Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    Konstancin Jeziorna
    Wiek
    32
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008

    Bravo 1.6 Mjet 120km, problemy z turbiną bądź jej osprzętem

    Fiat Bravo II, 2008r, 1.6 Multijet, 120KM, 16V

    CHECK ENGINE - ODŁĄCZENIE TURBINY - SPADEK MOCY

    Witajcie,
    Chciałem się Was zapytać o możliwą przyczynę występowania i ewentualnie usunięcia usterki, która wyskakuje w moim Bravo raz na jakiś czas. Nie występuje ona regularnie, często przez 3-4 miesiace nie dzieje się nic, po czym potrafi ona pojawić się 2-3 razy w przeciągu dnia, a następnie znów ustępuje i nie daje o sobie znać przez kolejne tygodnie.

    Do rzeczy: Podczas jazdy (nie ważne czy spokojnej czy dynamicznej) silnik pracuje prawidłowo. Zdarza się jednak tak, że jadę w trasie np 130km/h i potrzebuję dodatkowo "depnąć w pedał". Auto wtedy przyśpiesza dość dynamicznie przez około 2-3 sekundy, po czym wyskakuje bład Check-Engine oraz komunikat "Skontrolować silnik". Auto zaczyna zwalniać do osiągnięcia poziomu 2000 obrotów na minutę, turbina zostaje odcięta i auto jest bez mocy. Muszę wtedy zjeżdżać na pobocze, wyłaczyć auto i po jego ponownym odpaleniu moc wraca, turbo działa, właściwości jezdne wracają do normy. Przez około 3-4 cykle uruchomienia auta wyskakuje jeszcze komunikat Check-Engine po czym i on znika i nie ma śladu po jakimkolwiek błędzie.

    Podobna sytuacja czasem się zdarza gdy jadę jednostajnie np 120km/h i muszę na chwilę odpuścić gaz (żeby np auto przede mną zdążyło się schować na drugi pas) i jak dodaję gazu ponownie bład potrafi wyskoczyć.

    Zaznaczam, iż błąd nie wyskakuje regularnie. Potrafię przez miesiąc sztucznie wywoływać wyżej opisane sytuacje i jak na złość błąd się nie pojawia.

    Pojechałem na diagnostykę komputerową, ale żadna wartość nie zapisuje się w komputerze. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy błąd się pojawi i podłączam się z komputerem natychmiast, bez wyłączania auta. Wtedy komputer wskazuje na błąd czujnika pozycji turbosprężarki. Również były robione testy i pomiary turbo podczas jazdy i wyszło, że czasem turbina pracuje skokowo, czyli, że potrafi się przyciąć - wybaczcie, nie umiem powiedzieć dokładniej o co chodzi. Sprawdzana była również praca wtrysków, ale pracują one idealnie, więc wtryski są wykluczone.

    Czy ktoś z Was miał może podobną sytuację? I czy udało się Wam ją jakoś rozwiązać? W serwisie powiedzieli mi, że najprawdopodobniej pomoże czyszczenie turbiny i ustawienie jej geometrii od nowa. Że prawdopodobnie czujnik (ten który wskazuje błąd) dostaje od turbiny złe parametry, które rozpoznaje jako błąd i wyrzuca check-engine. Brzmi to w sumie prawdopodobnie, ale może zanim oddam go na czyszczenie turbiny zapytam o Wasze doświadczenia.

    Z góry dziękuję!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    25
    Auto
    Punto Evo Emotion 1.6 mjt 120km
    Rocznik
    2009
    Witaj,
    Ja mam punto evo ale z tym samym silnikiem. Mialem podobny jak nie taki sam problem. U mnie to przeladowanie w czujniku cisnienia doladowania w kolektorze odcinalo turbo i objawy identyko jak u Ciebie. Jak masz dpf to przejedz sie na 4 biegu przy 3k rpm przez jakies 15 min. Przeczyscisz troche auto z sadzy. Zloguj auto: cisnienie doladowania mierzone i oczekiwane, do tego polozenie turbo w mm i cos bdmy wiedziec. U mnie powodem bylo zamulanie auta.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    Konstancin Jeziorna
    Wiek
    32
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Witam,
    byłem u gościa w serwisie Fiata i zdiagnozował że jest to "czujnik pozycji geometrii turbiny", powiedział że należy turbo oddać do regeneracji bo inaczej się tego nie da zrobić.
    Po pierwsze to nie mogę nigdzie w necie znaleźć takiego czujnika zatem pytanie jaka jest jego inna nazwa czy może jest to czujnik na gruszce ? na początek należy poddać turbinę czyszczeniu oraz spróbować ją "rozruszać"?
    Po drugie jeżeli to nie pomoże to regeneracja czy da się zrobić w inny sposób?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    25
    Auto
    Punto Evo Emotion 1.6 mjt 120km
    Rocznik
    2009

    Bravo 1.6 Mjet 120km, problemy z turbiną bądź jej osprzętem

    Sluchaj podjedz do innego mechanika niech sprawdzi czujnik cisnienia doladowania jest w kolektorze dolotowym za silnikiem. Czesto on jest powodem takiego stanu rzeczy. Moze byc tez zawalony kolektor dolotowy i przez to cisnienie jest wieksze. Wrzuc logi cisnieniem doladowania mierzone i docelowe.

    A ta gruszka jest pod turbina, jak sie przyjrzysz to widac ja pod oslona termiczna.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    Konstancin Jeziorna
    Wiek
    32
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Witam,

    jutro zajrzę do kolektora czy jest bardzo zawalony, niestety ze względu na to że jest to w sumie nowy nabytek to nie wiem kiedy były ostatnio czyszczony kolektor.
    Gdzie mogę znaleźć ten czujnik ? jest gdzies na widoku czy trzeba będzie grzebać?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    25
    Auto
    Punto Evo Emotion 1.6 mjt 120km
    Rocznik
    2009

    Bravo 1.6 Mjet 120km, problemy z turbiną bądź jej osprzętem

    Niestety jest showany. Nie widzoczny, za silnikiem na dwa imbusy.
    Sprobuj z takim lusterkiem dentystycznym. 😉


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez PuntoEvo_PL ; 11-05-2016 o 13:08


 

Podobne tematy

  1. Stilo 1.9 MJet 120KM - brak mocy, analiza danych FES
    Napisany przez arturCT na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-11-2015, 13:22
  2. Problem z sondą lambdą 1.6 120KM mjet
    Napisany przez czuczu na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-03-2013, 16:54
  3. Problemy z turbiną?
    Napisany przez asz600 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-07-2012, 20:53
  4. problemy z turbiną marysia 1.9td 100
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 05-09-2011, 20:19
  5. Zenada ze Scudem 2007r 2.0 Mjet 120km
    Napisany przez Sloik na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-02-2009, 20:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik doladowania 1 6 mjet

czujnik cisnienia fiat bravo 1.6 mjet

gruszka turbo bravo 165

adapta ja gruszki turba fiat bravo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl