Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    9
    Auto
    Bravo 198 1.4 16V
    Rocznik
    2007

    Brzęczenie w desce, okolice podszybia.

    Witajcie,

    Czy ktoś z was zmagał się z problemem brzęczenia w desce? Występuje przy ruszaniu i w okolicach 4 tys obrotów. Objawiło się to samo całkiem niedawno i raczej nie ma nic wspólnego z temperaturą w okolicach zera. Odgłos dochodzi z części deski pomiędzy kierownicą a środkiem deski rozdzielczej zaraz przy wylocie powietrza na szybę.
    Wstępnie zerknąłem na podszybie, ściankę grodziową oraz pod deskę czy nie ma tam czegoś niepożądanego lecz nic nie wypatrzyłem.

    Macie może jakieś doświadczenia z czym takim?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    27
    Postów
    11
    Auto
    Bravo II 1.4
    Rocznik
    2006
    Hmm a jaki to konkretnie dźwięk? Wg mnie może być to kwestia źle spasowanych plastików fabrycznie/po jakimś rozbieraniu. Oprócz górnej części jak u ciebie trzeszczało również w okolicach radia/drążka od biegów. Na dolny problem pomogło podłożenie pod obudowę drążka gąbek które lekko wygłuszają i nie pozwalają wpaść w drgania. Do góry nie miałem siły się dobierać ale gdybyś kiedyś rozbierał sugeruję wygłuszyć gąbką i powinno być git.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    9
    Auto
    Bravo 198 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Dzięki CER_Marek,za info.
    Dźwięk przypomina rezonujący plastik z dużą częstotliwością. Na moje oko myślę że może mieć to coś wspólnego z klapą recyrkulacji. To właśnie tamte okolice lub troszkę wyżej. Głęboko na środku pomiędzy szybą a deską jest kontrolka fabrycznego alarmu. Możliwe że ona ale nie wiem. Będę się starał coś ustalić narazie bez ściągania deski.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    30
    Postów
    91
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    A czy te brzęczenie na pewno dobiega ze środka samochodu, u mnie było podobnie coś mi niby brzęczało w środku a okazało się że po tym jak zawadziłem o krawężnik zderzak dostał luzu w stosunku do nadkola i strasznie niosło się po całym samochodzie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    9
    Auto
    Bravo 198 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Cześć wszystkim po długim urlopie i wypoczynku. O kurka mówisz że aż tak Ci rezonował zderzak z nadkolem, nieźle. Tak ja pisałem ciężko jednoznaczne stwierdzić czy z wewnątrz czy z zewnątrz. U mnie może spinka czy plastik na podszybiu tak daje w pióra, nie wiem, lecz wiem że czeka mnie dudranie. Jedno jest pewne że po urlopie jak na razie ucichło, lecz dalej nie wiadomo to jest.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    27
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Słyszałem o wypełnianiu pianką montażowa ale to bardzo bandycka metoda

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    9
    Auto
    Bravo 198 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał dqcharek Zobacz post
    Słyszałem o wypełnianiu pianką montażowa ale to bardzo bandycka metoda
    A polecasz Soudal czy Ceresit?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    44
    Postów
    43
    Auto
    bravo II 1.4 16V / mercedes W168 1.7CDI
    Rocznik
    2013 / 2004
    Panowie;
    zęby zżarłem na usuwaniu brzęczenia z deski
    Sprawdź to co jest pod osłoną słupka. Tam są kabelki, plastiki, to wszystko lubi postukać. Sama osłona potrafi zastukać przy połączeniu z deską, blisko szyby.
    Poza tym pamiętajcie że wszystko w środku NIESIE jak cholera.
    Ja miałem przez rok wkurzające piski właśnie z miejsca gdzie jest wylot nadmuchu (po lewej stronie).
    Okazało się że to piszczał plastik przy szybie (na zewnątrz) połamany i na chama wsadzony przez tzw "mechanika" w Ganinexie Gliwice.

    Nie ma reguły
    www.poszukiwawcza.pl

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    9
    Auto
    Bravo 198 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Witajcie,

    Przy wakacyjnym urlopie i przeglądzie dogłębnym samochodu przyczyna wyeliminowana. Długie godziny grzebania pod deską rozdzielczą, wyjmowanie zegarów, radia i leżenia na w mało anatomicznej pozycji pod deską nie dały żadnego elektretu poza wyczyszczeniem z kurzu, no i wymianie silniczka recyrkulacji . Słupki, plastiki i inne pierdoły sprawdzone i nic. Ale jak się okazało drogą eliminacji przyczyna leżała po stronie spinek od podszybia pod wycieraczkami. Dwie były luźne i podczas jazdy wpadały w rezonans z blachą. Wszystkie spinki osadziłem na silikonie i po wyschnięciu cud, miód i malina, zero brzęczenia. Odpowiednio co do zaangażowania w naprawę świętowałem wyeliminowanie usterki

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,164
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jak wymieniłeś silniczek recyrkulacji? Toż to karkolomna robota...
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    27
    Postów
    58
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Dołączam się jako poszukiwacz brzęczenia z okolic podszybia. U mnie pochodzi z lewej strony patrząc z miejsca kierowcy. Występuje w przedziale 1500-2000 obrotów. Całe szczęście, grające radio zagłusza ale sam fakt występowania działa irytująco

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2015
    Skąd
    Krosno
    Postów
    9
    Auto
    Bravo 198 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Jak wymieniłeś silniczek recyrkulacji? Toż to karkolomna robota...
    Jak się pewnie orientujesz nie jest to ciekawa robota. U mnie padł sam silniczek w urządzeniu, a że udało mi się znaleźć inny używany ze sprawnym silniczkiem lecz z ułamana dźwignią, to zdecydowałem się zrobić mały przeszczep. I tak oto z dwóch powstał jeden sprawny. Szukałem też samych dźwigni i silniczków lecz w ASO akurat do tego urządzenia nie ma żadnych podzespołów, w zakupie tylko cała część. A co do samej wymiany to 1000 gramów nerwosolu jest konieczne, bez tego nie ma szans. Nie chciałem drzeć deski i uparłem się że muszę to jakoś wymieć. Leżenie przez długi czas na glebie pod kierownicą to podstawa. Kupiłem bardzo długie płaskie szczypce i dorobiłem klucz płasko oczkowy oraz moje długie paluchy znacznie mi ułatwiły robotę. Małymi ruchami ale się udało.


 

Podobne tematy

  1. Regularna stukanie z pod deski rozdzielczej lub podszybia HELLP !!!!
    Napisany przez UsK1983 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 28-11-2016, 14:26
  2. Błyszczące elementy podszybia - odbicia w szybie
    Napisany przez maciekpt na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 29-01-2015, 07:43
  3. Cieknie z podszybia
    Napisany przez beniaczek na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-10-2014, 19:23
  4. Dziwne brzęczenie
    Napisany przez adrian94 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-02-2014, 22:07
  5. wkurzające brzęczenie
    Napisany przez mikolajb na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-12-2012, 18:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl