Umówiłem sie na sobotę podczas długiego weekendu. robocizna była prosta bo wymagała odkręcenia 2 śrubek i jednej opaski, ale okazało się że potrzebna jest nowa uszczelka i mieli ją na miejscu - sam pewnie bym jej nie kupił tego dnia. całość zamknęła się w godzinie roboty i łącznym rachunku na 450zł! warto? a cześć dostałem o identycznym numerze co stara

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Czasem istotnie tak się może trafić. Ja opisałem konkretny przypadek, o który pytał kolega "Inwestor". Tylko nie wiem, czy w ASO wycenili mu ten sam zakres prac, który ja wziąłem pod uwagę, bowiem wziąłem full wypas z wymianą pompy wody oraz płynu chłodniczego i filtra paliwa.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2012
    Skąd
    Lublin
    Postów
    17
    Auto
    bravoII 1.9 mjtd 120KM
    W Fiacie jest od dłuższego czasu promocja na wymianę rozrządu z częściami ok 750,- zł(wcześniej było chyba ze 100,- zł taniej)

    http://www.fiat.pl/uploads/pdf/uslug...w_rozrzadu.pdf


    Najlepiej dzwonić do FAP i spytać się o swój model, tak mi się przynajmniej wydaje.
    Ostatnio edytowane przez dalbert ; 29-08-2013 o 09:43

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Nie wiem jak z cenami części ale ceny usług mają kosmos! Mi za wymianę obu chłodnic powiedzieli 600zł z ponownym nabiciem klimy po wcześniejszym odessaniu czynnika.
    W innym dobrym warsztacie chcieli mi to samo zrobić za 200zł.
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    33
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Inwestor Zobacz post
    Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum jak i świeżo upieczonym właścicielem 4 letniego Bravo 2.0 MJ 165 KM. To mój Pierwszy diesel, wcześniej jeździłem benzyniakami. Do bravo przesiadłem się z 14 letniego BMW 535, 3,5 l V8, fajne auto ale eksploatacja - zwłaszcza paliwo kosztowało krocie, stąd padło na diesla - kompromis między względnym spalaniem a dużą mocą.

    Wracając do pytania z tematu... Auto ma 120 tys km Ostatni przegląd w ASO fiata odnotowany był przy 90 tys. Czyli pora na kolejny przegląd . W fiacie powiedzieli mi że to już mogła by być pora na wymianę rozrządu.. Koszt KOMPLEKSOWEGO Przeglądu ( filtry, olej) + wymiana rozrządu wycenili w ASO na 3000 zł.. Czy warto ? W innym nieautoryzowanym warsztacie taki przegląd pewnie wyniósłby ok 2000.. ale za ASO np przemawia fakt ze przegląd taki będzie odnotowany w komputerze i może mieć to wpływ w przyszłości na sprzedaż, gdyż regularne przeglądy w aso mogą być gwarantem autentyczności przebiegu ( wpis w komputerze sieciowym serwisu fiata).
    Mała uwaga w 2.0 bravo rozrząd wymienia się po 90 tyś km !
    CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Tak trochę z innej beczki. Za granicą np w Norwegii przegląd, serwisowanie auta w Aso nie obniza wartości auta, a wręcz pozwala utrzymać cenę na w miarę rownym poziomie. Z tym ze tam za wymianę swiec żarowych w Volvo V50 trzeba zapłacić ok. 3000 zlotych. Fakt ze samochody tam są kosmiczne drogie

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Za granicą np w Norwegii przegląd, serwisowanie auta w Aso nie obniza wartości auta,
    Trochę nie rozumiem - a gdzie niby obniża wartość?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Może zle to sformułowałem. Chodzi o to, ze w Norwegii jak nie serwisujesz w Aso to raz ze nikt nie chce kupić, a dwa wartosc takiego samochodu bez książki i dokumentów potwierdzajacych naprawy jest Dużo niższa od takiego, ktory to posiada

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wkładki zamka drzwi z Fiata 500 do Fiata Stilo czy pasują
    Napisany przez pacopablo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-03-2013, 09:44
  2. Dni Otwarte Nowego Fiata 500L w Salonach Fiata 14 – 17 lutego 2013
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-02-2013, 21:11
  3. Kupno fiata grande punto 1.4 + LPG czy warto?
    Napisany przez witas1979 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-09-2012, 18:45
  4. Czy warto ?
    Napisany przez Lasgo07 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-12-2010, 19:35
  5. Czy da sie przelozyc fotele z fiata coupe do fiata marea??
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-05-2009, 21:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

aso fiat cennik

koszt wymiany rozrzadu fiat bravo sport 2.0 mulijet

fiat bravo 2012 przeglad

wymiana oleju i filtra aso fiat

koszt wymiany swiec bravo ll w aso ll

ile kosztuje wymiana filtrow i oleju w punto 1.4

koszt wymiany oleju w aso fiat

przeglad 60000 bravo cena

fiat aso cennik

koszt wymiany swiec zarowycj bravo ii cena

koszt przegladu 60000 fiat panda

ile kosztuje wymiana oleju w aso fiat

serwis fiat panda 30 tys. cena

gdzie serwisujecie fiata w bydgoszczy

przeglady fiat brava

wymiana oleju aso fiat bravo

zrub sam wymiana filtra powietrza w fiacie bravoII

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl