Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2016
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2008

    Bravo II sztywne zawieszenie.

    Witam. Mam takie pytanko do kolegów ,właścicieli Bravolotów. Otóz ,nabyłem ostanio drogą kupna Fiata Bravo 1.4 T-Jet 120KM, u naszych zachodnich sąsiadów.
    Pytanie dotyczy sztywnosci zawieszenia. Nie miałem okazji wczesniej jedzic jakimkolwiek egzemplarzem Bravo wiec nie mam porównania, ale wydaje mi sie strasznie sztywne. Autko jest ciche,nie ma stuków-puków, natomiast kazdą nierównosc na naszych miejskich drogach "czuje" w srodku kabiny. Mam wrazenie jakby amortyzatory prawie nic nie absorbowały.
    Mam pytanie czy inni uzytkownicy maja podobne odczucia przy prowadzeniu auta?
    Wybieram sie na stacje kontroli,na co najbardziej zwrócic uwage?
    Dodam ze auto jest z 2008 ,140tys wiarygodnego przebiegu.
    Byłbym wdzieczny za jakies wskazówki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Może niemiec zanim zaplakal przy sprzedaży założył sztywniejsze sprężyny☺ Moje Bravo myślę że jest w sam raz - ani sztywne ani miękkie. Ma przegladzie sprawdź ogólna kondycję zawieszenia, aczkolwiek zużyte amorki nie usztywnia auta. Jakie masz opony?
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Bravo jest sztywne niestety. W porównaniu do innych aut którymi jeździłem to bravo i stilo były najgorzej zestrojone pod względem sztywności zawieszenia.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2016
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2008
    Opony 205/55 R16 Goodyear, cinieine 2,5.
    Bardzo watpie aby niemiec wymieniał sprezyny, albo cokolwiek czego by nie musiał
    Jezdziłem ostatnio 12letnia mazdą 2 i szczeze mówiac zawiesznie w tym malenstwi lepiej sie spisywało.
    Po czym poznac ze spręzyny sa zuzyte?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Zmierz odległość między podłożem a najwyższym miejscem na krawędzi blotnika z nadkolem. Jak siedzi za nisko to znak że coś jest z nimi nie tak. Ja zmierze u siebie i będzie do czego porównać.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2016
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2008
    Wyszedł przód 66cm, tył 70 cm. 20160504_120037.jpg20160504_120042.jpg

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    159
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Bravo jest sztywne niestety. W porównaniu do innych aut którymi jeździłem to bravo i stilo były najgorzej zestrojone pod względem sztywności zawieszenia.
    Nie wiem jakim Stilo jeździłeś ale właśnie Stilo słyną z bardzo miękkiego zawieszenia, miałem 1.6 z 2002 roku auto bujało jak statkiem, teraz mam 1.4 z 2005 roku i jest odrobinę twardziej ale nadal zestrojone na komfort.

    Bleyss

    Stilo i Bravo mają taką samą płytę podłogową, więc pewnie jest możliwość założenia sprężyn z Stilo do Bravo, chodź możliwe że Bravo ma też twardsze amortyzatory.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Bravo i stilo miękkie? Zapraszam do swojego 407
    Fiat z reguły ma sztywne zawieszenie nie wiedzieć czemu. Miękkie zawieszenie ma lybra i szkoda ze w ta stronę fiat nie poszedł

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    159
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Nie porównuj Bravo do Stilo bo mimo że płyta ta sama to w Stilo zawieszenie jest inaczej zestrojone.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Jest zestrojone tak samo bo wszystkie części w zawieszeniu są takie same. Masa samochodu robi spora różnice w samym zachowaniu się zawieszenia. Ogólnie żeby nie odbiegać od tematu. Tak ma być i juz, niestety

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    413
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Ja mam Bravo wersja sport i jest bardzo sztywne. Napewno sztywniejsze od Alfy 147, którą jeździłem.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2016
    Skąd
    Nysa
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2008
    Pozostaje chyba przyzwyczaić sie do takiego stanu rzeczy :/ Gdyby nie jakosc nawierzchni w Polsce chyba nie byłoby nawet tematu do dyskusji

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    159
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Jest zestrojone tak samo bo wszystkie części w zawieszeniu są takie same. Masa samochodu robi spora różnice w samym zachowaniu się zawieszenia. Ogólnie żeby nie odbiegać od tematu. Tak ma być i juz, niestety
    Nie są takie same, zobacz mój temat na Klub Fiat Stilo, chciałem obniżyć Stilo, założyłem sprężyny z Bravo T-jet które były krótsze i znacznie twardsze, efekt był taki że auto faktycznie poszło w dół o 3-4 cm ale zrobiło się bardzo twarde.


    Stilo 1.6 vs Bravo T-jet (krótsze)

    http://klubfiatstilo.pl/resources/image/1418

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2016
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    13
    Auto
    bravo II 1.6 multijet Dynamic
    Rocznik
    2009
    ze zdjęc nie wygląda na to, żebyś miał załozone obniżająće (za razem utwardzające) zawieszenie spreżyny/ Może to być też kwestia amortyzatorów...może masz załozone gazowe i innej charakterystyce, które powodują to , że auto jest sztywniejsze. Jeżeli nie ma dziwnych odgłosów pracy w zawieszeniu to raczej nie sza się czym martwić (a na pewno nie wyrobionymi sprezynami) > może dla pewności przejedz się innym brawo i będziesz miał porównanie.

    Czyli zawieszenie z T-jet jest sztywniejsze i spreżyny są lekko obnizone?? ja np. lubie twardsze zawieszenia

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    159
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Amortyzatory są fabryczne, Bravo T-jet ma niższe zawieszenie niż Stilo, dlatego auto poszło w dół.


 

Podobne tematy

  1. Bravo zawieszenie tył
    Napisany przez swichu91 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-02-2016, 15:18
  2. [elementy mechaniczne] Sztywne sprzęgło JTD CF2/CF3 BBM FIAT VALEO
    Napisany przez wolverine88 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-11-2015, 12:58
  3. [k] sztywne koło Fiat Coupe 20v Turbo
    Napisany przez meqqex na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-03-2015, 06:53
  4. [bravo]Koło sztywne zamiast dwumasowego
    Napisany przez klaud na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 19-02-2015, 13:06
  5. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 27-08-2014, 23:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo ii zawieszenie mechanik

zawieszenie fiat bravo 2

zawieszenie fiat Bravo wersja sport

fiat bravo II usztywnienie zawieszenia

problem z zawieszeniem w fiacie bravo2

fiat bravo 2009 zawieszenie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl