Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2014
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    4
    Auto
    bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2008

    Biały dym z wlewu oleju i bagnetu

    Witam, posiadam Bravo II w wersji 150km JTD 2008r. Niepokoi mnie problem taki jak w temacie.
    Mechanik twierdzi, że typ tego samochodu tak ma. Po za tym osiągi samochodu są idealne.
    Nie wiem jeszcze, czy bierze olej, gdyż tego nie zauważyłem i mam samochód dopiero od 2 tyg.(po wymianie oleju jest dalej to samo).
    Jak jest zimny auto kopci na biało a po rozgrzaniu problem ustaje. Czy macie może podobne zjawiska w tym modelu z tym silnikiem?
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    No generalnie takie zjawisko występuje często, z tym że to bardziej para niż dym...no chyba że kopci ci jak parowóz z ciężkim składem to wtedy kłopot Mam dwa diesle i każdy na zimnym dymi nieco
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    91
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    w sumie nie wiem czy u mnie jest ten opisywany biały dym z wlewu oleju aż zobaczę...z tym kopceniem na biało po odpaleniu jak jest zimno to może trochę zakopcić parą wodną, jakiś czas temu jeden z kolegów pisał że u niego była winna jedna ze świec żarowych niedostatecznie dogrzewała czy coś w tym rodzaju

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Myślę że powinieneś kontrolować stan płynu chłodniczego .
    Jeżeli poziom płynu będzie niezmienny to nie ma czym się denerwować.
    Podczas zimy to częsty objaw przy niedogrzanych silnikach , jeżeli jednak poziom płynu będzie się zmieniał tzn ubywał to trzeba będzie myśleć o UPG

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Musisz też brać pod uwagę że w zimnym silniku po uruchomieniu występuje różnica temperatur.Stąd parowanie. Uszczelka głowicy mało kiedy dmucha do komory silnika,najczęściej w uklad chlodzenia.Zrób filma z tym dymieniem. Zobaczymy co to za zadyma

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Cytat Napisał Alan Zobacz post
    Uszczelka głowicy mało kiedy dmucha do komory silnika,najczęściej w uklad chlodzenia.
    Ale na zimnym nieuruchomionym silniku płyn dostaje się właśnie do komory silnika i na początku jego pracy podczas wzrostu temperatury paruje tworząc emulsję na korku .

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Hmm...mnie uczono inaczej,ten szlam na korku powstajacy zimą to efekt mieszkania się wilgoci z olejem. Wilgoci powstalej w wyniku różnicy temperatur,szronu itp. często powstaje w silnikach które w okresie zimowym robią male dystanse. Co nie znaczy ze nie może być jak mowisz. Wymienialem już kilka uszczelek w swoich skorupach.Jak lało to do cylindrów,przy uruchomieniu silnik przez chwilę nie palił na wszystkie gary.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Dobrze cię uczyli .


    Cytat Napisał Alan Zobacz post
    Jak lało to do cylindrów,przy uruchomieniu silnik przez chwilę nie palił na wszystkie gary.
    Właśnie dałeś sam sobie odpowiedź , jeżeli nie pali na wszystkie gary, to właśnie z powodu przecieku płynu chłodniczego do komór spalania i dalej przez pierścienie do oleju .

    Co do emulsji na korku napisałem też :
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Podczas zimy to częsty objaw przy niedogrzanych silnikach ,

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    42
    Postów
    246
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    przez pierścienie do oleju .
    Jeśli przecieknie ...

    Niemniej nie ma co kolegi straszyć,niech pokaże kawałek filmu.
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2014
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    4
    Auto
    bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2008
    Witam ponownie,
    dziękuje za zainteresowanie się tematem.
    Byłem w serwisie i powiedzieli, że ten model tak ma. Oleju nie ubywa więc jest ok.
    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Gdzie jest korek wlewu oleju do skrzyni?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2013, 22:56
  2. 1.2 8V i śmietana na korku wlewu oleju
    Napisany przez Grzesiek_K3N na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 06-11-2013, 16:38
  3. dziwne wskazania bagnetu
    Napisany przez RPW_2005 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-10-2010, 23:29
  4. migajaca kontrolka w kształcie bagnetu oleju
    Napisany przez cichociemny na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 17-09-2010, 12:31
  5. [silnik] Jaki o-ring do rurki wlewu oleju??
    Napisany przez miki1406 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-09-2010, 11:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dym z bagnetu oleju

dymienie z korka wlewu oleju

dymienie z bagnetu stilo

dym z wlewu oleju

dymienie z wlewu oleju

dym z korka oleju

spaliny z wlewu oleju fiat bravo

dym z bagnetu diesel

1.9 jtd para z wlewu olejudym z wlewu oleju diesel megane iijtd dymi z bagnetudym z korka oleju i bagnetu diseldymi z bagnetu fiat 126pdym w korku wlewu olejupara z wlewu olejusilnik 2.2 multijet dymi z wlewu olejukopci jtd z bagnetudym z pod bagnetu jtddym z korka oleju jtdSiena dym z wlewu olejubialy dym z korka oleju 1.9 jtddymienie z korka oleju

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl