Witam
Czy do TJEta 120 KM z przebiegiem 160 kkm z 2008 roku mozna nalać taki olej? Stanie się coś? Ktoś leje?
Witam
Czy do TJEta 120 KM z przebiegiem 160 kkm z 2008 roku mozna nalać taki olej? Stanie się coś? Ktoś leje?
Jak chcesz turbine zakatować to śmiało ;d
Za gęsty może być... A skąd taki pomysł? Bo tańszy jest? Ja też mam ponad 100kkm i leję motul x-clean 8100 c3 5W40 i jestem zadowolony.
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv
Cos mi olej spala...
Sama lepkość ma tu niewielkie znaczenie, obydwa oleje mają sae 40, czyli na gorącym będę miały taka sama lepkość. Na spalanie oleju nie będzie to miało wielkiego znaczenia.
Moim zdaniem takie olej nie uszkodzi też turbiny. Warto pamiętać, że lepkość to tylko jeden z parametrów oleju. Zgodnie z instrukcją ma być to olej syntetyczny o klasie acea c3.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
No właśnie mi też sie tak wydaje, zwłaszcza ze 10W a 5W to tak naprawde róznica lepkosci na zimnym/ w zimie.... A wiadomo, ze katowania turbiny na zimnym i tak trzeba unikac. Zresztą wiele diesli z przed ery DPF ma zalecany olej 10W40 a tez maja turbinę i jakoś źle to na nia nie wpływa.
Co wiecej, nie wiem czy dobrze myślę ale moze sie okazac, ze uzycie oleju 5W30 A3 bedzie gorsze dla silnika niz 10W40 A3 jak któs nie katuje na zimnym ale za to na gorącym?
Jak olej spala to warto się zainteresować dlaczego a nie wlewać gestrzy olej... Może właśnie turbo puszcza? Bo sam silnik (fire) przy tym przebiegu nie powinien spalać, chyba że katowany był. Moim zdaniem przechodzenie na gorszy olej to nie jest dobry pomysł.
Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
Nie pomagam na priv
Zgadza się jeśli silnik spala olej, to trzeba poszukać przyczyny, bo olej spalany na tlokach będzie powodował dalsza degradację jednostki napędowej.
Mała uwaga na koniec nie można oceniać jakości silnika po oznaczeniu lepkości. Zgodnie z takim rozumowanie to np. olej o lepkości 10w60 to już nadawał by się do starego diesla. A przecież takie oleje stosowane są w silnika o sportowym charakterze. Zapewniają lepsze smarowanie i utrzymanie ciągłości filtru olejowego przy wysokich obrotach. Minus to wyższy współczynnik tarcie, co będzie pozwalało się na wyższe spalanie.
Przy doborze oleju należy sugerować się zaleceniami producenta.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Od początku leje selenie K 5W40 i jest ok . Zamienniki...po Castrolu Magnatek 5W40 kolega ma syf na korku chociaż mi dobrze ten olej sprawował się w punto 1.2
Wszystko zależy ile spala oleju, dymi na niebiesko?