Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2017
    Skąd
    Kalisz/Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008

    Ciśnienie oleju 1.9 120km

    Cześć wszystkim,
    to jest mój pierwszy post więc przepraszam za błędy i tym samym dziękuję wszystkim za wszelkie odpowiedzi i pomoc.

    Od niedawna posiadam Fiata Bravo 2, 2008 rok produkcji w wersji Dynamic z silnikiem 1.9jtd(chyba m). Samochód miał przejechane 70 tysięcy, kupiłem go w salonie fiata i mam pewność, że był uderzony. Przy kupnie był wymieniony rozrząd. Olej łącznie z filtrami wymieniłem 3 tysiące km później, bo w salonie powiedzieli, że olej jest jeszcze ok. To tyle słowem wstępu.

    Miesiąc temu zaczął pojawiać mi się komunikat, że jest zbyt niskie ciśnienie oleju ...(coś tam)... Zdarzało mi się to sporadycznie, wyłącznie w mieście, zazwyczaj przy ruszaniu. Wczoraj przy godzinnej jeździe po Wrocławiu pojawił się jakieś 15-20 razy co mnie już trochę zirytowało i dodatkowo zaczęła się pojawiać kontrolka od oleju co wcześniej się nie zdarzało. Komunikat pojawia się przy zabawie skrzynią biegów, zazwyczaj przy włączaniu jedynki, stąd też chyba miałem wrażenie że wcześniej pokazywało się przy ruszaniu.

    Podpiąłem samochód do komputera, żeby sprawdzić błędy, ale nic nie pokazało co mnie trochę ździwiło.

    Samochód boryka się też od jakiegoś 1.5 miesiąca prawdopodobnie z uszkodzonym regulatorem napięcia, może pasek alternatora. (falujące siła świateł, światła radia, czy wyświetlacza).

    Oleju jest pełno, 5W30 (na 90%, ewentualnie 5W40 ale raczej nie).

    Macie jakieś pomysły co to może być powodem?

    %EDIT: Aktualnie samochód ma przejechane 75 000 km.
    Ostatnio edytowane przez remik1 ; 24-11-2017 o 18:17



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,902
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    To auto jest z dpf? Jesli tak to moze paliwo rozrzedza olej w silniku na skutek przerywania procesu wypalania filtra,częsty przypadek gdy takie auta eksploatują kierowcy z watpliwym IQ. Wymien olej ,jesli czuc w nim ON.Moze szwankowac czujnik cisnienia oleju,tez mozna podmienic.Mozna zmierzyc manometrem cisnienie faktyczne oleju.Napisz bardziej precyzyjnie,bo widze ,ze nie bardzo wiesz co sie dzieje...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2017
    Skąd
    Kalisz/Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Auto nie ma dpfu. Poza tym nie wiem co jeszcze mogę napisać. Starałem się precyzyjnie opisać problem. Planuje zacząć od regulatora napięcia ale nawet nie wiem czy te 2 problemy mogą być ze sobą powiązane jakoś ściślej. Przez regulator to raczej miałbym choinkę na desce?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    A ten silnik nie ma przypadłości z zużywającą się uszczelką pomiędzy smokiem oleju a pompą oleju? Było tego trochę na forum, musiał byś poszukać, poniżej artykuł z 2.0 CDTI ale to to samo co JTD.
    Wadliwa uszczelka smoka pompy oleju - Insignia 2.0 CDTI

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    34
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Problem ze smokiem oleju występuje w 1.6 i 2.0. silniki 1.9 mając bardsonwikidny układ smarowania.

    Sprawdź ciśnienie oleju bo może czujnik ciśnienia oleju wariuje i stąd wspomniane problemy

    Nastukane z telefonu.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    38
    Postów
    176
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Miałem identyczny problem. U mnie kontrolka i komunikat pojawiały się po uruchomieniu silnika a wracało do normalnego stanu po przejechaniu kilku kilometrów. Na pierwszy ogień wymieniłem czujnik ciśnienia oleju ale okazało się, że to nie jego wina. Podstawiłem do znajomego, który problem usunął ale nie chciał powiedzieć co zrobił. Na pewno coś robił z elektroniką (na kompie nie było żadnych błędów) bo po odbiorze auta świeciła się kontrolka air baga, którą sam wyłączyłem.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2017
    Skąd
    Kalisz/Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dzięki za wiadomości, zaczne od ogarnięcia regulatora napięcia i sprawdzenia jakie jest ciśnienie oleju. Jeśli to bd ok to wymiana czujnika, a dalej może jakiś styk do czujnika? Zobaczymy, w każdym razie dzięki


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 29-06-2020, 05:18
  2. Ciśnienie oleju
    Napisany przez bob96 na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 03-08-2018, 18:39
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-04-2017, 20:05
  4. GP 1.3 JTD ciśnienie oleju
    Napisany przez tomek1122 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-11-2014, 23:43
  5. Ciśnienie oleju
    Napisany przez szczypek21 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-04-2014, 22:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467cisnienie-oleju-1-9-120km-39340

1.9 jtd jakie cisnienie oleju

pompa olej silnika 1.9 120 km multidet

pompa oleu silnika 1.9 multi det

silnik 1.9 120 km czujnik cisnienia oleju

czy 1.6 m jet ma tez wadliwa uszczelke smoka

Silnik m-jtd uszczelka pompy smoka oleju

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl