Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2015
    Skąd
    Płock
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2007

    1.9 Multijet 150 KM - kontolka "check" i chwilowy brak mocy na autostradzie

    Witam wszystkich.
    Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Fiata Bravo II z 2007 roku z silnikiem 1.9 Multijet 150 KM z DPF.
    Auto generalnie spisywało się bez zarzutu, ale 2 tygodnie temu gdy pierwszy raz wyjechałem nim na autostradę pojawił się problem. Osiągnąłem prędkość 160-170 km/h i jechałem nią przez około 2-3 minuty z wciśniętym gazem. Wszystko było ok do momentu gdy puściłem całkowicie gaz - wtedy zapaliła się żółta kontrolka "check engine", na wyświetlaczu pojawił się komunikat "skontroluj silnik" a auto na kilkadziesiąt sekund straciło moc (tzn dało się jechać 120-130 km/h, ale auto nie chciało przyspieszać). Po chwili auto wróciło do pełnej sprawności jednak lampka nie zgasła, a podczas tej podróży jak i również drogi powrotnej samochód tracił na autostradzie moc jeszcze jakieś 3 razy (czyli z prędkości ok 160 km/h nagle zwalnia do ok 120 km/h i nie można przyspieszyć, po czym po około minucie wszystko wraca do normy).
    Później pojeździłem trochę po mieście i lampa zgasła, ale dziś podczas podróży autostradą sytuacja się powtórzyła. Czyli ten sam schemat - jadę ok 160 km/h i gdy puściłem pedał gazu zapaliła się lampka, a samochód na chwilę stracił moc. Sytuacja powtórzyła się potem kilkakrotnie i teraz mimo przejechania od tego momentu przeszło 100 km lampka świeci się nadal, choć nie czuć różnicy w jeździe samochodem.
    Może ktoś wie jaka jest przyczyna tego błędu ? Czy może być to związane z filtrem DPF ? (to podejrzewam najbardziej tylko dlaczego nie zapali się lampka od DPF ?).
    Z góry bardzo dziękuję za każdą opinię i próbę pomocy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    31
    Postów
    76
    Auto
    Bravo Mjet 1.9 16v Emotion
    Rocznik
    2007
    przede wszystkim podepnij auto pod kompa, może błąd zostawił jakiś ślad.....trzeba pomierzyć wartości jak pracuje silnik i podzespoły......tak jak teraz to nic sie nie dowiesz....tylko komputer

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2015
    Skąd
    Płock
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Zapomniałem dodać że po tym pierwszym razie gdy zapaliła się kontrolka byłem u mechanika podpiąć auto pod kompa (mimo że kontrolka już wtedy się nie świeciła). W pamięci błędów zapisał się wtedy komunikat o filtrze DPF i przeprowadziliśmy wypalanie filtra właśnie przez wymuszenie tego w programie. Wszystko było ok do wczoraj kiedy znów wyjechałem na autostradę... Teraz jeśli pojadę znów podpiąć samochód pod kompa pewnie wyskoczy ten sam błąd, tylko zastanawiam się dlaczego tak się dzieje. Od czasu wypalania tego filtra przejechałem ok 300 km i to nie tylko po mieście, więc niemożliwe żeby filtr się zapchał, zresztą nie ma raczej żadnych oznak do momentu wyjechania na autostradę i jazdy z wyższą prędkością (tak jak już opisałem).

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Z tymi DPF'ami w Bravo II jest różnie. Niektórym zapychają się już po 200 km. Czeka Cię prawdopodobnie regeneracja, albo rozwiązanie radykalne Polecam zakupić sobie kabel do samodzielnej diagnostyki, najlepiej ten z oferty poniżej:

    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji

    Do tego ściągnij sobie program Multiecuscan dedykowany do włoskich aut, ewentualnie znajdziesz go na płycie dołączonej do kabelka. Oszczędzisz na mechanikach. Pamiętaj, że wypalanie serwisowe nie jest zdrowe dla silnika. Serwisy po takim wypalaniu zalecają wymianę oleju. Także na początek ustal co mu dolega, napraw i wymień olej.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.


 

Podobne tematy

  1. "Check Vehicle Protection System"
    Napisany przez Emenems-m na forum Croma
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 11-09-2017, 14:16
  2. chwilowy brak mocy podczas ruszania
    Napisany przez raf81 na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-02-2014, 08:04
  3. GP 2006 - 1.4 8V - "check engine" - problem z lambdami?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-09-2013, 11:27
  4. Silniczki regulacji świateł "check rear fog lights"
    Napisany przez adam67 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-08-2013, 19:50
  5. Pytanko - czerwona lampka "Check Engine"
    Napisany przez szyszka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-06-2010, 13:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brawo 1.9multijet traci moc

croma brak mocy check engine

fiat croma check engine brak mocy

1.9 multijet sprawdz silnik brak mocy

check silnika samochod traci moc fiat croma

forum fiat croma lampka check en

fiat croma kontrolka silnika woecej pali

skontrolowac silnik fiat bravo

kobtrolka silbika fiat croma

kontrolka silnika fiat bravo 2 1.9

czeksilnikafiatbrawo

bravo 1.9 jtd swieci check

check energi lampka silnika fiat croma 150

brak gazu w pedale gazu w fiacie stilo po zapaleniu sie lampki czek

chwilowe zaniki mocy i check grande punto

kontrolka silnika 1.9 150 fiat bravo

fiat croma check engine brak mocy .

fiat 1.9 multijet croma check engine bez komputera

1.9 multijet 120 km check

check brak mocy fiat stilo 1.9

jtdm 150 swieci check brak mocy

dpf spadek mocy kontrolka silnika przyczyny

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl