Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2016
    Skąd
    piła
    Wiek
    44
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 8V
    Rocznik
    2008

    Bravo 1.9 8V 2008r. a ecu 2001? Mozliwe?

    Witam, 2 lata temu nabyłem fiata bravo od rzetelnej firmy handlującej autami z oryginalnym przebiegiem w sumie o firmie złego słowa nie znalazłem w necie a działa juz ładnych kilka lat. Bravo miało autentyczny przebieg 127000 wpisany na fakturze. Zrobiłem nim 30000 km i rozsypało się koło pasowe a ostatnio rozsadziło zawór egr. Zaspawałem go na próbe zanim założe nowy i chciałem wykasować błąd bo wywala "skontroluj silnik". Okazały się takie cuda. Ecu programming date 2001 r
    Ecu iso code FD 86 C1 04 9D
    Odometer 151065
    Licznik 154000 czyli różnica dopuszczalna bo auto miało za niski profil opony (to rozumiem)
    Odometer at last DPF replacement 150910 (czy to oznacza tylko wymiane dpf czy też wypalanie? Ja go nie wymieniałem a to by było ok miesiąca temu patrząc na przebieg

    Przez program w tv "jak kupować, by nie być frajerem" zauważyłem dziurki w kierownicy świadczące o zdejmowaniu poduszki powietrznej. Auto przed zakupem było sprawdzane w ASO fiata w Poznaniu i mechanicy mówili że jest bezwypadkowe. Przez 2 lata kilku moich kolegów mechaników i blacharzy też wydało opinie że jest bezwypadkowe. po co więc ktoś poduche wyciągal?
    Pytanie czy gdyby to bylo Ecu od np stilo to czy by pasowało?
    Proszę o Wasze opinie i z góry dziękuję
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez barthez12345 ; 05-02-2016 o 21:02



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Może było dobrze zrobione, a poduszka odpaliła tylko ta od strony kierowcy. Mierzyłeś grubość lakieru? To, że jest różna też wcale nie znaczy też auto mocno dostało. Mogło mieć drobną stłuczkę, lecz to tylko domysły. Data programowania 2001 jest dość zastanawiająca, ale po kodzie ECU (Hardware number) wychodzi, że to 1.9 Mjet 88kW, więc by się zgadzało.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2016
    Skąd
    piła
    Wiek
    44
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 8V
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Może było dobrze zrobione, a poduszka odpaliła tylko ta od strony kierowcy. Mierzyłeś grubość lakieru? To, że jest różna też wcale nie znaczy też auto mocno dostało. Mogło mieć drobną stłuczkę, lecz to tylko domysły. Data programowania 2001 jest dość zastanawiająca, ale po kodzie ECU (Hardware number) wychodzi, że to 1.9 Mjet 88kW, więc by się zgadzało.
    Dzięki za odp. Maska była malowana bez szpachli. Reszta oryginał. Podobno jakiś delikwent szlifował obok parkingu ogrodzenie szlifierką i opiłki się powbijały i zaczęły rdzewieć - co by się zgadzało bo na tylnej klapie też taki "rdzawy osad" jest. Auto w srebrnym metalicu to widac bez problemu. Ogólnie jestem zadowolony z bravo poza notorycznie grzejącym się tylnym kołem. Kilka razy użyłem zestawu naprawczego, raz dałem zacisk do regeneracji, ale bez skutku. Przewód drożny, cylinderek bez rys a i tak się zapiekał. Wymieniłem na nowy zacisk i dla pewności łożysko z piastą bo od temp smar nabrał koloru smalcu i jest już dobrze.
    Irytuje mnie ten rok programowania Ecu w perspektywie przyszłej sprzedaży. Miałem podobną sytuację przy sprzedaży Mazdy 6. Przyjechał typ znający temat i zjechałem ostro z ceny bo potrzebowałem pilnie kasy. Ogólnie przez rok Mazda 11000 pln straty przyniosła. A fiaty jak to fiaty, mimo że już lepsze nadal cierpią za opinię z minionej epoki. Niezależnie co mówią znawcy tematu to nie oni od nas odkupią auto tylko ludzie słuchający "głosu rynku", zwolennicy vieśwagenów (którego też miałem i w sumie najmniej roboty przy nim było).
    Wszystkie spawy, podłużnica itp jest oryginal. Nie znam się na tyle na temacie, czy gdyby faktycznie poducha poszła, to jest to powód do zmiany Ecu i czy ten z 2001 r pasowałby do bravo? Czy taką datę wpisuje ręcznie pracownik i mógł się pomylić (takie info otrzymałem w Aso fiata ale specjalista sam chyba nie był przekonany swoich słów) ponieważ w 2011 a nie 2001 miał w serwisie fiata wymieniany rozrząd przy przebiegu 67000.
    Auto jest z Danii i tam można łatwo sprawdzić przebieg jaki miało auto podczas przeglądu okresowego niezależnie czy to w Aso czy innej stacji diagnostycznej - info ogólnie jawne tylko Vin trzeba podać. I patrząc na 2 przeglądy które przeszedł i zmianę rozrządu w 2011 to przebiegi wydają się realne. Tłumik wymieniałem w tym miesiącu bo się juz ostro wypalał i też był oryginał. Wątpię żeby wytrzymał 250.000 km
    Ostatnio edytowane przez barthez12345 ; 05-02-2016 o 23:36

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Poproszę fotkę twojego ECU, mniej więcej taką:

    5955547169_1.jpeg

    Cyferki się zgadzają (hardware number 51828271) aczkolwiek tylko "prawie", bo według mojej wiedzy "ECU programming date" ma być zgodne z datą produkcji ECU widoczną na naklejce (może być wcześniejsza o dni ale nie miesiące/lata). Oraz zgodne z datą produkcji pojazdu - tylko trzeba pamiętać że wymiana ECU w aucie z rocznika 2008 nie jest żadnym ewenementem, znam przypadki gdzie przez 10 lat wymieniano ECU więcej niż raz (głównie Stilo, ale nie tylko).
    [edit]
    Cytat Napisał barthez12345 Zobacz post
    Czy taką datę wpisuje ręcznie pracownik i mógł się pomylić (takie info otrzymałem w Aso fiata ale specjalista sam chyba nie był przekonany swoich słów)
    Oprogramowanie Fiata (Examiner) pozwala edytować firmware, teoretycznie może się zmienić "ECU programming date" przy okazji dłubania w aucie (nie "automatycznie" przy każdym dostępie, trzeba trochę poklikać).
    Ostatnio edytowane przez ata ; 05-02-2016 o 23:50


 

Podobne tematy

  1. Sanki Bravo 1.2 16V 2001
    Napisany przez teoerbea na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-03-2016, 22:40
  2. Bravo 1.2 sx 16v rok produkcji: 2001
    Napisany przez Songo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-04-2012, 12:38
  3. Fiat Bravo 2001 rok
    Napisany przez Byku221 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-02-2012, 22:14
  4. Czy jest mozliwe zamontowanie podlokietnika do palio??
    Napisany przez radzio11222 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-01-2011, 15:22
  5. Wlaczenie sie Turbo od miejszej ilosci obrotow mozliwe. ?
    Napisany przez tadeuszbialy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-10-2010, 16:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.9 iso code

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl