Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 33
Like Tree1lubi to!

Temat: Bravo 1.9 MultiJet 120KM - wysokie spalanie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2015
    Skąd
    Lublin
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007

    Bravo 1.9 MultiJet 120KM - wysokie spalanie

    Witam serdecznie,
    Od niedawna jestem posiadaczem pięknego Fiata Bravo II 1.9 MultiJet 120KM z 2007 roku.
    Na wstępie dodam iż na dzień dobry w aucie zostały wymienione: rozrząd, wszystkie świece żarowe, filtr paliwa, oleju, powietrza oraz kabinowy.
    Błędów na zegarach nie było, poza kontrolką świec, która po ich wymianie zgasła (3 świece nie żyły). Dodatkowo został zaślepiony EGR z oringami.

    Miałem więc nadzieję, że po tych zabiegach autko na dzień dobry powinno mnie zaskoczyć pozytywnymi wynikami jeśli chodzi o spalanie. Nie zaskoczyło...., a przynajmniej nie pozytywnie.
    Nie wiem tylko, czy ten Włoch tak ma, czy to kwestia jazdy po mieście. Otóż po wyzerowaniu komputera oraz 3 tygodniowej jazdy (90% miasto) w bardzo ekonomicznym stylu, komputer pokazuje spalanie 9,2L/100. No jestem w szoku, bo starałem się auto nawet nie gazować. Co prawda, auto jeździ głównie w mieście ale takie spalanie?
    No dobra. Chwilę później miałem okazję przetestować auto na trasie Lublin - Biała Podlaska. W sumie po przejechaniu 260km komputer utrzymał spalanie na poziomie 5,8L/100. To chyba dobrze?
    Dodam, że auto nie dymi na czarno, biało czy fioletowo, a silnik pracuje bardzo ładnie. Zero przycięć, zacięć czy problemów z nierówną pracą silnika (także wtryski raczej odpadają), a samochód przyspiesza bardzo ładnie. Sam nie wiem w czym może być problem i czy to w ogóle jakiś problem, czy te auta przy jeździe w mieście tak mają. Mam też moją Mazdę PREMACY 2.0 90KM od 5 lat i przyznam, że mimo że to muł, to pali na pewno mniej mimo, że zawsze daje jej pedał w podłogę.

    Tak więc byłbym bardzo wdzięczny za jakieś opinie/wskazówki czy porady od posiadaczy tego modelu Auta.
    Z góry dziękuję



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Opierasz sie tylko na wskazaniach komputera czy litrażowałeś auto?
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2015
    Skąd
    Lublin
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    W sumie to na wskazaniach komputera, choć jeden raz zwróciłem uwagę, że po zatankowaniu 22L i przejechaniu 173km (według komputera) zapalił się już żyd. Wiem, że to żaden test ale tylko tyle udało mi się do tej pory zaobserwować. Na pewno wciąga paliwo jak szalone, bo kreska na wskaźniku opada w oczach.
    Może to też kwestia pogody? Do tej pory były jeszcze zimne noce, więc samochód na zimnym silniku po prostu tak bierze?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2013
    Skąd
    Zwoleń
    Wiek
    32
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.9 MJ 115 KM z DPF
    Rocznik
    2007
    Długie robiłeś trasy w mieście? Silnik osiągnął temperaturę? Mój na krótkim odcinku pokazywał 6.9 l, a wskazówka od temperatury ani drgnęła, ale nie 9.2 l.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał Rayner28 Zobacz post
    Dodatkowo został zaślepiony EGR z oringami.
    nie bardzo rozumiem, miałeś na myśli zaślepkę z otworami? Jeżeli tak to ok.
    Ja mam Crome z tym samym silnikiem i w mieście nawet na krotkich trasach nie pali mi wiecej niz 8l w trasie 5-5,5l a Croma jest duzo ciezsza.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    79
    Auto
    Bravo 1,6 MJTD
    Rocznik
    2012
    Spalanie na poziomie 9,2 jest niesamowite. Szczególnie, że komputery w fiatach zazwyczaj zaniżają faktyczne zuzycie(:
    Nie miałem bryki z tym silnikiem, ale miałem Stilo 1,9 115 i owszem spalił 9 l ale w zimie - w zamieci, gdy odcinek 6 km jechałem 1,5 h.

    Moim zdaniem nawet spalanie poza miastem na poziomie 5,8 nie jest niskie jak na taki silnik. W Stilo 1,9 oraz obecnie w Bravo 1,6 spalanie poza miastem to ok. 4,8-5,3 l.

    Sprawdź jeszcze prawidłowość zaślepienia EGR. Kiedyś mówiło się, że zaślepienie może spowodować wzrost spalania w mieście (:

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2015
    Skąd
    Lublin
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    wojtas85, po mieście jeździłem z 40 minut, wskazówka temperatury spokojnie doszła do pierwszej kreski (kąt 45°) i na niej zazwyczaj zostaje. Raz udało mi się zejść do 8.8 ale to dzięki kilku długim odcinkom na szerszej drodze, gdzie nie stałem co 2 minuty na światłach.

    and5, tak miałem na myśli z otworami.

    zeflik, dzięki sprawdzę. Może trzeba spróbować wyjąć zaślepkę i przetestować bez.

    Kilka dni temu podpiąłem samochód do komputera. Miał parę zapisanych błędów ale je skasowałem. Zrobiłem rundkę po mieście i ponownie sprawdziłem. Błędów zero.
    Sam już nie wiem co tu można by sprawdzić.
    Może na MSE są jakieś testy lub parametry, które mógłbym sprawdzić, a które mogły by pomóc w zdiagnozowaniu problemu? Sam nie bardzo wiem, co powinienem sprawdzić.
    Ostatnio edytowane przez Rayner28 ; 13-05-2015 o 09:26

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2014
    Skąd
    Śląśk
    Wiek
    25
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    U mnie co prawda 1.6 120, ale wskazówka temperatury utrzymuje się w połowie i ta temperatura jest osiągana po ok 5 kilometrach przy delikatnym posługiwaniu się gazem.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    30
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    tak jak kolega powyżej napisał - pachnie to padniętym termostatem.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2015
    Skąd
    Lublin
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Słuchajcie,
    Czytając wasze opinie postanowiłem sprawdzić auto pod względem temperatury i chyba mieliście rację. Nie jestem do końca pewny ale zrobiłem mały test i uwieczniłem go na zdjęciach oraz filmikach.
    Przejechałem się z żonką po mieście. Przejechaliśmy przez miasto z punktu A do B oraz z powrotem pokonując dwa razy dystans 16km, czyli łącznie 32km. Czas spędzony w sklepie to około 25 minut i powrót.

    Poniżej zamieszczam parę zdjęć z widoku na wskazówkę temperatury silnika. Na zdjęciach widać godziny, o której były one zrobione.

    Dodam tylko od siebie, że pierwsze zdjęcie jest zrobione po przejechaniu 5km.
    Drugie chyba po 18stu oraz trzecie i czwarte podczas powrotu.
    Ostatnie na parkingu pod blokiem.

    Najbardziej niepokojące jest zachowanie zegara na zdjęciu o godzinie 21:04 oraz 21:05, gdzie wskazówka sobie spada mimo przyspieszania.

    Dodatkowo daje linki do dwóch filmików przyspieszonych 4x. Pierwszy na parkingu pod sklepem po przejechaniu chyba 18km, natomiast drugi podczas jazdy powrotnej.
    Co o tym sądzicie? Termostat? czujnik temperatury, czy może żadne z tych?

    20.24.jpg20.32.jpg21.04.jpg21.05.jpg21.19.jpg



    Ostatnio edytowane przez Rayner28 ; 13-05-2015 o 22:47

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Ewidentnie termostat. Na żadnym z załączonych zdjęć wskazówka temperatury cieczy nie osiąga połowy skali. Warto podłączyć się diagnostyką żeby zweryfikować temperaturę.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2015
    Skąd
    Lublin
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    boch, tak dzisiaj zrobię.
    Możesz mi powiedzieć jak powinno to prawidłowo wyglądać, w sensie temperatury itp?

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    mam w swoim Stilo ten sam 120 konny silnik. po dojechaniu do pracy (4,3 km) wskazówka jest idealnie w połowie. temperatury nigdy nie podglądałem. mogę to zrobić dzisiaj wieczorem.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2015
    Skąd
    Lublin
    Postów
    20
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Rozumiem. Jak to nie problem, to było by fajnie. Sam dzisiaj też popatrzę.
    Mimo wszystko padnięty termostat to niemal pewniak.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    podłączyłem się do auta tuż po powrocie do domu. temperatura cieczy przy wskazówce w pionie to u mnie ok. 86 stopni C.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Skokowo chodzący pedał sprzęgła 1.9 Multijet 120KM
    Napisany przez neftali na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-07-2014, 09:14
  2. 1.9 8V 120KM Multijet - szarpanie w okolicy 2tys obrotów
    Napisany przez neftali na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-05-2014, 15:07
  3. Wysokie spalanie
    Napisany przez martynek9 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-05-2013, 16:51
  4. Za wysokie spalanie 1.9 jtd
    Napisany przez Pinto na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-03-2012, 11:28
  5. wysokie spalanie jtd
    Napisany przez alogator na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-03-2010, 09:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http:fiatklubpolska.plbravo-ii-467bravo-1-9-multijet-120km-wysokie-spalanie-28690

bravo 2 1.9 120 km spalanie

opinie o silniku 1.9mjet 120 km

spalanie 120km 1.9 fiat bravo

wysokie spalanie fiat bravo 1.9 multijet

wzrost spalania bravo ii

fiat bravo 1.9 multijet duzy wzrost spalania

fiat bravo 2 1.9 jtd 120 km wysokie spalanie

bravo 2007 1.9 120km za wysokie spalanie

bravo 2007 1.9 mjet 120 km duze spalanie

fiat bravo 1.9 jtd spalanie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl