Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 52
Like Tree1lubi to!

Temat: Chłodnica oleju w bravo 2 TJet - jak to w koncu jest  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    No tak tylko ze jak rozumiem ten uszczelniacz po takim recznym nałożeniu i zaschnieciu bedzie miał nie wszędzie równą wysokość?... I wtedy nawet jesli bedzie elastyczny po wyschnięciu- to moze słabiej dociskac w niektórych miejscach a w niektórych mocniej..może się zaginać na obrzeżach... a jak z kolei bedzie sztywny po wyschnięciu to juz wogole beda nieszczelnosci..-"dziury" przy dekielku

    Mnie zastanwia też inna rzecz tez... dekielek ma cztery dziurki.. a częśc podstawy od strony rówków 5- po co? Do czego jest nadmiarowa dziurka - bo wygląda na to ze ciecz z niej nigdzie nie przepływa do dekielka chłodzącego - więc dziurka jakby zbędna...
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 25-01-2018 o 16:00



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Wygląda na to, że jeden z otworów nie jest "obsługiwany" przez chłodniczkę. Po co? Nie wiem. Za Włochami nie nadążysz. W ogóle, ta chłodniczka to żart.

    A co do uszczelki samoróbki. Kwestia precyzji. Póki mokre można majstrować i dopieszczać.
    Ostatnio edytowane przez Ozz ; 25-01-2018 o 17:39 Powód: ****

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    41
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Jakie ubytki oleju może taka nieszczelność powodować , ile dolewaliście przed wymianą uszczelki ml/1000km ? Też mam tam wyciek (uszczelka już kupiona) i dolewam około 100-200ml na 1000km. Jak to u Was wyglądało ?
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Jakie ubytki oleju może taka nieszczelność powodować , ile dolewaliście przed wymianą uszczelki ml/1000km ? Też mam tam wyciek (uszczelka już kupiona) i dolewam około 100-200ml na 1000km. Jak to u Was wyglądało ?
    W moim przypadku ciezko powiedziec bo po kupnie od Niemca przez rok doprowadzalem auto do porzadku systematycznie ..a mialem oprocz chlodniczki w innych miejscach wycieki..m.in przy turbo ale nie z turbo i z uszczelki od pokrywy zaworow bodajrze.

    Zarll mi z tego powodu jakies 400ml na 1000km.
    .Teraz tez zre ale zdecydowanie mniej jakies 100ml na 1000km -nie obserwuje juz zadnych wyciekow

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2015
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    44
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1,9 Jtd & Bravo II 1.4 T-jet
    Rocznik
    2001 i 2009
    Czy nieszczelność tej uszczelki może spowodować ubytek płynu chłodniczego lub mieszanie się płynu chłodniczego z olejem ?

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Jantaro Zobacz post
    Czy nieszczelność tej uszczelki może spowodować ubytek płynu chłodniczego lub mieszanie się płynu chłodniczego z olejem ?
    Plynu ubytek spowodowac pewnie moze, skoro przez dekielek przeplywa płyn chlodniczy... Zeby oba płyny się wymieszały to pewnie już jest mniejsze prawdopodobienstwo ale teoretycznie jest to mozliwe.

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2015
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    44
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo 1,9 Jtd & Bravo II 1.4 T-jet
    Rocznik
    2001 i 2009
    Zastanawiam się nad takim przypadkiem bo zauważyłem ubytek płynu chłodzącego. Oglądnąłem cały silnik i nigdzie nie widzę nieszczelnosci poza plamą pod chłodniczką oleju. Poziom oleju jest ok.

    Pytanie do użytkowników którzy wymieniali tą uszczelke. Jak wygląda sytuacja z jej użytkowaniem ? Jak się ona sprawuje ? Po założeniu wszystko szczelne ?

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Jantaro Zobacz post
    Zastanawiam się nad takim przypadkiem bo zauważyłem ubytek płynu chłodzącego. Oglądnąłem cały silnik i nigdzie nie widzę nieszczelnosci poza plamą pod chłodniczką oleju. Poziom oleju jest ok.

    Pytanie do użytkowników którzy wymieniali tą uszczelke. Jak wygląda sytuacja z jej użytkowaniem ? Jak się ona sprawuje ? Po założeniu wszystko szczelne ?
    Jesli pytasz o starą chłodniczkę 55212027 to u mnie po wymianie od maja bez zarzutu się spisuje -nic nie przecieka.
    Ale moze niech się wypowiedzą też inni.. w kazdym razie nie dostałem od nikogo informacji że są z nią jakieś problemy.

    Uszczelkę do nowszej chłodniczki nie wiem czy ktoś tutaj zakładał- na pewno kupił kolega Ozz (z intercarsu zakupił) ale nie wiem czy w koncu założył, bo materiał uszczelki z początku chyba niezbyt wzbudził jego zaufanie.... Spróbuj na kąciku nouvabravo zapytac tez (trzeba mieć konto żeby podejrzeć wątek):
    https://nuovabravoklub.pl/viewtopic.php?t=1000

    albo fiat punto:
    http://fiatpunto.com.pl/topic55826.html
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 08-02-2018 o 12:52

  10. #39
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Przedmówca słusznie prawi. Dziś (sobota) wymieniliśmy. Wymiana 130zł u mojego speca xD! Zobaczymy ile to wytrzyma? Domówiłem 2 uszczelki na wymiar (nie pytajcie ile zapłaciłem-rozbój!) i założyliśmy jedną z dorabianych. Ale po wyjęciu oem uszczelki przyznam, że intercarsowy nissens w zestawie zawarł solidniejszą uszczelkę niż tą, którą w fabryce włożył fiat. Można śmiało brać nissensa i na pewno nie będzie gorzej. Nie pchajcie się w koszty z dorabianiem uszczelek. Po zniżkach wymiennik z uszczelką w IC kosztowal 140zł (bez zniżek też znośnie - 240zł). IC vs Aso = śmiech! Jak się rozszczelni kupię kolejną. Szukajcie w katalogu części do nowego tipo. Nissens nr: nis 90969.

    Czy jest szansa na mieszanie glikolu z olejem? Teoretyczna. Po tyłku dostaje obieg oleju, ciśnienie wydmuchuje uszczelkę, tzn. przeciska olej między uszczelką a płaszczyzną wymiennika ciepła. Uszczelka na kanale wodnym wyglądała zdecydowanie lepiej.

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Ozz Zobacz post
    Nie pchajcie się w koszty z dorabianiem .

    Niestety w przypadku starszej chlodniczki 55212027 Nissens nie oferuje zamiennika (ten nie pasuje - zupelnie inny ksztalt)....i jedyna alternatywą jest na chwile obecną dorabiana uszczelka...koszt na szczescie nie az tak wysoki bo nie przekroczy 100 pln razem z kosztami mojej wysylki..

    A te chlodniczki to moim zdaniem GM produkuje... albo jakis poddostawca. Co nie zmienia faktu ze brak mozliwosci kupna osobno uszczelki w Fiacie jako czesci zamiennej jest po prostu zwylkym skandalem i wygląda na celowy skok na kase
    klienta.
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 11-02-2018 o 13:35

  12. #41
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Tak jak wspomniałeś, pisałem o wymienniku nowszego typu. Uszczelka z olx robi wrażenie bardzo solidnej i zakładałbym bez obaw. Projektant (forumowicz) się spisał i jeździ już rok z suchym wymiennikiem.

    A co do skoku na kasę...
    Producenci samochodów z tego żyją. Pamiętam jak znajomej w mesiu A klasie poleciał przepływomierz... musiała kupić pół dolotu, bo przepływka jest tam zintegrowana z rurą. Normalna przepływka to 300-600zł. Zapłaciła prawie 2kzł!

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2016
    Skąd
    STW
    Postów
    4
    Auto
    FIAT
    Rocznik
    1990
    Jakie elementy należy "usunąć" aby dostać się do chodniczki oleju, innymi słowy w jaki sposób zdemontować chłodnicę oleju i czy przy tej czynności lepiej zlać cały olej?

  14. #43
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Demontaż dolnej osłony silnika. Naprawa tylko z kanału. Kilka imbusów do odkręcenia. Oleju nie zlewaj. Trzeba będzie nieco dolać, bo trochę wycieknie. Płyn chłodniczy podobnie.

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Ozz Zobacz post
    Demontaż dolnej osłony silnika. Naprawa tylko z kanału. Kilka imbusów do odkręcenia. Oleju nie zlewaj. Trzeba będzie nieco dolać, bo trochę wycieknie. Płyn chłodniczy podobnie.
    A wiec płynu chłodniczego nie trzeba tez zlewać? Myslałem że jak się nie zleje, to cały wycieknie.. zbiorniczek jest niby wyzej niz chłodniczka.... Dużo płynu się wyleje?

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    48
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Witam koledzy.U mnie tez ciekla chlodniczka.Rok temu mechanik to zauwazyl jak wymienial mi olej.Zakleil jakims klejem.Niestety wrocil do Polski i nie mam z nim kontaktu co to byl za klej.Byl z tym zapytaniem podobno w serwisie fiata i widocznie doradzili mu jakis klej.Mieszkam w UK i jezdze juz przeszlo rok i spokoj.Pozdrawiam.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Chłodnica oleju do Barchetty.
    Napisany przez barczetson na forum Barchetta
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-01-2017, 19:13
  2. Fiat Stilo 1.9JTDM 150KM Chłodnica oleju cieknie !
    Napisany przez koneva na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-08-2016, 22:49
  3. Cieknie olej - chłodnica oleju
    Napisany przez Dawid_Croma na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-08-2016, 08:04
  4. Sprzęgło Fiat Bravo(2007-2012)TJet 120 KM oryginał
    Napisany przez harajuku na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-03-2013, 09:33
  5. Bravo 1,9 TD intercooler i chłodnica oleju miejsce montażu.
    Napisany przez mazitechnoboy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-02-2013, 19:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

55236756

1.4 tjet wyciek plynu

wyciek z chlodnicy oleju fiat linea

wyciek z chlodnicy oleju fiat

t jet olej w plynie

chlodniczka oleju tjet cieknie

uszczelka vhlodnicy oleju 1.4 tjet

uszczelka.oleju.t jet olx

olej w zbiorniczku 1.4 t jet

olej dostaje sie do plynu chlodniczego fiat bravo

chlodnica oleju bravo

chlodniczki oleju t - jet

usczelka chlodnicy 1.4t.jet

grande punto 1.4 t jet chlodnica oleju

chlodnica oleju cieknie tjet

fiat bravo chlodnica oleju

1.4 t jet czyszczenie chlodnicy oleju

chlodniczka oleju bravo II

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467chlodnica-oleju-w-bravo-2-tjet-jak-w-koncu-jest-36490

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl