Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7

Temat: Check Engine  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    29
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 DYNAMIC
    Rocznik
    2017

    Check Engine

    Witam.
    Posiadam Bravolota 2007r 1.4 90 km benzyna. Okolo 3 miesiecy temu zapalila mi sie nieszczesna kontrolka check. Pojechalem do warsztatu na diagnostyke , wyszedl blad ogolny i skasowali. Mialem 1.5 miecha spokoju i znowu. Jezdzilem 2 tygodnie, auto moze ciut wiecej palilo( klima chodzila) , przy jezdzie na 1 i 2 na niskich obrotach czasami lekkiego kangurka robilo ( po wduszeniu sprzegla bylo ok), spadku mocy nie zauwazylem, w czasie jazdy nie gasnie. Pojechalem do innego warsztatu , diagnostyka i wyszedl blad katalizatora =/ usuneli. Dokladnie po tygodniu znowu check engine na desce :/ znów krucjata do mechanika. Fachowiec mówi ze nie ma sensu znow kasowac bledu i 60 zl od klienta. Powiedzial ze moze sonda lambda syf wykryla. Polecil zatankowac 98 benzynkę i "przedmuchac" auto na autostradzie. Zadzwonilem jeszcze do jednego fachowca i powiedzial to samo. Niby troche sie uspokoilem ale jeszcze nie tankowalem 98 i nie wiem czy zgasnie? Czy odlaczenie klem skasuje blad? Minusowa tylko odlaczalem i dalej jest. Spotkal sie ktoś z podobną sytuacją? Denerwuje mnie ze to sie pali



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków
    Postów
    202
    Auto
    Seicento 0.9, Panda 1.1 , Astra G 14 XEP
    Rocznik
    06. 1999 (I właściciel) , 12. 2003 , 09. 2009
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Czy odlaczenie klem skasuje blad? Minusowa tylko odlaczalem i dalej jest. Spotkal sie ktoś z podobną sytuacją? Denerwuje mnie ze to sie pali
    Obecne systemy OBDII trzymają błąd w pamięci stałej , odpinanie klemy nic nie da i jeśli usterka nie jest aktywna to po określonej ilości cykli tzn odpalenie zimnego silnika i osiągnięcie temperatury roboczej spowoduje skasowanie kontrolki MIL ale w pamięci diagnostycznej pozostanie zapis o wystąpieniu usterki w przeszłości. Zakup interfejs i sam skasujesz. Jeden wydatek a już masz na przyszłość

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,714
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Kasowanie błędu to nie naprawa. Świecenie kontrolki informuje o awarii .Wcale nie musi być syfu w katalizatorze .Druga sonda informuje o stanie katalizatora ,ale jeżeli ona jest uszkodzona to też pokaże błąd kata .Sprawdzić należy w parametrach jej pracę.
    I tak nawiasem mówiąc co to za mechanik co tylko kasuje błędy ,a nie naprawia .

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    29
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 DYNAMIC
    Rocznik
    2017
    No wlasnie mi chodzi o naprawe a nie dorazne metody. Moze ktos w Bydgoszczy zna kogos godnego polecenia? Czyli co teraz? Jechac do warsztatu, diagnoza i naprawa. Jakies przyblizone koszty?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Koszalin
    Postów
    212
    Auto
    Fiat Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    I tak nawiasem mówiąc co to za mechanik co tylko kasuje błędy ,a nie naprawia .
    Widzisz...takie czasy, łatwiej podpiąć kompa skasować błąd i skasować stówę. Nie ubabrzesz się przynajmniej.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    1
    Auto
    BRAVO II 1.4 DYNAMIC 90Km LPG
    Rocznik
    2010
    Witam!

    Rozwiązałeś problem z tą kontrolką?
    Mam to samo i mechanik powiedział mi ze kontrolka sie zapala bo spadła sprawność katalizatora,i jedyna możliwa naprawa to wymiana kata.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Kątowni
    Postów
    4
    Auto
    fiat
    Rocznik
    2007
    A podali numer błędu jaki wystąpił? Sam walczę z błędem P1171. Jego sygnalizacja może być spowodowana różnymi przyczynami związanymi z paliwem i powietrzem. Proponowano wymianę sondy, katalizatora, świec i jeszcze kilku rzeczy. Wszystko to po podpięciu pod kompa( przez różnych specjalistów włącznie z ASO Fiata). Wszystko to zostało sprawdzone, a błąd dalej wyskakuje. Samochód jeździ normalnie tylko na emisji spalin wychodzi zbyt dużo zanieczyszczeń(za bogata mieszanka). Najtańsza wersja to kupić kabel, ściągnąć program do fiata i na spokojnie sprawdzić co mówi komputer. A potem może ktoś z forum będzie mógł udzielić jakiejś porady.


 

Podobne tematy

  1. Check engine!!
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-08-2015, 19:05
  2. Check engine. Błąd Katalizator
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-06-2015, 21:40
  3. Check engine
    Napisany przez limak253 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-01-2015, 12:08
  4. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 21:53
  5. Check engine - o co chodzi?
    Napisany przez luki79 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-09-2009, 21:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl