Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    41
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009

    Brak ładownia-uszkodzony alternator??

    Bravo 1600 MultiJet 120KM - silnik 198A2000.Dwa dni temu przed bramkami na A4 w Krakowie trzy razy zgasło radio w odstępach kilku sekund i potem na dobre.Chwilę potem po kolei komunikaty o niedostępności ABS,ESP,ASR,Hill Holder i cała reszta jak po odłączeniu akumulatora.W chwilę potem wyłączył także wspomaganie i musiałem się zatrzymać.Zgasiłem silnik,ogólne oględziny-bez uwag.Przy próbie uruchomienia gasną lampki i rozrusznik nie kręci.Zdejmuję klemę-nic nie pomaga.Popchnięty samochód zapala bez problemu,lecz po chwili jazdy ponownie to samo i przejechałem tylko barierki i stanąłem na parkingu przy komisariacie.Rozrusznik nie kręci,szyby itp nie działają.Pożyczam prąd z innego samochodu po kablach i odpalam bez problemu.Ujechałem chwilę i ponownie to samo oraz lampka komputera-kontroli silnika i komunikaty skontroluj silnik,awaria OBD i może jeszcze jakieś inne.Zatrzymuję się na stacji Orlenu za bramkami.Wywalam wszystko z bagażnika-odkopuję miernik i kable rozruchowe.Na akumulatorze mam 11V - czyli rozładowany.Ponownie pożyczam prąd,odpalam bez problemu i sprawdzam ładowanie - jest 13,8V. Troszkę mało,ale może być.Podejrzenie pada więc na awarię akumulatora.Kombinuję inny akumulator i podmieniam.Odpalam bez problemu,gasną komunikaty,pali się jednak lampka komputera.Jestem dobrej myśli i jadę dalej.Po 40km mignął mi symbol "czerwonego akumulatora" na polu ostrzegawczym dwa razy.Za jakiś czas ponownie i tak coraz częściej,szczególnie jak spadały obroty.Na postoju stwierdziłem ,że jałowe obroty są podwyższone do około 1100-1200.W taki sposób dojechałem do domu,a symbol akumulatora zapalał się już zawsze po spadku obrotów poniżej 1600/min.Pod domem silnika nie zgasiłem i przyłożyłem miernik do akumulatora-na wyświetlaczu napięcie 11V i nie rosło po przegazowaniu-czyli brak ładowania.Zgasiłem silnik,akumulator wyładowany,resztką sił odpalił jeszcze jednak i tak wstawiłem do garażu.
    Jeżeli padło ładowanie ,to dlaczego nie wyświetlał na samym początku,tylko oszczędzał energię i wyłączał kolejno radio,ABS i inne systemy aż do wspomagania łącznie?
    W ECU błąd P0560-Napięcie instalacji,który włączył lampkę kontrolną.
    Dzisiaj włożyłem do samochodu naładowany na maksa akumulator.Odpaliłem bez problemu i wyjechałem z garażu aby wjechać na kanał.Komputer wyłącza kolejno wszystkie systemy i sygnalizuje brak ładowania.Na kanale stoję kilka godzin i sprawdzam co można w elektryce.Ponownie odpalam samochód-rozrusznik ledwo zakręcił,bo akumulator ponownie wyładowany podczas tego postoju.Ponownie go ładuję.Wkładam do samochodu i mierzę pobór prądu po uśpieniu systemów - 10mA. Już nie wiem o co tutaj chodzi i co mam dalej robić.
    Chciałem wyjąć alternator i sprawdzić diody w mostku i regulator napięcia.W zasadzie jednak nie ma do niego żadnego dostępu i możliwości demontażu.
    Ktoś z kolegów wie jak zdemontować i wyjąć alternator ? Jest na to jakiś knif bez wyjmowania silnika ?
    Za wszelkie wskazówki i sugestie będę wdzięczny i liczę na rzeczową pomoc kolegów.
    Ostatnio edytowane przez loli ; 24-04-2014 o 00:07



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    330
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    A regulator napięcia? Jeżeli wspomniałeś o nim wówczas przepraszam i cofam podpowiedź.
    Sprzedam !!!
    http://fiatklubpolska.pl/sprzedam-samochod-477/sprzedam-stilo-5d-bialy-06-140tys-km-zadbany-24833/

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    41
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009
    Opis zrobiłem może nieco za długi,ale chciałem być w miarę precyzyjny.Na końcu zawarłem pytanie o możliwość wyjęcia alternatora i jak tego dokonać w amatorskich warunkach.Bez tego nie mogę sprawdzić regulatora napięcia,szczotek,mostka,łożysk i całej reszty.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    30
    Postów
    1,140
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    ktos na forum u nas wymienial lozyska zdaje sie w alternatorze....kto to byl ....byrrt??poszukaj w moje auto na forum. Puki nie masz odpowiedzi powinienes znalezc..Z tego co pamietam jest trudny dostep i podobno trza z kanalu..

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    91
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    Tak z ciekawości zapytam kolegę jaki ma przebieg bo ogólnie chyba altki u nas nie są zbytnio wadliwe??

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2013
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    14
    Auto
    Bravo II 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    08.2007
    Miesiąc temu byłem w podobnej sytuacji, brak ładowania stwierdziłem jak straciłem wspomaganie. W warsztacie byłem świadkiem wyjmowania alternatora i mam złe wieści dla chcących zrobić to samemu. Niezbędny jest kanał lub podnośnik. W moim modelu konieczne było podwieszenie silnika i uwolnienie go z poduszek, aby móc wyjąć alternator. Alternator Denso, przebieg 200 tyś km, spalona jedna z trzech diod. Mechanik podał dwa sposoby rozwiązania problemu:
    1. kupno nowedo mostka prostowniczego + nowy regulator napięcia + wymiana = 380 zł
    2. alternator po regeneracji = 500 zł

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    41
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009
    Alternator naprawiony,samochód odzyskał sprawność.Uszkodzony regulator napięcia m-ki Denso.Wyjęcie alternatora to skomplikowana operacja.Nie obyło się bez wyjęcia prawej półosi ze skrzyni.Z dostępem istna katastrofa.Wyobraź sobie ,że pojechałeś na wczasy do ... np Chorwacja i tam coś takiego ci się zdarzyło.Przy normalnym dostępie i pojęciu kierowcy byłbyś w stanie kupić i wymienić nawet na drodze.A tutaj po prostu d...a.Przebieg samochodu 133000km.Po prostu zdechło i już.Pocieszam się,że Mercedesy taż się psują


 

Podobne tematy

  1. Brak ładowania baterii, akumulator, alternator?
    Napisany przez Adrian2012 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-05-2014, 11:48
  2. Uszkodzony alternator?
    Napisany przez johnny2014 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-01-2013, 16:11
  3. Przepływomierz , uszkodzony , brak mocy ? JTD 105 KM Brava
    Napisany przez patryk2610 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-03-2012, 07:37
  4. [alternator] brak ładowania
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 19-05-2011, 10:32
  5. [alternator] Brak sprzęgięłka na alternatorze - Schumacher 1
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-04-2011, 18:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alternator do bravo II

alternator fiat bravo II

alternator fiat bravo 2007

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl