Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołów
    Wiek
    35
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 115km

    Bravo 2 1,9 multijet 116 KM chrobotanie w silniku

    Witam klubowiczów
    Posiadam Fiata Bravo2 2007 1,9 8v multijet 159000.
    Na postoju i rozgrzanym silniku dobiegły mnie niepokojące odgłosy z komory silnika. Po głębszym sprawdzeniu okazało sie, że wspomniane odgłosy dobiegają z lewej strony silnika między alternatorem, pompą a rozrządem ciężko jednoznacznie określić skąd dobiega ten dzwięk. Dzwięk ten przypomina uszkodzone łożyszko w którym słychać kulki, nie jest on ciągły pojawia sie co kilkanaście sekund na 2-3 sekundy. Z rana natomiast słyszałem bulgotanie z tamtej strony a później swego rodzaju ocieranie które było głośne. Sprawdziłem pasek rozrzadu który wystawał za kola zębate na 2-3 mm ale nie ocierał o obudowe - jest to calłkowicie inny dzwięk. Rozrząd był wymieniany 15k. Może ktoś miał taką przypadłość...

    Z pozdrowieniami
    Przemek
    Ostatnio edytowane przez szprotqiu ; 29-03-2016 o 23:10



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    U mnie objawiały się głośne trzaski w takich samych odstępach czasu jak u ciebie (dźwięk łożyska) 4 mechaników nie wiedziało co to może być i każdy chciał wymieniać co innego, ja poczytałem na necie to i owo i doszedłem do wniosku że jest do wymiany koło pasowe na alternatorze (tzw.łożysko igiełkowe ) Koszt oryginału bagatela 250zł(zamiennik ~200) za roleczkę o średnicy 5cm, lecz wymiana to masakra !! żeby wyjąć alternator trzeba odkręcić najlepiej wydech przy kata i popuścić na poduszkach silnik + specjalnym kluczem zdejmowac i zakładać nowe koło....alee odpukać od tamtej pory wszystko jest jak należy.
    Zdjagnozujesz patrząc na pasek osprzętu, jak skacze napinacz paska 6pk to wiesz że to to (napinacz sprawdzisz sciągając go i wkłądając do imadła)

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołów
    Wiek
    35
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 115km
    Uszkodzona pompa wody. Pompa była wymieniana w ubiegłym roku i wytrzymała 15k. Luz na rolce pozwalał na jej przesuniecie w każdą strone o ok1 cm.

    Pozdrawiam
    Przemek

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,710
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Jakiej firmy Pompa ?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Wołów
    Wiek
    35
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 115km
    Ruville - miałem ją wcześniej i nie było problemów.

    Pozdrawiam
    Przemek

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2016
    Skąd
    Radom
    Wiek
    29
    Postów
    50
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet 116 km
    Rocznik
    2008
    Czyli kolejny przyklad lipnej pompy tejze firmy.


 

Podobne tematy

  1. 2.0 Multijet ciezko odpala na zimnym silniku
    Napisany przez richardo na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-02-2016, 22:15
  2. Brak mocy w silniku 1.9 Multijet
    Napisany przez mililitr na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-02-2016, 14:13
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-11-2015, 20:27
  4. Falowanie obrotów na zimnym silniku 1.3 multijet 90KM
    Napisany przez miodzio13 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-12-2014, 11:43
  5. Nieszczelność w silniku 1.3 16V Multijet 75KM
    Napisany przez matys_72 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-03-2014, 15:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl