Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2016
    Skąd
    piła
    Wiek
    37
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 8V
    Rocznik
    2008

    Bravo 1.9 8V Lewarek nie powraca do pozycji "0"

    Witam, mam problem z lewarkiem zmiany biegów. Nie wraca on do pozycji wyjściowej i zostaje z lewej str lub prawej str pomiedzy biegami1-2 lub 4-5. Ktos miał taki problem i wie jak go rozwiązać? Kiedyś mechanik wyjął jakąś tuleje przy podniesionej masce auta i ją spolerował. Problem zniknął na 15 km



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2010
    Skąd
    WLKP
    Postów
    22
    Auto
    Bravo II 105km
    Rocznik
    2008
    Podczepię się pod temat. też zauważyłem dość mozolne poruszanie się gałki lewa-prawa strona. o jakiej tulejce pod maską mowa? Gdzie ja można znaleźć dokładnie?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2015
    Skąd
    UK
    Wiek
    27
    Postów
    33
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Niedawno mialem ten sam problem. Trzeba wyjac tuleje ze skrzyni biegow, oczyscic i nasmarowac. Do tego jak oddalem auto na warsztat to mechanik przesmarowal tez linki od biegow i nalozyl jakis smar na kulke lewarka, ta co jest pod mieszkiem.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2016
    Skąd
    Mikołów
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2007
    Mam podobny problem ,czy ktoś to próbował sam naprawic,ta tuleja jest dostępna od strony maski czy od spodu samochodu??

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2016
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    35
    Postów
    21
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Opisywany element jest nad skrzynią, dostęp od góry. Nie wiem jak w Bravo ale w Alfie dla wygody odkręciłem stopę na której stoi akumulator. Trzeba to wykręcić, oczyścić i posmarować oś na której się porusza. Nie ma co zwlekać bo od ciężkiej pracy tego elementu lasują się linki łączące skrzynie z lewarkiem.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2016
    Skąd
    Łęczna
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Mitsubishi Outlander2/Fiat Bravo2 1.9 JTD
    Rocznik
    2008
    W bravo 2 jest cały mechanizm z tą kulką/jabłkiem róznie na to mówią.Mechanizm jest pod mieszkiem przykręcony na 4 śruby od dołu.
    Trzeba wymienić całość a nie kulkę.Kulka nawet nie występuje w sprzedaży.Tylko cały mechanizm do którego wchodzą 2 linki od skrzyni biegów.Cały nowy zestaw to koszt około 500 zł z lewarkiem.Całość tj.drążek,kulka która jest w mechaniźmie i obudowa kulki, taki czworokąt wielkości 4 paka piwka
    Mam na zbyciu taki zestaw nawet z linkami.Dobry i sprawny,kupiłem niechcący 2 szt.na 2 portalach

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał franz998 Zobacz post
    W bravo 2 jest cały mechanizm z tą kulką/jabłkiem róznie na to mówią.Mechanizm jest pod mieszkiem przykręcony na 4 śruby od dołu.
    Trzeba wymienić całość a nie kulkę.Kulka nawet nie występuje w sprzedaży.Tylko cały mechanizm do którego wchodzą 2 linki od skrzyni biegów.Cały nowy zestaw to koszt około 500 zł z lewarkiem.Całość tj.drążek,kulka która jest w mechaniźmie i obudowa kulki, taki czworokąt wielkości 4 paka piwka
    Mam na zbyciu taki zestaw nawet z linkami.Dobry i sprawny,kupiłem niechcący 2 szt.na 2 portalach
    Ile byś chciał za ten mechanizm? Jest nowy czy używany?

    Wysłane z mojego SM Note 4

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2016
    Skąd
    Mikołów
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2007
    witam ,u mnie pomogło polanie olejem miejsc łączenia cięgien ze skrzynią biegów, widoczne w komorze silnika od góry łatwy dostęp,pomocna strzykawka.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-05-2015, 19:10
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 17:18
  3. Fiat Bravo 1.4 12v - zbyt duze spalanie na "ssaniu"
    Napisany przez sari na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 17-12-2014, 10:33
  4. Lewarek nie wraca do pozycji " 0 "
    Napisany przez Croma 08 na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-09-2014, 08:49
  5. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 14:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl